T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Verandermanager / Directie- of MT Lid

Verandermanager / Directie- of MT Lid

Werkervaring interimmanager

Uitgevoerde interim opdrachten van 1994 – heden:

Periode 12/2012 – heden
Bedrijf Complet Systeme BV
Bedrijfstypologie Handel/Dienstverlening/ICT/Facilitair
Functie Consultant/coach
Leiding gegeven 1 direct, 6 indirect
Werkzaamheden Advisering en ondersteuning met betrekking tot de algehele bedrijfsvoering; overgang naar een nieuw ERP pakket, bepalen van de informatiebehoefte en herinrichten van de informatievoorziening, bewaken debiteuren, crediteuren en liquiditeitenbeheer, kostprijscalculaties en margebewaking..
Doel Efficiënte interne organisatie, een goed informatiesysteem.
Bereikte resultaten Werkzaamheden zijn gaande.

Periode 09/2012 – 05/2013
Bedrijf De Middenhof, Restaurants en meer
Bedrijfstypologie Horeca
Functie Consultant/coach
Leiding gegeven 2 direct, 20 indirect
Werkzaamheden Advisering en ondersteuning met betrekking tot de algehele bedrijfsvoering. Verbeteren van de financiële administratie; opzetten van een marketingplan, verbeteren en vastleggen werkprocedures voor alle afdelingen, verbeteren personeelsroosters, opstellen marketingplan, opzetten van menukaarten en beheer van voorraden grondstoffen, bepalen van sturingscriteria en het opzetten van een rapportagesysteem.
Doel Efficiënte interne organisatie, goede dienstverlening en rendementsverbetering.
Bereikte resultaten Goed lopende interne organisatie, efficiënter gebruik van grondstoffen, rendementsverhoging zowel door omzetverhoging als door kostenreductie..

Periode 04/2012 – 06/2012
Bedrijf Baron’s Lodge, cafébedrijf
Bedrijfstypologie Horeca
Functie Consultant
Leiding gegeven -
Werkzaamheden Advisering en ondersteuning met betrekking aankoop van een cafébedrijf; opstellen businessplan met meerjarenprognose, bepalen mogelijk rendement en te betalen aankoopprijs, ondersteuning bij koopprijsonderhandelingen.
Doel Aankoop van het café tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden.
Bereikte resultaten De aankoop is tot volle tevredenheid afgerond.

Periode 12/2011 – 03/2012
Bedrijf Stone Fashion BV
Bedrijfstypologie Groothandel, Fashion
Functie CFO
Leiding gegeven 12 direct, - indirect
Werkzaamheden Leiding geven aan de administratieve afdelingen in Nederland, Frankrijk en Spanje en de afdeling Personeels- en salarisadministratie in Nederland.
Doel Het vereenvoudigen van de structuur en werkwijze voor zowel de administratieve- als de logistieke processen binnen Europa. Het opstellen van een functieprofiel voor de te werven vaste CFO/Controller.
Bereikte resultaten Herstructurering en optimalisatie in gang gezet, functieprofiel opgesteld t.b.v werving vaste CFO/Controller en bij mijn vertrek de werkzaamheden overgedragen.

Periode 01/2011 – 11/2011
Bedrijf Industrieel Bedrijf Haeghe Groep (Gemeente Den Haag)
Bedrijfstypologie Productie, SWV
Functie Change manager
Leiding gegeven 7 direct, 700 indirect
Werkzaamheden Begeleiden van een reorganisatie en coachen van het MT en de afdelingshoofden; in kaart brengen van de bestaande situatie en uitzetten stappenplan naar nieuwe situatie en begeleiden van de realisatie.
Doel Het realiseren van bedrijfsmatig werken en rendementsverbetering, optimaliseren van het gebruik van automatiseringssystemen en het bewerkstelligen van een cultuurverandering.
Bereikte resultaten Verandering naar pro activiteit, doelmatig en bedrijfsmatig werken, (beter) gebruiken van beschikbare systemen en een merkbare cultuurverandering.

