T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Directeur, Financial

Directeur, Financial

Werkervaring interimmanager

2017
2012: Stichting College Hillesluis, Rotterdam
Functie: Manager.
Opdracht: Recovery in 2012 van de Stichting. Nieuwe administraties opgezet. Daarna enkele jaren manager geweest van de Stichting. Stichting hield zich bezig met ontwikkelen en uitvoeren van een Methodiek om achterstanden op de arbeidsmarkt bij jongeren in achterstandswijken, met name van Noord- Afrikaanse afkomst, tre verminderen. Ondanks een succesvolle implementatie in Delfshaven bleek structurele financiering door de gemeente een onmogelijke opgave. Op dit moment nog bezig met vereffening ivm ophouden subsidies in 2016. .


2011: Roscotronic BV, Den Haag
Functie: Controlling/advies
Opdracht: achterstanden facturatie opgelost, credit management, advisering afbouw lopend project, strategische heroriëntatie bedrijf, coaching ondernemer.

2011
2010: NESBI , Maastricht/Den Haag
Functie: Initiatiefnemer
Werkzaamheden: ontwikkelen van een samenwerkingsverband met zzp’ers op gebied van acquisitie, kennisdeling en uitvoering. Visieontwikkeling, CRM database opgezet. Marktbenadering, verdienmodellen, administratieve organisatie ontwikkeld.


31-12-09
01-02-09: Opdrachtgever: Stichting Welzijn Feyenoord (SWF) te Rotterdam
Functie: Manager Jongerenwerk 12 + Feyenoord en IJsselmonde.
SWF is een brede welzijnsorganisatie in deelgemeente Feyenoord, met de grootste achterstandswijken in Nederland. Het werkveld Jongerenwerk ( totaal 35-51 fte) organiseert activiteiten voor jongeren 12+ in de buurthuizen en voert het ambulant jongerenwerk uit. Doelstelling is de participatie van jongeren te verhogen en overlast te voorkomen c.q. curatief aan te pakken vanuit kansen. Daarnaast betrokken bij overlastbestrijding (preventief en curatief). Financiering door de Deelgemeentes (WMO).
Werkzaamheden: Strategische en operationele analyse uitgevoerd, operationele verbeterslag ingezet naar een professionele en resultaatgerichte organisatie. Ontwikkelen van visie dienstenaanbod jongerenwerk. Tegelijkertijd vanaf februari een nieuwe afdeling jongerenwerk 12 + in IJsselmonde opgezet ( 16 fte) met een implementatie van de Talenthouse-methodiek in deze nieuwe organisatie. Resultaten: succesvolle opstart van Jongerenwerk Ijsselmonde van 3 naar 13 fte in 6 maanden. In Feyenoord eerste stappen geïmplementeerd van de verbeterslag en cultuuromslag: zakelijker, resultaatgerichter, betere operationele en financiële organisatie, duidelijke positionering in de wijken ten opzichte van samenwerkingspartners. Nieuwe, curatieve aanpak geïnitieerd voor (jongeren) overlast. Bijdrage geleverd aan gemeentelijk verbetertraject jongerenwerk. Samenwerking met gemeentelijke diensten en deelgemeente geïntensiveerd en verbeterd.

01-02-09
15-02-08: Opdrachtgever: Stichting Welzijn Feyenoord (SWF) te Rotterdam
Functie: Manager werkveld Kinderwerk-Bredeschool
SWF is een brede welzijnsorganisatie in deelgemeente Feyenoord, met de grootste achterstandswijken in Nederland. Het werkveld kinderwerk biedt diensten aan scholen en verzorgt de kinderactiviteiten in de buurthuizen. Financiering door de Deelgemeente (WMO).
Werkzaamheden: Financiële en operationele analyse uitgevoerd, financiële achterstanden opgelost, nieuwe strategische koers uitgezet met heldere budgettering en deze koers vanaf 1 september geïmplementeerd. Het resultaat van deze reorganisatie is een duidelijke herpositionering t.o.v. scholen, heldere meetbare dienstverlening, heldere (financiële) structuur en resultaatgerichte cultuur. Resultaat: met dezelfde middelen, de output aan activiteiten in de wijken verdrievoudigd!

