T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



controller, hoofd planning en control

controller, hoofd planning en control

Werkervaring interimmanager

Interim-opdracht bij de Rijksgebouwendienst
vanaf december 2000 tot 1 april 2008 diverse functies vervuld. De laatste jaren als projectcontroller
Procescontrol: 240 projecten; omzet 300 mln.
Projectcontrol 4 projecten omzet 55 mln.
Leiding adviseren over (financiële) voortgang, projectrisico’s en prestaties van betrokkenen bij het project.
Verbeteren van (administratieve) processen.

Expertise:
risico-analyses, stakeholdersanalyses audits, kwaliteitsmanagement, budgettering/financiering, omgaan met spanningsveld tussen lijn- en projectmanagement, advisering. Genereren van stuurinformatie op het niveau van projectmanager, de leidinggevende en de jaarverantwoording (Directeur-Generaal)
Communicatielijnen openhouden; Oog blijven houden op het te bereiken resultaat.

Vast dienstverband binnen het ministerie van VROM:

Februari 1999 - december 2000
Accountantsdienst
Hoofd Stafbureau en MT-lid
Aansturen en opnieuw inrichten van het Stafbureau (7 fte); aanscherpen van de bedrijfsvoering, planning en control-cyclus en introductie van kennismanagement voor accountants

September 1995 - februari 1999
Directie Bedrijfsvoering en Managementondersteuning
Senior medewerker planning en control
Adviseren van het management betreffende de planning en controlecyclus en bedrijfsvoering

Augustus 1992 - september 1995
Rijksgebouwendienst
Financieel beleidsmedewerker
Uitvoering van divers projecten O.a. ontwikkelen van kosten in zicht per pand;
Adviseren van de directeur en projectverantwoordelijken mbt huisvestingsvoorstellen;
Leveren van bijdrage aan de begrotingsvoorbereiding en uitvoering;
Ondersteunen bij de uitvoering van beleidsevaluaties;

November 1990 - augustus 1992
Directie Personele Zaken
Financieel beleidsmedewerker
Adviseren van de departementsleiding over de personele uitgaven binnen VROM;
Toetsen van de personele beleidsvoornemens op financiële gevolgen;
Schrijven van toelichting van begrotingsmutaties in de Rijksbegroting;
Diverse projecten: informatieplan personeel en adm. organisatie.

Februari 1990 - november 1990
Volkshuisvesting, Directoraat Generaal
Financieel medewerker
Berekenen en bewaken van personeelsbudgetten en evalueren van de uitgaven;
Kaders opstellen voor personeelsbudgetten.


Opleiding interimmanager

Katholieke Universiteit Brabant, Studierichting Economie, nationaal, bestuurswetenschappelijke variant.
PostHBO opleiding exportmanagement en informatica

Cursussen:
Projectmatig werken (module aan Open universiteit);
Prince2 (foundation)
Perfect Presentation (David Bloch);
Beleidsevaluatie;
Basis management;
Comptabiliteitswet;
Coachingstraject;
Operational audits.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Coachen;
Visie;
Resultaatgericht


Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaak), Engels (goed), Duits (matig) Frans (beginner)

 beschikbaar?