T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Businesscontroller

Businesscontroller

Werkervaring interimmanager

Interim / Projecten

Fontys hogeschool nov 2010-jan 2011
Functie : Businessanalist

- Informatisering stroomlijnen van de debiteurenadministratie
- Peoplesoft
- Quick wins creeeren met queries en macro’s

Avans hogeschool sep 2010-heden
Functie : Docent Informatieanalyse bij marktonderzoek en statistiek


Unive verzekeringen nov 2009-nov 2010
Functie : BusinessController

Projecten :

1 Implementatie Balanced Scorecard bij Unive Zuid. Allereerst de informatiebehoefte in beeld brengen om vervolgens het geheel van de Balanced Score Card vanuit Cognos in Excel te zetten met macro’s en queries.
2 Scenario berekening voor meerjarenplan in Excel.
3 WFT toets ontwikkelen en WFT compliancy.
4 Analyse van data in Excel en datawarehousing ad-hoc met als doel managementinformatie

einddatum : 1 november 2010
Getuigschrift aanwezig.

Corporate Express mei 2008- okt 2009
Functie : Businesscontroller/informatie specialist op projectbasis

Project :

Structureel vertalen van data uit SAP naar data voor Hyperion. Dit gaat middels een tussenstap in Excel waarin ook handmatige boekingen en allocaties worden verricht. Alle data komt uiteindelijk in Excel alwaar er via een geschreven script in Visual Basic een nieuwe uitvoerfile komt die onmiddellijk leesbaar is voor het eindsysteem Hyperion Financial Management.

Hierbij vindt ook meteen een EDP audit plaats door de data te mappen en te beoordelen of deze ook correct wordt doorgegeven.

Nadat deze klus was geklaard heb ik ook alle management rapporten en overzichten gemaakt in “Smartview”; een excel add-in (tool van Hyperion).

Ook werkzaam geweest met europese intercompany afstemming.

Trefwoorden : Hyperion, HFM, FDM, Excel, VBA, Smartview.
Getuigschrift aanwezig


Werkervaring

Buro Philip van den hurk okt 2005- mei 2008
Functie : Businesscontroller

Verantwoordelijk voor :

- Verantwoordelijk voor de planning&control cyclus
- Informatie modellen en analyse van de database
- Opstellen requirements van het bedrijf om een nieuw systeem te implementeren.
- Kwaliteitsmanager en procesanalist (AO/IC)
- Team leiden (4 financiele personen, 1 secretaresse en 2 it-ers)
- Vergaande (bedrijfseconomische) analyse over de verzekeringsportefeuille en bankproducten
- Implementatie nieuw CRM systeem
- Samenwerking met alle verzekeringsmaatschappijen inzake datastructuur
- Provisieadministratie
- Speciale projecten (bedrijfsplanning en WFT implementatie).
- Eilandautomatisering wegwerken

Getuigschrift aanwezig

Bowne Global Solutions (Former L&H) Sep 2002- okt 2005
Functie : (Internationaal) Financieel projectcontroller

Verantwoordelijk voor :

- Implementatie Navision vanuit Peoplesoft
- Intercompany afstemmingen
- de kwaliteit van informatie.
- Probleemanalyses maken en oplossingen aandragen.
- de kwaliteit van de financiële administratie.
- Het leiden van het team op de financiële administratie.
- projectadministratie
- Het verzorgen van de rapportages zowel intern als extern.
- Contact onderhouden met buitenlandse controllers.
- Verantwoordelijk voor planning&control cyclus


Philips Corporate Treasury Feb 2002- Sep 2002
Functie : Interim assistant manager In House Bank

Verantwoordelijk voor :

- Werken met SAP en AUROS; twee grote ERP systemen.
- Analyse van alle fouten in het systeem. Van rechtstreeks op de paymentfile kijken tot aan het fout versturen van bevestigingen.
- Diverse analyses over de gang van zaken.
- Management Informatie dagelijks opleveren van de gehele afdeling.
- Process-control over het betalingsgedeelte van Philips wereldwijd.
- Het authoriseren van alle betalingen gemaakt door Philips wereldwijd.
- Het maken van de dagelijkse forecast in alle valuta door Philips wereldwijd.
- Afkeuren van verkeerde betalingen.
- Het oplossen van alle problemen mogelijk met de Business units wereldwijd.
- Het oplossen van alle problemen mogelijk met de externe banken van Philips wereldwijd.

SFB Advies / CFP Aug 1999 – feb 2002
functie : Businesscontroller

Verantwoordelijk voor :

- Implementatie Peoplesoft centraal
- Implementatie Exact lokaal
- Intercompany afstemmingen
- de kwaliteit van informatie.
- de kwaliteit van de financiële administratie.
- Het leiden van het team op de financiële administratie.
- Het opzetten van een kwaliteitsborgingsysteem (ISO-9001); gecertificeerd in 2002 !
- de users van CFP over het Netwerk.
- Probleemanalyses maken en oplossingen aandragen.
- Het verzorgen van de rapportages zowel intern als extern.
- de financiële strategie.
- Opstellen en verantwoording van budgetten en prognose.

St. Joriscollege Feb 1998 – Augustus 1999
functie : part-time leraar voor Topsporters en Kunstenaars

Taken :

- Het verzorgen van bijlessen in de vakken economie en wiskunde (sporadisch ook natuurkunde en scheikunde) voor leerlingen van de speciale projecten LOOT en LOOK (Topsporters en Kunstenaars).

Opleiding interimmanager

Opleidingen Diploma J/N

HEAO-BE-(bedrijfseconomie) J

H.T.S. Bedrijfskader J

VWO J

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- Businessanalist
- Financial EN informatiespecialist (it); hiermee ben ik kilometers voor op andere businessanalisten die niet weten hoe financien werken.
- grote ERP kennis
- Management informatie
- Management afdeling financien
- Business modellen doorrekenen
- Excel specialist


Talenkennis interimmanager

Nederlands is moedertaal. Uitstekend in woord en geschrift.
Engels is tweede taal. Vloeiend in woord en geschrift.

Overig

Naast financien en het leiden van een financieel team als controller word ik vrijwel altijd ingezet bij grote ERP problematiek die de management informatie verstoort danwel er voor zorgt dat deze er geheel niet is. Mijn database kennis is dan ook prima. Een klein detail is dat ik ook programmacode (VBA) schrijf voor excel bij sommige problematiek.

 beschikbaar?