T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim Manager

Interim Manager

Werkervaring interimmanager

2001 - heden Vanuit eigen BV

Als interim manager/consultant werkzaam bij diverse opdrachtgevers

Periode : Van 08.2010 tot 05.2011
Opdrachtgever : Logistiek Dienstverlener spoorvervoer te Zwijndrecht (net als in 2008)
Functienaam : Interim Controller

Werkzaamheden o.a.
- Vervangen controller ivm vertrek + inwerken nieuwe medewerker
- Controle van (maand)cijfers en resultaat bewaking
- Beoordelen AO/IC en verbetervoorstellen initiëren
- Beoordelen procedures en processen
- Risico management en verbetervoorstellen uitwerken / implementeren
- Budget 2011 uitwerken
- Contract management (bewaken KPI’s, opstellen richtlijnen tussentijdse rapportage)
- Jaarrekening 2010 opstellen


Periode : Van 11.2009 tot 06.2010
Opdrachtgever : Fitness keten te Apeldoorn/Ridderkerk
Functienaam : Clubmanager a.i. (24 uur per week)

Werkzaamheden o.a.
- Orde op zaken stellen binnen vestiging Ridderkerk
- Operationeel management
- Herstructureren personeelsbestand
- Marktpositie bepalen t.o.v. concurrenten
- Kosten besparingen realiseren
- Aanpassingen begroting (VJP) 2010 op basis van marktanalyse & resultaten


Periode : Van 07.2009 tot 04.2010
Opdrachtgever : Oliemaatschappij
Functienaam : Financial Analyst

Werkzaamheden o.a.
- Samenstellen jaarrekeningen diverse entiteiten
- Consolidatie van diverse entiteiten
- Controle grootboek mutaties en wijzigingen
- Overleg met accountants en belastingdienst


Periode : Van 04.2009 tot 06.2009
Opdrachtgever : Grond-, Weg- en Waterbouw bedrijf te Nieuwerbrug
Functienaam : Business Consultant

Werkzaamheden o.a.
- Beoordelen administratieve processen op efficiëntie en verbetervoorstellen opstellen
- Beoordelen taken/functies/verantwoordelijkheden en risico’s hierin
- Beoordeling huidige management rapportage structuur en aandragen van verbeteringen
- Beoordelen Interne Controle en aanpassen beleid en procedures hiervan
- Stroomlijnen administraties van groepsmaatschappijen en deelnemingen
- Opzet aparte materieeldienst
- Voorstellen van besparingsvoorstellen en implementatie ervan


Periode : Van 01.2009 tot 05.2009
Opdrachtgever : Bouwbedrijf te Reeuwijk
Functienaam : Interim Finance Manager

Werkzaamheden o.a.
- Zorgdragen voor dagelijkse gang van zaken en leiding geven aan 10 fte
- Zorgdragen voor afronding jaarcijfers 2008
- Controle begroting (rolling forecast) 2009
- Credit management & Contract management
- Projectbewaking en –administratie en controle/bijsturing ervan
- Verbeteren Administratieve Organisatie door implementatie van meer eenduidige werkwijze
- Verbeteren Interne Controle door aanpassen procedures
- Voorstellen van besparingsvoorstellen en implementatie ervan


Periode : Van 02.2008 tot 11-2008
Opdrachtgever : Logistiek Dienstverlener spoorvervoer te Zwijndrecht
Functienaam : Interim Business Controller

Werkzaamheden o.a.
- Beoordelen AO/IC en verbetervoorstellen initiëren
- Beoordelen procedures en processen
- Invoeren van KPI’s en bewaken kwaliteit output voor stakeholders
- Controle van (maand)cijfers en resultaat bewaking
- Contract management (bewaken KPI’s, opstellen richtlijnen tussentijdse rapportage)


Periode : Van 08.2007 tot 02.2008
Opdrachtgever : Transportorganisatie van Mediabedrijf te Amsterdam
Functienaam : Interim Controller & Financieel Analist

Werkzaamheden o.a.
- Controle van (maand)cijfers en opzet begroting 2008-2009 (ivm verkoop)
- Wijzigen Administratieve Organisatie (ontvlechten uit totale administratie)
- Verbeteren Interne Controle door aanpassen van beleid en procedures
- Aansturen financiële administratie (4 fte)
- Verzelfstandigen van transport activiteiten en opzet/verkoop nieuwe entiteit
- Opzetten budget- en forecastingstructuur t.b.v. prognose nieuwe entiteit


Periode : Van 04.2007 tot 08.2007
Opdrachtgever : Mediabedrijf te Amsterdam
Functienaam : Interim Hoofd Crediteuren Administratie van SSC

