Flex Manager

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Controller/Administrateur

Interim Controller/Administrateur

Werkervaring interimmanager

Overzicht recente interimopdrachten

Nostrum Oil & Gas (vh Zhaikmunai Group) Amsterdam, Amersfoort, Brussel.
Nederlands/Belgisch hoofdkantoor van Kazachstans Olie- en gaswinning project met 20
medewerkers.
Gedurende de periode 09-2009 t-m 10-2015, meerdere opdrachten uitgevoerd.

07-2015 – 10-2015; Parttime Interim SAP FICO- Basware Invoice Ready
Consultant
Controleren van en adviseren over Basware Invoice Ready(BIR)- en SAP-ERP instellingen en en en vervanging AP rol.
Belangrijkste resultaten: Procedures aangescherpt, nieuwe modules BIR bestudeert
en advies gegeven te wachten tot organisatie huidige verwerking goed kan toepassen.
AP rol uitgevoerd en werkwijze geoptimaliseerd, betaalproces vereenvoudigd.
Benodigde kennis: SAP FICO, MS Excel, Europese BTW, Basware Invoice Ready, P2P procedures, salarissen, WKR, MT940, SEPA betaalsystematiek.
Coaching van medewerkers: 4

01-2014 – 03-2014; Parttime Interim SAP BPC assistant
Assisteren bij implementatie van SAP-BPC als voorloper voor SAP-DM (SBR-rapportage).
Belangrijkste resultaten: SAP-DM levert o.b.v. SAP-BPC sluitende interne IFRS
rapportages op.
Benodigde kennis: SAP FICO, MS Excel, IFRS, NL-GAAP, SAP-DM, SAP-BPC,
XBRL (SBR), Consolidatie.
Coaching van medewerkers: 1

12-2012 – 06-2013; Parttime Interim SAP DM assistant
Assisteren bij de implementatie van SAP-DM en het verbeteren van de IFRS rapportage structuur.
Belangrijkste resultaten: SAP-DM levert o.b.v. SAP ECC6.0 sluitende interne IFRS rapportages op.
Benodigde kennis: Exact Globe, SAP FICO, MS Excel, IFRS, NL-GAAP, SAP-DM, Consolidatie
Coaching van medewerkers: 1

04-2010 – 12-2012; Interim Controller / Basware Invoice Ready Consultant
Verbeteren van SAP FICO gebruik, interne- en externe rapportages en implementeren van additionele modules.
Belangrijkste resultaten: SAP-SD geïmplementeerd, Basware Invoice Ready geïmplementeerd, SEPA betalingen via SAP FICO geautomatiseerd, BTW code structuur in SAP FICO aangepast, nieuwe medewerkers ingewerkt.
Benodigde kennis: Exact Globe, SAP FICO, MS Excel, IFRS, NL-GAAP, SAP SD, Europese BTW, Basware Invoice Ready, SEPA betaalsystematiek, Consolidatie.
Coaching van medewerkers: 2


09-2009 – 04-2010; Interim Controller / SAP FICO Functional Consultant
Omzetten van 5 Excel en 1 Exact administratie naar SAP ECC6.0 FICO, trainen van medewerkers.
Belangrijkste resultaten: Succesvolle omzetting gerealiseerd, personeel getraind, advies tot vervanging personeel gegeven.
Benodigde kennis: Exact Globe, SAP FICO, MS Excel, IFRS, NL-GAAP, Consolidatie.
Coaching van medewerkers: 1


Hofmeier Financiële Specialisten BV, Leiden
15 jaar oude Nederlandse organisatie die actief is op het gebied van Consulting, Interim management en het beschikbaar stellen van Financiële professionals voor benoemde branches, waaronder Onderwijs, Woningcorporaties en Overheid, met 70 medewerkers.
Opdracht bij OSG Metrium Leiden, landelijk administratiekantoor voor scholen.

