T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



manager operations, locatiemanager

manager operations, locatiemanager

Werkervaring interimmanager

2007-heden Coach, procesbegeleider, interim manager, ’s-Hertogenbosch (eigen bedrijf)
Interim opdrachten
•Zie onderstaande 4 opdrachten.
Procesbegeleiding
•Gespreksleider op werkconferentie hangjongeren van Stichting Sphinx.
•Organiseren 2-daagse nascholing IMC opleidingsgroep.
•Begeleiden nascholingsdag over coachend leiderschap bij Politiekorps Midden en West Brabant, divisie Beheersondersteuning.
•Coach, procesbegeleider traject ‘Verandering’, zie AXA.
Training/coaching
•Training ‘communicatie en feedback’, Oosterpoort.
•Workshop ‘cyclus van verandering’, nascholing IMC-groep.
•Workshop ‘ken je kwaliteit’, Oosterpoort.
•Workshop ‘betekenis van kleuren’, nascholing IMC-groep
•Ontwikkelen workshop ‘een moment voor jezelf’.
•Vervolgworkshop kwaliteiten en kernkwadranten, nascholing IMC-groep.
•Workshop kwaliteiten en kernkwadranten, nascholing IMC-groep.
•Coaching: diverse trajecten loopbaanbegeleiding, conflict coaching, teamcoaching, personal coaching (binnen organisatiecontext).

2007-2011 Opdrachten (eigen bedrijf), zie onderstaande functies

02/10-02/11 Interim Manager / Kwartiermaker Wijkontwikkeling en Buurtbeheer
Oosterpoort, Groesbeek
Als MT-lid kwartier maken op leefbaarheid, evenwichtige leefgemeenschappen en wonen/welzijn/zorg. Thema’s: de ouder wordende samenleving en langer zelfstandig wonen. Eindresultaat: start nieuwe afdeling wijken per 1 februari.
Opgeleverd zijn een organisatieplan, personeelsplan, functieomschrijvingen, jaarplan en implementatieplan. Uitvoering gegeven aan sociaal plan, werving en selectie verricht nieuwe medewerkers en manager, criteria ontwikkelassessments gedefinieerd. Aansturing en going concern woonadviseurs leefbaarheid.

07/10-12/10 Organisatieadviseur Vastgoedontwikkeling
Oosterpoort, Groesbeek
Adviseren, ondersteunen en begeleiden van manager Vastgoedontwikkeling bij de ontwikkel- en professionaliseringsslag van de nieuwe projectenafdeling (samengaan vastgoedontwikkeling en woonadvies projecten).
Behaalde resultaten: bijgedragen aan herziening van ‘projectfasen, beslisdocumenten en besluitvormingsprocessen t.b.v. projectontwikkeling’, kick-off georganiseerd voor start nieuwe afdeling (draaiboek geschreven), samenwerken en feedback binnen projectteams uitgewerkt (proces, cyclus, gedragsvoorbeelden, koppeling aan planningsafspraken), format opgesteld voor evaluatieformulieren over samenwerken, 75 evaluaties over samenwerken binnen projectteams geanalyseerd en rapportage opgeleverd.

11/09-06/10 Interim Manager Woonadvies Projecten Oosterpoort, Groesbeek
Leidinggeven aan het team woonadvies projecten. De woonadviseurs zijn verantwoordelijk voor de sociale projectbegeleiding van nieuwbouw, onderhoud- en herstructureringprojecten. Ze werken voortdurend in projectteams en zijn verantwoordelijk voor de afstemming met de lijnorganisatie. Als afronding het team overgedragen aan manager Vastgoedontwikkeling.
Als coach ontwikkelsessies begeleid gericht op bewustwording van kwaliteiten en drijfveren, WOW!-traject (Woonadvies Op Weg) vormgegeven met een ontwikkelkant en een prestatiekant (teamdoelen en verbeterpunten). Opgeleverd: jaar- en capaciteitsplanning, handboek woonadvies, diverse productevaluaties. Nieuwe processen zijn geïmplementeerd en werkwijzen gestandaardiseerd.

01/08-03/09 Interim Manager Woonservice
Mooiland Maasland, Grave
Binnen de woningcorporatie verantwoordelijk voor de afdeling Woonservice (front office, 60 medewerkers, 7 teams, 3 hoofden) bestaande uit vier woonteams, het klantenpunt, het woontrefpunt en de receptie. De afdeling diende ontwikkeld te worden in een klantgerichte en professionele dienstverlenende afdeling. Daarnaast implementeren strategische prioriteiten: nieuwe HRM-cyclus, procesmanagement, nieuw woonruimteverdeelsysteem en kwaliteitslabel (KWH).
Opgeleverd zijn een organisatiescan, veranderaanpak, implementatieplan, jaarplan en begroting. Rollen als coach (hoofden zijn gecoacht op leiderschap nieuwe stijl), opdrachtgever en stuurgroeplid voor diverse projecten, MT-lid (verbetervoorstellen opgeleverd en geïmplementeerd voor overkoepelende processen en samenwerking andere afdelingen). Tevens tijdelijk klantenpunt (serviceteam), receptie en woonwinkel begeleid in teamvorming en optimalisatie van klantprocessen en informatiesystemen.

