T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



ICT organisatie adviseur

ICT organisatie adviseur

Work Experience

Ervaringsoverzicht
Periode : augustus 2000 - november 2002
Organisatie : Flex Management & Strategy [detacheerder]
Functie : Service Management Consultant & Strategie Consultant

Periode
:
juni 2002 - september 2002
Organisatie : Van Ginkel & Co [assurantiekantoor]
Functie : E-commerce Project Manager
Activiteiten : Project Management ontwerp en implementatie E-commerce systeem en bijbehorende backoffice voor het verkopen en beheren van collectieve verzekeringen aan derden. Vanuit een financieel en juridisch oogpunt was het project bijzonder zeer interessant.
Periode : april 2002 - juni 2002
Organisatie : Flex Management & Strategy
Functie : Business Developer
Activiteiten : Sales activiteiten.
Uitwerken raamwerk model/diensten voor het begeleiden van uitbestedingstrajecten.
Periode : februari 2002 – maart 2002
Organisatie : CreditDevice BV [debiteurenbeheerder & incasso, start-up bedrijf]
Functie : Project Manager
Activiteiten : Selectie en Implementatie Software Pakket voor debiteurenbeheer en incasso.
Periode : december 2000 – februari 2002
Organisatie : Flex Strategic Consultancy
Functie : Business Developer
Activiteiten : Ontwikkeling raamwerk model en bijbehorende diensten voor het begeleiden van uitbestedingstrajecten.
Het schrijven van een E-Business Proposal voor KBvG (Koninklijke Vereniging van Gerechtdeurwaarders).
Periode : juli 2001 – november 2001
Organisatie : KLM Divisie Passage, afdeling Management Information Services(MIS)
Functie : Business Analist/Project Manager
Activiteiten : Het inrichten en vormen van de nieuwe afdeling Management Information Services binnen KLM Passage. Aan de hand van workshops en het business plan van MIS is de nieuwe afdeling opgezet en vormgegeven.

Project Manager intake applicatie Sales Portal.
Periode : november 2000 – juni 2001
Organisatie : KPMG IHQ
Functie : Service Delivery manager Global Desktop, Project Manager GRAS, Product Manager.
Activiteiten : Service Delivery Manager Global Desktop
Het opzetten van een Service Delivery Organisatie voor het leveren van de Global Desktop Service aan KPMG onderdelen, die gebruik maken van de Global Desktop standaard.

Project Manager GRAS (Global Remote Access Service)
Het projectmanagement van fase II van het project GRAS(Global Remote Access Service). GRAS biedt KPMG werknemers de mogelijkheid om wereldwijd via het internet een verbinding te maken met het KPMG intranet en KPMG applicaties. Fase II bestond uit het:

Het opzetten van een support organisatie voor GRAS.
Het leveren van GRAS aan alle participerende KPMG onderdelen.

Product Manager GRAS
Het implementeren van GRAS Product Management en de uitvoering daarvan.
Product Manager IID(Internet ID)
Product Management IID en het zorgdragen van een goede overdracht van ontwikkelomgeving naar productieomgeving.




Periode : Maart 1997 – augustus 2000
Organisatie : LOGICACMG Finance [detacheerder]
Functie : Service Management Consultant

Periode
:
maart 2000 – augustus 2000
Organisatie : LOGICACMG Finance
Functie : Service Management Consultant
Activiteiten : Opzetten en uitwerken van het product “Sourcing-Frame” (Raamwerk voor uitbestedingstrajecten) en het implementeren van het bijbehorende kenniscentrum voor Sourcingstrajecten (Out-sourcing, In-sourcing en Co-sourcing).
Periode : augustus 1998 – april 2000
Organisatie : KLM Information Services(KLM IS), afdeling Service Management
Functie : Service Manager/Account Manager
Activiteiten : Highlights
• Service Manager/Account Manager voor de divisies KLM Marketing, KLM Europa, North West Airlines en Cyniffic (Reserveringscallcenter van KLM).
• Service Manager KLM Information Services.
• Verantwoordelijk/Eigenaar KLM PC/LAN service.
• Verantwoordelijk/Eigenaar KLM LAN services.
• Projectleider van het project Wish &Wanted, het inrichten van additionele PC/LAN servicecomponenten.
• Het schrijven van een tiental offertes voor het uitvoeren van infrastructurele projecten. Het opstellen van een aantal contracten en Service Level Agreements.
• Het beleggen en monitoren van een significant aantal infrastructurele projecten en opdrachten.
• PC migratie projectleider: windows 98 naar Windows NT.

Het Service Management Office (SMO) vervult een spilfunctie binnen KLM Information Services. De Service Manager garandeert voor KLM Information Services en de klant een effectief gebruik van de middelen aanwezig binnen KLM IS. De Service Manager is het aanspreekpunt voor verleende Services. Gedurende de lifecycle van een service speelt de Service Manager dan ook een grote rol. Binnen de Service Lifecycle heeft de Service Manager de volgende verantwoordelijkheden:

• Afgeven van offertes voor services of projecten aan de klant.
• Zorgdragen voor het opstellen van service contracten.
• Waarmaken van afspraken met de klant over service niveaus tegen een afgesproken prijs.
• Waarmaken van afspraken met de klant over het uitvoeren van infrastructurele projecten.
• Afstemming van IT processen bij de klant en processen binnen KLM IS.