02-2015 – 05-2015; Interim Sr. Administrateur
Samenstellen van Jaarrekening 2014 voor diverse schoolbesturen (3 PO, 1 VO)
Belangrijkste resultaten: Voor 3 besturen de jaarrekening tijdig en correct
aangeleverd en accountantscontrole begeleid, voor 1 bestuur conceptjaarrekening
opgesteld, adviezen gegeven tot verbetering van procedures.
Benodigde kennis: Onderwijs jaarrekening, onderwijs financiering (DUO), specifieke onderwijs regels, AFAS Profit, salarissen, MS Excel.
Coaching van medewerkers: 5

De Keizer Marine Engineering BV, Zaandam
Nederlands familiebedrijf in Maritieme installaties met 150 medewerkers.
Gedurende de periode 02-2009 t-m 10-2014, meerdere opdrachten uitgevoerd.

06-2014 – 10-2014, Interim Controller en MS Dynamics NAV assistent
Vervanging Controller en migratie van Navision RTC 2009 naar - RTC 2013.
Belangrijkste resultaten: WKR invoer begeleid, Budget 2015 voorbereid, Controller ingewerkt, migratie succesvol uitgevoerd.
Benodigde kennis: NL-GAAP, salarissen, WKR, Consolidatie, MS Dynamics NAV, MS Excel, WhiteVision, Budgettering, project- en voorraadadministratie.
Coaching van medewerkers: 7

01-2014 – 05-2014, Interim Controller en MS Dynamics NAV assistent
Vervanging Sr. Accounting assistant en tijdig en juist opleveren jaarrekeningen 2013.
Belangrijkste resultaten: Gegevens voor 5 individuele en 1 geconsolideerde jaarrekening correct en tijdig aangeleverd, Sr. Accounting assistant ingewerkt, Navision RTC 2009 waar mogelijk verbeterd, advies tot migratie naar - RTC2013 gegeven, WhiteVision implementatie verbeterd.
Benodigde kennis: NL-GAAP, salarissen, WKR, Consolidatie, Syntess PRO, MS Dynamics NAV, MS Excel, WhiteVision, Budgettering, project- en voorraadadministratie.
Coaching van medewerkers: 7

05-2013 – 12-2013, Interim Controller en MS Dynamics NAV assistent
Implementatie begeleider Navision RTC 2009 en vervanging Hoofd Administratie.
Belangrijkste resultaten: Implementatie Navision RTC 2009 succesvol afgerond, DMS systeem selectie voorbereid, advies tot aanname Sr. Accounting assistant gegeven.
Benodigde kennis: NL-GAAP, salarissen, Consolidatie, Syntess PRO, MS Dynamics NAV, MS Excel, project- en voorraadadministratie.
Coaching van medewerkers: 7

12-2012 – 05-2013, Interim Controller en MS Dynamics NAV assistent
Budget 2013 voorbereiden en Controller vervangen.
Belangrijkste resultaten: Implementatie Navision RTC 2009 voorbereid, gegevens voor 5 individuele en 1 geconsolideerde jaarrekening correct en tijdig aangeleverd, Controller ingewerkt.
Benodigde kennis: NL-GAAP, salarissen, Consolidatie, Syntess PRO, MS Dynamics NAV, MS Excel, project- en voorraadadministratie.
Coaching van medewerkers: 7



04-2012 – 05-2012, Interim Controller
Budget 2012 voorbereiden en planning maken voor Budget 2013.
Belangrijkste resultaten: Werkend model voor Budget 2012 opgeleverd en planning Budget 2013 opgesteld.
Benodigde kennis: NL-GAAP, salarissen, Consolidatie, Syntess PRO, MS Excel, project- en voorraadadministratie.
Coaching van medewerkers: 0

02-2009 – 05-2009, Interim Controller
Opzetten van Controllerfunctie en opleveren jaarrekening 2008.
Belangrijkste resultaten: Kwartaalrapportage structuur opgesteld, Controller ingewerkt, Jaarrekening 2008 aangeleverd waardoor Jaarrekening 2007 aangepast moest worden door Accountant, Project administratie kennis verder uitgebreid.
Benodigde kennis: NL-GAAP, salarissen, Consolidatie, Syntess PRO, MS Excel, project- en voorraadadministratie.
Coaching van medewerkers: 4

Munisense BV, Leiden
Nederlandse start-up van real-time en online meet- en regeltechniek met eigen platform, 15 medewerkers.
07-2015 – 10-2015, Parttime Interim Adviseur toekomstige rapportage
Advies uitbrengen mbt toekomstige rapportage systemen.
Belangrijkste resultaten: Advies gegeven Twinfield te combineren met NewBase.
Benodigde kennis: NL-GAAP, Twinfield, NewBase, MS Excel, project- en voorraadadministratie.
Coaching van medewerkers: 1

