T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Financieel Interim Manager (Drs/RA)

Financieel Interim Manager (Drs/RA)

Werkervaring interimmanager

Interim-management opdrachten
Opdrachtgever: Eneco
Periode: November 2008-September 2009
Functie: Corporate Controller
Opdracht inhoud:
• Verantwoording voor maandelijkse rapportages aan RvB en RvC;
• Uitsturen en opvolgen instructies naar BU’s inzake maandelijkse rapportages
• Verantwoording voor budget, prognose en analyse maandelijkse resultaten;
• Implementatie (Prince2) budgettering/meerjaren planningsapplicatie (geintegreerd bottom up V&W, Balans & Cashflow expert systeem incl. consolidatie).

Opdrachtgever: Fortis Facility NL
Periode November 2007-November 2008
Functie: Manager AR&C
Opdracht inhoud: Vervanging Manager ARC die als gevolg van integratie Fortis en AAB aan
Facility integratie project is toegevoegd, direct leidinggevend aan 6 fte;
• Optimalisatie SAP MM;
• Analyse, advies en implementatie van applicatie landschap t.b.v. samenvoeging financiële kolom Fortis en AAB;
• Opstellen businesscases huisvesting in het kader van samenvoeging ABNAMRO;
• Implementeren planning & monitoring tool o.b.v. activiteitenkalender (‘fast close’);
• Financiële afstemming met Fortis cross border Facility & Purchasing kolom (Brussel);
• Periodieke afstemming met controllers van business (interne klanten).

Opdrachtgever: ING NN
Periode Juni 2007-Oktober 2007
Functie: Fast Close Manager
Opdracht inhoud: Adviseren en implementeren van onderzoeksresultaten met het oog op terugmanagen
van aantal werkdagen na maand/kwartaal/jaareinde (verkorten rapportage traject) door efficiency in rapportageprocessen (‘ketendenken’);
Implementeren planning & monitoring tool o.b.v. activiteitenkalender;
•Inrichten van verplichtingenadministratie en accrual procedure;
•Herinrichten en optimaliseren van financiële kolom (branche teams).

Opdrachtgever: Railion BV
Periode April 2007-Juni 2007
Functie: Business Controller Rapportage aan CFO
Opdracht inhoud: Quick scan van omzet Q1, 2007 en omzet en resultaat prognose 2007 (‘rolling forecast” ) t.b.v. Railion GmbH

Opdrachtgever: AstraZeneca BV
Periode Juli 2006-Maart 2007
Functie: Financial Controller
Rapportage aan CFO
Opdracht inhoud: Reporting/Planning&Control/Accounting (SSC Manchester), AA's 2006 en 2005, Expats, IAS 19 Pensioen Accounting, SAP/R3. Direct leidinggevend aan 3fte, indirect 'dedicated' aan 10 fte in SCC Manachester

Opdrachtgever: Achmea Bank Holding N.V./Achmea Hypotheekbank N.V.
Periode: December 2005 – Juli 2006
Functie: IFRS Manager
Rapportage aan: Financieel Directeur
Opdracht inhoud:
• Linking pin tussen, directie, afdeling reporting en IFRS Competence centre
Opdrachtgever: Internationale projectontwikkelaar,
Periode: Maart 2005 – Januari 2006
Functie: Sox medewerker
Rapportage aan: Sox coordinator Holding
Opdracht inhoud:
• Procesbeschrijvingen, risicoanalyse, interne controle beschrijven, test procedures opstellen en uitvoeren ondersteund door Sox software tool;

Opdrachtgever: Internationale Bank, Amsterdam
Periode: Augustus 2004 – Maart 2005
Functie: ICT cost allocation manager Wholesale Bank
Rapportage aan: Global cost allocation manager Wholesale IT
Opdracht inhoud:
• Inzichtelijk maken van worldwide ICT kosten Wholesale Bank;
• Opzet ICT service catalogus;
• Selectie en implementatie ABC tooling (SAS Oros);
• Formuleren verdeelsleutels en transferprices ICT product/services Nederland o.b.v. ABC costing;
• Vastleggen ao/ic procedures rondom beheersing van ICT kosten.

Opdrachtgever: Gerechtsdeurwaardersorganisatie, Amsterdam
Periode: Oktober 2003 - heden
Functie: Operation Manager
Rapportage aan: Algemeen Directeur
Opdracht inhoud:
· Transformatie van het bedrijfsmodel van een dossier- naar een procesgerichte organisatie;
· Optimalisatie van Workflow Management in er rondom de automatisering (Progress);
· Herinrichting van de interne organisatie en de hiermee samenhangende vertaling naar Financiële Rapportage (ABC costing);
· Downsizing/sanering van personele bezetting (ontslagaanvraag) ter voorbereiding van externe kapitaalverschaffing (via participatie maatschappij).

Opdrachtgever: Beurgenoteerde bouworganisatie
Periode: Juli 2002 – Oktober 2003
Functie: Integratie Manager
Rapportage aan: Financieel Manager
Opdracht inhoud:
· Projectleider integratie 2 Centrale Administraties en aansluitend migratie naar Baan4 (FIS) resp. CMG (PIS);
· Sanering en herstructurering interne administratieve organisatie (personeel en procedures) en optimalisatie bedrijfsprocessen;
· Projectleider Inkoopsynergie;
· Overige werkzaamheden (VCA, beheer verzekeringsportefeuille, harmonisatie arbeidsvoorwaarden, verzuimbeheer).