Periode 03/2009 – 09/2010
Bedrijf Restaurant/Partycentrum Fleurie
Bedrijfstypologie Horeca
Functie Consultant/coach
Leiding gegeven -
Werkzaamheden Coachen van het management in de bedrijfsvoering en advisering en ondersteuning met betrekking verkoop van het bedrijf. Ten aanzien van de bedrijfsvoering is o.a. aandacht besteedt aan voorraadbeheer en grondstoffengebruik, personeelsinzet en –roosters; marketingacties, definiëren van sturingsinformatie en opstellen van een rapportagemodel.
Voor de verkoop van het bedrijf is een bedrijfspresentatie opgesteld met relevante informatie over de afgelopen jaren en informatie aangaande over te nemen personeel en activa, ondersteunen bij de verkooponderhandelingen.
Doel Efficiency- en rendementsverbetering en verkoop van het bedrijf tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden.
Bereikte resultaten De verkoop is, oa. als gevolg van efficiency/rendementsverbetering, tot volle tevredenheid afgerond.

Periode 11/2007 – 01/2009
Bedrijf Vlisco BV
Bedrijfstypologie Retail, Fashion
Functie Projectmanager informatie- (financieel en commercieel) en kassasystemen
Leiding gegeven 5 direct, 20 indirect
Werkzaamheden Dagelijkse leiding geven aan het opzetten, inrichten en implementeren van financiële- en commerciële informatiesystemen en kassasystemen in meerdere West-Afrikaanse landen, zowel rekening houdend met Company eisen en -wensen als met lokale wet en regelgeving.
Doel Het realiseren van een financieel en commercieel informatiesysteem zodat financiële en commerciële sturing adequaat kan plaatsvinden en financiële registratie en -verslaglegging zowel in de verschillende West-Afrikaanse landen als geconsolideerd aan alle eisen voldoet.
Bereikte resultaten Zodanig ingerichte kassa- en rapportagesystemen dat de financiële en commerciële informatie tijdig, volledig en betrouwbaar op de juiste plaatsen beschikbaar is.

Periode 03/2008 – 12/2008
Bedrijf Den Daas Isolatiewerken BV
Bedrijfstypologie Productiebedrijf, Bouw
Functie Consultant en coach van de directie na aankoop van het bedrijf
Leiding gegeven 1 direct, 30 indirect
Werkzaamheden Inventariseren bestaande situatie, doen van voorstellen tot verbetering en het begeleiden van de uitvoering van die veranderingen (o.a op het gebied van processen, procedures, sturingsinformatie, werkplanning, personeelsaansturing).
Doel Verbetering van de efficiency, de informatievoorziening en de aansturing van medewerkers met als gevolg een verbetering van het rendement en de bedrijfscultuur.
Bereikte resultaten Goede en doelmatige sturingsinformatie, betere (aan)sturing en een prettige werksfeer met een beter rendement tot gevolg.

Periode 08/2007 – 10/2007
Bedrijf Restaurant “De Blauwe Hoed”
Bedrijfstypologie Horeca
Functie Mede-eigenaar
Leiding gegeven -
Werkzaamheden Verkoopklaar maken van het bedrijf. Voor de verkoop van het bedrijf is een bedrijfspresentatie opgesteld met relevante informatie over de afgelopen jaren en informatie aangaande over te nemen personeel, activa etc., mede voeren van de verkooponderhandelingen.
Doel Verkoop van het bedrijf tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden.
Bereikte resultaten De verkoop is tot tevredenheid afgerond.

Periode 01/1999 – 10/2007
Bedrijf Eigen bureau INTERTIO BV (interim management en consultancy) en het eigen restaurant “De Blauwe Hoed”
Functie Mede-eigenaar
Leiding gegeven 9 direct, 35 indirect
Werkzaamheden Werkzaamheden ten behoeve van het eigen bureau INTERTIO BV (interim management en consultancy); acquireren van opdrachten voor eigen medewerkers en free lancers en diverse coaching- en adviesopdrachten bij opdrachtgevers;
Het opzetten en inrichten van de bedrijfsvoering en het leiden van het in mei 2003 aangekochte restaurant De Blauwe Hoed.

