T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

Ik ben een gedreven, enthousiaste en toegewijde manager. In mijn loopbaan heb ik uitgebreide ervaring opgedaan met directie- en bedrijfsvoering, salesmanagement, ICT projecten, adviesfuncties en algemene bedrijfsvoering. Ik ben pragmatisch en oplossingsgericht en heb klant- en servicegerichtheid hoog in het vaandel staan.

Ik ben te kenmerken als een echte teamspeler met een coachende stijl van leidinggeven. Daarbij beschik ik over een groot aanpassingsvermogen waardoor ik mijn stijl van leidinggeven kan aanpassen indien de situatie hierom vraagt. Als leidinggevende laat ik ruimte voor de expertise van de individuele teamleden en neem deze mee in mijn besluitvorming. Daarbij beschik ik over een goed inzicht in menselijke eigenschappen en hecht ik veel waarde aan de ontwikkeling van mijn medewerkers, welke ik met regelmaat zelf coach en train. Mede dankzij deze coaching, mijn betrokkenheid en inlevingsvermogen weet ik een sterke band met hen te ontwikkelen.

Door mijn sterke analytisch vermogen, opgebouwde werkervaring en mijn bedrijfskundige achtergrond ben ik in staat de wensen van een organisatie naar een actiegerichte strategie voor de korte en (middel)lange termijn te vertalen. Hierbij werk ik vanuit een servicegerichte instelling en realiseer ik een verbetering van de kwaliteit van de interne organisatie en geleverde diensten. Deze resultaten bereik ik door energiek, coachend en enthousiast te werk te gaan.


Arfos Management Services BV
Augustus 2006 – heden: Commercieel/operationeel directeur

Arfos richt zich op het detacheren van ICT personeel aan grote en middelgrote organisaties. Ik ben hierin operationeel en commercieel eindverantwoordelijk. Tot de activiteiten behoren de opzet en inrichting van de bedrijfsvoering, dienstontwikkeling, HRM, relatiebeheer, werving medewerkers, verwerving opdrachten, partnerships. De specialisatie van Arfos richt zich op de vakgebieden projectmanagement, servicemanagement, functioneel beheer en testen.

Als manager sales & hrm verantwoordelijk voor de volgende gebieden:
Sales
- Sales- en relatiemanagement en verkoopactiviteiten
- Netwerk- en relatiebeheer, marktbewerking
- Partnerships opzetten en onderhouden
- Propositiebepaling
- Klantadvisering
HRM
- Opzet en invoering van hrm aspecten (arbeidsvoorwaarden, persoonlijke ontwikkelplannen, opdrachtbegeleiding, cv opbouw, werving, hrm-intranet project)
- Uitvoering geven aan hrm beleid (begeleiding, coaching, ontwikkeling en beoordeling)
- Werving en selectie van vast personeel, freelancers en personeel van derden
- Leiding geven aan team van consultants (functioneel beheerders, projectmanagers, ITIL consultants en testers)
Operatie
- Professionalisering van de interne organisatie en de dienstverlening aan klanten (opzet van processen, standaard werkwijzen, kwaliteitsverbetering, etc.)
- Begeleiding van en vormgeven aan visie- en missie ontwikkeling
- Begeleiden en initiëren van dienstontwikkeling
- Projectleiding adviesopdracht inzake ICT beheer- en regieorganisatie
- Adviesopdrachten inrichting functioneel – en applicatiebeheer
- Opzet en invoering Document Management Systeem
- Analyse, opzet en inrichting company website en backoffice systemen
- Opzetten van dienstverlening op het gebied van projectmanagement, servicemanagement, functioneel beheer en testen
- Operationele opdrachtbegeleiding en coaching van de ingezette consultants op het gebied van projectmanagement, servicemanagement, functioneel beheer en testen


Sogeti Nederland BV.
juli 2003 –augustus 2006 : Commercieel manager

Als commercieel manager was ik eindverantwoordelijk voor een salesteam van enkele large accounts van Sogeti. Hierbij bestonden de taken en verantwoordelijkheden uit het volgende:
- Dagelijkse leiding over een salesteam van 7 personen
- Omzet en –groeiverantwoordelijk
- Functionering- en beoordelingsgesprekken
- Coaching en begeleiding van accountmanagers en ingezette professionals
- Intake en selectie van professionals t.b.v. detacheringopdrachten en projecten
- Opdrachtverantwoordelijk met het salesteam voor ongeveer 120 ingezette medewerkers
- Klantstrategie bepaling, relatie opbouw, verwerven preferred suppliership
- Projectbewaking, stuurgroepdeelname aan projecten tot ong. 4 mio. Euro.
- Deelname aan interne verander- en verbeterprojecten
- Workshops leiden, dienstgericht, organisatie- en visie ontwikkeling gericht

Inhoudelijke betrokkenheid bij projectleiding, uitvoering, inrichting, bewaking en sturing van:
- Fixed price software ontwikkelingstrajecten
- Projecten ten behoeve van de inrichting van functioneel beheer
- Verbetering van testmanagement en testproces projecten
- Outsourcing van testwerkzaamheden
- De inrichting van samenwerkingsverbanden
- De SLA opzet voor het beheer van applicaties

jan.2000 – juli 2003 : Senior relatiemanager

Als senior relatiemanager verantwoordelijk voor een aantal klantgebieden en de ontwikkeling van omzet en relatie. In deze periode heb ik de relatie met KPN uitgebouwd en gezorgd voor de selectie en inzet van ICT professionals. Daarna ben ik verantwoordelijk geweest voor het openbreken en uitbouwen van een aantal nieuwe klanten (Energie, Finance, Zorg). Naast de reguliere dagelijkse commerciële werkzaamheden ben ik nauw betrokken geweest bij het afsluiten van diverse raamovereenkomsten met grote ondernemingen.


