T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



financieel adviseur/ controller

financieel adviseur/ controller

Werkervaring interimmanager

INTERIM / DETACHERING WERKZAAMHEDEN

2011 – heden Financieel Adviseur
gemeente Zeist
Project: \"P&C-producten\"
Projectbeschrijving
Bijdrage leveren aan de P&C-producten o.a. de jaarrekening en de voorjaarsnota voor de afdeling
Openbare Ruimte en Welzijn. Met name bij de actualisatie en beheersing van beheerplannen. Onder
meer bezig houden met de P&C cyclus, jaarrekening, begroting, voorjaarsnota, advisering over alle
voorkomende financiële onderdelen, controlling kleine projecten, verzekering, treasury, beheerstaken
jaarrekening en begroting.
Taken en verantwoordelijkheden
- Een bijdrage aan de totstandkoming en doorontwikkeling van de P&C-cyclus en hierbij horende
richtlijnen.
- Adviseren - gevraagd, maar vooral ook ongevraagd - de managers en de budgethouders op het
terrein van financiën, financiële informatievoorziening, bedrijfsvoering, rechtmatigheid en
dergelijke
- Signaleren vanuit ontwikkelingen van de afdelingen mogelijke financiële consequenties en
hiervoor adviezen opstellen
- Mede trekker in de uitvoering van de P&C-cyclus, dit door het opstellen van analyses en
financiële rapportages en het maken van de P&C documenten
- Ondersteunen met betrekking tot kostprijscalculaties, norm-, ken- en stuurgetallen
- Vertegenwoordigen van de gemeente op financieel-economisch terrein indien en waar nodig
- Coördineren van het organisatiebrede risicomanagement

2011 – 2011 Financieel Adviseur / Interne Control specialist
Veiligheidsregio Utrecht
Project: \"interne control implementatietraject\"
Projectbeschrijving
Verantwoordelijk voor het opzetten en implementeren van de interne controle. Bijdrage leveren aan de
programmabegroting, werkbegroting en Marap
Taken en verantwoordelijkheden
- Ondersteunen en adviseren van het management/directie bij het opstellen en bijstellen van het
financieel beleid, beleidsvoorbereiding en bij complexe financieel administratieve vraagstukken
- Adviseren/berekeningen maken ten aanzien van business cases, op financieringsvraagstukken,
kostprijsberekeningen, interne verrekeningen, budgetteringsberekeningen
- Zelfstandig berekeningen uitvoeren en met voorstellen komen tot verbetering van het
bedrijfseconomische beleid
- Bijhouden van wet- en regelgeving en het vertalen naar beleid, richtlijnen en zorgen voor een
goede communicatie
- Ondersteuning bij externe verslaglegging

2010 – 2011 Financieel Adviseur
gemeente Zeist
Project: \"jaarrekeningen\"
Projectbeschrijving
Verlenen van financiële advisering & administratieve ondersteuning aan afdelingsmanagers en MT-leden
Taken en verantwoordelijkheden
- Bijdrage leveren aan het opstellen van de jaarrekening
- Adviseren van het management en het college van B&W over financiële vraagstukken van die
afdeling
- Toetsen van de uitgaven aan de toegekende budgetten
- Toetsen van collegevoorstellen op logica en juistheid
- Coördineren van de totstandkoming van managementrapportage
- Coördineren van het organisatiebrede risicomanagement

2008 – 2010 Financieel Adviseur
gemeente Den Haag
Project: \"projectcontrol\"
Projectbeschrijving
Verlenen van financiële advisering & administratieve ondersteuning aan gebiedsmanagers (afdeling
Beheer Openbare Ruimte), in samenwerking met de afdeling planeconomie. Opzetten unit projectcontrol
t.b.v. ondersteuning gebiedsmanagers. Actualiseren en beheersing van beheerplannen
Taken en verantwoordelijkheden
- Leiding geven aan unit financiën ( 15 medewerkers)
- Werkzaam als projectcontroller t.b.v. diverse gebiedsmanagers
- Lid van het managementteam van de dienst stedelijke ontwikkeling.
- Verantwoordelijk voor oplevering begroting en jaarrekening en overige zaken m.b.t. de P&Ccyclus
- Ondersteun en adviseren van het bestuur, het management en de budgethouders van de
gemeente
- Bij dragen aan de totstandkoming van de perspectiefnota, de begroting, de tussentijdse
rapportages en het jaarverslag
- Betrokken bij de uitvoering van een aantal gemeentelijke projecten. Toezien op de naleving van
financiële richtlijnen en randvoorwaarden
- Coördineren van het organisatiebrede risicomanagement