Periode 04/2007 – 07/2007
Bedrijf Rijkswaterstaat Dienst Noordzee
Bedrijfstypologie Rijksoverheid
Functie Hoofd Handhaving en Incidentenaanpak
Leiding gegeven 6 direct, 9 indirect
Werkzaamheden Invulling van de functie hoofd van de afdeling met als belangrijkste aandachtspunten: Verbeteren van de sfeer op de afdeling, verbetering van de budgettering en het afdelingsplan en het uitwerken van het handhavingplan t.b.v. de Kustwacht. Daarnaast coachte ik mijn vaste opvolger op de afdeling Meet- en Informatiedienst.
Doel Het verbeteren van de werksfeer, de kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden op de afdeling.
Bereikte resultaten Bovengenoemde werkzaamheden opgepakt en verbeteringen gerealiseerd. Werkzaamheden overgedragen na aanstelling van het nieuwe hoofd van de afdeling.

Periode 10/2006 – 04/2007
Bedrijf Rijkswaterstaat Dienst Noordzee
Bedrijfstypologie Rijksoverheid
Functie Change manager/Hoofd Meet- en Informatiedienst en HMCN (Hydro Meteo Centrum Noordzee)
Leiding gegeven 4 direct, 39 indirect
Werkzaamheden Dagelijkse leiding geven aan de afdelingen Meet- en Informatiedienst en het HMCN; het medeopstellen van het reorganisatieplan en de uitvoering van dat plan; het onderzoeken van uitbestedingsmogelijkheden van werkzaamheden en ten slotte het optimaliseren van werkzaamheden en processen die op de afdeling bleven.
Doel Realiseren van de bezuinigingsdoelstellingen en verbeteren van de output van de afdelingen.
Bereikte resultaten Bovengenoemde werkzaamheden opgepakt, personeelsbezetting teruggebracht tot de doelstelling en verbeteringen gerealiseerd in werkwijze en output van de afdeling. Werkzaamheden overgedragen na aanstelling van het nieuwe hoofd van de afdeling.

Periode 04/2006 – 10/2006
Bedrijf Bausch & Lomb BV (European Logistics Center, ELC)
Bedrijfstypologie Groothandel, FMCG/Medisch
Functie Financial Manager
Leiding gegeven 4 direct, 15 indirect
Werkzaamheden Optimaliseren (in nauw overleg met afdelingen IT en Logistiek) van procesafhandeling tussen ERP en logistieke software na invoering van nieuwe ERP software (PeopleSoft); het verbeteren van procesafhandeling, werkwijze en rapportages na invoering nieuwe ERP software en gedeeltelijke verplaatsing van werkzaamheden naar een Shared Service Center (SSC) in Bratislava en het adviseren ten aanzien van de personele bezetting voor de bestaande werkzaamheden.
Het begeleiden van een recall actie van een product uit alle distributiepunten binnen de regio (EMEA).
Doel Een juiste, tijdige en efficiënte verantwoording van zowel de financiële als logistieke transacties voor alle landen binnen EMEA, zowel eigen vestigingen als agentschappen, ten behoeve van rapportages en sturing.
Een snelle en efficiënte logistieke en financiële afhandeling van de recall actie
Bereikte resultaten Door verbeteringen in de interface tussen het logistieke systeem, het uitwerken van “work around oplossingen” voor uitzonderingssituaties en het instrueren en coachen van medewerkers werden betrouwbare bestanden en tijdige en juiste rapportages gerealiseerd.
De recall actie is succesvol verlopen en naar tevredenheid afgerond.

Periode 01/2005 – 06/2005
Bedrijf Free Record Shop BV
Bedrijfstypologie Retail, FMCG
Functie Financieel Directeur (lid directie)
Leiding gegeven 6 direct, 40 indirect
Werkzaamheden Leiding geven aan de administratieve afdelingen en interne controle afdeling van alle Nederlandse BV’s; deelname aan de projectgroep “Supply Chain” i.v.m. de implementatie van een Warehouse Management Systeem (WMS) dat gekoppeld werd aan het ERP systeem (Real Software); aanscherpen en uitbreiden interne controle werkzaamheden.
Doel Verbeteren van de kwaliteit en tijdigheid van de administratie en rapportages, terugdringen voorraadverschillen en derving op zowel het hoofdkantoor als in de filialen.
Bereikte resultaten Verbeterde samenwerking met de afdelingen Logistiek, ICT en Marketing/Verkoop. Goede en tijdige verwerking van financiële transacties en rapportage daarvan. Het verder terugdringen van derving en kas- en voorraadverschillen door een verbeterde aanpak van de afdeling Interne Controle. Goede voorbereiding voor de implementatie van het WMS en koppeling aan het ERP systeem.

