T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Project- & Interim Manager

Project- & Interim Manager

Werkervaring interimmanager

01/2011 – huidig (INTERIM-, PROGRAMMA- EN PROJECT MANAGEMENT)
Positie: Eigenaar / Directeur
Momenteel Interim Manager en adviseur inzake proces management, verkoop- en marketing strategie voor de Nederlandse markt van HUP AG, Duits softwareleverancier en dienstverlener voor uitgevers van kranten, magazines en boeken.

04/2007 – 12/2011
HUP BENELUX BV (IT & FINANCIELE SOFTWARE – INTERIM- EN PROJECT MANAGEMENT)
Positie: Country Manager / Managing Director
Verantwoordelijk voor: bedrijfsstrategie Nederlandse markt, verkoop, HR-, kwaliteits- en account Management, Consultancy & Project Management. Omzet. circa € 2,5 miljoen, 3-4 FTE
Implementatie HUP strategie in Nederland en opzetten HUP Benelux BV inclusief de volledige organisatie. Aannemen nieuw personeel, trainen van zowel oud als nieuw personeel en hen waar nodig, individueel motiveren, afscheid nemen oud personeel dat niet wilde of kon verbeteren, zonder hiervoor extra kosten te maken.
Verbeteren HUP consulting, project management, service levels en klanttevredenheid. De exercitie zoals hierboven beschreven verbeterde de kwaliteit van de processen in de vakgebieden consultancy en project management, maar ook de software ontwikkeling enorm en heft tot sterk verbeterde klanttevredenheid en kostenbesparingen geleid voor zowel de klanten als HUP AG. Dit leidde uiteindelijke tot behoud van contracten op de Nederlandse markt met een waarde van meer dan
2,5 miljoen Euro, die anders per 2011/2012 verloren gegaan waren voor HUP AG.
Verkoop-Logistieke Software
Projecten. Projecten met een hoge complexe infrastructuur en multidisciplinaire samenstelling werden succesvol afgerond. Er werd uitstekend voldaan aan alle 6 beheeraspecten als benoemd in Prince2. Nederlandse uitgevers waar de projecten succesvol werden uitgevoerd waren AD Nieuwsmedia, PcM Uitgevers, Telegraaf Media Nederland en Wegener Media.
Verkooppotentie toename in de Benelux
Verbeterde Account Management en merknaam in de markt. Laatste twee jaar verkoopmogelijkheden zowel binnen de eigen markt als ook daarbuiten door netwerken uitgebreid. De merknaam HUP verbeterde en meer en meer business relaties name contact op om software en services in te kopen. Acquireerde opdrachten van potentiele klanten in twee compleet nieuwe branches.
Contracten en SLA’s
Verbeterde contracten en SLA’s met klanten. De laatste contractonderhandeling was met een klant die van plan was de software en services elders te gaan inkopen, maar door een sterke verbetering van de processen bij HUP en de daardoor geleverde meerwaarde aan de klant, als ook sterk accountmanagement en klantcontacten is er een nieuw contract met een waarde van circa 1 miljoen voor enkele jaren getekend.
Overige taken
HUP AG helpen bij het verbeteren van hun website, vertalen, ontwikkelen nieuwe brochures, ondersteuning bij de organisatie van evenementen en ondersteunen bij het opzetten van nieuwe processen en hun (re)organisatie. Verzorgen van trainingen en presentaties.
 
06/2006 – 03/2007 BEDRIJFS ADVIES (IT PROJECT MANAGEMENT), BERGSCHENHOEK
Positie: Eigenaar / Directeur
Verantwoordelijk voor: Verkoop, Project Management, Proces Management en ICT-Consultancy
Succesvol als key-consultant voor major project bij PcM Uitgevers voor de verkoop-, financiële en logistieke modules, met stakeholders zoals o.a. Albert Heijn, Volkskrant, NRC, AD Nieuwsmedia en Trouw.