2008 – 2009 Controller
Interpay, EMI Music Netherlands BV
Taken en verantwoordelijkheden
- Controller voor diverse bedrijfsonderdelen
- Verzorgen periodieke verslaglegging
- Opstellen van diverse rapportages en analyses
- Adviesfunctie t.b.v. diverse bedrijfsonderdelen
- Verantwoordelijk voor de financiële administratie
- Leiding geven aan 8 medewerkers: zowel een meewerkende als een controlerende functie m.b.t.
de financiële administratie
- Aanspreekpunt voor de gehele organisatie
- Meewerkend aan reorganisatie binnen EMI

2004 – 2006 Financieel Adviseur
gemeente Nederlek
Project: \"financiële advisering P&C-producten\"
Projectbeschrijving
Adviesfunctie met als doel de organisatie meer bedrijfsmatig te organiseren. Eindverantwoordelijk voor
de begroting en jaarstukken. Bijdrage leveren aan de P&C-producten o.a. de jaarrekening en de
voorjaarsnota voor o.a. de afdeling Openbare Ruimte
Taken en verantwoordelijkheden
- Begeleiden en adviseren van de afdeling inzake financiële beleids- en beheersregels en
ondersteunt bij de voorbereiding van Kadernota, begroting, rekening, jaarverslag en tussentijdse
rapportages
- Toetsen, analyseren en beoordelen van aangeleverde adviezen vanuit de afdeling op financiële
consequenties
- Verrichten van werkzaamheden ten behoeve van begroting, meerjarenbegroting,
rekening,tussentijdse rapportages en kadernota
- (aan de hand van besluiten) Begrotingswijzigingen opstellen en deze verwerken
- Onderzoeken en vertalen van ontwikkelingen binnen het bestaand beleid en doen van
voorstellen met betrekking tot ontwikkeling of wijziging van financieel beleid
- Deelnemen aan overlegverbanden en werkgroepen (in- en extern) en binnen aangegeven kaders
standpunten uitdragen
- Verrichten van overige werkzaamheden passend binnen de doelstellingen van de organisatie

VAST ARBEIDSVERLEDEN

1997 – 2004 Controller
ABS All Brake Systems BV
Taken en verantwoordelijkheden
- Leiding geven aan 5 medewerkers
- Opstellen periodieke rapportages inclusief jaarrekening
- Aanvragen en bespreken kredietfaciliteit; volledig tekenbevoegd
- Lid van het Management-team
- Vervangen General Manager bij diens afwezigheid
- Presenteren kwartaalcijfers en jaarrekening in aandeelhoudersvergaderingen

1995 – 1997 Financieel Manager bij Scatch International BV
1994 – 1995 Controller bij Dikema en Chabot
1993 – 1994 Administrateur bij Van den Herik BV
1992 – 2000 Zelfstandig werkzaam bij administratiekantoor
1989 – 1991 Assistent Accountant bij Accountantskantoor BV
1984 – 1989 Assistent-boekhouder en inkoper bij Van Vliet Schoenenunie
1983 – 1984 Administratief medewerker bij Marinco Engineering

Opleiding interimmanager

1989 HBO SPD-2 Bedrijfsadministratie en bedrijfsrecht Diploma: Ja
1988 HBO SPD-1 Bedrijfsadministratie Diploma: Ja
1983 WO Bedrijfseconomie
Erasmus Universiteit Certificaten: Ja
1979 Atheneum-A Diploma: Ja

CURSUSSEN / TRAININGEN
Diverse cursussen, trainingen en opleidingen op vakgebied en management en adviesvaardigheden

SOFTWARE TOOLS
Divers o.a. Exact, Excel, Word, SAP, Oracle, Axapta

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Vaardigheden:
Vaardig in het ondersteunen en adviseren van het lijnmanagement van o.a. de afdeling Beheer
Openbare Ruimte betreffende financiële en bedrijfseconomische vraagstukken, met name bij de
actualisatie en beheersing van beheerplannen
Vaardig in het begeleiden van implementatietrajecten/ complexe projecten en hierdoor
draagvlak te creëren binnen de organisatie
Vaardig in het verrichten van taken voor de totstandkoming van de producten van de Planningen
control cyclus
Vaardig in het opstellen van begrotingswijzigingen en coördineren van organisatiebrede
Risicomanagement

SAMENVATTING WERKERVARING
2004 – heden Diverse tijdelijke interim opdrachten o.a. als Financieel Adviseur
1997 – 2004 Controller bij ABS All Brake Systems BV
1995 – 1997 Financieel Manager bij Scatch International BV
1994 – 1995 Controller bij Dikema en Chabo

BRANCHE ERVARING
Overheid 8 jaar
Overig 21 jaar

KENNISGEBIED / EXPERTISE
Gemeentefinanciën van toepassing zijnde voorschriften (BBV) 8 jaar
Kennis van risicomanagement 15 jaar
P&C cyclus/producten 18 jaar
Begrotingswijzigingen opstellen 8 jaar
Actualiseren en beheersing van beheerplannen 8 jaar



Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

 beschikbaar?