Periode 01/2003 - 07/2003
Bedrijf Free Record Shop BV
Bedrijfstypologie Retail, FMCG
Functie Controller (lid MT)
Leiding gegeven 7 direct, 30 indirect
Werkzaamheden Leiding geven aan de administratieve afdelingen en interne controle afdeling van alle Nederlandse BV’s; het zorgen voor inbedding van een kwalitatief goede verwerking van kassagegevens binnen de administratieve en logistieke systemen; deelnemen in de projectgroep voor voorbereiding van de implementatie van een nieuw financieel/ERP pakket.
Doel Verbeteren van de kwaliteit en tijdigheid van de administratie en rapportages, en het waarborgen van een juiste, tijdige en volledige verwerking van de informatie uit de kassasystemen.
Bereikte resultaten Het opzetten van een zelfstandige subafdeling “Kassa-informatie” t.b.v. het stroomlijnen en bewaken van alle gegevens die in de kassa’s worden vastgelegd, het beheren, controleren en rapporteren van die informatie. Verlaging van derving en kasverschillen door een adequatere verwerking en snellere en betere controlemogelijkheden. Goede voorbereiding voor de implementatie van een nieuw financieel pakket/ERP pakket.

Periode 02/2002 - 12/2002
Bedrijf Free Record Shop BV
Bedrijfstypologie Retail, FMCG
Functie Projectleider geldstromen en waardepapieren
Leiding gegeven 2 direct, 6 indirect
Werkzaamheden In kaart brengen en optimaliseren van de gegevensverwerking uit de kassasystemen en de interne controle op geldstromen en waardepapieren; uitzoeken van verschillen, deels in overleg met de afdeling Interne Controle.
Doel Uitzoeken van ontstaansgrond van verschillen in kasgeld, pastransacties, waardepapieren/-punten etc. en verschilmeldingen op overige waardeartikelen.
Bereikte resultaten Inzicht in de ontstaansgrond van verschillen, oorzaken weggenomen en controles verscherp. Implementatieklaar plan geschreven voor een subafdeling “Kassa-informatie”.

Periode 04/2001 - 08/2001
Bedrijf Proventura BV (Hotelbon)
Bedrijfstypologie Retail
Functie Manager Financiën en Logistiek
Leiding gegeven 4 direct, 10 indirect
Werkzaamheden Vervangen van de Financieel Manager en het inrichten van een afdeling Logistiek.
Doel Verbeteren van de kwaliteit en tijdigheid van financiële vastleggingen en rapportages; het beheren en beheersen van het logistieke en financiële traject van de Hotelbonnen (quasi-goederenbeweging; van waardecreatie tot en met inwisseling van de bon door de klant).
Bereikte resultaten Kwalitatief goede en tijdige financiële rapportages. Een sluitende quasi-goederenbeweging; van opdracht aan de drukker, het voorraadbeheer, het uitgeven van de bonnen tot en met het afwikkelen van de ingeleverde bonnen en rapportages omtrent het verloop van dit proces.

Periode 10/2000 - 02/2001
Bedrijf Free Record Shop BV
Bedrijfstypologie Retail, FMCG
Functie Bedrijfsanalist Logistiek
Leiding gegeven -
Werkzaamheden Bestaande werkwijze met betrekking tot de logistiek op het hoofdkantoor en van en naar de filialen in kaart gebracht; gebruikerseisen en -wensen geïnventariseerd; onderzoek gedaan naar mogelijke markpartijen die de werkzaamheden zouden kunnen uitvoeren; met enkele partijen de mogelijkheden van een dergelijke samenwerking onderzocht en de totale kosten in kaart gebracht; in een eindrapportage bestaande situatie met optimalisaties vergeleken met mogelijkheden en kosten van uitbesteding.
Doel Onderzoek de mogelijkheden om de logistieke afhandeling van alle goederenstromen geheel of gedeeltelijk uit te besteden.
Bereikte resultaten Een uitgebreid onderbouwd advies op grond waarvan de beslissing omtrent al dan niet uitbesteden is genomen.


