T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Directie en management / Project manager

Directie en management / Project manager

Werkervaring interimmanager

Juli 1995 tot Voorjaar 2007
Bedrijf: ICT Consultancy & Software
Functie: Directeur

In deze rol verantwoordelijk voor de interne bedrijfsvoering en commerciële contacten. Tevens – vanuit dit bedrijf - betrokken als consultant en interim-manager bij diverse non-profit organisaties en zakelijke dienstverleners. Totaal ca. 30 FTE’s in Nederland (plus 7 FTE’s in India), per ultimo 2005.
Tot begin 2007 Begeleiding reorganisatie ‘terug naar kernactiviteiten’ met gelijktijdige vermindering van formatie naar ca. 10 FTE’s en begeleiding afsplitsing in twee zelfstandige werkmaatschappijen

Tevens diverse Interim management opdrachten uitgevoerd (zie bijlage) - zie elders in de CV (periode 1995 - 2006)

Juli 1993 t/m Juni 1995
Bedrijf: Belangenorganisatie (landelijk)
Functie: Secretaris Verenigingszaken (50%)

In deze rol ad interim verantwoordelijk voor de acquisitie van nieuwe leden van de organisatie alsmede het relatiebeheer. Betrokken bij de beleids-ontwikkeling v.w.b. de ledencommunicatie en het ledenbeheer. Diverse contacten met landelijke en regionale belangenorganisaties, bijdrage aan fusieproces met zusterorganisatie. Zitting in de SER-commissies informatiebeleid, informatiebeveiliging.

Oktober 1991 t/m Juni 1995
Bedrijf Belangenorganisatie (landelijk)
Functie Informatiemanager (100%; daarna 50%)

In deze rol verantwoordelijk voor de coördinatie van de interne en externe informatievoorziening en automatisering. Tevens adviserende rol bij diverse IT- en communicatieprojecten bij aangesloten/gelieerde belangen-organisaties. Leiding Afdeling Automatisering (3,0 Fte) en Documentatie (5,0 Fte). Referentie:

Oktober 1989 t/m September 1991
Bedrijf Gemeentelijke Overheid
Functie Beleidsadviseur ICT

Betrokken bij de ontwikkeling van het informatiebeleid van de gemeentelijke organisatie. Tevens als adviseur en/of projectleider betrokken bij de ont-wikkeling van diverse ICT-projecten (Financiën, Personeel, Raads-informatie, etc.). Ambtelijke ondersteuning raadscommissie BIFI.

WERKERVARING - Interim opdrachten (selectie)

Periode 2005 – 2006
Bedrijf: Pensioenbedrijf (bedrijfstakfonds)
Functie: Externe Projectleider/Consultant

Dubbelfunctie: als externe projectleider namens leverancier mede verantwoordelijk voor implementatie van nieuw premieberekeningsysteem. Daarnaast als consultant betrokken bij (assistentie bij) vaststellen workflows, functionele specificaties en integratie vraagstukken.

Periode 2004 – 2005
Bedrijf: Verenigingssecretariaatsbureau
Functie: Externe Projectleider

Secretariaatsbureau met ca. 60-70 aangesloten organisaties; management advies bureau; verenigingssupport.
Verantwoordelijk voor diverse ICT projecten, waaronder verbetering relatiebeheer/ledenadministratie, introductie document beheer systeem, ontwikkeling generieke extranet omgeving voor alle betrokken verenigingen. Tevens aanpassing technische infrastructuur en outsourcing van het systeembeheer alsmede (delen van) het applicatiebeheer

Periode 2001 - 2002
Bedrijf: Pensioenbedrijf (bedrijfstak)
Functie: Project consultant

Ontwikkeling van een extranet waarmee werkgevers on-line de salaris informatie van hun werknemers doorgeven t.b.v. juiste premieberekening (pensioenen, sociale fondsen, etc.) alsmede automatische doorverwerking in financiële administratie en pensioenadministratie. Tevens herontwerp van een aantal bedrijfsprocessen n.a.v. ICT-verandering, met name administratieve processen. Automatisch terugkoppeling verwerking gegevens naar werkgevers. On-line mutatie en raadpleeg systeem voor diverse toepassingen.

Periode 2000 – 2001
Bedrijf: Grote brancheorganisatie
Functie: Project Manager

N.a.v. een quick scan analyse leiden van het veranderingsproces t.b.v. ICT en ledencommunicatie met de focus op efficiency en effectiviteit van de informatievoorziening. Realisatie van een extranet voor leden/de achterban van het vereniging inclusief aanpassing/verandering van bedrijfsinterne systemen en toepassingen t.b.v. optimale informatie-uitwisseling. Introductie van nieuwe vormen t.b.v. ledencommunicatie (interactie bureau met leden) en realisatie van efficiencywinst.

Periode 1999 – 2000
Bedrijf: Middelgrote brancheorganisatie
Functie: Coördinator informatievoorziening a.i.

