T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Loopbaanadviseur

Loopbaanadviseur

Werkervaring interimmanager

Periode: november 2008- heden
Organisatie: praktijk voor (life)coaching (eigen onderneming)
Functie: Life- en loopbaancoach


Periode: mei 2006-november 2008
Werkgever: Eiffel
Functie: Resource Manager

• Jaarlijks opstellen van een resourceplan en formuleren van prestatie-indicatoren, afgestemd op het businessplan van de divisie, en uitvoering geven aan dit plan. Strategische personeelsplanning, zowel op basis van (arbeids)marktverwachtingen als potentieelinschattingen, is onderdeel van het resourceplan.

• Voeren van selectiegesprekken en afstemming met divisiemanagement over het instroomsalaris
• Uitvoering geven aan de Eiffel gesprekcyclus (POP- gesprekken, voortgangsgesprekken en beoordelingen). Sturen op optimale ontwikkeling van professionals in het Eiffel functiehuis. Inventariseren van (latente) opleidingsbehoeften en deze vertalen naar ontwikkelaanbod.
• Verantwoordelijk voor een optimaal planningsproces van professionals op projecten.
• Verantwoordelijk voor competentiemanagement én de meer strategische personeelsplanning.
• Toepassen van formele en/of arbeidsrechtelijke afspraken en regelgeving . Uitvoeren van taken op het gebied van ARBO-wetgeving inclusief verzuim.
• Zorgdragen voor een volledige dossieropbouw van professionals. Correct en tijdig uitvoeren van de administratieve procedures en resources managementinformatie genereren op divisieniveau.
• Bijdragen aan de ontwikkeling van divisie-overstijgend Human Resources beleid en tools.


Periode: augustus 2002- mei 2006
Werkgever: Stater
Functie: Personeelsadviseur

• (mede) vormgeven en ondersteunen van het HRM-beleid:
Beleidsvoorbereidend werk en input leveren/informatie verzamelen voor o.a.:
-Opleidingenbeleid
-Loopbaanbeleid
-Management informatie
-Beoordelings- en beloningssysteem
-Cultuur verandering
-Nieuwe ontwikkelingen op HRM-gebied
-CAO van de toekomst

• initiëren en leiding geven aan HRM-(deel)projecten
Als projectleider verantwoordelijk voor het (doen) uitvoeren van HRM-(deel)projecten zoals:
-CARE-team (coördinatie arbo en ergonomie)
-Kennismanagement (verankering kennis in de organisatie, voorbereiding follow-up-programma’s)
-Competentie-management (Projectleider)
-Loopbaanbeleid
-Management drives (gecertificeerd trainer)
-Performance management


• Begeleiden en coachen van groepen en individuen
Het begeleiden en coachen van groepen en individuen bij opleidings- en loopbaanvraagstukken zoals:
- begeleiden van groepen bij opleidingsprogramma’s (follow-up programma’s)
- individuele loopbaanbegeleiding
- geven van (inter) nationale trainingen,
- presenteren (van HRM-aktiviteiten en bijeenkomsten)

• Adviseren van opleidingen, trainingen en cursussen
- Medewerkers adviseren inzake opleiding/training/cursus
- Coördineren van groepsopleidingen / trainingen

• Werving & selectie nieuwe medewerkers
- het voeren van gesprekken met potentiele nieuwe medewerkers
- adviseren lijnmanagement inzake aannemen nieuwe medewerkers
- informeren en onderhandelen m.b.t. arbeidsvoorwaarden

• Relatiebeheer
Onderhouden van contacten met:
- alle medewerkers van STATER
- leveranciers HRM/P&O-instrumenten
- opleidingsinstituten
- arbodienst/arbo-adviseur
- werving & selectie- en uitzendbureaus

• MT-lid

Periode: november 2000- augustus 2002
Werkgever: Mercuri Urval B.V.
Functie: Consultant

• Adviseren en begeleiden van opdrachtgevers op het gebied van in-, door- en uitstroom van personeel
• Werving; organisatie- en baananalyse, schrijven van personeelsadvertenties, bepalen van doelgroep en media
• Selectie en potentieelbeoordeling; d.m.v. interviews en persoonlijkheidsevaluaties (assessments) beoordelen van geschiktheid van kandidaten
• Accountmanagement; het opbouwen en onderhouden van een eigen klantenplatform


Periode: oktober 1997- november 2000
Werkgever: Ministerie van Financiën, Belastingdienst/Automatiseringscentrum te Apeldoorn
Functie: Human Resource Adviseur


• Individuele begeleiding van medewerkers t.a.v. loopbaan- en persoonlijke ontwikkeling
• Inzetmanagement (allocatie)
• Human resource planning (forecasting)
• Inhuren en verwerven van personeel
• Lid van afdelings-MT
• Deelname SMT
• Deelnemer aan diverse afdelings- en sectoroverstijgende werkgroepen op het gebied van personeelsontwikkeling (bijv. competentiemanagement)

Periode: juli 1995- oktober 1997
Werkgever: Randstad Uitzendbureau
Functie: (Account) intercedente

• Werving en selectie van administratief en medisch personeel
• Werving en selectie van medewerkers voor KPN/KMC
• Relatiebeheer
• Acquisitie
• Administratie t.b.v. het gehele proces van inschrijving tot uitzending

Periode: maart 1995- juli 1995
Werkgever: Raadgevend Bureau Claessens
Functie: Trainer/adviseur (“postdoctorale stage”)

Het ontwikkelen en uitvoeren van individuele en groepsgerichte communicatietrainingen

Periode: september 1994-maart 1995
Werkgever: Human Consult, adviesgroep voor mens en werk
Functie: Stagiaire

Ontwikkeling van een functie-analyse instrument t.b.v. selectiedoeleinden







Opleiding interimmanager

1990-1995: Arbeids-, Organisatie- en Personeelspsychologie, Rijksuniversiteit Groningen, nevenrichting Sociale Psychologie
Gedurende deze opleiding heb ik binnen en buiten de faculteit diverse student-assistentschappen vervuld. Het accent lag hierbij op de begeleiding van studenten bij het ontwikkelen van gespreksvaardigheden, dit in de vorm van werkcolleges/trainingen
1989-1990: Romaanse Talen en Culturen, Rijksuniversiteit Groningen
1983-1989: VWO, O.S.G. “de Groene Driehoek”

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Integriteit, resultaatgerichtheid,empathie, luisteren

Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal)
Engels, redelijk-goed
Duits- redelijk

 beschikbaar?