Periode : maart 1997 – juli 2000
Organisatie : LOGICACMG System Management Competence Center Industry(SMCCI)
Functie : Actief lid van het SMCCI.
Activiteiten : Het SMCCI heeft o.a. als taak consultants van LOGICACMG te adviseren op het gebied van system management. Verder worden methoden en technieken op het gebied van system management aangereikt door het SMRC(System Management Research Center) verspreid naar consultants d.m.v. coaching classes, workshops etc.
Periode : januari 1998 – augustus 1999
Organisatie : LOGICACMG
Functie : Het inrichten van een zestal ITIL processen binnen Computer Facilities Administration (CFA).
Activiteiten : Verantwoordelijk voor het invoeren van een zestal ITIL-processen ten behoeve van het reorganiseren en professionaliseren van CFA(Computer Facilities Administration), de supportafdeling van LOGICACMG . De volgende ITIL-processen werden ingericht: incidentmanagement, configuratie management, capacity management, change management en service level management.
Periode : april 1998
Organisatie : Shell Services International
Functie : Evalueren van een Service Level Agreement t.b.v. SAP system management en het aanreiken van verbeteringsvoorstellen.
Activiteiten : Evaluatie Service Level Agreement tussen Shell Service International en Shell Nederland Pernis ten behoeve van de levering van SAP system management.
Periode : november 1997 – januari 1998
Organisatie : LOGICACMG
Functie : Computer Facilities Administration (CFA)
Activiteiten : Projectleider IT-supportafdeling(CFA) van LOGICACMG.
Periode : juli 1997
Organisatie : LOGICACMG
Functie : Het schrijven van prekwalificatie document
Activiteiten : Verantwoordelijk voor het schrijven van een pre-kwalificatie document voor een tweetal subsystemen (Licence Plate Server System en een Sorter system) t.b.v. een bagage handling system voor een grote luchthaven maatschappij. Het maken van het prekwalificatie document hield o.a. in het maken van een concept plan van aanpak voor het ontwerpen, realiseren en implementeren van deze twee subsystemen.
Periode : maart 1997 – november 1997
Organisatie : LOGICACMG
Functie : Afstudeerder : het ontwikkelen van een outsourcingsmodel.
Activiteiten : Verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een outsourcingsmodel voor het topmanagement van organisaties die verantwoordelijk zijn voor een succesvolle outsourcing van taken. Het model geeft richtlijnen, succesfactoren en fasering aan voor een outsourcingstraject.

Periode : januari 1992 – maart 11997
Organisatie : --
Functie : --

Periode
:
1994- 1997
Organisatie : TPG – PTT Post
Functie : Studentenbaan - Postale werkzaamheden – Corebalie
Activiteiten : Verkoop van TPG-producten.
Periode : mei 1993 – december 1993
Organisatie : Ministerie van Defensie & Multinational Force and Observers
Functie : Dienstplichtig beroeps militair, veldpostambtenaar MFO veldpostkantoor in de Sinaï(Egypte).
Activiteiten : Op vrijwillige basis uitgezonden als veldpostambtenaar voor een periode van zes maanden naar het Multinational Force & Observers leger in de Sinaï. Dit leger houdt toezicht op de Camp-David akkoorden gesloten tussen Israël en Egypte. Verantwoordelijkheid voor het leidden van het MFO postkantoor en postdistributie. Dit leger bestaat uit ongeveer 2500 militairen komende uit 11 verschillende landen.
Periode : augustus 1992 – mei 1993
Organisatie : Ministerie van Defensie
Functie : Dienstplichtig militair, veldpostambtenaar in Utrecht
Activiteiten : Verantwoordelijk voor allerlei postale werkzaamheden, zoals sorteren, distributie en klachtenafhandeling. Het postkantoor in Utrecht verzorgt alle post voor alle Nederlandse militairen in binnen- en buitenland.
Periode : januari 1992 – augustus 1992
Organisatie : Fokker Aircraft B.V. te Schiphol-oost, afdeling Engineering, Department Boord Systemen/Regeltechniek
Functie : Afstudeerder Technische Hogeschool Rijswijk, Technische Computerkunde.
Activiteiten : Verantwoordelijk voor onderzoek, specificatie, ontwikkeling en implementatie van een computergestuurde vliegtuiggashendel in de vorm van een demonstratie model. Scriptienaam "Thrust Lever". De gecomputeriseerde gashandel zou gebruikt worden in de nieuwe Fokker 130.

Voor het demonstratiemodel, dat tenminste dezelfde functionaliteit biedt als een niet computergestuurde gashendel is gebruik gemaakt van een pentium-PC, een voeding, een gelijkstroommotor, Fokker-50 gashendel en een regelalgorithme geïmplementeerd in TUTSIM. In het kader van stimuleren nieuwe technologie is er door het ministerie van VROM subsidie verleend. Het regelalgoritme is gepatenteerd.



Education

Opleidingen
2002 [huidig]

1994-1997

1988-1992 :

:

: Parttime Rechten/Psychologie, Universiteit te Leiden.

Bedrijfskunde/Bedrijfsinformatietechnologie, Universiteit Twente te Enschede
HTS Computerkunde te Rijswijk

Aanvullende opleidingen
1997-2002 Prince II Masterclass (Senior Project Management)
Manager IT Service Management (Quint Wellington Redwood)
ITIL Service Delivery
ITIL Service Support
EPM (Enterprise Proces Management)
INK Methodiek
Motiveren en leiding geven
CPM1(Commander Project Management 1)
Adviesvaardigheden
Train de trainer
Intake 1 & 2 (recruitment cursus)
ITIL awareness cursus
Redactionele vaardigheden
Slechtnieuws gesprekken voeren
Klantvriendelijkheid
Communicatieve vaardigheden
Sociale vaardigheden
CPW (Commander Projectmatig Werken)
CMM (Capability Maturity Model) awareness cursus


Languages

Engels, Nederlands, Hebreeuws, Duits

 beschikbaar?