10/07-12/07 Coach, procesbegeleider
AXA, Utrecht
Begeleiding en coaching van individuele MT-leden en teamleiders gedurende 3 maanden binnen het traject ‘Verandering’ (impact na overname door Reaal Verzekeringen). Doelstelling van het traject is te komen tot aanknopingspunten voor persoonlijke ontwikkeling die middels coaching en/of intervisie als
leerpunten kunnen worden ingezet. Kern hierbij is autonomie en authenticiteit.

2000-2007 ACHMEA, zie onderstaande vier functies

02/06-10/07 Manager Bedrijfsontwikkeling (promotie vanuit functie programmamanager)
Woonfonds Hypotheken (Achmea), ‘s-Hertogenbosch
Als lid van het MT mede vorm en inhoud gegeven aan de strategische heroriëntatie van de organisatie op markt en product, van product leadership naar customer intimacy. Managen van de projectenportfolio en aansturen van de ontwikkeling van de interne organisatie als gevolg van de strategiewijziging.
Een bedrijfsontwikkelplan opgeleverd, een leeromgeving gecreëerd voor alle medewerkers, coachingstrajecten en intervisie opgezet voor alle medewerkers, ontwikkelingsproces van het managementteam vormgegeven.

04/06-12/06 Manager Provisie en Intermediairbeheer a.i.
Woonfonds Hypotheken (Achmea), ‘s-HertogenboschLeidinggeven aan de afdeling, uitvoering geven aan het bedrijfsontwikkelplan en implementeren nieuwe wetgeving en aanbevelingen uit audits en AO/IC.
Structuur van de afdeling, processen, werkafspraken, procedures en samenwerking met andere afdelingen verbetert. Teamvorming en -ontwikkeling tot stand gebracht, individuele alle teamleden gecoacht.

08/04-02/06 Programmamanager Vierluik
Woonfonds Hypotheken (Achmea), ‘s-Hertogenbosch
Als lid van MT eindverantwoordelijk voor de voortgang van de projectportfolio. Het programma is ontstaan door de integratie van 2 merken (Avero/Woonfonds) uit 2 verschillende businessunits waarbij in een 20-tal projecten is gewerkt aan de integratie van culturen, producten, processen, marketing, klantgerichte dienstverlening, professionalisering/ontwikkeling/opleiding van de medewerkers.

07/00-07/05 Business Controller
Achmea Hypotheekbank, ’s-Hertogenbosch (tot juli 2002)
Woonfonds Hypotheken, ‘s-Hertogenbosch (vanaf juli 2002)
Het zelfstandig adviseren van directie en management o.b.v. bedrijfeconomische analyses en rapportages over het te voeren financieel beleid. Binnen Woonfonds tevens MT lid. Programmacontroller Sherpa (centralisatie 3 midoffices).
Blauwdruk gemaakt voor de inrichting van centrale financiële administratie van 5 hypotheekmerken. Rapportageproces geoptimaliseerd, budgetteringsproces ontwikkelt en ingericht, kosten- en managementrapportages ontwikkelt.

1995-2000 Overige werkgevers

04/97-09/00 Financial Controller
Hokamo Import BV, Cuijk

11/96-03/97 Projectmedewerker Staf Financiën en Economie
Academisch Ziekenhuis Nijmegen St. Radboud, Nijmegen

11/95-10/96 Hoofd Financiële Administratie
EDP Print BV, ’s-Hertogenbosch

Opleiding interimmanager

2007-2008 INTUITIEVE COACHING, IMC Mensontwikkeling
2002-2005 HOFAM, NIVE (post-HBO controllersopleiding)
1990-1995 HEAO-BE, Hogeschool ’s-Hertogenbosch
1990-1991 HEAO-CE propedeuse, Hogeschool ’s-Hertogenbosch
1983-1990 VWO, Boschveldcollege Venray

2011Jeugd en leefbaarheid (K2)
2010 Natuurwijsheid als kompas (Smaragd Coaching)
2010 Maatschappelijk rendement (Habitask)
2009-2010 Creatieve therapie (Civas)
2008 Teambuilding spelenderwijs (Peter Gerrickens)
2008 Spelend coachen (Peter Gerrickens)
2006-2007 Management leergang (Partitude)
2006 Prince2 Foundation en Practitioner (projectmanagement)
2005-2006 Coachend Leiderschap (leergang Partitude)
2003-2004 PPL: Professioneel Project Leiderschap (leergang Achmea Academie)
2001 PMA: Project Management Achmea (Partitude)
2001 Persoonlijke effectiviteit (Foresee)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Algemene kenmerken
•ondernemend en zelfstandig, helikopterview
•energiek, enthousiast en gedreven
•vindingrijk, vernieuwend en probleemoplossend
•een mensenmens en een samenwerker
•gestructureerd, analytisch en planmatig
•krachtig en besluitvaardig
•sociaal en communicatief vaardig
•integer, betrouwbaar en authentiek


Waarde voor de organisatie
•haalt doelstellingen met mensen
•werkt eerder volgens eigen inzichten dan volgens traditie
•prestatiegericht
•coachend leidinggevende
•creatief bij probleemoplossing
•pionier
•onafhankelijk
•bespreekt conflicten
•toekomstgericht
•brengt gevoelens onder woorden


 beschikbaar?