T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Controller / projectleider / Hoofd administratie

Controller / projectleider / Hoofd administratie

Werkervaring interimmanager

SIGHT Landscaping (voortzetting ISS Landscaping) augustus 2012 - heden
Controller, lid MT
Werkzaamheden:
- planning en control cyclus
- cash flow management
- budget
- ontvlechting ISS organisatie

ISS Landscaping juli 2010 - juli 2012
Business Unit Controller, lid MT van de unit
Werkzaamheden:
- inzichtelijk maken van de resultaten per vestiging (9-tal) per project (ruim 1200)
- Financieel managen en volgen van projecten, aangeven van mogelijkheden tot verbetering
- Opzetten van een management informatiesysteem
- Mede-implementeren van een aanspreekcultuur binnen de organisatie
- Mede opstellen van presentaties over resultaten en ontwikkelingen tbv hoofdkantoor Nederland en Denemarken
- Financiële deel van reorganisatie (afbouw met 45 FTE)
- Budget, estimates
- Maandrapportages

In het verkoopproces:
- Inrichten dataroom
- Begeleiden due diligence onderzoek
- Beantwoorden alle vragen voortvloeiend uit due diligence

Zorgaccent september 2009 - juni 2010
HEAD (januari - juli 2010), lid MT
Werkzaaamheden:
- Leiding over de afdelingen: financiële administratie, cliëntregistratie, zorgregistratie, applicatiebeheer en 2 stafmedewerkers (totaal 21 FTE)
- Vrijwel vanaf de basis opbouwen van een managementinformatie systeem (maandrapportages, deelbegrotingen per regio en stafdienst)
- Mede-opzetten van een aanspreekcultuur binnen totale organisatie
- Bruggenbouwer met het primaire proces
- Balans brengen tussen het primaire proces en de stafafdelingen
- Maken van voorstellen tot vergaande efficiency verbeteringen binnen zowel het primaire proces als de stafafdelingen.
- Jaarrekening

Hoofd administratie (september - december 2009)
Werkzaamheden:
- Dagelijkse leiding afdeling (11 FTE)
- Financieel pakket CODA was slechts deels geïmplementeerd. Ontbrekende delen(vaste activa, salarisinterface, debiteuren, intercompany) geïmplementeerd. Dit proces lag reeds een jaar stil.
- Dusdanig organiseren van werkzaamheden afdeling dat grote achterstanden zijn weggewerkt (vrijwel zonder overwerk)
- Doorvoeren veel efficiency verbeteringen
- Afdeling afgebouwd met 1,5 FTE
- Herallocatie takenpakketten medewerkers, zodat deze goed aansluiten op de betrokken medewerkers
- Invoeren Business Objects als rapportage-tool
- Voorbereiden jaarrekening

Wellant college december 2007 - juli 2009
Projectleider implementatie salaris- en personeelsinformatiesysteem
Werkzaamheden:
- Eindverantwoording project
- Opstellen pakket van wensen en eisen
- Evaluatie in aanmerking komende pakketten
- Rapportage aan stuurgroep
- Evalueren betrokken procedures en daar waar nodig aanpassen
- Planning
- Opleidingen ( ook van directeuren en teamleiders van de 27 vestigingen)
- Aansturen projectgroep
- Hands on oppakken van projectproblemen
- Schrijven testscripts
- Mede oplossen van problemen na live gaan
- Resultaat: pakket is binnen gestelde deadline en binnen budget opgeleverd

Verdere uitrol:
- employee self service: inzien digitale loonstrook, inzien en wijzigen persoonlijke gegevens
- werving & selectie

Ministerie van Landbouw maart 2007 - november 2007
Hoofd financieel behher bij agenstschap Plantenziektenkundige Dienst
Werkzaamheden:
- Dagelijkse leiding afdeling Financiën, Operationele Inkoop en P&O administratie (8 FTE’s)
- Begeleiden afdeling in reorganisatie (totale organisatie van ca 400 FTE terug naar 180 FTE)
- Benoemen risicopunten in de procedures en interne organisatie en maken van voorstellen tot verbetering
- Herdefiniëren takenpakketten
- Overgaan op maandelijkse afsluitingen
- Herstructureren accounts payable
- Advisering mbt opzetten projectenadministratie
- Opschonen administratie/wegwerken achterstanden
- Optimaliseren AO

OIM (Orthopedische Instrumenten Makerij) januari 2007 - februari 2007
Controller, lid MT
Werkzaamheden:
- Opstellen jaarrekening
- Herstructureren debiteurenbeleid
- Opzetten balance score card
- Dagelijkse leiding afdeling financiën/control (6 FTE’s)

Eneco september 2005 - december 2006
Hoofd Financiën
Werkzaamheden:
- opzetten van een managementinformatiesysteem binnen de vestiging Dokkum
- dagelijkse leiding over de financiële afdeling ( 7 FTE’s)
- opzetten balance score card en hiermee rapporteren
- coachen van mensen op de afdeling naar een klantgerichte werkmethode
- opnieuw opzetten van de financiële structuur in SAP

Projectleider Buitendienstautomatisering
Dit betreft een project waarbij de monteurs (16 FTE’s) geheel geautomatiseerd worden ondersteund. Werkbonnen via PDA, verwerking alle werkzaamheden op de werkplek, directe bestelling bij leverancier, in-night delivery bij privé-adres monteur.

