Flex Manager
De top 21082 Flexmanagers van Nederland
21082 professionals

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Verander manager

Verander manager

Werkervaring interimmanager

2008: Interim manager Software ontwikkeling bij de ANWB
Onderdeel van de opdracht: Lid van het MT, afdeling profileren, medewerkers met teambuilding begeleiden.

2006-2007: Interim manager deeltijdbehandeling (GGZ). OPdracht: verbeter de teamprocessen en draag zorg voor een ongestoorde doorgang van de zorgprocessen.

2005-2006: Interim manager ziekenhuislaboratorium. (11 miljoen budget, 150 fte. Taakstelling: 8% reductie in geld en fte in 2 jaar)

Zelfstandig gevestigd verandermanager (2005)

Programmamanager (Nuon Netwerk Services)2003 - 2004
Coördinatie van tijdskritische projecten, ter voorbereiding van de liberalisering van de energiemarkt medio 2004
Verantwoordelijk voor het introduceren van een projectmatige werkwijze (Op Prince II gebaseerd, met een nadruk op verwachtingen management en met aandacht voor de menselijke kant bij veranderingsprocessen: onderling respect, eigen verantwoordelijkheid en belang van de klant). Het resultaat is dat veel doelmatiger de gewenste eindresultaten zijn behaald.

Trainer (Nuon College)2004
Verzorgen van de trainingsmodule changemanagement
Lijnmanagement leren om te gaan met veranderingen
Verantwoordelijkheid en invloed van management op
veranderingsprocessen
Hands on mentaliteit in operations
Behandelen en herkennen van resources en kernkwaliteiten
Belangrijkste bijdrage: ontwikkeling en implementatie module changemanagement als onderdeel van het Nuon Professional Program.

Senior Business Consultant Akzo Nobel/Atos Origin) 1994-2000
Opdrachten:
1. Turn around management van complexe vastgelopen IT projecten in een multi-site technische dienst omgeving
Als projectleider van de leverancier een vastgelopen SAP implementatie weer “vlot” getrokken door de organisatie het vertrouwen in het opgeleverde TD-systeem te helpen herwinnen. Via de invoering van een strakke change control procedure, is de beheersbaarheid en daarmee de tevredenheid over de prestaties van het TD-systeem fors verbeterd.
2. Project Manager van verschillende SAP pakket implementaties bij diverse Akzo Nobel business units (Sikkens, Catalysts, Salt, Fibers)
Vanaf de pakketselectie bij de genoemde business units als projectmanager verantwoordelijk voor de implementatie van SAP, inclusief de organisatorische randvoorwaarden. Alle pakket-implementaties (waaronder een fixed price project en een fixed price/fixed date project) zijn succesvol voltooid.
3. Interim Informatie Manager van het Akzo Nobel Pensioenfonds (1997- 1998)
De directie geadviseerd bij de omslag van een intern gerichte automatiseringsafdeling, naar een afdeling, gericht op de verwachtingen welke de omgeving aan het pensioenfonds stelde. Leiding gegeven aan de betrokken automatiseringsafdeling.

Manager Fysieke distributie (Akzo Nobel Fibers) 1992 - 1994
Leiding geven aan de afdeling fysieke distributie
(MT van 5 leden; totaal aantal medewerkers: 135)
Verantwoordelijk voor de operaties, alsmede voor het verwerven van externe klanten.
Budget verantwoordelijkheid: 5 miljoen €
Rapporterend aan de locatiedirecteur
Belangrijkste bijdrage:
Turn-around van een intern georiënteerde afdeling naar een marktconform opererende afdeling.
Het terughalen en behouden van een grote externe klant (30% van de omzet) voor fysieke distributie werkzaamheden.
Uitvoering gegeven aan afslankingsoperaties (afspiegelingsprincipe, in combinatie met een boventalligheidspool). Voeren van "slecht nieuws" gesprekken met medewerkers en het organiseren van de eerste opvang.

Informatie Manager (Diosynth) 1988 - 1992

Leiding geven aan de afdeling Information Management (7 medewerkers, HBO/universitair niveau)
Verantwoordelijk voor het ICT beleid binnen de Business Unit Diosynth
(Omzet BU: € 150 miljoen. Aantal medewerkers: 1.000)
Budget verantwoordelijkheid: € 2 miljoen
Rapporterend aan de Controller
Belangrijkste bijdrage:
Het verwerven van een positie binnen de organisatie van de nieuw geïntroduceerde stafafdeling Informatie Management.
Het introduceren van informatiebeleid en het verwerven van draagvlak daarvoor bij de directie en het managementteam van Diosynth. Dit draagvlak is verworven via een tweesporenaanpak. Als eerste zijn de Diosynth afdelingen geholpen bij het verhelpen van operationele problemen en het beantwoorden van vragen op het gebied van ICT systemen. Daarnaast is het belang van een heldere visie op de toepassing van ICT als ondersteuning van de kerntaken onder de aandacht gebracht.
Het introduceren van (“best of breed”) standaardpakketten in plaats van maatwerk
(met de daarbijbehorende gewijzigde invoeringsaanpak).





Opleiding interimmanager

2006: afronding Master Change Management (SIOO)
2003-2004: Sturen van veranderingen in organisaties (SIOO)
2003: True Leadership (Erasmus University, Exec. Dev.)
2000: Value Based Selling (Holden Corporation)
1998: Improve Customer Orientation (Krauthammer)
1995: Account Management (Mercuri Goldmann)
1995: Consulting Skills (George Bruining i.s.m.
Rijnconsult)
1992: Proces automatisering (Post HBO, HTS Breda)
1989: Leergang De manager (De Baak)
1982-1983: Onderwijskunde (didactiek, TU Eindhoven))
1977-1983: Bedrijfskunde (TU Eindhoven)
1972-1977: VWO (Colegia Arubano, te Aruba)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

sterk analytisch vermogen, conceptueel sterk, bruggenbouwer, tactvol, flexibel, gedreven, helicopterview, enthousiaste team player en open en directe communicator op alle niveau’s in de organisatie.

Talenkennis interimmanager

Nederlands (spreken en schrijven)
Engels (spreken en schrijven)
Duits (spreken)
Papiamento (spreken en schrijven)

 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:


interimmanagement Opdrachtomschrijving :