T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Controller / Finance Director / CFO

Controller / Finance Director / CFO

Werkervaring interimmanager

Directeur Financien Syncasso (2014-08 – 2016-06)

De onderneming: Syncasso is ontstaan uit de fusie van een tweetal Gerechtsdeurwaarders/Incasso bedrijven, te weten Incassade Nederland B.V. en Groenewegen & Partners Gerechtsdeurwaarders B.V. De omzet van de onderneming beloopt € 30 miljoen. Er zijn rond de 350 personen in de onderneming werkzaam.

Taken en verantwoordelijkheden: Bij de start van de opdracht in 2014 verantwoordelijk voor het reorganiseren van de werkkapitaalbehoefte en het doen van voorstellen voor verbetering van het rendement. De onderneming behaalde gedurende al langere tijd beperkt positieve financiële resultaten. De verhouding tussen groei van opdrachten en groei van het personeelsbestand was uit het oog verloren. In het fusieproces van de ondernemingen verantwoordelijk voor het opstellen van de business case. Dit in verschillende varianten om de nodige stress levels inzichtelijk te maken.

Prestaties: Inzichtelijk maken van resultaten en werkkapitaalmanagement, business cases. Binnen 1 jaar de quick ratio van < 1,0 verbeterd naar ruim > 1,0. Na de fusie de inrichting van het team Financiële Administratie en Planning & Control vorm gegeven en als slot de verschillen in de waarderingsgrondslagen geharmoniseerd met als eindpunt één financiële administratie per 1 januari 2016.

Rapportagelijn: Rechtstreeks aan aandeelhouders


Manager Finance Beebox (2012-08 – heden)

De onderneming: beebox is een franchiseorganisatie en leverancier van biologische producten (Aardappelen, Groente, Fruit, Vlees, Zuivel) rechtstreeks van de producent aan de consument. De onderneming is in 2012 gestart.

Taken en verantwoordelijkheden: Manager finance, verantwoordelijk voor structurering financiën, administratieve procedures, contractbeheer, overleg met initiatiefnemers, aandeelhouders, franchisenemers en andere stakeholders.

Prestaties: opzetten van een geïntegreerd financieel business model, beschrijving van procedures, verzorging van adequate rapportages.

Rapportagelijn: rechtstreeks aan initiatiefnemers en aandeelhouders.


Chief Financial Officer CrystalQ Group B.V. (2010-02 – 2011-11)

De onderneming: CrystalQ is een snelgroeiende producent van epi-ready saffier wafers gevestigd in Stadskanaal. CrystalQ heeft in 2010 en 2011 een transitie ingezet van een R&D gedreven organisatie naar een productie gedreven organisatie. Expansie opdracht welke was neergelegd door aandeelhouders bedroeg een in twee stappen te realiseren vertienvoudiging van de omzetcapaciteit in 2013 (€ 50 miljoen) ten opzichte van 2011. De onderneming kent 9 aandeelhouders onder wie 4 venture capitalists en 5 particuliere investeerders. In totaal is tot en met 2011 door aandeelhouders € 9,3 miljoen geïnvesteerd. In verband met de transitie bedroeg het aantal medewerkers in september 2011 18 fte. Doelstelling voor 2013 was 100 fte.

Taken en verantwoordelijkheden: Plaatsvervangend voorzitter van het management team, onafhankelijk voorzitter planningsmeetings, verantwoordelijk voor (internationale) contacten met financiers, opzetten van rapportage systeem van de organisatie. Het doorrekenen van investeringsvoorstellen, investerings behoefte op basis van het voorgenomen groeipad. Actief bij het zoeken naar funding (eigen vermogen, vreemd vermogen en subsidies) voor het voorgenomen investeringsprogramma in de komende jaren. Contacten met investeringsbanken in het kader van het aantrekken van financiering, een verkoop van de onderneming of een beursgang. Het opstellen van de jaarrekening onder IFRS, een turn around van beperkte rapportage naar een volledige IFRS rapportage. Contacten met aandeelhouders, accountants, stakeholders. Voortrekkersrol bij selectie en implementatie van een ERP systeem (SAP). Secretaris van de Raad van Commissarissen en de aandeelhoudersvergaderingen.

Prestaties: Ontwikkeling van beheersbare kostprijsmodellen gekoppeld aan geïntegreerde rolling forecasts, voor resultaten, balans en cash management. Het ervoor zorgen dat de onderneming in control geraakte. Maandelijkse to the point management rapportages. Maandelijkse to the point rapportage aan Raad van Commissarissen. Het realiseren van een investeringssubsidie van ruim € 2 miljoen. Implementatie SAP binnen vier maanden. Het stimuleren van ISO 9001 certificering. Het bemiddelen tussen aandeelhouders ter zake van door hen gehanteerde waarderingen, het relativeren van rendementsverwachtingen van aandeelhouders. Het realiseren van positieve investeringsbeslissingen door aandeelhouders.

Rapportagelijn: Ik legde rechtstreeks verantwoording af aan de CEO, met daarnaast een directe lijn naar de voorzitter van de Raad van Commissarissen.


