T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



financieel operationeel manager

financieel operationeel manager

Werkervaring interimmanager

CARRIERE OVERZICHT
2005- januari 2007
INTERIM OPERATIONEEL DIRECTEUR (contract 12 maanden)
Van Sillevoldt Rijst BV, Papendrecht
Rijst verwerkende industrie. 120 personen
Onderdeel van of Marbour Groupe SA, France

Verantwoordelijkheden:
Interim management inzake de afdelingen Productie, Logistiek/Supply Chain, Kwaliteit en Financieel (incl. IT).

Relevante werkervaring:
Reorganisatie productie en verpakkingsafdeling
Opstellen van diverse analyses
Het opstellen en introduceren van operationele procedures inzake rendement en rentabiliteit.
Motivatie en opleiding van management en operationeel personeel mbt de introductie van Total Quality Management.
Opstellen van kwaliteit standaards en procedures.
Opstellen van Business Master Plan (looptijd 5 jaar).
Initiatie en verzorging van maand rapportages tbv holding

TBV Siacom Holding BV (holding Van Sillevoldt Rijst BV)in de functie van BUSINESS CONTROLLER ai (contract 3 maanden)
Opstellen van operationele procedures, inclusief opstellen rapportage modellen.
Verstrekken van periodieke informatie aan aandeelhouders en directie leden.
Werkmaatschappijen: Van Sillevoldt Rijst BV in Nederland, ROL-RYŻ Sp in Polen, VSR France in Frankrijk, Craf Antilles SAS op Guadeloupe (F) en Soboriz Industry SA op Ile de la Réunion (F).

FINANCIEEL MANAGER ai (vervanging financieel directeur, contract 6 maanden)
Nicolas Holding BVBA, Brussel Logistiek dienstverlener 35 personen

Verantwoordelijkheden:
Financieel management, leiding geven aan 9 personen.

Relevante werkervaring:
Verzorgen van financiële rapportage, voorbereiding kwartaal en halfjaarcijfers, opzetten van kostprijscalculatie model en budgetten.

2000 / 2005
FINANCIEEL - OPERATIONEEL DIRECTEUR (statutair- vast dienstverband)
Whispers Fashion BV, Nieuwegein
Confectiebedrijf van dames- en kinderbovenkleding
Nieuwe onderneming opgezet per 1 mei 2003 vanuit doorstart A.F. Hodenpijl Beheer BV

Verantwoordelijkheden:
Operationeel en financieel management, logistiek/distributie management, personeelszaken en ICT.
Contacten met aandeelhouders, bank, accountant, producenten, klanten.

Relevante werkervaring:
Opzetten van de organisatie
implementatie software (Exact Globe)
opzetten van management informatie (budgettering, maandrapportage en prognoses)
financiering
kostprijscalculaties
advisering/aansturing commerciële afdeling

met betrekking tot oorspronkelijke organisatie, zijnde A.F. Hodenpijl Beheer BV, Houten
h/o Released BV,

Verantwoordelijkheden:
Financieel management, logistiek/distributie, personeelszaken en ICT afdeling
Leiding geven aan 10 personen.

Relevante werkervaring:
Reorganisatie van de onderneming,
sluiting GmbH,
implementatie ERP software (Improve),
opzetten management informatie (waaronder budgettering, prognoses, opstellen maand/kwartaal/jaarrapportage, voor/nacalculatie productieorders, advisering commerciële en technische afdeling),
recovery management.

1991 / 2000
FINANCIEEL - OPERATIONEEL DIRECTEUR (statutair - vast dienstverband)
MCG Closures Netherlands BV, Etten Leur
In- en verkoop en distributie van flessluitingen voor de voedingsindustrie 12 personen
Onderdeel van Wassall PLC 6,866 personen

Verantwoordelijkheden:
Financieel management, personeelszaken, expeditie/distributie, orderadministratie en automatisering.
Leiding geven aan 8 personen.

Relevante werkervaring:
Realisatie van geheel zelfstandige en onafhankelijke Nederlandse onderneming met verkoop, magazijn en distributie functie, als onderdeel van een Engelse beursgenoteerde onderneming (1991-1995).
Belangrijkste facetten:
- implementatie van een geïntegreerd software pakket (MTMS), inclusief analyse informatie behoefte
- opzetten van magazijnlocatie programma inclusief distributieprogramma voor de logistieke afdeling
- initiatie en verzorging van management informatie, inclusief het opstellen van het jaarverslagen, kwartaal en maandrapportages, prognoses en budgetten en meerjarenplanning.
- opzetten en onderhouden liquiditeiten beheer betreffende buitenlandse valuta
Internationaal teamleider financiële administratie met betrekking tot het opstellen en analyseren van een geïntegreerd software pakket voor de vestigingen in Engeland, Italië en Nederland.
Projectmanagement van de nieuwbouw kantoor en magazijn te Etten Leur.
Waarnemend financieel management voor productie onderneming in Italië
Begeleiding overname door Alcoa Inc. USA
Introductie kostenbeheer programma, verbetering netto resultaat binnen 3 jaar met ruim 10% bij een gelijkblijvende omzet.

1989 / 1991
INTERIM FINANCIAL MANAGER (contract 9 mnd.)
Baruch International Fashion Group BV, Mijdrecht
Confectiebedrijf van dames bovenkledingVestigingen in Engeland, België en Duitsland.

Verantwoordelijkheden:
Financieel management, leiding geven aan 12 personen.