Periode 01/2000 - 09/2000
Bedrijf Free Record Shop BV
Bedrijfstypologie Retail, FMCG
Functie Controller (lid MT)
Leiding gegeven 4 direct, 20 indirect
Werkzaamheden Leiding geven aan de administratieve afdelingen en interne controle afdeling van alle Nederlandse BV’s; het verbeteren van de kwaliteit van de personele bezetting en de kwaliteit van de output van de financiële afdeling; het werven van een hoofd Interne Controle en het verder professionaliseren van die afdeling.
Doel Verbeteren van de kwaliteit en tijdigheid van de administratie en rapportages en het professionaliseren van de afdeling Interne Controle.
Bereikte resultaten De tijdigheid en kwaliteit van de administratieve vastleggingen is sterk verbeterd en de financiële afdeling werd daarmee weer een volwaardig partner van de commerciële afdelingen. Door het professionaliseren van de afdeling Interne Controle is een begin gemaakt met het terugdringen van derving, kosten voortvloeiend uit onopgemerkte fouten en in tweede instantie werd ook een reductie van de accountantskosten gerealiseerd omdat bij controle ook meer op interne vastleggingen kon worden gesteund.

Periode 04/1999 - 12/2000
Bedrijf LABEL BV
Bedrijfstypologie Productie/Meubelen
Functie Change Manager (pt) (lid directie)
Leiding gegeven 4 direct, 30 indirect
Werkzaamheden Adviseren van de directie ten aanzien van de bedrijfsvoering, automatiseringstoepassingen invoeren en optimaliseren, opzetten van en managementinformatiesysteem en samen met de algemeen directeur verantwoordelijk voor optimalisatie van de interne communicatie
Doel Verbeteren van de productieplanning en -voorbereiding; verbeteren van de kwaliteit en tijdigheid van de productie, optimaliseren voorraadbeheer, verkrijgen van goede sturingsinformatie, voor- en nacalculaties en financiële verslaglegging
Bereikte resultaten Door heldere taken en verantwoordelijkheden is een betere interne communicatie gerealiseerd en ontstaan er minder fouten en misverstanden. Goede informatievoorziening en sturingsmogelijkheden. Rendementsverbetering door efficiëntere productie en voorraadbeheer. Bijsturing mogelijk door voor- en nacalculaties en verbeterde vastleggingen en rapportages

Periode 05/1998 - 12/1999
Bedrijf Ahrend Office Products BV
Bedrijfstypologie Groothandel/Kantoorartikelen
Functie Projectmanager Logistiek (verbouwing distributiecentrum (DC) en implementatie Warehouse Management Systeem (WMS))
Leiding gegeven 10 direct, - indirect
Werkzaamheden Coördineren van de interne verbouwing van het distributiecentrum t.b.v. de inrichting van een nieuwe orderpick area en het begeleiden van de herinrichting van het distributiecentrum. Het mede in kaart brengen van de logistieke processen; het coördineren van de projectteambijeenkomsten met betrekking tot inrichting van de software en gewenste softwareaanpassingen; overleg met leveranciers en softwarebureau; organiseren testfase en implementatie.
Doel Vergroten van de logistieke capaciteit door verbouwing van het distributiecentrum en implementatie van een WMS zonder dat de dagelijkse werkzaamheden daar onder lijden.
Bereikte resultaten Een verbouwd en nieuw ingericht distributiecentrum. Implementatie van een nieuw WMS zonder dat de dagelijkse werkzaamheden daar noemenswaardig onder geleden hebben en een nagenoeg vlekkeloze start-up van het nieuwe systeem. Hiermee is de beoogde capaciteitsvergroting en reductie van fouten gerealiseerd.

Periode 01/1999 - 06/1999
Bedrijf Ahrend Office Products BV
Bedrijfstypologie Groothandel/Kantoorartikelen
Functie Logistiek Manager (lid MT)
Leiding gegeven 5 direct, 80 indirect
Werkzaamheden Dagelijkse leiding over de logistieke afdelingen; distributiecentrum en bedrijfsbureau; aansturen assistent projectmanager m.b.t de implementatie van het WMS.
Doel Waarborgen van het functioneren van de logistieke afdeling na plotseling vertrek van de logistiek manager tot het moment dat de vacature vervuld is.
Bereikte resultaten Een gemotiveerde, kwalitatief goede afdeling met zowel oog voor de dagelijkse operatie als voor de ophanden zijnde implementatie van het nieuwe systeem.