Werkzaamheden o.a.
- Operationele leiding van afdeling (8 fte)
- Opzetten en beoordelen procedures en processen van deze afdeling
- Opstellen en uitwerken stroomschema’s, procedures en werkwijzen
- Invoeren van KPI’s en bewaken kwaliteit output voor de (interne) klanten
- Controle van (maand)cijfers en verbetervoorstellen initiëren voor vervolgmaanden
- Verbeteren AO/IC op crediteurenbeleid en -procedures


Periode : Van 12.2006 tot 04.2007
Opdrachtgever : Logistiek dienstverlener te Moerdijk, Hoofdkantoor met 3 vestigingen in Nederland
Functienaam : Interim Controller

Werkzaamheden o.a.
- Jaarafsluiting boekjaar 2006 + opzet begroting 2007
- Ontwerp digitaal balans dossier vlgs. IFRS standards
- Verbetering maandrapportages + procedures maandafsluiting
- Controle van (maand)cijfers en verbetervoorstellen initiëren voor vervolgmaanden
- Verbeteren AO/IC op debiteuren en crediteurenbeleid en -procedures


Periode : Van 09.2006 tot 11.2006
Opdrachtgever : Hoofdkantoor van logistiek dienstverlener te Moerdijk, met 5 vestigingen in Nederland en onderdeel van Zwitserse Multinational
Functienaam : Interim Financieel Manager

Werkzaamheden o.a.
- Opzet/uitwerking Mid Term Plan & Budget (Begroting) 2007 – 2010
- Opzet maandrapportage voor vestigingen en rapportage naar hoofdkantoor Zwitserland
- Controle van maandcijfers en verbetervoorstellen initiëren voor vervolgmaanden
- Direct leiding geven aan hoofd boekhouding en 4 fte op Financiële Administratie
- Cashflow planning (incl. verruimen Cashflow positie en verbeterde Accounts Payable procedures)


Periode : Van 04.2006 tot 09.2006
Opdrachtgever : Retail Organisatie van autodealers en importeur van diverse merken in Nederland en West-Europa
Functienaam : Interim Business Controller

Werkzaamheden o.a.
- Reorganisatie van verkoop administratie van het toegewezen rayon/vestigingen
- Vormgeven en uitwerken van procedures en processen voor de verkoopadministratie
- Ondersteunen van dealerbedrijven in administratie en KPI opzet/uitvoering
- Controle van maandcijfers en verbetervoorstellen initiëren voor vervolgmaanden, rapportages vanuit Hyperion incl. (technische) verfijning ervan
- Verbeteren procedures op deze afdelingen in het Shared Service Center
- Beoordelen investeringsaanvragen en –voorstellen voor de betreffende vestigingen


Periode : Van 02.2006 tot 04.2006
Opdrachtgever : Consultancy Group
Functienaam : Financial Analyst

Werkzaamheden o.a.
- Analyse van (financiële) processen bij klanten (2 ziekenhuizen) naar resultaatverbetering. Deze bedrijfseconomische analyses dienden als opstap voor contract om verbeteringen/reorganisatie uit te voeren.


Periode : Van 07.2005 tot 02.2006
Opdrachtgever : Multinational in Chemie te Geleen
Functienaam : Financial Analist

Werkzaamheden o.a.
- Due Dilligence aangaande kosten structuur t.b.v. outsourcing traject facilitair management
- Reorganisatie inkoop procedures en kosten reductie, incl. opzet Shared Service Center en Accounts Payable afdeling, t.b.v. factuurstroom van Strategische Business Partners op facilitair gebied
- Implementatie IT systeem (Cognos) tbv registratie facilitaire calls
- Initiëren en effectueren van besparingen op facilitaire diensten


Periode : Van 01.2005 tot 02.2006
Opdrachtgever : Drukkerij gespecialiseerd in foliedruk in Nijmegen
Functienaam : Interim Financieel Manager

Werkzaamheden o.a.
- Reorganisatie van administratieve organisatie
- Reorganisatie financiële structuur t.b.v. verkoop van de onderneming
- Reorganisatie inkoop procedures en kosten reductie
- Vormgeven en uitwerken van procedures en processen


Periode : Van 01.2004 tot 04.2005
Opdrachtgever : Direct Marketing bureau voor MKB
Functienaam : Organisatie adviseur & Marketing Manager

Werkzaamheden
- Project management in Direct Marketing voor klanten
- Acquisitie nieuwe accounts in Nederland
- Initiëren communicatie plannen i.o.v. klanten
- Ontwikkelen en opzetten structuur van deze nieuwe onderneming
- Opzetten administratie van deze nieuwe onderneming
- Zorgdragen voor voortgang operationele/financiële zaken