Werkzaamheden:
- vlottrekken vastgelopen project
- halen van deadlines, stellen van prioriteiten
- op laten lossen van IT problemen
-maken van gedetailleerde specificaties
- nemen van beslissingen
- rapportage aan stuurgroep
- motiveren medewerkers

Gasunie oktober 2002 - augustus 2005
3 opdrachten gedaan
1e Opdracht: Hoofd Financiële Administratie (FCA)
Werkzaamheden:
- Het weer op de kaart zetten van FCA als administratieve afdeling (7 FTE’s)
- (Voorbereiden) administratieve splitsing tussen transportdeel en handelsdeel
- Het stroomlijnen van administratieve processen
- Het efficiënter maken van de indeling van de boekhouding en het wegwerken van achterstanden

2e Opdracht: Activiteitenleider Interne Berichtgeving
Werkzaamheden:
- Zorgen voor de contourennota (voorlopig Business Plan), Business Plan en de Maandrapportages.
- Met name bij de Business Plannen en Contourennota ervoor zorgdragen dat de gestelde deadlines nageleefd worden.
- Presentaties tbv directie
- Voorbereiden van presentaties tbv Aandeelhoudersvergadering en raad van Commissarissen
- Uitvoeren van programma van “in control” zijn. Voorstellen tot verbeteringen en deze ook invoeren.
- Doorzien van opgeleverde cijfers en aan de hand daarvan voorstellen doen om binnen de gestelde budgetkaders te blijven.
- Realiseren door middel van veel interne communicatie.

3e Opdracht: Controller Unit Operations (lid MT)
Werkzaamheden:
- Dagelijkse leiding van Operations Controlling (direct leidinggevend aan 12 FTE’s, indirect aan ca. 20 FTE’s) en lid van O-staf.
- Herinrichten financiële structuur in SAP na herindeling van de unit.
- Implementeren gewenste cultuuromslag na reorganisatie van de unit.

Gall en Gall juli 2002 - augustus 2002
Bedrijfseconomisch medewerker a.i.
Werkzaamheden:
- Voorbereidingen begroting en optimaliseren hierin van de processen
- (mede-) Optimaliseren managementinformatie

NUON juli 2001 - juni 2002
Business Unit Controller, lid MT van de unit
Werkzaamheden:
- Financieel begeleiden van business unit tijdens groei
- Benoemen, analyseren van knelpunten, het doen van voorstellen van verbeteringen en het initiëren van verbeteringen
- Voorzitter werkgroep “Herpositionering en interne organisatie”
- Invoeren Quality Assurance systeem
- Initiëren bedrijfseconomisch denken
- Fors verbeteren van de interne discipline
- Opzetten AO/IC
- Maandrapportage / budgettering
- Beter gebruik maken van SAP

VGZ zorgverzekeraar april 2001 - juni 2001
Financieel Interim Manager
Werkzaamheden:
- Opzetten van een systeem van kosten doorbelastingen
- Opzetten van bijbehorende administratieve organisatie
- Verwerken van tariefgrondslagen
- Opzetten van een rapportagestructuur

Frico mei 2000 - maart 2001
Hoofd sales administratie
Werkzaamheden:
- Leiding over de afdeling met 16 werknemers
- Verantwoordelijk voor de gehele documentenstroom benodigd voor kaasexport
- Begeleiden van de implementatie van SAP
- Afbouwen van de afdeling naar uiteindelijk 4,9 FTE’s
- Troubleshooting voor de vestiging Essen
- Interne controle van de Binnendienst na de implementatie van SAP

Shell januari 2000 - april 2000
Business Unit Controller
Werkzaamheden:
- Opzetten van een managementinformatiesysteem voor de Service Organisatie, op basis van door interne klant gedefinieerde wensen
- Opzetten van de rapportagestructuur
- Balance score card
- Begeleiden van het invoeren van de interne tariefstructuur
- Geven van cursussen m.b.t. het lezen van financiële overzichten voor niet-financiële mensen, op basis van tevoren aangegeven wensen.

Ahold september 1998 - december 1999
3 opdrachten
1e Opdracht: Deelprojectleider implementatie SAP a.i.
Werkzaamheden
- Eindverantwoording voor het tijdig en conform gewenste specificaties opleveren van de modules FI/CO en EIS. Leiding over deelprojectgroep (7 FTE’s). Veel afstemming met interne klant.
- Vijf weken voor “live” gaan van SAP gevraagd om bestaande problemen op te lossen, achterstanden weg te werken en ontbrekende gegevens (ca. 1500) boven tafel te krijgen
- Vaststellen van juiste normeringen en kostprijzen
- Opleiden van eindgebruikers

2e Opdracht: Controller a.i.
Werkzaamheden:
- Dagelijkse en wekelijkse analyse van de productieresultaten
- Verwerken van de productiebegroting

3e Opdracht: Controller Centraal a.i. (lid MT)
Werkzaamheden:
- Maken van voorschriften voor het aanleveren van gegevens van de vestigingen Zaandam en Groenlo
- Aanleveren van gegevens aan het Ahold hoofdkantoor
- Beschrijven en inrichten van de AO/IC

Opleiding interimmanager

Atheneum A
HEAO Bedrijfseconomie 1986

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verandermanagement
Verbetertrajecten managementinformatie
Projectleiding bij implementaties (SAP en salarissysteem)

Automatiseringskennis:
- SAP
- Hyperion
- CODA
- Navision
- Twinfield
- Business Objects
- MS Office

Talenkennis interimmanager

Engels: zeer goed
Duits: goed
Frans: redelijk

Overig

Persoonlijke eigenschappen:
- gericht op oplossen van problemen
- oog voor verbeteringsmogelijkheden en deze ook doorvoeren
- durf beslissingen te nemen
- humor
- eerlijk, direct
- doorzettingsvermogen

 beschikbaar?