T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Project-manager / IT Manager

Project-manager / IT Manager

Werkervaring interimmanager

Juni 2009 - heden
• Dagelijks management (Financieel, planning, HR.).
• Delivery Manager inclusief klanten relaties en verkoop.
• Programma management / Project manager implementatie en ontwikkeling van logistieke software voor de transport industrie.


Februari 2004 – mei 2009.

Cat Logic B.V. / GreenCat

Afdeling Projecten.
Rol Project Manager/Delivery manager

Bij Catlogic werk ik als project manager voor alle grote projecten. Aan de projecten kunnen 1 t/m 20 medewerkers werken. De huidige projecten waar ik verantwoordelijk voor ben variëren van € 250.000 tot € 2.500.000. In november 2006 was ik als projectmanager betrokken bij de opstart van een vierde vestiging in Turkije. Sindsdien ben ik als projectmanager verantwoordelijk voor deze vestiging met 20 medewerkers. Deze vestiging ontwikkelt de software voor de andere vestigingen. In 2007/2008 hebben we enkele projecten voor Turkse klanten in Turkije tot een goed einde gebracht binnen budget/ tijd. Het grootste project in Turkije was € 1.100.000. In 2007 is CatLogic overgenomen en sindsdien werken we onder de naam GreenCat. Catlogic was en GreenCat is een software leverancier voor logistieke software binnen de transport industrie.

Logica CMG Feb. 03 – Feb. 04
Projectmanager

Na de overname door Logica van CMG moest in Rotterdam bekeken worden hoe de vestigingen geïntegreerd konden worden en waar besparingen bereikt konden worden.
Als projectmanager hoofdzakelijk verantwoordelijk voor het regelen van de integratie van de diverse vestigingen binnen Rotterdam. Bovendien een voorstel maken waar eventueel besparingen behaald konden worden.


CMG Jul 02 – Aug 02
Projectmanager

Voor de CMG brede Europese aanbesteding van de ICT aansturing van de havenspoorlijn moest een RFI opgesteld worden.
Als projectmanager verantwoordelijk voor het tijdig en inhoudelijk compleet aanleveren van de gehele aanvraag. Taken: plannen, uitvoeren en controleren.



CMG May 02 – Jan 02
Business Consultant

Binnen de regio Rotterdam van CMG was een matching office. Dit matching office heeft de taak om bij de aanvragen de consultant te zoeken die deze taak het beste kon uitvoeren.

CMG Okt 01 – Apr 02
Business Consultant

Cis beheert de hardware die geleast wordt voor de CMG groep binnen de Benelux. Het beheer wordt gedaan met behulp van het helpdeskpakket ITSM en daar om heen een door CMG ontwikkelde applicatie Tripod. De manier van werken vroeg te veel capaciteit en daarnaast bleek de huidige werkwijze te inflexibel.
Vastleggen van de huidige procedures en daarna een selectietraject gestart om een asset- management pakket te selecteren die de huidige procedures kan ondersteunen en eventueel de huidige pakketten kon vervangen.

Van Leer Packaging Jun 01 – Okt 01
Projectmanager; Leveranciers selectie WAN en “hosting” AS400

Diverse leveranciers een voorstel laten uitwerken voor een nieuw netwerk. Vanuit deze voorstellen de beste oplossing gekozen. De mogelijkheden bekeken van het “hosten” van een AS400 op een centrale locatie waardoor de mogelijkheid zou ontstaan om de software te centraliseren.

BSC B.V Apr 01 – Mei 01
Business Consultant; Beoordeling Siemens Computers


Levis EMEA Jan 00 – Feb 01
Projectmanager / Interim Manager


In januari 2000 werd ik gevraagd om het beheer en implementatie van een supply-chain applicatie te leiden.

In 1997 startte Levis de ontwikkeling van een supply-chain applicatie voor de productie bedrijven en de locale verkoop organisaties. In september 1999 vond er een roll-out plaats bij 16 toe leveranciers. Dit veroorzaakte diverse problemen. Ik werd gevraagd om dit project over te nemen en een nieuw ontwikkel en implementatie plan op te zetten. Een nieuwe roll-out vond in maart en april 2000 plaats. Het systeem is nu kompleet operationeel voor twee bedrijven en 53 toe leveranciers. Nadat de roll-out beëindigd was, werd er een nieuw project opgezet om het pakket te herschrijven voor het web. De ontwikkeling en implementatie van de web versie is succesvol beëindigd in januari en februari 2001. Het budget voor het project was ongeveer $ 500.000. Ik was bovendien gelijktijdig interim manager voor de afdeling MS. Op de afdeling werkten 6 personen van Levis en vier externen. Een van mijn laatste taken was een budget op te stellen voor 2001.


Levis EMEA Nov 98 – Dec 99
Projectmanager / Management Consultant

Levis was al twee jaar bezig met het Y2K probleem. De laatste drie maanden was er geen vooruitgang geboekt. Ik heb eerst het project gereorganiseerd, het openstaande werk geïnventariseerd en hierna een nieuw project plan opgesteld. Het plan gold voor alle vestigingen en productie eenheden in Europa, Midden Oosten en Afrika. Om de voortgang te controleren bezocht ik de vestigingen om audits te houden. Het totale budget voor het project was $12.000.000.