Relevante werkervaring:
Reorganisatie verkoopkantoren Engeland, Duitsland en Spanje.
Acquisitie van productieateliers in België en Bulgarije

INTERIM FINANCIEEL MANAGER (tijdelijk plaatsvervangend financieel directeur, 12 maanden contract)
Borneo Sumatra Trading Company (HKG) Ltd., Hong Kong
Confectiebedrijf van dames, heren en kinderkleding
Dochteronderneming van Koninklijke Borsumij Wehry NV 650 personen

Verantwoordelijkheden:
Plaatsvervangend financieel directeur,
verantwoordelijk voor financiële administratie,
EDP afdeling,
expeditie en shipping afdeling, project en orderadministratie,
leiding geven aan 83 personen.

1986 / 1989
FINANCIEEL CONTROLLER (vast dienstverband)
M.J.Kramer Container Service BV, Rotterdam
Containerreparatie, stuwadoor en wegtransport
140 personen

Verantwoordelijkheden:
Algeheel financieel management, specifieke verantwoordelijk voor transport bedrijf, personeelszaken, financiële administratie, orderadministratie en automatisering, leiding geven aan 20 personen.

Relevante werkervaring:
Project administratie betreffende investeringen (NLG 50 mil.) betreffende nieuwbouw containerterminal.

1984-1986

FINANCIEEL CONTROLLER (interim contract 6 mnd.)
Dienst Openbare Werken en Stadsontwikkeling, Gemeente Dordrecht

Relevante werkervaring:
Opstellen van eindrapportages betreffende diverse renovatie en monumenten projecten

ACCOUNTANT (interim contract 6 mnd.)
Rotterdam Consultancy Group BV, Rotterdam Accounting, Interim Management en Advisering

Relevante werkervaring:
Opstellen jaarverslagen van een tweetal cliënten i.v.m. beursgang en verrichten van analyses in verband met acquisitie

INTERIM HOOFD ADMINISTRATIE (contract 9 mnd.)
Groep JOSI Verzekeringen BV, RotterdamSchadeverzekeringsmaatschappij

Relevante werkervaring:
Verzorgen financiële administratie en aangiften verzekeringskamer
Participatie analyse betreffende nieuw software pakket

FINANCIEEL CONTROLLER (contract 6 mnd.)
Solidcasa SA, Ampuriabrava Spanje Beheer onroerende goederen, verhuur, onderhoud, makelaar, nieuwbouw

Relevante werkervaring:
Controle financiële administratie i.v.m. afrekening directieleden in het kader van de opsplitsing van de activiteiten

1975 / 1984 (vast dienstverband)
ADJUNCT ACCOUNTANT 1e KLAS
Rijksaccountantsdienst 2e bureau, Rotterdam
Ministerie van financiën
Relevante werkervaring:
Verrichten van boekenonderzoek ten behoeve van de inspecteur belastingen en speciale controles in opdracht van het ministerie van financiën in samenwerking met FIOD


Opleiding interimmanager

OPLEIDING
1968 / 1975 Titus Brandsma College – Dordrecht Atheneum B
1976 Nederlandsche Associatie Boekhouddiploma (PD)
1975 / 1979 Ministerie van financiën Diploma adjunct accountant 1e klas
1975 / 1984 NIVRA-opleiding Studie t/m administratieve organisatie
1996 Sharrett Consulting UK Ltd Teamleider opleiding
1997 Sharrett Consulting UK Ltd Information Strategy
1997 ABNAMRO Valutabeheer
2000 Sharrett Consulting UK Ltd Total Quality Management


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik meen van mijzelf te mogen zeggen dat ik flexibel ben in de omgang met mensen binnen de diverse niveaus, echter zonder daarbij het bedrijfsbelang en mijn eigen belang uit het oog te verliezen. Coachend leiderschap is mijn eerste uitgangspunt bij het aansturen van teamleden.
Ik bezit een ruime ervaring binnen diverse soorten organisaties, waaronder overheid, handelsondernemingen, productiebedrijven en accountantskantoren, zowel nationaal als internationaal opererend.
Buiten de gebruikelijke verantwoordelijkheden betreffende algemeen, operationeel en financieel management heb ik op specifieke werkterreinen een ruime ervaring. Hierbij zijn als meest recente voorbeelden aan te geven:
 Reorganisatie van ondernemingen / afdelingen
Van Sillevoldt Rijst BV, reorganisatie van de productieafdeling van 80 personen
Hodenpijl Beheer BV, doorstart in Whispers Fashion
 Recovery management (Hodenpijl Beheer BV)
 (Her)inrichting van de administratieve organisatie (Whispers Fashion BV, Hodenpijl Beheer BV, MCG Closures Netherlands BV)
 Verantwoordelijk voor de implementatie van ERP software:
* Improve bij Hodenpijl beheer BV
* MTMS bij MCG Closures Netherlands BV
Uiteraard ben ik het aanspreekpunt geweest voor de diverse externe, financiële contacten (banken, accountants, belastingdienst, raad van commissarissen, aandeelhouders, etc.)
Daarnaast beschik ik over een ruime ervaring met betrekking tot de operationele activiteiten.


Talenkennis interimmanager

engels: mondeling en schriftelijk zeer goed
frans: mondeling zeer goed en schriftelijk goed
duits mondeling redelijk en schriftelijk basis

Overig

Trefwoorden: pragmatisch, ambitieus, resultaat gericht, hands-on mentaliteit, teamspeler en communicatief.

 beschikbaar?