T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



HRM adviseur

HRM adviseur

Werkervaring interimmanager

Interim ervaring:

5/2009 - 2/2010 : Zwangerschapsverlof/sabbatical

6/2008 - 5/2009 : Interim HR Adviseur, multi mediabedrijf
Begeleiden reorganisatie. Adviseren van management en leidinggevenden.


2/2008 – 6/2008 :Interim P&O Manager, bank instelling/ retail organisatie
Adviseren en ondersteunen van managers en leidinggevenden bij de uitvoering van het hrm beleid. Werving & selectie. Begeleiden en coachen van high potentials. Coördineren uitvoering RI&E. Functionele aansturing P&O medewerkers.

2/2008 - 3/2008 :Adviseur Outsourcing, stichting
Inventariseren van de mogelijkheden

12/2007 – 2/2008 :Interim P&O Adviseur, woningcorporatie
Adviseren en ondersteunen van directie & MT. Werving & selectie. Opstellen van functiebeschrijvingen en functiewaardering. Voorbereiding reorganisatie. Uitvoering geven aan ontslagtrajecten.

10/2007 – 12/2007 :Interim HR Supervisor, internationale organisatie
Adviseren en ondersteunen van managers en leidinggevenden bij de uitvoering van het hrm beleid. Begeleiden van ontslagtrajecten. Werving & selectie. Uitvoering geven aan het verzuimbeleid. Doen van voorstellen ter verbetering van decentrale hr werkzaamheden.

3/2006 – 10/2007 :Interim P&O Adviseur, woningcorporatie
Herinrichten en herstructureren van de afdeling P&O. Begeleiden van de reorganisatie. Opstellen van functiebeschrijvingen. Adviseren van management en directie. Begeleiden van ontslag- en outplacementtrajecten. Werving & selectie van MT en leidinggevenden. Ontwikkelen en uitvoering geven aan een nieuw p&o beleid. Schrijven van de personeelsnota 2007 en het jaarplan 2008. Schrijven van het P&O jaarverslag 2005 en 2006. Ontwikkelen en implementeren van P&O instrumenten. Terugdringen van het verzuim. Uitvoering geven aan overige dagelijkse werkzaamheden op het gebied van P&O. Dagelijkse aansturing van de medewerker P&O.

2/2007 – 5/2007 :Interim Recruiter, woningcorporatie
Opstellen van plan van aanpak werving & selectie. Opstellen advertentieteksten. Voeren van selectiegesprekken. Adviseren van leidinggevenden m.b.t. het aannemen of afwijzen van kandidaten.

9/2006 – 12/2006 :Interim P&O Adviseur, kinderopvang organisatie
Schrijven van onderdelen van de personeelsgids. Geven van advies over uiteenlopende personele en organisatorische aangelegenheden.

Dienstverbanden

9/2003 – 3/2006 :HRM Adviseur/ Recruiter, BECAUSE (management- en adviesorganisatie)
Ontwikkelen en implementeren van HR instrumenten en HR beleid voor diverse opdrachtgevers. Opzetten en uitvoeren van functiewaarderingstrajecten. Adviseren van management en directies. Uitvoering geven aan werving- en selectietrajecten. Begeleiden van ontslagtrajecten.
Organiseren en geven van HR gerelateerde workshops en presentaties. Opzetten van en uitvoering geven aan een p&o helpdesk, werven van abonnees, verder ontwikkelen van een p&o database. Uitvoeren van HRM scans en het geven van advies hieromtrent. Uitbreiden van de bestaande dienstverlening, verwerven van nieuwe klanten en (vervolg)opdrachten.
Werven & selecteren van interim salarisadministrateurs.

Interim HR Manager januari 2005 t/m juni 2005:
HR Manager voor nieuw op te zetten Engelstalige internationale organisatie met als opdracht het opzetten en structureren van de totale HR afdeling. Werving & selectie van het management. Aanpassen van het Engelse organisatiebeleid aan de Nederlandse wet- en regelgeving. Opstellen van concept beleidsstukken ten behoeve van het HRM beleid binnen de Nederlandse organisatie. Opzetten van de salarisadministratie. Opzetten van het ziekteverzuim- en arbo beleid. Adviseren en ondersteunen van het Nederlandse en Engelse management. Uitvoering geven aan praktische HR issues. Aansturen van de HR medewerker.