Akzo Okt 98 – Nov 98
Business Consultant

De klant wilde een template voor de business contingency waarmee alle vestigingen konden werken. Hiermee wilde men voorkomen dat er zaken vergeten zouden worden. De template moest niet IT gericht zijn.


FANUC Robotics Okt 97 –Okt 98
Projectmanager

Gedurende de implementatie van het Baan-pakket bij dit bedrijf was de ontwikkeling van het DEM- model vastgelopen. Op doorreis naar een andere opdracht werd mij verzocht of ik hiernaar kon kijken en tot aanbevelingen te komen.
Binnen drie dagen een rapport van aanbevelingen opgesteld. Hierna verzocht de klant mij om deze aanbevelingen in praktijk te brengen als projectleider/trainer.
Het model compleet gereorganiseerd en de ontwikkeling afgemaakt binnen 3 maanden. Hierna verder betrokken geraakt als projectmanager bij de organisatie voor de modificaties, training en foutafhandeling binnen het Baan-pakket. Tevens geholpen bij de implementatie van de distributie, financiële en project module. Bovendien aangesteld als projectmanager voor het organiseren van de infrastructuur binnen de diverse andere vestigingen. Vanaf januari lid geworden van het uit vier personen bestaande projectmanagementteam dat het gehele project trok en alle beslissingen nam.
In maart eind verantwoordelijk geworden voor het gehele project i.v.m. vertrek en ziektes andere projectmanagers.
Project had een budget van $ 10.000.000 en tussen 30 en 50 consultants.


Baan BBI Jan 97 –Sep 98
Team leider

Gedurende deze tijd leiding gegeven aan een team dat m.b.v. de DEM (Dynamic Enterprise Modeler) tool een model voor de kunststofindustrie ontwikkelde. De versie die hiervoor gebruikt werd was Baan IVb. Het model bestond uit de modulen Financieel, Distributie en Proces. Eerst werd een Business Control Model ontworpen, daarna werd deze m.b.v. het DEM-tool omgezet in een besturingsmodel. Bovendien werd een aanvang gemaakt met het upgraden van het procesmodel naar versie IVc. Tijdens de ontwikkeling van het model een training in Zwitserland gegeven in het gebruik en de mogelijkheden van de DEM-tool.


Coram Mei 87 –Dec 96
IT manager

Gedurende deze periode, verantwoordelijk geweest zowel voor het eigen rekencentrum als voor het rekencentrum van de Engelse vestigingen van de holding. Als manager verantwoordelijk geweest voor het zo snel mogelijk overzetten van de gehele holding op het standaardsoftwarepakket van Nixdorf. Vanaf 1994 gestart met implementatie van het Baan pakket. De vestigingen waren gevestigd in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Engeland, Zweden en Spanje.


Opleiding interimmanager

TRAININGEN

Vakinhoudelijke trainingen
Yourdon • Structured analysis and design
EDI • EDI
INS Londen • EDI
De Baak • Project Management
• Zakelijk EDP Management
• Management voor automatiseringsdeskundigen • Organisatie van de informatie- voorziening
Baan • Tools
Baan • Financieel
Baan • Verkoop/Inkoop/productie
NCR • Programmering Cobol
Nixdorf • Programmering Business Basic
Baan • Project
Oracle • SQL
Oracle • PL/SQL
Oracle • Developer 2000
Oracle • Designer 2000
IBM • MQseries
IBM • UNIX
• HTML
CMG • PRINCE2 Foundation
CMG • PRINCE2 Practitioner

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Gedurende mijn professionele verleden heb ik onschatbare kennis opgedaan op vele gebieden, waaronder:

Management Consultancy
Informatie Analyse

Projectmanagement
Interim-management
Business Consultancy
IT-Management
Systeem Analyse
Programmering
Omgevings Management


Ik heb o.a. kennis van de volgende IT gebieden:

Microsoft Project
Microsoft Office
Smart Draw 6
Oracle Designer/Developer 2000
Adobe Photoshop 6.0/7.0
SQL, PL/SQL
Business Basic
COBOL
TCAL
Baan ERP
HTML
Visio
Infor
Cat4rdh
Logistiek (transport over de weg, water en spoor).
WMS

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

Overig

Ik ben een zeer innovatieve gekwalificeerde Prince2 professioneel met een zeer brede ervaring binnen de IT sinds 1970.Mijn kennis van de IT beperkt zich niet toe tot een klein afgerond gebied maar spreid zich over alle onderdelen binnen de IT. Ik heb binnen de IT bijna alle functies uitgevoerd. Van systeem operator tot IT Manager, van consultancy tot ontwikkeling. Ik heb kennis van zowel hardware als software. Bovendien heb ik ruime ervaring opgedaan binnen vele branches in Nederland en daar buiten.
Door deze brede kennis heb ik bijna een unieke ervaring van alle onderdelen binnen de IT en ben dan ook bijna overal in te zetten. Ik ben gewend op alle niveaus binnen de organisatie te acteren.
Als implementatie consultant heb ik ruime ervaring opgedaan van alle bedrijfs kritische processen en kan dan ook op de juiste wijze hierover leiding geven. Ik ben een echte bruggenbouwer die uw IT en en andere afdelingen binnen uw bedrijf bij elkaar kan brengen. Ik kan er voor zorgen dat processen op de juiste wijze geïmplementeerd en/of ontwikkeld worden. De verzamelde kennis van ERP, ontwikkeling en infrastructuur maakt mij bijna uniek binnen de IT branche.

 beschikbaar?