T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interim manager lokale overheid

interim manager lokale overheid

Werkervaring interimmanager

27.01.2011 tot 09.05.2011 Valveco Nederland BV
HRM consultant a.i. Als kwartiermaker heb ik een start gemaakt met de ontwikkeling van operationeel HRM ten behoeve van Valveco Nederland (technische groothandel) en Valveco Reconditioning Services. Mijn opdracht bestond uit een aantal deelopdrachten, waaronder het beschrijven van alle functies binnen het bedrijf, het maken van een Handleiding met P & O instrumenten en – beleid voor de (toekomstige) managers binnen het bedrijf en het maken van een rapport van bevindingen en aanbevelingen met betrekking tot de organisatie van de ondernemingen ten behoeve van de directie. In mei 2011 heb ik deze opdracht succesvol afgerond.

2010
Na afronding van mijn opdracht bij de gemeente Dordrecht in november 2009 heb ik in 2010 een sabbatical ingelast om mij te verdiepen in ondermeer coaching en projectmanagement. Vanaf 1 oktober ben ik lid geworden van de bezwaarschriftencommissie (behandeling bezwaarschriften Wwb en Wmo) gemeente Dordrecht.

31.03.2009 tot 01.11.2009 Gemeente Dordrecht
Afdelingshoofd a.i. sector Werk bij de Sociale Dienst Drechtsteden (SDD)
Leiding geven aan een team van 25 klantmanagers werk. Gedurende een aantal maanden heb ik ook leiding gegeven aan het Team Inburgering. Als afdelingshoofd a.i. was ik ondermeer verantwoordelijk voor:
een adequate uitvoering van het personeelsbeleid,
het behalen van de vastgestelde uitstroomtargets en organisatiedoelen,
het initiëren van verandering/vernieuwing en de implementatie hiervan,
het onderhouden van interne en externe contacten,
lid van diverse overlegplatforms, waaronder het Sector MT.

In deze periode was ik nauw betrokken bij een aantal pilots en projecten, waaronder:
het opzetten van een integrale aanpak van jongeren tot 27 jaar (SDD/UWV Werkbedrijf),
één geïntegreerde dienstverlening (front- en backoffice) aan de klant,
nieuw intake proces aan de poort,
het ontwikkelen van een “warehouse” model van re-integratie toeleidingsproducten,
het mee ontwikkelen van een Arbeidspool,
het project “de nieuwe medewerker” Werkplein,
Project “Wat doe jij na je examen?”

01.04.2006 tot 01.03.2009 Gemeente Ridderkerk
Manager Werk en Inkomen, verantwoordelijk voor een correcte uitvoering van wet- en regelgeving op het terrein van Werk, Inkomen en Zorg, waarbij ik leiding gaf aan 30 tot 35 medewerkers. In deze periode heb ik als lid van het projectteam samenwerking intensief meegewerkt aan de totstandkoming van het samenwerkingsverband sociale zekerheid Ridderkerk/ Albrandswaard met ingang van 01.01.2007. Verder is het snelloket gerealiseerd, is het project Wijkgericht Handhaven van start gegaan en is een begin gemaakt met de overdracht van cliënten vanaf 65 jaar aan de Sociale Verzekeringsbank. Als MT lid heb ik de organisatie geadviseerd op het gebied van efficiënte en effectieve bedrijfsvoering. Als waarnemend manager Zorg, was ik verantwoordelijk voor de aansturing van het zorgloket “De Wijzerplaats”.



01.02.2002 tot 01.04 2006 Gemeente Albrandswaard
Hoofd sociale zaken en Publiekszaken, verantwoordelijk voor de uitvoering, het beleid en de bedrijfsvoering van de beide afdelingen en lid van het concern MT. In deze periode was ik nauw betrokken bij het verandertraject “De Kanteling” , d.w.z. van aanbod gerichte afdelingen/sectoren naar vraaggerichte klantgroepen. In 2003 werd ik tevens verantwoordelijk voor de aansturing van de afdeling Publiekszaken. In 2006 ben ik overgestapt naar de gemeente Ridderkerk om daar als kwartiermaker het proces van samenwerking te bespoedigen en succesvol te realiseren.

01.01.2000 tot 01.02.2002 Gemeente Sliedrecht
Hoofd sociale zaken, verantwoordelijk voor de uitvoering, het beleid en de bedrijfsvoering van de afdeling en lid van het Sector MT Maatschappelijke Zaken. De gemeente Sliedrecht voerde ook de toenmalige Algemene Bijstands Wet uit voor de gemeente Graafstroom.

01.04.75 tot 01.01.2000 Gemeenten Spijkenisse, Jongeren Adviescentrum Spijkenisse(JAS), Utrecht en Rotterdam
In deze periode heb ik de volgende functies bekleed: bijstandsmaatschappelijk werker, voorzitter van het JAS (Jongeren Adviescentrum Spijkenisse), wnd. teamleider, plaatsvervangend unithoofd, projectleider schuldhulpverlening, contactpersoon Meidenwegloophuis Utrecht, wetstechnisch adviseur en toetser, senior/coach en teamchef.

Opleiding interimmanager

Cursus financiën voor
niet financiële medewerkers certificaat

Cursus senior/coach certificaat
SoZaWe Rotterdam

Bestuursacacemie
TA/GSD diploma

Pedagogiek/onderwijskunde diploma

HBO Maatschappelijk Werk diploma

Studie Nederlands Recht niet afgemaakt
VWO diploma

Verder heb ik de afgelopen jaren diverse seminars, trainingen en korte cursussen gevolgd
op het gebied van leidinggeven/managen, verandermanagement, communicatie, sociale zekerheid, integriteit, agressie en burgerzaken.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mensenmanager en teamplayer
Medewerkers kunnen empoweren
Kwaliteit-, klant- en resultaatgericht
Open en toegankelijk
Evenwichtig en flexibel
Goed luisteren, goed inlevingsvermogen
Goed omgevingsbewustzijn
Besluitvaardig
Goede netwerker binnen en buiten organisatie
Duidelijke visie/koers/doel
Gezonde dosis humor

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits, Frans

 beschikbaar?