T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



HR

HR

Werkervaring interimmanager

april 2008 - heden

Interim P&O

Zelfstandig HR / P&O manager
Organisaties ondersteunen op het vlak van HR- en P&O vraagstukken

Specifieke ervarings- en kennisgebieden:
• Arbeidsvoorwaarden overleg OR/ vakbonden
• HR dienstverleningsmodel
• Learning & Development
• HR informatiesystemen

Momenteel HR manager a.i. binnen de sector Consumer Lifestyle Marktgroep Europe (Amsterdam) en afdeling IT (Eindhoven).

Overige Projecten:
- HR Manager a.i. binnen Philips voor de afdeling IT en de sector Consumer Lifestyle (afsplitsing TV organisatie)
- Philips International: Herstructurering IT afdeling international inclusief outsourcing van de helpdesk en desktop IT department
- FMI VTU people: begeleiding op het vlak van HR en uitvoering geven en rapportage van HR scan
- De Lage Landen: via Boer& Croon Intermaat: begeleiding op het vlak van HR bij een
omvangrijk en internationaal Merger & Acquisition traject
- Philips International: uitvoering geven aan culture scan in kader integratieaanpak na overnames in Azië en Zuid-Amerika

november 2005 - april 2008

De Rijke Transport, Warehousing & Logistics
HR manager Northern Europe

Taken:
- HR aanspreekpunt voor Noord Europese organisatie
- Inrichting nieuwe HR organisatie inclusief opzet landoverstijgend HR Shared Service Center inclusief integratie van Personeelsinfo- salarissysteem
- Opzet en implementatie nieuw HR dienstverleningsmodel met daarbinnen de volgende prioriteiten:
- Opzet en implementatie nieuw functiewaarderingssysteem
- Harmonisatie arbeidsvoorwaarden
- Opzet 1 gemeenschappelijke Ondernemingsraad
- Opzet /implementatie nieuwe beoordelingsystematiek op basis van nieuwe beschrijvingen en resultaatgebieden
- Opzet nieuwe werving, selectie en opleidingsaanpak
- Begeleiding van directie bij neerzetten nieuwe organisatie (van ondernemingscultuur naar professionele taakgerichte cultuur) en invullen cruciale managementposities
- Sturen en coachen HR team bij operationele taken
- Overleg met bonden en OR
 
december 1998 - november 2005
Deloitte

HR Business Partner bij Deloitte Consultancy
december 1998 – november 1999

Taken:
- organisatieontwikkeling en -beschrijving
- opzet JD Edwards (ERPapplicatie) Team voor de consultancypraktijk van D&T
- werving en selectie informatietechnologen op HBO/WO niveau
- introductie, beoordeling en ontwikkeling
- arbeidsvoorwaarden: harmonisatie en ontwikkeling arbeidsvoorwaardenbeleid
- interne communicatie en overlegstructuur
- beleid en richtlijnen in het kader van personeelsadministratie en -registratie

Consultant/Manager bij Human Capital Group Interim Management Deloitte
november 1999 - december 2003

In eerste instantie verantwoordelijk voor opzet/uitbouw van nieuwe service line t.w. interim P&O Support vervolgens ontwikkeling/uitbouw van nieuwe regio en branchegerichte aanpak voor interim management en interim support.

Taken:
- ontwikkelen en uitvoering geven aan het businessplan P&O Support
- ontwikkelen en uitvoering geven aan het businessplan Interim Support West Brabant / Zeeland en branchegerichte aanpak regio Zuid voor interim financial- en P&O-support;
- acquisitie van interim opdrachten
- opbouw bestand aan zelfstandige interim managers
- begeleiding interim managers
- uitvoeringgeven aan P&O-opdrachten

Projectleider arbeidsvoorwaarden a.i. bij Deloitte hoofdkantoor Rotterdam
januari 2004 – oktober 2004

Taken:
- project in kader juridische – en organisatorische herstructurering Deloitte
- aansturen van 3 arbeidsvoorwaardenspecialisten en 1 medewerker HR
- harmonisatie arbeidsvoorwaardenpakket na overnames
- lid van commissie personeelsbeleid NCW-VNO inzake advisering arbeidsvoorwaardenbeleid
- overleg met OR en contractafhandeling externe partijen (arbodienst, verzekeringsmaatschappij, pensioenleverancier etc.) inzake arbeidsvoorwaarden en arbo-issues
- mede begeleiden reorganisatie HR afdeling inzake opzet Shared Service Center HR en SAP-HR implementatie

Consultant/ Manager Deloitte Consultancy
oktober 2004 – november 2005
Taken:
- implementatie van HR delivery-model en Oracle HR bij cliënten Deloitte ( oa. bij multinational in logistiek, franchise organisatie, (gemeentelijke) organisatie binnen energiesector.
- ontwikkeling van een snelle implementatie methode van HR peoplesoft/oracle voor de mid-market

augustus1992 - december 1998
Van Gansewinkel Groep BV

Personeelsmanager
Gestart als personeelsmanager bij Boon bv, later doorgestroomd naar
van Gansewinkel Groep te Soerendonk. Verantwoordelijk voor de P&O ondersteuning van de regio-vestigingen binnen van Gansewinkel Nederland en het opstellen van P&O beleid in overleg met de directie.
Taken:
- opstellen functieomschrijvingen met bijbehorende functie-eisen
- ontwikkelen en implementeren arbo-beleid en verzuimbeleid totale Van Gansewinkel Groep
- afstemmen beleid en begeleiding vestigingen inzake VCA- en ISO-certificerings trajecten
- opzetten en begeleiden interne communicatie: overlegstructuur (werkoverleg en ondernemingsraad), individuele begeleiding (functionerings-en evaluatiegesprekken), personeelsblad, sociaal jaarverslag
- afstemmen beloningssysteem en arbeidsvoorwaardenbeleid op nieuwe organisatiestructuur
- ontwikkelen en onderhouden handboek ‘ sociaal beleid ‘ en bijbehorende personeelsinstrumenten
- projectleider voor de keuze en implementatie personeelsinformatiesysteem voor de totale Van Gansewinkel Groep Nederland
- P&O begeleiding bij overnames
- externe instanties zoals uitzendorganisaties, arbodiensten en Arbeidsinspectie en vakbonden, branche-organisatie etc.

Bedrijfsopdracht bij Campina Melkunie BV
september 1990 - april 1991

Afdeling Management Development: ontwikkelen opleidingsgids voor het hoger personeel in het kader van het Management Development programma

Afstudeeropdracht bij Uitzendorganisatie Start BV
september 1991 - april 1992

‘’Evaluatie van het beloningssysteem’’. Mogelijkheden om te komen tot een meer prestatie- en resultaatgericht beloningsysteem binnen deze uitzendorganisatie

Opleiding interimmanager

wo personeelswetenschappen
ANDERE OPLEIDINGEN
- Basiscursus II en basiscursus III voor bemiddeling
- Persoonlijke Effectiviteit van de Manager (ISW)
- Training voor gecertificeerd auditor ISO-9000
- Training adviesvaardigheden bij het GITP
- Training competentiegericht interviewen bij Human Capital Group (assessment & carreermanagement)
- Management Development traject ( Deloitte )
- Consultancy & Management Excellence ( Deloitte)
- Business Imperatives Learning Program ( Deloitte)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

hr service delivery
arbeidsvoorwaarden
hr ssc


Talenkennis interimmanager

engels
nederlands
duits

Overig

prosfessionele dienstverlening, productie
transport logistiek
zakeijke dienstverlening

 beschikbaar?