07-2011 – 10-2012, Parttime Interim Controller
Lange termijn budget vertalen naar budgetten voor Twinfield, omzetten van de administratie van Accountview naar Twinfield.
Belangrijkste resultaten: Succesvolle omzetting budget en migratie van Accountview naar Twinfield gerealiseerd.
Benodigde kennis: NL-GAAP, salarissen, Twinfield, Visma-Accountview, MS Excel, project- en voorraadadministratie.
Coaching van medewerkers: 0

Vivium Zorggroep, Huizen
Nederlandse Thuiszorg organisatie met eigen Verzorgingshuizen en RIBW onderdeel, 1500 medewerkers.
07-2008 – 01-2009, Interim migratie assistent DBS/RAET
Verantwoordelijk voor een correcte afsluiting van Visma-DBS en aanlevering van de juiste bestanden van Visma-DBS en de omzetting ervan naar RAET-Beaufor formaat.
Belangrijkste resultaten:
Visma-DBS succesvol afgesloten, Pensioenen aangesloten met PGGM, bestanden tijdig en juist aangeleverd zodat migratie naar RAET-Beaufor succesvol kon worden voltooid.
Benodigde kennis: Salarissen, Visma-DBS, RAET-Beaufor, MS Excel, Exact Globe.
Coaching van medewerkers: 5

07-2007 – 07-2008, Interim Hoofd PSA
Verantwoordelijk voor juiste en tijdige verwerking van 1500 salarissen via het programma Visma-DBS, aansturing van 5 medewerkers (2 PA en 3 SA).
Belangrijkste resultaten:
Gebruik van Visma-DBS voor zowel PA als SA sterk verbeterd, procedures vereenvoudigd.
Benodigde kennis: Salarissen, Visma-DBS, RAET-Beaufor, MS Excel, Exact Globe.
Coaching van medewerkers: 5






Overzicht oudere interimopdrachten
Periode: Opdrachtgever: Belangrijkste resultaten:

02-2007 – 07-2007,
Interim Administrateur ABZ, Zeist:
Amerikaans/Nederlandse IT-dienstverlener voor de verzekeringsbranche, 100 medewerkers.
Coaching 4 medewerkers. Processen m.b.t. SAP FI-CO verbeterd, nieuwe administrateur ingewerkt.

08-2006 – 01-2007,
Interim Functioneel AFAS consultant AFM, Amsterdam:
Nederlandse semi-overheidsinstantie ter controle van de financiële branche, 200 medewerkers.
Coaching 6 medewerkers. AFAS-Profit geïmplementeerd aansluitend op jaarrekening, geassisteerd bij de implementatie van AFAS-Salaris.

02-2006 – 08-2006,
Interim Controller Jansen Beton Zeewolde BV, Zeewolde:
Nederlandse betonfabriek, 30 medewerkers.
Coaching 2 medewerkers. Boekhouder en controller vervangen en nieuw hoofd administratie ingewerkt.

05-2005 – 02-2006,
Interim Hoofd administratie
QuadTech Inc., Weesp:
Amerikaans verkoopkantoor van kleurcontrollers voor drukpersen, 20 medewerkers.
Coaching 4 medewerkers.
Administratie in Exact Dos bijgehouden en adviezen gegeven bij implementatie van CODA-Maginus, jaarrekening voorbereid.
10-2002 – 12-2002,
Interim Controle begeleider Statagene BV, Amsterdam Zuid-Oost:
Amerikaans Biochemisch verkoopkantoor, 10 medewerkers.
Coaching 0 medewerkers. UWV controle succesvol begeleid, geadviseerd over Europese BTW en nieuwe informatiesysteem.

09-2002 – 10-2002
Eigenaar gestart Eigen administratie in Excel ingericht, fiscale- en KvK aanmeldingen.


