01-04-2008
1-11-2007: Opdrachtgever: Yamazaki Mazak Nederland BV in Houten
Functie: Controller/consultant.
Werkzaamheden: Migratie van Nederlandse deel van de (internationale) administratie van België naar Nederland. Daarnaast strategisch advies over de inrichting van de nieuwe organisatie in Nederland. Implementeren van nieuwe P&C en AO.


1-7-2007
6-6-2006: Opdrachtgever: TNO Preventie en Zorg in Leiden.
Functie: Manager Markt, lid van MT.
Na reorganisatie deze nieuwe functie op businessunit-niveau tijdelijk ingevuld. Onderdelen van functie waren: Implementeren nieuw CRM systeem, opzetten van business intelligence, uitbreiden van MIS met commerciële interne informatie, opzetten van, en meewerken aan nieuwe interne bedrijfsprocessen. Stimuleren van transitie van subsidieorganisatie naar meer opdrachten bij nieuwe opdrachtgevers op gebied van ouderen, wonen en jeugd (PMTO). Advisering directie bu.

31-3-2006
1-9-2005: Opdrachtgever: Regionaal Patiënten en Consumenten Platform Den Haag e.o.
Functie: Directeur van RPCP
Tide over opdracht tot aanstelling nieuwe directeur. Ondertussen projectmatig werken verder geïmplementeerd in organisatie en management-info-systeem verder ontwikkeld. Vanaf 31-3-2006 nog een adviestraject ontvlechting van bedrijfsonderdeel ter hand genomen.


2005
2004: Opdrachtgever: Provincie Zuid-Holland/ Gemeente Den Haag.
Functie: Directeur, veranderingsmanager van Regionaal Patiënten Consumentenplatform.
In opdracht van de provincie bij een provinciaal gesubsidieerde maatschappelijke organisatie op gebied van belangenbehartiging van zorgvragers (14 fte) een zware reorganisatie uitgevoerd. Na een uitvoerige financiële en organisatie analyse de uitgaven en inkomsten weer in evenwicht gebracht, oplossingen gevonden voor de liquiditeitsproblemen en de effectiviteit van de organisatie verhoogd. Belangrijkste resultaten: Organisatie weer financieel gezond gemaakt, financieel jaarbudget en jaarplan gemaakt. Transitie naar meer marktomzet gestart. Professionaliseringsslag gemaakt met projectmatig werken. Administratieve procedures verbeterd. Projectadministratie opgezet. Financiële verslaglegging verbeterd.


2004
2003: Acquisitie nieuwe opdrachten samen met samenwerkingspartner AMI Consultancy Maastricht.
Diverse nieuwe opdrachten succesvol geacquireerd: Belangenbehartiging patienten in jeugdzorg in de provincie Utrecht ( 600k), Strategisch innoveren in Limburg ( 60K) en recovery patientenorganisatie in den Haag (150k). Offertes (inhoudelijk) geschreven en toegelicht.

2003
2002: Opdrachtgever: Provincie Limburg.
Functie: Statutair directeur van Huis voor de Zorg.
Werkzaamheden: Opzetten van een nieuwe organisatie die professionele adviesdiensten aanbiedt aan koepelorganisaties van belangenbehartigers in de Zorg. De nieuwe adviesorganisatie beslaat 40 personen ( 28 FTE ). Belangrijkste kenmerken: de nieuwe organisatiestructuur ingeregeld, nieuwe cultuur gedefinieerd en geïmplementeerd, professionalisering, zakelijker maar nog steeds betrokken. Jaarbudget en Jaarplan gemaakt. Doorlooptijd 11 maanden. In samenwerking met AMI Consultancy Maastricht. Periode oktober 2002 – augustus 2003.