B.A.S.S. Automatisering BV
mrt. 1997 – dec. 1999 : Commercieel directeur

- Leiding geven en verantwoordelijkheid dragen over alle dagelijkse zaken binnen het bedrijf.
- Bepalen, opstellen en vorm geven aan de strategie, toekomst en groei van het bedrijf. Deze vertalen naar concrete markt- en actieplannen.
- Opstellen en bewaken van de jaarlijkse begroting.
- Optimaliseren bedrijfsvoering en verantwoordelijk voor omzet en resultaat van het bedrijf.
- Persoonlijk bijdragen aan het verkoopresultaat. Verkoop van projecten en afsluiten van servicecontracten, verkoop van hard- en software en bijbehorende diensten.
- Werving & Selectie van nieuw personeel.
- Beheren en uitbouwen van relaties met derde partijen ten behoeve van samenwerking.
- Inkoopverantwoordelijk.
- Consultancy / Projectleiding:
- Installatie en inrichting van software applicaties
(Financieel, CRM, Ordersystemen, voorraadsystemen)
- Installatie en inrichting van hardware (servers, pc’s, printers, bekabeling, etc.)
- Verhuizingen en kantoorinrichting (bekabeling, werkplek- en netwerk, telefonie, etc.)
- Geven van trainingen op applicatiegebied aan relaties en gebruikers
- Opstellen, afsluiten en bewaken van servicecontracten (SLA’s voor KA)
- Aansturing onderhoud en reparaties van hardware

sep. 1995 – mrt. 1997 : Sales Consultant/Implementatie consultant
Taken, o.a. :
- Genereren van nieuwe verkopen van Exact software.
- Opzetten en uitvoeren van marketing acties.
- Ondersteunen van de groei van de organisatie.
- Advisering van MKB klanten inzake automatisering en IT strategie.
- Implementatie van soft- en hardware bij klanten
- Geven van gebruikersondersteuning op locatie en helpdesk ondersteuning op afstand.

Gouda Holland BV
jan. 1994 - sep. 1995 : Medewerker Logistiek & Automatisering
Taken o.a. :
Pakketselectie, opzetten en leiden van de implementatie van een logis¬tiek softwaresysteem. Uitvoeren voor¬raadbe¬heer, productieplanning en werkvoorbereiding. Belast met het maken van analyses inzake voorraad en productie, het geven van adviezen en het daadwerkelijk invoeren van verbeteringen op het gebied van voorraadbeheer, productie, inkoop en logistiek.

Opleiding interimmanager

HAVO
HTS-Bedrijfskunde

Vakgerichte opleidingen:
- Commerciële vaardigheden 1 & 2 (Kenneth Smit)
- Unit Management training (lijnmanagement)
- Beoordelings- en functioneringsgesprekken
- Effectief Beïnvloeden
- Onderhandeling & Conflicthantering
- Persoonlijke managementtraining en begeleiding
- NIMA-A
- Implementatie-/ verandermanagement
- Inleiding TMap
- Projectmanagement
- E-Business training
- Telecomtraining Trends in Telecom
- Microsoft Sales Specialist training
- Exact Software/Navision/netwerken & hardware

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Werkervaring in het kort:

Management
- Bedrijfsvoering/Directievoering
- Salesmanagement/Teamleiding
- Coaching/advisering
- Inrichting en verbetering van bedrijfsprocessen (Sales, Delivery, Inkoop, HRM)

HRM
- Werving & selectie
- Intake- en sollicitatiegesprekken voeren
- Loopbaanbegeleiding
- Opstellen arbeidsvoorwaarden en HRM bouwwerk
- Opleidingsplannen
- Functionele beoordelingen

Sales
- Producten
- Diensten/Detachering
- Projecten/SLA’s
- Serviceconcepten
- Partnerships

Inkoop
- Hard- en software
- Diensten
- Facilitaire zaken

Projecten
- Stuurgroepdeelname/Projectenbewaking
- Projectleiding
- SLA sturing
- Pakketimplementaties (logistiek, financieel, CRM)
- Kantoorautomatisering
- Verhuizingen
- HRM Intranet
- Procesverbetering functioneel beheer

Consultancy/adviesvaardigheden
- Pakketselecties/Pakketimplementaties
- Hardware- en netwerkadvies
- Organisatie inrichting en –opzet
- Marktbewerking
- Klantgerichtheid van organisaties
- Optimalisering van serviceverlening
- Trainingen en workshops


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Duits
Engels

 beschikbaar?