T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Project Manager

Project Manager

Werkervaring interimmanager

Algemeen:
Ruime (>5 jaar) ervaring in projectmanagement en leidinggevende functies binnen ICT. Actief geweest zowel aan de business als de technische kant in projecten uiteenlopend van omvang (< € 350.000,-) waarbij ook andere externe partijen betrokken waren en een goede coördinatie met deze partijen vereist was.
Zeer sterk in het leiden van grote aantal projecten met als record: 86 projecten tegelijk, in totaal ter waarde van ruim € 2500.000,-.
Het geheim achter het succesvol leiden van grote aantal projecten introduceer ik graag in elk omgeving waar ik werk. Dit ligt nl niet alleen aan persoonlijke talenten maar is ook proces en organisatorisch gerelateerd.


Ervaringsoverzicht:

Roxit B.V.
September 2010 –
heden

Projectleider
Roxit levert integrale ICT- en data oplossingen op het gebied van bouwen en wonen, milieu, bodem, water, en ruimtelijke ordening.
Mijn projecten zijn gerelateerd o.a. aan WABO (-processen), koppelingen met CMS en DMS systemen van andere partijen, GIS systeem, vergunningverlening en handhaving. Opdrachtgevers komen uit de overheidssector en bestaan uit provincies, gemeenten, milieudiensten en waterschappen.
Verantwoordelijk voor:
- Het aansturen van een team van 10-15 leden.
- Het leiden van projecten vanaf FO fase tot en met test en oplevering met de release. Inbegrepen projecten waarbij andere externe partijen betrokken zijn en een goede coördinatie met deze partijen vereist is.
- Opstellen van projectplan, planning en bewaken ervan.
- Opstellen van offertes en zorgen voor een gewenste marge.
- Het onderhouden van klantcontacten.
- Verbeteren van Resource Planning en meedenken aan procesoptimalisering binnen de organisatie.

Behaalde resultaten:
Voltooiing van projecten vanaf ontwerpfase tot en met test en oplevering met de release. Waaronder ook projecten waarbij goede coördinatie met externe partijen vereist is.

Opgedane kennis en ervaring:
WABO processen, CMS en DMS systemen binnen de overheidssector, processen rondom vergunningverlening en handhaving, GIS systeem, het managen van grote hoeveelheid (> 50) projecten tegelijk met een totale waarde van ongeveer € 2000.000,-; Commerciële vaardigheden.


NUON/Alliander
Februari 2009 –
september 2010 Projectmanager (19 maanden)
Het aansturen van een team van 6-10 leden. Verantwoordelijk voor:
- Het opstellen van planning en bewaken van budget en kwaliteit.
- Advies uitbrengen in het ontwikkelingstraject voor software applicaties aan de hand van functionele eisen.
- Het coördineren en begeleiden van projecten op het gebied van openbare verlichting, ondergrondse netten, cameratoezicht en verkeersregelinstallaties.
- Het onderhouden van klantencontacten en periodieke klantenoverleg.
- Het opstellen van offertes.
- Actief deelnemen aan de periodieke interne MT- en commercieel overleg.

Behaalde resultaten:
Voltooiing van diverse projecten vanaf ontwerpfase tot aan oplevering en afsluiting voor o.a. gemeentes Zaanstad, Wieringen, Purmerend en Hoogheemraadschap.

Opgedane kennis en ervaring:
Projecten binnen de overheid; Het managen van grote hoeveelheid (50-86) projecten tegelijk, Commerciële vaardigheden.


Div. opdrachten via detachering
binnen IT (Sogeti en Logica)
September 2005 –
februari 2009 Business Process Management (10 maanden)
Binnen het KPN project ‘Way of Working’ verantwoordelijk voor het definiëren en beschrijven van de Process Interfaces tussen KPN en Logica. Deze interfaces worden gebruikt in het kader van de uitbesteding van IT diensten van KPN aan Logica. Tevens ben ik verantwoordelijk geweest voor het beschrijven van een tweetal methodes om de productiviteit te kunnen meten en te bewaken.

Behaalde resultaten:
Drie ‘deliverables’ zijn in dit project behaald: 1) Process Interface specificaties, waarin de processen en interacties tussen beide partijen gedefinieerd en gestandaardiseerd zijn. 2) Productivity Measurement, waarin een methode is opgezet om werk inschattingen nauwkeurig te maken en te controleren. 3) Demand Supply Management, waarin een methode is opgezet om een capaciteitsplanning op te zetten en te bewaken: te verwachten werk versus beschikbare resources.

Opgedane kennis en ervaring:
Business Process Management, Projectmanagement, IT Infrastucture Library (ITIL), kennis van Project Transition en ‘outsourcing’.

