T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Manager Project- of Bedrijfsbureau

Manager Project- of Bedrijfsbureau

Werkervaring interimmanager

Interim- en project management (als zelfstandige)
Optimaliseren/beheren van operationele processen (Planning&Control, Logistiek/Inkoop en Customer Service)
mrt04 – heden - Opdrachten tbv organisatie vraagstukken
(diverse MKB-bedrijven)
apr05 – heden - Lead Auditor, operationele processen
(KLM, Schiphol)
apr05 – okt05 - SOx404 compliance project (KLM, Schiphol)
okt05 – dec05 - Advies traject CRM systeem (School,A’dam)
dec05 – aug07 - Migratie programma (min van Defensie) van
50.000 werkplekken
tot jan07: Bedrijfsburo: Uitrol planning
tot aug07: Planning&Control
aug07 - dec07 - Mngr Planning&Control Applicatie Migratie
jan08 - mei09 - Migratie programma Heineken:
-Teammngr Migratie mngr
-Planning&Control
mei09 - mrt10 - Migratie mngr Bouwbedrijf Heijmans
mrt10 - jul10 - Migratie programma Achmea
-Mngr Bedrijfsbureau
-Mngr Planning&Control

4/05-9/05 - Opzetten “Inkoopfunctie” en intergreren in
Q-systeem
9/05-... - Kwaliteits audits KLM Schiphol.
12/05 - Planning&Control, PC-uitrol programma van 50.000
standaard werkplekken (Min.v Def., Rijswijk)

nov 2002 – febr 2004 Manager Operations, ACS BV, Amsterdam. Audio Visuele diensten (licht, geluid, projectie, ICT) in het RAI complex en Europeese congres centra. Verantwoordelijk voor:
- Direct leiding geven aan logistiek/magazijn/transport, Werkvoorbereiding, AV-technici, Personeelsplanning (24 medew).
- Project bewaking (forecast, budget, kwaliteit).
- Operationeel leiden ‘op internationale locatie’ van grootschalige buitenlandse congressen (tot 26.000 bezoekers, 120 technici).
- Creeren van voorwaarden voor structurele verbetering van Return On Assets (1e jaar +20%).


Jan 2002 – nov 2002 Operationeel Manager (80-120 empl.), IHD Schiphol Service bv; Begeleiding van passagiers met een mobiliteitsbeperking op Schiphol (7x24uur). Operationeel Mgr. is verantwoordelijk voor:
- Leidinggeven aan 2 Team Leiders en 2 planners. Indirect aan 80-120 personen (full- en parttime, uur-contractanten)
- Beheer van rollend materieel.
- Inzichtelijk maken en verbeteren van operationele proces.
- Opstellen jaarplan afdeling Operatie.
- Ontwikkelen en uitvoeren van trainingen voor nieuwe medewerkers.


Febr 2001– Nov 2001 Manager Customer Contact Center (a/i 30 empl.), Trane Europe BV, producent van Air Conditioning systemen voor de B-to-B markt in Europa. Manager CCC is verantwoordelijk voor:
- Leidinggeven aan 2 supervisors, 1 full-time trainer en 1 Oracle specialist. Indirect aan teams van Europeese \'native speakers\' (Fr, Dui, Eng, It, Gr, Spa/Por, Ned).
- Verzorgen van Customer Service trainingen.
- Order Entry-, Order Management- en Informatie process en de bijbehorende SLA’s.Optimaliseren van operationele processen en Service Levels.
- Coordinatie tussen European Sales kantoren, Engineers en de Trane fabrieken en warehouses.

1997 - 2001 Manager Customer Service Desk (20 empl.) KLM Cargo. Als MT-lid van Customer Service verantwoordelijk voor:
- 2e lijns Customer Service desk; vervanging van 150 KLM kantoren wereldwijd / 24 uurs operationele ondersteuning.
- Integratie van drie Service afdelingen naar één afdeling.
- Re-engineering projecten t.b.v. procesoptimalisatie van ‘order aanname’ tot ‘order afhandeling’.
- Ontwikkelen en implementeren van Internet toepassingen.
- Ontwikkeling en verzorgen van Customer Service trainingen
- Management Informatie.

1995 - 1997 Manager Quality Assurance en Tracing (18 empl.) KLM Cargo. Als MT-lid van Vracht Handling Schiphol verantwoordelijk voor:
- Afhandeling van onregelmatigheden
- Onderhoud van ISO-9002 systeem.

1992 - 1995 Process Engineer KLM Cargo.
1989 - 1992 Shop Engineer, KLM Technische Dienst.

Opleiding interimmanager

1992 - 1993 HTS Bedrijfskunde Den Haag
1983 - 1987 HTS Electrotechniek Rijswijk
1978 - 1983 HAVO Den Haag

Overige trainigen:
2003 Mngmt “ Voorbeeld en Impact”, Krauthammer Int.
1999 Incoming Call Mngmt Institute (workshop)
Essential Skills and Knowledge for effective
Incoming Call Center management
1998 Train de Trainer
1995 - 1996 KLM Management Class
1993 Lead auditor ISO-9002
1990 - 1991 Voorbereidend Hoger Management (ISW

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Proces-, en planmatig denker, analytisch, teamspeler, stressbestendig, resultaat gericht, no-nonsense, helikopter view, communicatie op alle nivo’s, kan goed ‘scopen’.

Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal)
Engels (woord en geschrift)

 beschikbaar?