T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Verrichte interim opdrachten

Lopende opdrachten
Permanent opdrachten bij MKB bedrijven. Soms langlopend (meerdere jaren), soms kortere opdrachten. Onderwerpen zijn daarbij organisatie advies, coaching, reorganisatie adviezen, functioneringssystemen, begeleiding bij reorganisaties en ontslagen, ondersteuning bij reïntegratie trajecten (Arbo-UWV). In deze trajecten werk ik nauw samen met de opdrachtgever in diverse rollen.
Referenties op aanvraag

Maart 2012 - oktober 2012
Grafische groep met groeipotentie. Projectmanager integratie 4 bedrijven naar 1 locatie. Aansturen project team. Bewaken planning en budget.

Juni 2010 – nov 2011
Farmaceutisch bedrijf. Overheidsinstelling. Manager logistiek. Overbruggingsmanagement en ondersteuning bij complexe transitie binnen de organisatie.
Resultaten:
• Uitgebreide kennis GMP/GDP/ISO opgedaan
• Afdeling aangestuurd in onrustige tijd.
• Diverse werkgroepen ondersteund op gebied van ICT (SAP), cold chain transport, nationale griepcampagne
• Adviesrapport opgeleverd over toekomstige positie magazijnen

Februari 2010 – Juni 2010
Vleesverwerkend bedrijf. Werkzaam op afdeling kwaliteitscontrole in 2 ploegen productie bedrijf. Steekproeven uit productie nemen, vetmetingen verrichten, controle op naleving HACCP.

Oktober 2009 – februari 2010
Logistieke ervaring in levensmiddelen bedrijf (3 ploegendienst).Verantwoordelijk voor eindcontrole en verzending. Kennis opgedaan van HACCP en BRC regelgeving.

Oktober 2007-maart 2009
Interim maintenance manager bij een productiebedrijf. Reorganisatie van de technische dienst. Ondersteuning/advisering bij ingrijpende organisatie verandering (procesmatig produceren). Implementatie nieuwbouwproject. Opzetten onderhoudsmanagement systeem. (30 fte’s)
Resultaten:
• Coöperatieve groep medewerker gecreëerd
• Samenwerking met projectorganisatie gerealiseerd
• Werkend OMS (Onderhouds Management Systeem) opgeleverd
• Opvolger gevonden en ingewerkt

Juli 2007-oktober 2007
Project medewerker overheidsinstelling. Logistiek landelijk archiefbewerking project. Verantwoordelijk voor de kwaliteitscontrole bij overdracht naar reguliere organisatie.
Resultaten:
• Een aantal archieven migraties begeleid
• Decharge formulieren en rapport opgesteld voor overgang van projectorganisatie naar reguliere organisatie

April 2006-maart 2007
Reorganisatie buitendienst van een installatiebedrijf voor liften. Interim afdelingshoofd. Rapportage over toekomstig beleid. Aanstellen en inwerken opvolger. (50 fte’s)
Resultaten:
• Goede communicatie buitendienst met organisatie gecreëerd
• Nieuwe opzet van afdeling geïmplementeerd
• Resultaten afdeling van -20% naar -5% gebracht
• Opvolger gevonden en ingewerkt. Succeslijn is doorgezet

2005 2 mnd.
Onderzoek en afstemming van productie capaciteit aan de capaciteitsvraag bij drie productie bedrijven.
Resultaat: Opstellen rapport capaciteitsafstemming 3 productie bedrijven


2005 3 mnd.
Groot concern (>2000 fte’s). Advies en ondersteuning van diverse processen op terrein van administratieve organisatie van een management informatie systeem.
Resultaten: Binnen concern enkele procesafwijkingen opgelost t.a.v. invoering MIS

2005 3 mnd.
Procesverbetering realiseren en coaching van afdelingsleider bij een productiebedrijf. Verantwoordelijk voor tijdelijk management (45 fte’s)
Resultaten:
• Productie afdeling gestructureerd
• Levering van de management capaciteit van de afdeling gedurende 7 maanden

September 2004-februari 2006
Implementatie van fusie van twee technische bedrijven in de metaal sector (service en onderhoud). Haalbaarheidsstudie en advies. Begeleiden van complex veranderingsproces. Interim directeur technisch bedrijf (60 fte’s)
Resultaten:
• Onderzoeksrapport gemaakt voor fusie twee bedrijven
• Fusie gerealiseerd en nieuwe functies beschreven
• Nieuwe procedures en werkmethodes ingevoerd
• Tijdelijk het management van nieuwe organisatie gedaan

2004 3 mnd.
Data-entry project en technische vertalingen voor company breed management informatie systeem. Groot concern (> 2000 fte’s).
Resultaten:
• Technische vertaling gemaakt (En-Ne) van procedures MIS
• Enkele complexe data-entry trajecten uitgevoerd

2004 1mnd.
Ervarings- en adviesproject logistieke dienstverlening stukgoederen sector.
Resultaten:Hands-on activiteiten op gebied van logistiek transport (werkmethode verbeteringen en fysiek transport)

2003 mei-oktober + december 2002
Verschillende adviesopdrachten bij landelijke logistieke verspreidorganisatie ten aanzien van voorstellen voor landelijke tariefstelling diverse posttrajecten.
Resultaten: Advies uitgebracht over tariefstelling van enkele bijzondere poststromen

Juli 2002-juni 2003
Interim management productie afdeling krantenbedrijf. Hoofd productie en lid MT. Opdracht: stabiliseren productie, invoeren procesbeheersing en begeleiden verandertraject/reorganisatie. (100 fte’s)
Resultaten:
• Productie, communicatie en samenwerking in afdeling verbeterd
• Mede vormgeven aan kanteloperatie (ketenoptimalisatie)

2002 2 mnd.
Personal coaching agentschap buitenlandse fabrikant kapitaalgoederen. Onderhandelingen en business plan midden lange termijn.