Periode 11/1997 - 04/1998
Bedrijf Secon Group/FINK Gruppe
Bedrijfstypologie Groothandel/Fashion
Functie Change Manager (lid directie)
Leiding gegeven 2 direct, - indirect
Werkzaamheden In verband met de overname van de FINK Gruppe in Darmstadt (D) verantwoordelijk voor het afstemmen van de bedrijfsculturen, de bedrijfsprocessen en de inrichting van de administratieve-, logistieke- en automatiseringsafdelingen; coaching van een Nederlandse P&C medewerker ten aanzien van inrichting van financiële rapportages en consolidatie.
Doel Optimale integratie van de twee bedrijven en voordeel halen uit “best of both worlds”.
Bereikte resultaten Een rapportage gemaakt over de overeenkomsten en verschillen in systemen en processen aangaande logistiek en ICT en waar mogelijk al aanpassingen in werkwijze begeleidt. Bijgedragen aan de financiële afstemming tussen de bedrijven.

Periode 11/1997 - 12/1997
Bedrijf Florsheim
Bedrijfstypologie Groothandel/Schoenen
Functie Bedrijfsanalyst
Leiding gegeven -
Werkzaamheden Op grond van aangegeven eisen en wensen onderzoek gedaan naar kantoorlocatie en logistieke mogelijkheden (uitbesteding had de voorkeur) in Nederland. In de vorm van een businessplan hierover gerapporteerd.
Doel Vestigingsplaatsonderzoek voor een Amerikaans schoenenbedrijf naar de kosten van het vestigen van een Europees hoofdkantoor in Nederland (was gevestigd in Italië).
Bereikte resultaten Een duidelijke rapportage die als basis heeft gediend voor het besluit al dan niet over te gaan tot verplaatsing van het Europese hoofdkantoor van Italië naar Nederland.

Periode 02/1997 - 10/1997
Bedrijf Thuiszorg IJmond
Bedrijfstypologie Dienstverlening/Gezondheidszorg
Functie Controller (lid MT)
Leiding gegeven 4 direct, 20 indirect
Werkzaamheden Leiding geven aan de afdelingen financiële administratie, zorgadministratie, personeels- en salarisadministratie en de ICT afdeling, adviseren over verbeteren van de automatiseringstoepassingen en het realiseren van een cultuurverandering op deze afdelingen.
Doel Kwaliteitsverbetering van de administratieve afdelingen door aanscherpen werkwijze en cultuurverandering en het optimaliseren van het gebruik van geautomatiseerde systemen.
Bereikte resultaten Weggewerkte achterstanden en sterk verbeterde kwaliteit van vastleggingen en rapportages. Meer en beter gebruik van automatiseringstoepassingen. Resultaten van cultuurverandering zichtbaar.

Periode 01/1996 - 12/1996
Bedrijf Etam BV (Miss Etam en Promiss)
Bedrijfstypologie Retail/Fashion
Functie Manager Logistiek (lid MT)
Leiding gegeven 8 direct, 70-100 indirect
Werkzaamheden Leiding geven aan de afdelingen binnen het logistiek centrum en het bedrijfsbureau en verantwoordelijk voor de logistiek en het transport van en naar de winkels; leiden van de projectgroep “optimaliseren bestaande situatie” en implementeren van de mogelijke optimalisaties; deelnemen in de projectgroep “nieuwbouw logistiek centrum”.
Doel Verbeteringen realiseren om de groei het hoofd te kunnen bieden in de bestaande situatie tot de nieuwbouw gerealiseerd zou zijn, zonder dat de dagelijkse werkzaamheden daaronder lijden.
Bereikte resultaten Het logistiek centrum zodanig uitgebreid en efficiënter benut dat op de bestaande locatie doorgewerkt kon worden tot de nieuwbouw gereed was zonder dat de dagelijkse werkzaamheden daardoor verstoord werden