Bid Management (7 maanden)
Verantwoordelijk voor het bestuderen van aanbestedingen, indienen van een offerte binnen de deadline en budget en aansturen van een projectteam van 8+ leden. Dat deed ik door een gestructureerde manier van projectmanagement in combinatie met een constante aandacht voor wat de klant wezenlijk vraagt. En natuurlijk ook door oog te hebben voor alle zaken daaromheen - van formele autorisatie door het management tot het ontwerp en de productie van de offerte.

Behaalde resultaten:
Winnende offertes voor projecten.

Opgedane kennis en ervaring:
Bid Management, Project Management.

Projectleider (7 maanden)
Binnen de IT afdeling van de energieleverancier OXXIO, verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het beheer van het facturatiesysteem. Mijn werkzaamheden waren: opstellen van Business Requirements en Functioneel Ontwerp, behalen van projectdoelen binnen gestelde afspraken en opstellen van diverse projectrapportages volgens de PRINCE2-methodiek.

Belangrijke behaalde resultaten:
Het project is binnen de gestelde afspraken afgerond. De klant in staatgesteld om via een gebruiksvriendelijke interface de ruwe data, die in meerdere formaten wordt aangeleverd, op een efficiënte en snelle wijze in te lezen en aan de hand daarvan factureren.

Opgedane kennis en ervaring:
Project Management en kennis van het Billing Process.

Projectleider (12 maanden)
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het beheer van administratiesysteem Schoolmonitor voor middelbare scholen. Dit systeem betreft een webapplicatie en omvat absentie- en verzuimregistratiesysteem, mededelingenbord en online cijferregistratie. Mijn werkzaamheden waren: opstellen van Business Requirements en Functioneel Ontwerp, opstellen en bewaken van planning en budget.

Technische Software Engineering (2 jaar)
Als Software Engineer in verschillende projecten binnen Sogeti Managed Delivery, werkzaamheden verricht op het gebied van systeemontwikkeling en systeembeheer.

Betrokken bij de volgende projecten:
• Een project op het gebied van Print & Fulfillment binnen TNT: verantwoordelijk voor het opstellen van Functioneel Ontwerp, Data Modellering, Technisch Ontwerp en implementatie t.b.v. het ontwikkelen van een ‘Order Management’ systeem. De vereisten van dit systeem waren het monitoren en volgen van orders vanaf ontvangst tot fulfillment en overdracht.
• Systeemontwikkeling en –beheer, in een project in de verzekeringenbranche. Dit systeem voert berekeningen uit voor pensioenen, hypotheken en vele andere soorten verzekeringen. Ik was verantwoordelijk voor het inbouwen van Requests For Changes (RFCs).
• Ontwikkeling van webapplicaties: web-based maken van diverse fysieke formulieren voor de landelijke overheid, zodat deze direct online ingevuld kunnen worden.

Opgedane kennis en ervaring:
C#, MS ASP.Net, MS SQL Server


Eigenondern.
Januari 2002 –
augustus 2005 Applicatieontwikkeling binnen onderwijs
Naast mijn baan als wiskundedocent heb ik verscheidene Windows- en webgebaseerde applicaties ontworpen en geïmplementeerd voor scholen ter ondersteuning van de administratieve en didactische doeleinden.

Opgedane kennis en ervaring:
C#, MS ASP.Net, MS SQL Server

Systeemontwikkeling Ovenbouw Engineering
Verantwoordelijk voor implementatie van industriële procesautomatisering. Een van de projecten betrof het ontwerp en bouw van een systeem om de temperatuur in de industriële ovens te kunnen meten en visualiseren.

Opgedane kennis en ervaring:
Programeren in Siemens PLC, HMI en SCADA systemen

ASML B.V.
September 2000 –
Oktober 2001 Technical Support
Als 2e lijns Customer Support binnen Europa verantwoordelijk voor het oplossen van technische problemen binnen de Waferscanners Waferscanners zijn machines voor productie van Micro Chips.

Opleiding interimmanager

Opleiding:
Technische Universiteit Delft; Elektrotechniek (diploma 2000)
Hogeschool Rotterdam Lerarenopleiding wiskunde, avondstudie (diploma 2005)
VWO te Zoetermeer (diploma 1994)

Certificaten:
VCA VOL (certificaat 2009)
Prince2 Foundation (certificaat 2008)
ITIL Foundation (certificaat 2008)
MCAD- gecertificeerd in Microsoft C# .NET (certificaat 2005).

Cursussen:
- VCA VOL (Veiligheid voor leidinggevenden)
- Prince2
- IT Infrastructure Library (ITIL)
- RUP Mastering Requirements Management
- Business Process Management
- Conflictmanagement
- Presentatietechnieken
- The Banking Industry Overview: Version 2
- Workshop UML Advanced and Object Technology Fundamentals using UML;
- Datamodellering
- Technisch Ontwerp

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Projectmanagement; Business Process Management

Talenkennis interimmanager

Talen:
Nederlands/Engels: Vloeiend
Spaans: Voldoende
Frans/Duits: Basisvaardigheid



 beschikbaar?