2001
2000: Opdrachtgever: NV Dagblad de Telegraaf/ Telegraaf logistiek BV.
Functies: Statutair directeur Reclameverspreidburo Spiral BV en projectleider van Telegraaf Logistiek BV. Werkzaamheden: Dagelijkse leiding van het bedrijf , kwaliteitsverbeteringsprogramma’s geïmplementeerd. Credit control geïmplementeerd, Management informatiesysteem ontwikkeld met een koppeling aan het bezorgsysteem. Financiële analyse van grootboek uitgevoerd en kostprijsberekening bezorgkosten opgezet. Jaarbudgetten opgesteld. Administratieve procedures aangepast. Als projectleider de procesharmonisatie van 3 bedrijven opgezet. Periode oktober-2000 – december 2001 via K+V interim-management.

2000 : Opdrachtgever: INTERPOLIS NV, Tilburg
Functie: Marktmanager van Employment Benefits
Werkzaamheden: Conceptuele ondersteuning bij productontwikkeling voor de Rabobanken op gebied van ziekteverzuim. De afdeling duidelijker positioneren binnen de business unit, nieuwe rol binnen de organisatie. Periode maart-juni 2000 via Capacity Eindhoven.


1999 : Opdrachtgever: ING-groep.
Functie; Directeur bij ING-dochter : Business-Compass Holding BV, Maastricht.
Werkzaamheden: Beoordelen marktkansen van organisatie en financiële positie door analyse van jaarcijfers (levensvatbaarheid), daarna reorganisatie van kantorennetwerk van 4 adviesbureaus voor het MKB door middel van een “sterfhuis-constructie”. Resultaat: netwerk van adviesbureaus binnen 5 maanden afgebouwd zonder gerechtelijke procedures en binnen budget. Succesvolle doorstart van marktonderzoekbedrijf Branches en Trends te Maastricht. Periode maart-december 1999.




1998
1997 : Opdrachtgever: ARAG Rechtsbijstand te Leusden
Functie: Hoofd verkoop, lid van MT.
Werkzaamheden: Turn-around van een verkoopteam van 12 accountmanagers. Resultaat: Team veranderd van taakgericht naar resultaatgericht. Meer ondernemerschap op de werkvloer en grotere verantwoordelijkheden. Voorwaarden en middelen geschapen voor betere performance. Nieuwe management info opgezet en geïmplementeerd. Kwalificatiesysteem voor klanten opgezet in CRM systeem (BIST). Resultaat: Sfeer, betrokkenheid en resultaat sterk verbeterd.
Periode juni 1997 – november 1998 via Capacity

heden
1997 : Opdrachtgevers: Diverse MKB bedrijven
Functie: coach-consultant
Werkzaamheden: Sparringpartner en klankbord in de bedrijfsvoering in brede zin.
Regelmatig uitvoeren van specifieke opdrachten. Gestart november 1996 en loopt door voor onbepaalde tijd. Opvulling tussen grote opdrachten. Deeltijdbasis

1996: Opdrachtgever: Nimox N.V. te Zaltbommel
Functie: Marketing consultant
Werkzaamheden: visie ontwikkelen voor toekomstige distributiestructuur voor een groot regionaal autobedrijf. Periode september 1996- februari 1997.
.
1996 Loondienst.
1985: Diverse functies in de automobielbranche: (1985) Marketing medewerker bij Toyota, (1989) Marketing manager bij Riva, Manager after sales Riva den Haag, (1991) Statutair directeur autobedrijf bij Nimox holding in Venlo en in Heerlen.

Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN:

1989-1991: Nima C, Diploma ( Strategisch Management)
1983-1986: HEAO-CE, extra vak BE, Diploma.
1981-1983: I.V.A. Driebergen, Diploma.
1971-1978: VWO, Atheneum B, diploma.

Cursussen/ workshops:

2010: Dillemma-workshop integriteit. ( Nyenrode)
2003 : Strategisch innoveren

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Gevoel voor verhoudingen en omgevingen (cultuuraspecten), analytisch, resultaatgericht, communicatief, draagvlak creërend, stressbestendig, strategisch inzicht, stabiel.

Talenkennis interimmanager

TALENKENNIS:
Engels, Duits, Frans



Overig

Snijvlak, van ondernemers, gemeente, arbeidsmarktproblematiek en Expertise Culturele Fricties Marokaanse etniciteit en Straatcultuur

 beschikbaar?