Periode 12/1994 - 12/1995
Bedrijf Etam BV (Miss Etam, Promiss en Etam Vastgoed Services)
Bedrijfstypologie Retail/Fashion
Functie Controller (lid MT)
Leiding gegeven 4 direct, 25 indirect
Werkzaamheden Leiding geven aan de financiële afdeling(en) en de afdeling Interne Controle; verantwoordelijk voor het administratief en organisatorisch verzelfstandigen van het zustermerk Promiss (ongeveer 25 filialen) en alle vastgoedactiviteiten.
Doel Zelfstandig functionerende administratieve organisaties voor Miss Etam, Promiss en Etam Vastgoed Services ten behoeve van het verkrijgen van beter inzicht in en sturingsinformatie over de merken Miss Etam en Promiss ten behoeve van het hoofdkantoor en de filialen en voor het vastgoedbeheer, zowel eigen panden als gehuurd.
Bereikte resultaten Goed functionerende en kwalitatief goed bezette administratieve afdelingen voor de drie entiteiten; een geïmplementeerd en goed werkend budgetteringssysteem; adequate managementinformatie per entiteit.

Periode 01/1994 - 11/1994
Bedrijf Diverse bedrijven
Bedrijfstypologie Fashion/Installatiebedrijf/Architectenbureau/Opleidingsinstituut
Functie Controller
Leiding gegeven 10 direct
Werkzaamheden Leiding geven aan de financiële afdelingen en opzetten en inrichten informatiesystemen.
Doel Administratieve ondersteuning en voorzien in informatiebehoefte in de ruimste zin van het woord.
Bereikte resultaten Goed lopende administraties met hun eigen informatiesysteem.






Algemene werkzaamheden van 1998 – heden:

Periode 1998 – heden
Bedrijf Diverse bedrijven
Werkzaamheden Coachen van MT’s, MT leden, Afdelingshoofden, Controllers, Logistiek Managers en Teamleiders.
Doel Verbeteren van hun functioneren (zekerder, zelfstandiger, pro-actiever) en aanbrengen van balans in zelf doen, delegeren en leiden van afdelingen.
Bereikte resultaten Tevredenheid bij zowel gecoachte als hun directie i.v.m. merkbaar beter functioneren als gevolg van het coachen.

Periode 01/2000 – 10/2007
Bedrijf INTERTIO BV (interim management en consultancy)
Bedrijfstypologie Zakelijke dienstverlening
Functie Directeur/mede-eigenaar
Leiding gegeven 5 direct, - indirect
Werkzaamheden Sturing geven aan de organisatie, de processen en het voeren van de administratie, acquisitie van nieuwe opdrachten.

Periode 05/2003 – 10/2007
Bedrijf Restaurant “De Blauwe Hoed”
Bedrijfstypologie Horeca
Functie Directeur/mede-eigenaar
Leiding gegeven 4 direct, 10-30 indirect
Werkzaamheden Sturing geven aan de organisatie, de processen en het voeren van de administratie.


Functies in dienstverband:

03/1989 – 12/1993 Financieel Directeur, Stichting Kinderopvang Nederland (SKON).
03/1987 – 02/1989 Financieel Directeur bij Beach Life B.V., fabrikant van en groothandel in bad- en strandkleding.
08/1984 – 03/1987 Hoofd Financiële Administratie (lid MT), Woningbedrijf Gemeente A’dam.
10/1978 – 08/1984 Assistent Accountant, Verificatiebureau (huidige Deloitte accountants).

Opleiding interimmanager

Opleidingen
1998 – 2000 Controllersopleiding (QC) Hofam (post-HBO).
t/m 1989 SPD I en II (Praehep).


Overige opleidingen/cursussen
2007 Leergang Psychologie voor managers; Universiteit Nyenrode.
2004/2005 Leergang Verandermanagement; Universiteit Nyenrode.
2004 Coaching en Counseling, IVEG.
voor 2004 Diverse cursussen o.a. op het gebied van toepassingsmogelijkheden van automatisering, financieel management en business control.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Aanpassingsvermogen, actieve houding, analytisch vermogen, besluitvaardig, betrouwbaar, bindend vermogen, coachen, communicatie, coördineren, gevoel voor commercie, delegeren, doelgericht, doorzettingsvermogen, draagvlak creëren, effectief, flexibel, initiatief nemen, klantgericht, kennisoverdracht, kwaliteitsgericht, loyaliteit, (mensgericht) leiderschap, open, oplossingsgericht, organisatiesensitiviteit, prioriteiten stellen, proactief, resultaatgericht, stress bestendig, veranderingsgerichtheid.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: Moedertaal
Engels: Goed, zowel mondeling als schriftelijk.
Duits: Goed, zowel mondeling als schriftelijk.


 beschikbaar?