Chief Financial Officer Global E-Trading (GET) Holding N.V. “eFresh.com” (2007-05 – 2010-01)

De onderneming: eFresh.com is een internet onderneming die agrarische ondernemers wereldwijd vereenvoudigde toegang wil verlenen tot de wereldmarkt. Hiervoor zijn slimme internetoplossingen ontwikkeld. De oplossingen lijken kortweg gezegd op een combinatie van LinkedIn en Ebay. De onderneming kende voornamelijk particuliere 75 aandeelhouders welke bedragen investeerden van € 25 duizend tot € 1 miljoen. De onderneming had vestigingen in Nederlands, Curaçao, Frankrijk, Groot Brittannië, Canada, en China, In totaal waren 70 medewerkers werkzaam, waarvan 3 direct reports.

Taken en verantwoordelijkheden: Verantwoordelijk voor (internationale) contacten met financiers, opzetten van rapportage systeem van de organisatie en gekochte bedrijven (15 aankopen in 1,5 jaar tijd). Assisteren bij pre-IPO private placement. Contacten met investeringsbanken in het kader van een beursgang aan de Alternative Investment Market (AIM) te Londen. Het opstellen van de jaarrekening onder IFRS, een turn around van beperkte rapportage naar een volledige IFRS rapportage. Contacten met aandeelhouders, accountants, stakeholders. Implementatie van een ERP Systeem (Navision). Secretaris van de Raad van Commissarissen en de aandeelhoudersvergaderingen.

Prestaties: Ontwikkelen van geconsolideerde en geïntegreerde rolling forecast voor resultaten, balans en cash management. Rapportage per kwartaal aan Raad van Commissarissen. Rapportage op basis van IFRS, transitie vanuit Dutch GAAP en US GAAP.

Rapportagelijn: Ik legde rechtstreeks verantwoording af aan de CEO, met daarnaast een directe lijn naar de voorzitter van de Raad van Commissarissen.


Chief Financial Officer Fundamental Finance Fund B.V. (2008-09 – 2009-04)

De onderneming: Fundamental Finance Fund B.V. is een klein initiatief van een consultancy organisatie die middels bundeling van een aantal ventures een loyalty company wilden ontwikkelen.

Taken en verantwoordelijkheden: Als CFO uitvoering geven aan de verbetering van rapportages voor de ventures van een participatiemaatschappij, alsmede de begeleiding van de ventures op financieel economisch gebied.

Prestaties: Rapportage per kwartaal aan Raad van Commissarissen en aandeelhouders.

Rapportagelijn: Ik legde rechtstreeks verantwoording af aan de CEO.


Directeur/aandeelhouder Axis Accountants / voorheen VGA Accountants & Adviseurs / voorheen Van de Gronden Accountancy (1993-08 - 2006-08)

De onderneming: Een full service accountantskantoor gericht op dienstverlening aan midden en kleinbedrijf. De organisatie had 4 aandeelhouders, onder wie ikzelf.

Taken en verantwoordelijkheden: Verantwoordelijk voor aansturing van het beleid op hoofdlijnen. Leiding gevend aan directieteam, tevens aandeelhouders. Opererend vanuit teamrol “voorzitter”. Sterke ambitie de organisatie verder te laten groeien.

Prestaties: Initiator van fusie van een tweetal kantoren, VGA Accountants & Adviseurs en F. van Rossum Accountants en Adviseurs B.V., waardoor een accountantsorganisatie is ontstaan van ongeveer 60 mensen. Daarvoor initiator van overname van een administratiekantoor en daarvoor het overnemen van een klein lokaal accountantskantoor. Financieel en fiscaal advies aan relaties.

Rapportagelijn: Eindverantwoordelijk.


Assistent Accountant Geritz & Partners (1989-12 – 1993-07)

De onderneming: Een full service accountantskantoor en financieel advieskantoor gericht op dienstverlening aan midden en kleinbedrijf en medische sector.

Taken en verantwoordelijkheden: Verantwoordelijk voor uitvoerende werkzaamheden, zoals het samenstellen van jaarrekeningen en belastingaangiften.

Prestaties: Financieel en fiscaal advies aan relaties

Rapportagelijn: Rechtstreeks aan lid van de maatschap

Opleiding interimmanager

Basisopleidingen

2005 – 2007 : Master Fiscaal Recht
Rijksuniversiteit Groningen
2002 – 2005 : Bachelor Fiscaal Recht
Rijksuniversiteit Groningen
1992 – 1994 : AA (HBO bachelor),
Markus Verbeek Amsterdam


Overige opleidingen, cursussen en trainingen

2005 : Pro-activiteit / Reactiviteit Intern
1994 – 2002 : Diverse cursussen i.v.m. P.E. Vedaa
1992 : Effectief leidinggeven IMK




Computer skills : Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Minox, Elsevier, Kluwer, SDU Exact, Unit4, Navision, Microsoft Dynamics, Afas, QuickBooks, Account view, Novell

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaring met o.m. : Dutch GAAP, IFRS, Fiscaal recht, Civiel Recht, Sociaal Recht, Financiering, oprichting vennootschappen, Beursnoteringen, consolidatie

Talenkennis interimmanager

: Nederlands: native speaker,
: Engels: goed,
: Duits: vlot.

Overig

: Raadslid Gemeente Oldebroek sinds 2010



 beschikbaar?