Opdrachtgever: Nederlandse Subsidie Organisatie Wetenschappelijk Onderzoek te Den Haag
Periode: Januari 2002 -Juli 2002
Functie: Medewerker / Plv. Hoofd IAD
Rapportage aan: Algemeen Directeur
Opdracht inhoud:
· Jaarrekeningcontrole 2001 i.o.v. Ministerie van OC&W (steunend op EDP rapportages: IT Audit plan, Onderzoek betrouwbaarheid IS Rennaissance, Business Proces Analysis NWO Delfi; Bytes en Bites)
· INK model; Handboek AO/IC

Opdrachtgever: Arbeidsvoorziening Nederland te Zoetermeer
Periode: Januari 2001-December 2001
Functie: Ontvlechtingsmanager
Rapportage aan: Algemeen Directeur
Opdracht inhoud:
· Ontvlechting ESF ter voorbereiding overdracht naar het Agentschap Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, aansturing landelijke teams
· Ontvlechting en finale vereffening huisvesting/lease auto’s naar ontstane zelfstandige bedrijfsonderdelen;
· Ontvlechting en finale vereffening datacommunicatie middelen naar ontstane zelfstandige bedrijfsonderdelen.
· Financiële ERP software applicatie Oracle

Eerdere loopbaan

Import-, export-, groothandels- en veiling organisatie in verse groenten, citrus en fruit.
Periode April 1998 – December 2000
Functie: Financieel Manager
Rapporterend aan: Financieel Directeur
Functie inhoud:
· Leidinggevend/eindverantwoordelijk voor 15 fte’s
· Lid van het management team
· Formulering Plan van Aanpak ‘Transformatie financiële administratie’
· Reorganisatie functies/taken medewerkers financiële administratie
· Implementatie van procedures en maatregelen op het gebied van AO/IC
· Introductie kostenplaatsmethodiek, een daarop gebaseerde kostprijscalculatie en periodieke management rapportage (bedrijfsprocessen: inkoop, verkoop, productie, logistiek en financiën)
· Sanering en integratie zustervennootschap
· ERP selectietraject
· Opzet complexe liquiditeitsbegroting
· Introductie bedrijfsbrede functionerings- en beoordelingsmethodiek

Interim Management Organisatie BV te Utrecht.
Periode: September 1996 – April 1998
Functie: Interim Controller
Rapporterend aan: Financieel Directeur
Functie inhoud:
· Controller ‘in de breedste zin des woord’
· Eindverantwoordelijk voor periodieke interne en externe rapportage
· Direct rapporterend aan tweehoofdige directie
· Opzet AO/IC en implementatie M.I.S. na verzelfstandiging vanuit moeder
· Contacten met IAD, Holding NV, fiscus en overige externe instanties

Consulting Organisatie te Utrecht
Periode: Februari 1996 – Augustus 1996
Functie: Interim Controller
Rapporterend aan: Bestuursvoorzitter
Functie inhoud:
· Eindverantwoordelijk voor periodieke interne rapportage BU’s en BV’s
· Direct rapporterend aan bestuursvoorzitter
· Implementatie kostenplaatsmethodiek
· Contacten met IAD, Holding NV, fiscus en overige externe instanties
· Controllers overleg Holding

Agrarisch/MKB accountantsorganisatie
Periode: September 1993- Januari 1996
Functie: Vestigingsaccountant Rijswijk/Naaldwijk
Functie inhoud:
· Vaktechnisch eindverantwoordelijk accountant voor een gevarieerde portefeuille MKB/LT cliënten
· Verantwoordelijk voor acquisitie potentiële MKB cliënten d.m.v. regionale presentaties

Internationale Auditorganisatie
Periode september 1989 – Augustus 1994
Functie: Assistent Accountant t/m Controleleider
Functie inhoud:
· Eerst in teamverband daarna eindverantwoordelijk voor de controle van de jaarrekeningen, fiscale advisering en overige financiële dienstverlening binnen een gevarieerde cliëntenportefeuille in de internationale controle praktijk
· Docent interne opleiding instromende vwo-ers, heao-ers en doctorandi












Opleiding interimmanager

Opleiding

1989 Doctoraal Bedrijfseconomie Erasmus Universiteit te Rotterdam

1993 Post Doctorale Opleiding Registeraccountant Erasmus Universiteit Rotterdam

2003 IFRS (NIVRA) en Verandermanagement (Katholieke Universiteit Nijmegen/KPMG Atos Origine)

1989 – 2004 Interne cursussen op gebied van ao/ic, externe verslaggeving en algemeen management


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

IFRS, Procesanalyse en Veranderingsmanagement

Talenkennis interimmanager

Talen
· Engels: Vloeiend in woord en geschrift
· Duits: Redelijk
· Frans: Matig


Overig

Automatiseringskennis
· Exact
· Baan4
· Oracle
· Navision
· Progress
· Rennaissance
· AS400
· SAP/R3

Bestuursfunctie bij primair onderwijs instelling (basisschool)

 beschikbaar?