T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interim manager in FMCG, fashion & retail

interim manager in FMCG, fashion & retail

Werkervaring interimmanager

Profiel cq kernwaarden
 Resultaatgericht; Service en klant oriëntatie
 Algemeen en commercieel management & operationele leiding
 Consultancy & consultative selling; communicatief
 Pragmatisch, creatief; ondernemend

Op basis van
 25+ jaar in en voor FMCG, fashion en retail
 operations (bricks & clicks); supply chain management, logistiek, S&OP;
client services; marketing operations; ICT .....
 cost & profit mgt, change mgt: operational excellence
 business development, internationaal
Voorbeeld ervaringen bij / voor: Ahold & Alkauf Poland, Bart Smit, Bijenkorf, C1000,
Edah, Hema, Intexo, just B., Metro Cash & Carry GmbH, Overtoom

Zakelijke drijfveren:
 Verhogen klanttevredenheid
 Operational excellence - verbeteren processen, verkorten doorlooptijden, verminderen fouten:
verhogen performance, verlagen kosten

Cusoe: interim management; ondernemer (www.cusoe.nl, 2002 - )
Customer services & operational excellence in FMCG, fashion en retail:
- Interim management, consultancy (operations, supply chain mgt, klanttevredenheid)
- Ontwikkeling van consument georiënteerde producten en services; ‘individuele’ massa marketing.

• Flash Shopping – tijdelijke belevingswinkels voor (A) merk leveranciers, ontwikkeling en verkoop
• Financieel product (retailmarkt), ontwikkeling, business case, werven partner (financiële dienstverlener)
• Onderzoek MBI bij retailbedrijf
• Consultancy aan MKB: strategie ontwikkeling, producten & diensten aanbod, marktbenadering, actie plannen

Manager Operatie (C-I International / just B.= Nederlands damesmodebedrijf, 2006 - 2008)
Customer Service, logistiek en IT; leidinggevend aan 5 personen. Klanten zijn circa 600 zelfstandige winkeliers in Europa; Productie uit China, India en Europa.
Verhoging servicegraad, verlaging logistieke & distributiekosten; ontwikkeling en implementatie internetverkoop (B2B, order to cash). Aansturen extern dienstverleners ook o.b.v. SLA’s of performance indicatoren.


Programma Manager (Metro Cash & Carry GmbH, 1999 - 2002)
• Management van een international programma in circa 14 landen (west & oost Europa) voor ‘business improvements’: harmoniseren en optimalisatie van kernprocessen. Business case, best practice development, pilots & implementatie. Parallel aan implementatie SAP.
Direct leidinggevend aan 6 personen, indirect aan circa 40 personen.
• Coachen (met name IT en operations) van een aantal landen b.v. Bulgarije, Marokko, Spanje, Portugal.
• Lid van projectgroep voor opzetten organisatie in ‘nieuwe’ landen, b.v. Rusland en Egypte. Verantwoordelijk voor processen, systemen en IT - organisatie.


Commercieel manager (Bull Benelux = consultancy + ICT, 1993 - 1999)
Verkoop management, marketing en externe communicatie in FMCG & retail (5 van de 7 jaar commercieel boven target). Leidinggevend aan 5 personen (hiërarchisch) + 7 personen (functioneel).
• Sales- en resource planning; intra divisie afstemming, externe partner relaties
• Verkoop & ‘consultative selling’; project verkoop
• Operations (traditioneel & web-based); Supply chain mgt, S&OP, ECR; logistics; in-store ...
• ICT architecturen en toepasbare technieken

Internationaal project mgt & consultancy b.v:
• Ahold Poland 1996-1997: inrichten van de nieuwe retail organisatie
• Logistieke & operationele consultancy bij Leclerc Frankrijk (1995)
• Rationalisatie logistiek bij KPN Telecom centraal DC Leidschendam (1998)
• Ontwikkeling loyalty programma Edah, inclusief multifunctionele loyalty card en
interactieve klantzuilen + web (1998)

Manager Support (Bull Benelux = consultancy + ICT, 1989 - 1993)
Management van een unit (7 personen) van consultants en projectmanagers (ict, logistiek & retail, facilities mgt).
Herstructurering van de unit van negatief resultaat naar positief bijdrage. Projectmanagement.


Senior projectmanager (Hema, 1987 - 1989)
• Verantwoordelijk voor de logistieke processen. Gedurende deze periode - transformatie van een aanbodgedreven naar een vraag gestuurde organisatie: Van 4-wekelijkse bevoorradingscyclus naar dagelijkse bestel & bevoorrading van de winkels, S&OP; ontwikkeling nieuwe (logistieke) structuur;
business case; pilot organisatie en uitvoering, implementatieplanning.
Parallel geheel nieuw ontwerp van de informatie systemen en van de distributieprocessen.
• Leiding aan ontwikkeling en implementatie van interactieve klantenzuilen voor DHZ

Divisie manager (Canon Nederland, 1986 - 1987)
Manager voor logistiek & IT. Leidinggevend aan 1 logistiek manager + 6 personen EDP afdeling.
• Optimalisatie van magazijn operatie + voorraad management m.n. spare parts.
• Implementatie ERP en ‘call dispatch’ systeem.
• Professionalisering van de EDP -afdeling.

Projectleider (Kon Bijenkorf Beheer, 1982 – 1986)
Diverse projecten, bijvoorbeeld:
• Vernieuwing besturing van de winkeloperatie Hema franchise, inclusief introductie van scanning;
• Vernieuwing Klantenkaart Bijenkorf (2de fase); OG management (KBB).
• Assistent bedrijfsleider van Hema vestiging (franchise)

Opleiding interimmanager

Economics - Master
Algemeen & business management, verkoop & consultative selling, project management, 6 Sigma, marketing, SCM / ECR, logistiek, ICT.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

verhogen klanttevredenheid, verkorten doorlooptijden, verminderen fouten;
pragmatisch, kostenbewust, doel- & resultaatgericht

Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits, frans

Overig

mogelijkheden benutten, beperkingen oplossen.

 beschikbaar?