Interim P&O Consulent september 2004 t/m januari 2005
Ontwikkelen, implementeren en uitvoeren van het P&O beleid ten behoeve van reorganisatie. Schrijven van de personeelsgids. Verstrekken van adviezen aan de leidinggevenden. Coachen van de locatiemanager. Werving & selectie. Ondersteunen van functionerings- en beoordelingsgesprekken. Uitvoering geven aan ontslagtrajecten. Bijhouden van personeelsdossiers. Ziekteverzuim en begeleiding. Opstellen van advertentieteksten. Organiseren van informatiebijeenkomsten t.a.v. wijzigingen in CAO en/of het sociale stelsel.


9/2002 - 9/2003 :HR Officer, HCN Haarlem BV
Opstellen van concepten ten behoeve van de verdere ontwikkeling van het P&O beleid. Uitvoering geven aan het P&O beleid. Aanleveren en analyseren van ken- en stuurgetallen m.b.t. in- en uitstroom en het ziekteverzuim. Invulling geven aan en uitvoeren van het ziekteverzuimbeleid op vestigingsniveau. Adviseren van het management. Werving en selectie. Voeren van einde proeftijd- en functioneringsgesprekken. Aanspreekpunt alle directe en indirecte medewerkers. Aansturen van de HR-medewerker.

1/2002 – 9/2002 :Trainer/ Coach, Kliq Reïntegratie BV
Het begeleiden, motiveren en trainen van ontslagwerklozen, arbeidsgehandicapten en uitkeringsgerechtigden ten einde een duurzame reïntegratie op de arbeidsmarkt te realiseren. Adviseren van uitkeringsinstanties ten aanzien van de reïntegratiemogelijkheden van cliënten. Geven van sollicitatietrainingen. Contacten onderhouden met diverse werkgevers.

7/2001 – 1/2002 :Medewerker Staf Personeelszaken, KPN Callcenters BV
Voeren van selectiegesprekken. Beantwoorden van vragen m.b.t. arbeidsvoorwaarden. Verrichten van licht administratieve werkzaamheden. Opzetten van verschillende selectieprocedures. Opstellen van functiebeschrijvingen. Voeren van mobiliteitsgesprekken. Geven van loopbaanadvies. Secretaris klachtencommissie. Participeren in verschillende HRM projecten. Ondersteunen van diverse stafafdelingen bij personele en organisatorische vraagstukken.

2/2001 – 7/2001 :Stagiaire Staf Personeelszaken, KPN Callcenters BV
Voeren van selectiegesprekken. Uitzoeken van vraagstukken m.b.t. arbeidsvoorwaarden. Verrichten van licht administratieve werkzaamheden. Ontwikkelen van een loopbaanontwikkelingstraject voor jonge HBO –ers. Öpzetten van verschillende selectie procedures. Participeren in verschillende HRM projecten. Secretaris maatwerkcommissie. Brieven opstellen m.b.t. overcompleetverklaringen (SBR).

9/2000 – 2/2001 :Stagiaire HRM, Deloitte & Touche Human Capital Group
Verzorgen van personeels- en salarisadministratie voor ruim 150 medewerkers. Maken van grafieken en analyses m.b.t ziekteverzuimgegevens over het gehele jaar 2000. Uitvoeren van diverse HRM opdrachten m.b.t. arbeidsvoorwaarden, arbeidsrecht, ontslagzaken en opleiding & training. Verzorgen van briefselectie.


Opleiding interimmanager

Opleiding: Diploma:

1991 -1997 :HAVO (fr, en ,du, ne, gs, te) ja
1998-2002 :P & A (Personeel en Arbeid) ja
2002-2004 :Sociologie (Arbeid, Organisatie en Beleid) nee
2008-2011 Managementwetenschappen

Cursussen/trainingen:
2005 Workshop arbeidscontracten
2005 Workshop Ziekte overkomt je, verzuim is een keuze
2006 Training persoonlijk onderhandelen
2007 Adviesvaardigheden
2007 HR Masterclass
2007 Klantgericht schrijven in de volkshuisvesting
2008 Inzicht in bedrijfskunde (module)
2009 Finance voor non-financials




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

deskundig, professioneel/zakelijk, gedreven, no-nonsense mentaliteit, analytisch sterk, communicatief en sociaal vaardig.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits, Frans

Overig

bestuurslid NVP (sectie Zelfstandigen)
algemeen bestuurslid PZO

 beschikbaar?