2001 2 mnd.
Projectopdracht postsorteerbedrijven bij grote landelijke verspreidorganisatie. Begeleiding pilot testen nieuwe sorteersoftware in de toeleverende bedrijven. Evaluatie van de pilot, publicatie evaluatie rapport en beleidsadvies voor de toekomst.
Resultaten:
• Projectmanagement van uitgebreide fieldtests van nieuwe sorteer structuur
• Adviesrapport voor toekomstig beleid gemaakt

2001 3 mnd.
Training procesbeheersing krantendrukkerij. Workshop opzetten en verzorgen voor productie afdeling en technische dienst op het gebied van procesbeheersing.
Resultaten:
• Workshop ontwikkeld voor procesbeheersing productie machine
• Trainen van complete productie bemanning en technische dienst

2001 3 mnd.
Adviesopdracht sorteersystematiek bij grote landelijke logistieke verspreidorganisatie. Effecten nieuwe sorteerstructuur voor de grafische industrie en de mailing huizen. Onderzoek en adviesrapport.
Resultaten:
• Uitgebreid onderzoek naar nieuwe sorteersystematiek
• Adviesrapport opgesteld over de daadwerkelijke invoering hiervan en de effecten op de kosten structuur van de postverzending binnen de Nederlandse markt van partijenpost

=================================================================================

Vervulde functies in loondienst

1997-2001 Ten Klei Direct Marketing Service Centre te Purmerend
Technisch adjunct directeur (120 fte’s) Full-service grafimedia bedrijf.
Eindverantwoordelijk voor totale productie (6 afdelingen)
1996-1997 Wegener Corsmit te Zoetermeer
Manager operations (80 fte’s) Fulfilment organisatie.
Verantwoordelijk voor totale productie (afwerking, DM, mailing, couverteren, fulfilment)
1995-1996 Coster Groep te Houten
Projectmanager
Onderzoeken, opzetten en operationeel leiden van een unit voor digitale druktechniek
1988-1995 Roto Smeets De Boer te Hilversum
Consultant productie en techniek. Medewerker concernstaf.
Breed takenpakket: technologische ontwikkelingen, kwaliteitszorg, investeringsbegrotingen, bedrijfseconomische studies. Projectmanagement, projecten kwaliteitszorg (TPM, TQM, trainingen kwaliteitsbeheersing)
1980-1988 Koninklijke Smeets Offset in Weert
Productieleider (280 fte’s) Rotatie drukkerij en nabewerking
Verantwoordelijk productie drukkerij en afwerking. Integratie van beide afdelingen.

Opleiding interimmanager

Gymnasium B
Werktuigbouwkunde, Technische Universiteit Eindhoven
Diverse cursussen, zoals:
Financiële besturing, Stichting De Baak, Noordwijk
Management Leergang, De Baak, Noordwijk (1987 en 2000)
Vanaf 2001 elk jaar 2 à 3 (vaardigheids)trainingen
2012 - FMECA/RCM training (certificaat)
2012 – Lean Six Green Yellow Belt (certificaat)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

PERSOONLIJKE PRESENTATIE

Ik ben een nuchtere persoonlijkheid met een stevige uitstraling. Ik heb een grote betrokkenheid met wat ik doe. Daarin ben ik zeer resultaatgericht. Ik maak gemakkelijk contact en dat doe ik zowel op directie als op medewerker niveau. Ik krijg daardoor veel te horen en daarmee dring ik snel door tot de organisatie en haar uitdagingen. Ik zoek altijd naar de interactie tussen de medewerkers en de processen om te kijken waar dat beter kan. Daardoor ben ik als verandermanager in mijn element. Door mijn empatisch vermogen kan ik goed luisteren, er achter komen wat er echt speelt en aanvoelen wat een organisatie beweegt. Daardoor krijg ik vertrouwen en boek ik resultaten in een organisatie.
Door mijn ruime ervaring aan interim opdrachten ben ik breed inzetbaar als verander- en
verbetermanager in uiteenlopende situaties en organisaties.
Mijn affiniteit ligt onder meer bij de marktsegmenten bedrijfsleven, nutsbedrijven, semi-overheid (ervaring bij UWV en NVI/RIVM) en gezondheidszorg (facilitaire richting).

Brede werkervaring op diverse gebieden

Management ervaring
- Diverse leidinggevende functies (tot > 200 fte’s), waarvan aantal jaren op MT niveau.
- Ervaring in procesindustrie: kapitaal intensieve proces ketens met sterke logistieke afhankelijkheid.
- Sterke focus op verbetering procesbeheersing (keten management) en kwaliteitskringen.

Project management
- Projectmanagement voor investeringen op gebied van machines, installaties en logistiek (tot 10 miljoen Euro).
- Projecten op gebied van logistiek binnen zakelijke dienstverlening.

Consultant
- Verandermanagement projecten (integrale kwaliteitszorg) met focus op cultuurverandering (Total Quality op basis van de theorieën van Demming en Kaizen). Vergelijkbaar met WCM, Six Sigma e.d.
- Trainingen en workshops op gebied van proces- en kwaliteitsbeheersing.
- Ruime ervaring in bedrijfseconomische en strategische activiteiten op concern niveau.


Talenkennis interimmanager

Engels en Duits: zeer goed (woord en geschrift)
Frans: zeer redelijk
Italiaans: beperkt

Overig

Diverse bestuursfuncties (UNICEF, scholen, sportverenigingen)
Sport: tennis, fietsen


 beschikbaar?