Focus in dit traject op technische infrastructuur (netwerken, security, beveiliging, verlaging TCO (kosten)). Voorts selectie van nieuw personeel en opzet nieuwe ICT-organisatie. Begeleiding outsourcing traject voor systeem- en netwerkbeheer.

Periode 1998 – 1999
Bedrijf: Algemene werkgeversorganisatie
Functie: Manager ICT a.i.

Primair proces CAO-onderhandelingen namens werkgevers. N.a.v. een quick scan reorganisatie van de ICT en communicatieprocessen richting leden/achterban. Leiding van het reorganisatieproces met o.a.
 Vervangen van bestaande technische infrastructuur/netwerk met aandacht voor beveiliging/security
 Selectie en implementatie van diverse nieuwe software systemen t.b.v. ondersteuning bedrijfsprocessen
 Optuigen nieuwe organisatie met diverse nieuwe functies/taken; selectie nieuwe afdeling(en) met nieuw personeel; selectie opvolger (nieuwe coördinator informatievoorziening)

Periode 1997 – 1998
Bedrijf: Onderwijsadvies Groep
Functie: Coördinator ICT a.i.

onderwijsadviesgroep, adviesorganisatie voor scholen en aanverwante instituten, ontwikkeling lesmaterialen etc. N.a.v. een quick scan aanpassing van ICT projectorganisatie, ICT beheer organisatie; tevens focus op bedrijfsprocessen, met name op het project-management en het relatiebeheer. Verandering van ICT-organisatie conform beleidsplan/ informatieplan, met daarbij:
 Analyse bedrijfsprocessen en zoeken naar optimale ICT-ondersteuning;
 Selectie en implementatie van bijbehorende systemen
 Aanpassen werkinstructies, bedrijfsproces optimalisatie
 Reorganisatie ICT-beheer (outsourcing, inkrimping afdeling(en),etc.)

Periode 1996 – 1997
Bedrijf: Uitzendbureau voor oudere managers
Functie: Informatie analist/Project manager

In opdracht van dit bureau analyse van de bedrijfsprocessen, ontwikkeling alternatieve ‘workflows’ en implementatie in de (nieuwe) organisatie voor het briefen en debriefen van missies in Oost-Europese, Aziatische en Zuid-Amerikaanse landen. Nadruk op bedrijfsprocesanalyse en –veranderingen met focus op efficiency en effectiviteit. Tevens opzet van nieuwe communicatiestructuur voor missiedeelnemers en lokale vertegen-woordigers in het buitenland, gebruik makend van (toentertijd) nieuwe technologie.

Periode 1996 – 1997
Bedrijf: Europese branche/koepelorganisatie
Functie: ICT Manager a.i.

Europese koepelorganisatie - N.a.v. een quick scan van de AO/ICT ontwikkeling beleidsplan ICT en leiding van de realisatie van dit plan, waaronder inbegrepen:
 Aanpassing technische infrastructuur (netwerken)
 Implementatie nieuwe software producten
 Ontwikkeling extranet voor vereniging en aangesloten leden (Europese koepelorganisaties)
Tevens aanpassing functies en taken n.a.v. nieuwe systemen en toepassingen.



Opleiding interimmanager

1992 – 1994
Postacademische opleiding EDP-auditing
(Bedrijfseconomie, Administratieve Organisatie, Informatiebeleid, Efficiency & Effectiviteit bedrijfsvoering, BPR, etc.)
Erasmus Universiteit Rotterdam;
Afstudeeropdracht: Informatiebeleid & EDP Auditing

1990 – 1992
Post-HBO opleiding Informatieplanning
Haagse Hogeschool

1985 – 1989
Studie AMBI
Studierichting informatiebeleid en systeemontwikkeling

1981 – 1982
H.A.V.O.
Talenpakket

T/m 1981
Duits gymnasium
Exacte vakken pakket
(International AFCENT School, Brunssum + Gymnasium Keulen)


Diverse trainingen/workshops/leergangen
1994 Business Process Redesign (BPR)
Panfox/Euroforum

1988 – 1991 Diverse praktijkgerichte trainingen
m.b.t. systeemontwikkeling en systeemontwerp
o.a. bij Bull Nederland, Haagse Hogeschool, Pandata



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

lijnmanagement, strategie, beleid, change management;
organisatiesensitiviteit, onafhankelijkheid, flexibel gedrag, klantgerichtheid, samenwerken, innoveren, communicator

Talenkennis interimmanager

engels, duits, nederlands
frans (beperkt)

Overig

Diverse nevenfuncties vervuld, waaronder
- oprichter en voorzitter stichting t.b.v. nieuwsvoorziening (inmiddels aan branchegenoot verkocht)
- free lance docent management opleidingen
- redacteur schriftelijk onderwijs
- organisatie bijdragen symposia

 beschikbaar?