08/2004 - 05/2006 PCM UITGEVERS, AMSTERDAM
Positie: Manager van drie afdelingen Debiteuren- , Functioneel Beheer en Circulation Management
Verantwoordelijk voor: Leveringsplannen, Informatie Management, Debiteurenbeheer, Prijsbeheer en lid van het MT (2 direct reports, 3 teams en 10 FTE in totaal)
Succesvol als Manager Debiteurenbeheer
Gestart als Manager Debiteurenbeheer van de afdeling Losse Verkoop: realisatie van verbeteringen van processen, rapportages en methodieken, waarmee betere sturing mogelijk werd, kosten bespaard werden, verkoopresultaten verbeterd werden en risico beheersing toenam. Inclusief aansturing van de externe accounts van twee van de gerenommeerde grote vier accountancy bedrijven.
Succesvol als Manager Functioneel beheer
Leidinggeven aan zowel intern- als externe IT’ers, Project Managers en functioneel beheerders: Processen en contracten met externe dienstverleners zijn verbeterd, vervangen personeel door beter gekwalificeerd personeel zonder kostenstijging.
Succesvol als Manager Circulation Management
Opzetten Circulation Management team, personeel te zoeken, de processen te ontwerpen en in te richten en het team te leiden: optimaliseren van de leveringen van kranten aan Losse Verkoop punten.

08/2003 – 08/2004 Fulltime Student Informatica, Natuurkunde & Statistiek MSc – Universiteit Leiden, NL
6 modules: Programmeren, Logica, Statistieken, Analyse, Relativiteitstheorie, Optica

06/2000 – 06/2003 PRICE WATERHOUSE COOPERS (DOUANE ADVIES), ROTTERDAM
Positie: Assistant Manager/EDP Auditor, Internationaal expert IT voor Douanezaken
Verantwoordelijk voor: IT Projecten Douanezaken / Counter Audits (Data Analyse)
Onder anderen Heineken Internationaal SAP project: Key-consultant voor Douanezaken en Accijns, alsmede spin in het web tussen de diverse disciplines van Financieel, Logistiek, Productie en Verkoop. Tevens beschrijven complete AO/IC en adviseren op verbetermogelijkheden van de processen.
Enkele andere klanten Nissan, Trek Bikes, Sara Lee, Hero, Donna Karan

01/1988 – 05/2000 DUTCH CUSTOMS & EXCISE AUTHORITY, ROTTERDAM
Positie: Verificateur, Assistant EDP-Auditor
Verantwoordelijk voor: (EDP) Audits Werking en verlening vergunningen Vereenvoudigde Douaneprocedures
Lid van prominente taskforce t.b.v. de ontwikkeling en implementatie van nieuwe controle methodieken en IT-systemen, en leiden van een pilot-team voor nieuwe controle methodieken
Expert op controle en inrichting van bedrijfsprocessen en IT, intern, nationaal en internationaal. Waaronder beoordelen eerste Europese, grensoverschrijdende vergunningen voor Reebok EDC

Opleiding interimmanager

2011 Officieel gecertificeerd voor PRINCE2 Foundation/Practioner – ICM,
2010 Gevorderd Networking & Sales Training – The InCompanyTrainer, Leiden, Nederland
2005 - 2006 Volgen van Post Bachelor module Bedrijfskundig Management – NCOI, Nederland,
2003 - 2004 Informatica, Natuurkunde & Statistiek (6 modules) – Universiteit van Leiden,
2001 Advanced level of Business English Language Training via PricewaterhouseCoopers
1988 - 1998 Douaneverificateur – cursus: o.a. EDP Auditor, EU-Douanerecht, CISA USA (modules)
1978 - 1985 Atheneum – Henegouwerplein, Rotterdam- Profiel: Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Helikopter view, analytisch, innovatief, pro actief, vastberaden, in staat op alle niveaus uitstekend te communiceren, goede interpersoonlijke vaardigheden, resultaatgericht met focus op o.a. kosten, kwaliteit en praktische uitvoerbaarheid.

Talenkennis interimmanager

Europees C2 niveau: Nederlands, Duits
Europees C1 niveau: Engels
Europees A2 niveau: Frans


Overig

SOFTWARE KNOWLEDGE
MS Office 2010: Word – Power Point – Excel – Publisher – Access – Outlook – Visio – MS Project, HUP
Publishing Software, SAP FiCo & MM, SAP Excise, JDEdwards, SQL, Lotus Notes, TOAD for Oracle, ACL for Windows, HTML 4, C++, Java, Corel Video Studio Pro X3 and Corel Paintshop Photo Pro X3.

 beschikbaar?