Werkervaring in loondienstverband
Periode: Werkgever: Belangrijkste resultaten:
01-2003 – 05-2005,
Financial Controller cayenne communications BV, Amsterdam.
Japans/Duits/Nederlands reclamebureau, 40 medewerkers.
Coaching 2 medewerkers. Implementatie van Exact-Globe en branchepakket CMS2000, kennis opgedaan van IFRS, Sarbanes-Oxley en Project administratie. Kwartaal- en Jaarrapportages opgesteld.

05-2002 – 07-2002,
Controller Bleijenberg BV, Almere.
Nederlandse producent van industriële grijpers, 30 medewerkers.
Coaching 1 medewerker. Implementatie van Exact E-Bank en E-Betaal. Jaarrekening traject succesvol afgerond.

10-1999 – 02-2002,
Hoofd Europese administratie en Europees SAP FICO Consultant
Global Crossing Holdings BV ,Huizen/Naarden/Hilversum.
Amerikaanse telecombedrijf met eigen wereldwijd glasvezelnetwerk, 500 medewerkers.
Coaching 7 medewerkers. Europese implementatie van SAP FI-CO, kennis opgedaan van SAP AA, TM, SD, MM en HR. Maand-, kwartaal- en jaarrapporten opgesteld.

08-1992 – 10-1999,
Financial Controller Metron Technology BV, Almere.
Europees hoofdkantoor van leveranciers van diverse producten voor de halfgeleider industrie, 30 medewerkers.
Coaching 3 medewerkers. US-Gaap rapportage kennis, ISO-9002 certificatie, kennis opgedaan van Consolidatie. Maand-, kwartaal- en jaarrapporten opgesteld. Salarisverwerking via E-Salaris in huis gehaald.
07-1989 – 08-1992,
Financial Controller Sokkia BV , Weesp/Almere.
Europees hoofdkantoor van Japanse producent van landmeetkundige instrumenten, 50 medewerkers.
Coaching 3 medewerkers. Implementatie Exact maatwerk met FEMAC en E-Salaris. Maand-, kwartaal- en jaarrapporten opgesteld.

01-1984 – 07-1989,
Assistent Accountant Van Dien + Co (voorloper PWC), Amsterdam.
Nederlands accountantskantoor, 120 medewerkers.
Coaching 0 medewerkers Beheersing Jaarrekening proces ,bijbehorende dossieropbouw en het voeren van (salaris)-administraties m.b.v. Exact.

Opleiding interimmanager

Opleiding
Periode Opleiding Diploma
09-2002 – 07-2004 Post-HBO, Managerial Controller, Hogeschool Inholland Diemen i.c.m. Nivra-Nyenrode. Ja
09-1986 – 06-1989 Accountant Administratieconsulent, vakken Privaatrecht en Sociaal recht gehaald, gestopt i.v.m. veranderen van werkgever. Nee
01-1984 – 06-1986 NIVRA, propedeuse gehaald, studie gevolgd tot Algemene Organisatie, gestopt i.v.m. onmogelijkheid de studie succesvol af te sluiten i.v.m. vervallen vrijstellingen HEAO-BE. Nee
01-1983 – 01-1984 Militaire dienstplicht, YPR chauffeur. Rijbewijs
09-1979 – 07-1982 HEAO-BE, Hogeschool Utrecht. Ja
09-1973 – 06-1979 VWO-A, A. Roland Holstcollege Hilversum Ja

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Competenties & professionele vaardigheden
• Analytisch sterk • Recht door zee
• Gericht op samenwerking • MT-ervaring
• Natuurlijk leiderschap • Leidinggevende ervaring
• Daadkrachtig • Implementatie ervaring

Expertise
• Implementatie van Boekhoudpakketten en Management informatie systemen.
• Opstellen van Jaarrekeningen en Balansdossiers voor externe accountant.
• Vervanging van Hoofd Administratie en Controller.
• Vervanging van Hoofd Personeels- en Salarisadministratie.
• Vervanging van Salarisadministrateur.
• Opzetten van de (Salaris) administratie voor MKB bedrijven.
• Kennis van NL-Gaap, IFRS en US-Gaap.
• Kennis van LB, IB, VpB, DB en BTW en bijbehorende aangiftes.
• Ervaring met Europese BTW, XBRL/SBR/RGS vraagstukken en Consolideren.


Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels goed in woord en geschrift
Duits goed in woord


 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:


interimmanagement Opdrachtomschrijving :