T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



consultant & interimmanager

consultant & interimmanager

Werkervaring interimmanager

Profiel:

Mensgerichte bedrijfseconoom, analytisch sterk, diplomatiek, met open en vertrouwenwekkende stijl. Brengt rust, overzicht en (h)erkent de menselijke maat.

Verandermanager, bouwer en organisatieverbeteraar; gespecialiseerd in verbetering van bedrijfsvoering van professionele dienstverlenende organisaties. Heeft de rele-vante managementervaring op directieniveau én beschikt over ruime consultancy ervaring met doorlichten, reorganiseren, ontwikkelen en professionaliseren.

Samenvatting ervaring:

Als zelfstandige (2010):
- consultant herstructurering en herfinanciering van een conferentieoord (met opleidingen, horeca en landgoed)
- interimdirecteur herstructurering van een grote medische groepspraktijk en voorbereiding voor overname
- begeleiding organisatieontwikkelingsproces van sterk gegroeid communicatieadviesbureau (100 fte)

Als lijnmanager (2004-2009)
- manager bedrijfsvoering trainings- en consultancy bedrijf 120 fte
- kantoordirecteur executive search bureau 120 fte

Als consultant (1996-2004)
- senior consultant change management
- management consultant financial services)


Detailoverzicht ervaring:

2010 Adviseur en interimmanager,
Zelfstandig adviseur, focus op professionalisering van (interne) organisatie.

1/2006 – 8/2009 Kantoordirecteur, Ebbinge & Company
Lid Dagelijks Bestuur en secretaris van de Maatschap. Verantwoordelijk voor Finance, HR, ICT, Operations, Marketing, Facilities en secretariaat. Eigen budgetverantwoordelijkheid €5 mln; 25 (in)direct reports.
Staf en ondersteunende afdelingen gereorganiseerd en op hoger professioneel niveau gebracht. Bedrijfsverhuizing voorbereid en uitgevoerd. Onafhankelijke sleutelrol vervuld bij transformatie van BV (2 aandeelhouders) naar maatschap met 7 partners. Reorganisatie doorgevoerd.

1/2005 – 12/2005 Manager Bedrijfsvoering, Boertien Training
MT lid. Verantwoordelijk voor capaciteitsmanagement (eigen trainers, acteurs, freelancers), ICT, backoffice, Facilities en secretariaat. Eigen budgetverantwoordelijkheid €3 mln; 20 (in)direct reports.
Operationele integratie gerealiseerd van 2 zusterbedrijven (organiseren bemensing, uitlijnen operations), tevens lijnverantwoordelijk voor ondersteunende processen.

1998 – 2004 Senior consultant, Boertien Consulting
Brede changemanagement consultant, ingezet als projectleider, managementadviseur en inhoudelijk expert. Voorbeeldprojecten:
o organisatiedoorlichting en management development trajecten in financiële sector (banken, verzekeringsmaatschappijen), zorg (o.a. GGZ, academisch. Ziekenhuis, geneesmiddelenonderzoeker) en overheid (ZBO’s, gemeenten en uitvoeringsorganen)
o professionaliseringstraject bij directie Interne Zaken van ministerie van Economische Zaken
o strategische heroriëntatie en ontwikkeling businessplan voor grote chemisch industriële dienstverlener
o aansturing van 6 coaches/adviseurs (intern)
o integratie Boertien&Partners en NCATB Training & Advies tot nieuwe organisatie BoertienTraining.

1996 – 1998 Consultant, Coopers&Lybrand Managementconsultants, Financial Services Groep, Amsterdam/Utrecht
Strategie onderzoek, procesherontwerp, projectmanagement bij verzekeraars en banken in Nederland, Frankrijk, VK en Ierland.

1993 – 1996 Beleidsmedewerker, ABN AMRO Bank
Directoraat Management Accounting, Amsterdam
Na management traineeship: een nieuw Management Informatie Systeem voor buitenlands kantorennetwerk ontwikkeld en geïmplementeerd in Europa, Verre Oosten en Zuid Amerika.

1990 – 1991 Trainee, Procter & Gamble Benelux
Productintroducties en promotionele activiteiten

1987 – 1989 Werkstudent, Erasmus Universiteit, Studium Generale
Organisatie van diverse cultureel-wetenschappelijke projecten

Opleiding interimmanager

1986 – 1993 Erasmus Universiteit Rotterdam (Drs.)
Bedrijfseconomie (Financial & Management Accounting)

1992 GMAT score 700

1993 – 1996 NIBE cursussen

1996 – heden Diverse trainingen en seminars op het gebied van communicatie, adviesvaardigheden en leiderschap.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

analytisch inzicht, vertrouwenwekkende stijl, goed luisteren, rust en overzicht brengen, menselijke maat.

Talenkennis interimmanager

nederlands moedertaal
engels uitstekend
duits mondeling goed, schriftelijke redelijk
frans mondeling redelijk, schriftelijk matig


 beschikbaar?