Periode : Van 04.2004 tot 12.2004
Opdrachtgever : Expeditiebedrijf voor vervoer in vloeistoff n per tankcontainers te Ridderkerk
Functienaam : Interim Hoofd Administratie

Werkzaamheden o.a.
- Reorganisatie van administratieve organisatie
- Debiteuren- en crediteurenbeheer
- Reorganisatie financiële structuur
- Reorganisatie inkoop procedures en kosten reductie
- Uitwerken en implementatie marketingplan
- Bepalen strategie voortgang onderneming
- Uitwerken processen en procedures als aanloop naar ISO kwaliteitssysteem
- Vervanging van directeur bij afwezigheid


Periode : Van 01.2003 tot 12.2003
Opdrachtgever : Expediteur op het gebied van hout op- en overslag te Moerdijk
Functienaam : Manager Operations and Sales

Werkzaamheden o.a.
- Reorganisatie van de structuur van de onderneming
- Acquisitie nieuwe relaties in segment vanaf € 1 miljoen
- Verbeteren interne organisatie met als doel verhoging efficiëntie werkzaamheden, beschikbaar maken van management informatie, inzicht in integrale kostprijs krijgen
- Controle / aansturing van financiële afdeling (Grootboek, Debiteuren, Crediteuren – 5 fte)
- Controle / aansturing van werkzaamheden van loodspersoneel (8 fte)


Periode : Vanaf 07.2000 tot 12.2003
Opdrachtgever : Werving & Selectie Franchise Organisatie te Ridderkerk
Functienaam : General Manager

Werkzaamheden
- Omzet / resultaat verantwoordelijk voor de gehele nieuw op te richten onderneming
- Onderhouden en uitbouwen van bestaande accounts in Nederland
- Acquisitie nieuwe accounts in Nederland
- Acquisitie franchisenemers in Nederland, België en Duitsland
- Zorgdragen voor voortgang operationele/financiële zaken


Vorige werkgevers

Periode : Vanaf 01.1998 tot 12.2001
Werkgever : Rederij/ rederij agent te Rotterdam
Functie : Line-manager North East Mediterranean Trade

Periode : Vanaf 03.1996 tot 12.1997
Werkgever : Rederij te Rotterdam
Functie : Manager inside sales/operations USA/Canada

Periode : Vanaf 01.1992 tot 02.1996
Werkgever : Technisch handelsbedrijf te Heerjansdam
Functie : commercieel medewerker binnen-/buitendienst (60%/40%)

Periode : Vanaf 09.1988 tot 12.1991
Werkgever : Accountantskantoor te Rotterdam
Functie : assistent accountant

Opleiding interimmanager

2008 - 2010 Master in Business Administration (MBA) bij Via Vinci University - richting Entrepreneurship, verdediging masterproof medio 2011

Vanaf 2002 Diverse trainingen via JCI the Netherlands, o.a. project management, leiderschapstrainingen, presentatietrainingen etc.

2004 Cursus Internal Audit - Lloyds Register
Resultaat : certificaat

2000 - 2003 Leergang bedrijfskunde (Post HBO)
Resultaat : diploma

1995 - 1996 Cursus NIMA-B (Marketing Manager)
Resultaat : Certificaat NIMA-B

1993 - 1994 Cursus NIMA-A (Marketing Assistent)
Resultaat : diploma NIMA-A

1988 - 1990 Nederlands Instituut voor Register Accountants (N.I.v.R.A.)
Resultaat : diverse deeltentamens gehaald

1981 - 1988 Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs (VWO)
Resultaat : diploma behaald in 1988

Talenkennis interimmanager

Talenkennis Mondeling Schriftelijk
Nederlands Goed Goed
Engels Goed Goed
Duits Goed Goed
Frans Redelijk Redelijk


Overig

Software kennis: o.a. MS Word, MS Excel, MS Powerpoint, MS Access, MS Visio, Cognos, Exact for Windows, Exact Globe, Everest, E-Synergy, Chainware, Softpack, SAP-R3, Hyperion, DMS-CarIT, Oracle, AFAS (Profit Web), BouwWorks, Metacom, andere (custom made) administratie- en order-/ERP pakketten.


Aanvullende relevante informatie

- Bestuurslid in het stichtingsbestuur van het Ronald McDonald huis te Barendrecht
- Diverse bestuursfuncties op landelijk en regionaal niveau binnen JCI Nederland (voorheen Junior Kamer - een vereniging van jonge en ondernemende mensen met als doel het opdoen van kennis en leiderschapsvaardigheden).

 beschikbaar?