T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Project en Interim Management

Project en Interim Management

Werkervaring interimmanager

Be Unlimited – personal enlightenment: september 2005 - heden

Zelfstandig ondernemer met tweetal activiteiten:
Avatar trainingen: In talrijke negendaagse trainingcycli geparticipeerd als avatar master met toenemende ervaring en verantwoordelijkheid. De trainingen hebben als doel de mensen weer bron te laten zijn van hun eigen leven en verantwoordelijk te nemen voor de omstandigheden en mogelijkheden die er zijn. De achtergrond van de deelnemende cursisten variëren van manager, consultant, verpleger, tot medewerker productie uit diverse organisaties in de ICT, de zorg, overheid, politiek, industrie.

Interim en projectmanagement in ICT omgeving.:

December 2008 - heden
Projectmanager bij Ministerie van VROM, Afdeling Informatiebeheer. Voor het ministerie het projectmanagement overgenomen van het project Identity Management. Het project Identity Management implementeert de Novell oplossing voor identiteitsmanagement in de overall VROM infrastructuur. De werkzaamheden betreffende het organiseren van de acceptatie, het opstellen en regelen van de SLA, het in beheer brengen bij de beheer partner van VROM en het overdragen aan de beheerder. Alle projectmanagement activiteiten zijn uitgevoerd op basis van Prince 2.

April 2007 – December 2008
Projectmanager bij Ministerie van VROM, Afdeling VROM Inspectie – Inlichtingen en Opsporing Dienst (VROM IOD). Binnen deze afdeling een geheel nieuwe en hoog beveiligde infrastructuur ingericht. De infrastructuur is gerealiseerd via een VPN over de WAN van het ministerie van VROM. De uitvoerende werkzaamheden zijn turn key uitbesteed bij leveranciers. Als projectmanager verantwoordelijk voor het overall plan, het adviseren van management VROM bij te nemen besluiten, het contractmanagement, opstellen van de SLA en het aansturen van het VROM acceptatieteam. Na operationeel gaan van de nieuwe infrastructuur gedragen voor het borgen van het beheer en het service level management in de lijnorganisatie van het ministerie. Alle projectmanagement activiteiten zijn uitgevoerd op basis van Prince 2.



LogicaCMG Nederland: augustus 1997 – september 2005

Sales en Delivery manager: Van juli 2002 tot en met september 2005 als sales en delivery manager lid van het management team van de vestiging Maastricht van LogicaCMG Nederland BV. Naast de algemene verantwoordelijkheid voor het gemeenschappelijke beleid van de vestiging verantwoordelijk voor:
Accountmanagement en sales voor een aantal klanten in de regio Limburg
Delivery van LogicaCMG projecten/producten bij klanten. In de rol van delivery manager als verantwoordelijke vanuit LogicaCMG betrokken bij de levering van de diensten conform het contract.
Competence management voor de competences project management (Prince 2, PMI - PM BOK), software testing (TestFrame en TMAP) en software development (Oracle, Java, .Net, ontwikkelstraat en offshore concepten).
Integraal people management voor een team van 37 consultants variërend van zeer senior tot junior.


Project-/ Interim manager:
Als consultant voor LogicaCMG veelvuldig opgetreden als project en interim managervoor diverse klanten van LogicaCMG. De projecten varieerden van aanjager voor millennium projecten in de telecomsector naar complexe projecten voor systeemontwikkeling en pakketimplementaties. Kenmerkend voor de uitvoering van alle trajecten is resultaatgerichtheid en het behalen van succes waar anderen stopten. De meest uitdagende waren:

Implementatie van het Siebel 7 call center inclusief een nieuwe technische infrastructuur (Servers, Desktops, Avaya CTI) voor het 24 hours Mercedes-Benz Customer Assistance Center te Maastricht. Voor dit traject de contractonderhandelingen namens MBCAC gevoerd met Siebel. Vervolgens het contract tussen het MBCAC en Siebel Duitsland gemanaged en bewaakt om het project conform budget en planning te realiseren. Totale omvang 33 FTE.
 Interim- en programmamanagement van de afdeling Business Development bij het Mercedez-Benz Customer Assisstance Centre (MBCAC) te Maastricht. Gedurende een periode van 6 maanden als manager opgetreden binnen het MBCAC. De afdeling is verantwoordelijk voor het contracteren en implementeren van nieuwe producten van klanten van het MBCAC en het bewaken van de kwaliteitszorg binnen het MBCAC via efficiency en effectiviteitprogramma’s.
 Het tot resultaat brengen van een 3 jaar lopend project voor het integraal implementeren van systemen voor ordermanagement, billing en datawarehouse voor de afdeling 0800/0900 voor KPN te Den Haag. De invoering van een geautomatiseerd systeem vereiste ook een integrale wijzing van de organisatie. Het projectmanagement overgenomen gedurende de productacceptatie bij de betrokken leveranciers. Het traject is vervolgens conform planning verlopen. Projectomvang bedroeg 39 FTE. Vervolgens nog een tweetal releases geïmplementeerd en de SLA en het supportcontact met de betrokken leveranciers uitgeregeld.
 Het op Business Unit niveau uitvoeren van een millenium programma bij KPN. Als troubleshooter en crisismanager diverse millinium projecten doorgestart binnen enkele Business Units van KPN.


Registratiekamer: september 1993 – juli 1997

Stafmedewerker technologie:
De Registratiekamer (thans college bescherming persoonsgegevens) is het toezichthoudend orgaan voor de uitvoering van de wet persoonsregistraties (thans wet bescherming persoonsgegevens). In de rol van stafmedewerker technologie verantwoordelijk voor:
 ICT advies aan de juridische afdelingen betreffende klachten van consumenten en onderzoeken bij organisaties.
 EDP auditing voor onderzoek in productieomgevingen voor dataverwerking van diverse organisaties (politie, banken en GBA)
 Beleidsontwikkeling omtrent de privacy aspecten bij informatiebeveiliging, toepassing van cryptografie (public key infrastructures and thrusted third parties), biometrie en intelligent agents.

Koninklijke Marine: mei 1992 – augustus 1993

LTZ 3 KMR: KMR officier bij de NBCD school van de Koninklijke Marine te Den Helder. Als systeemontwikkelaar gewerkt aan simulatie- en de briefingsoftware voor een trainingsomgeving van een S-fregat.



Opleiding interimmanager

Erasmus Universiteit - Postdoctoraal EDP auditing: augustus 1995 juni 1997

Technische Universiteit Eindhoven - Techniek en Maatschappij
augustus 1989 maart 2002

Hogeschool Drenthe - Technische Informatica
augustus 1985 juni 1989

MTS-Emmen - Elektrotechniek
augustus 1982 juni 1985

Mavo-Borger - Mavo – 4
augustus 1978 juni 1982

Aanvullende trainingen

Avatar Avatar persoonlijke ontwikkeling
2004 - 2008

LogicaCMG Leidinggeven en Coaching 2002
LogicaCMG Teambuilding 2002
LogicaCMG Delivery Management 2002
LogicaCMG Sales 2002
LogicaCMG Onderhandelen 2002
LogicaCMG Business management 2001
LogicaCMG People management 2001
LogicaCMG Projectmanagement 2 1999
LogicaCMG Motiveren en Leidinggeven 1999
LogicaCMG Projectmanagement 1 1998
RegistratiekamerBeleidskunde 1994



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik ben een ervaren manager op het gebied van projecten, sales, coaching en training voor veranderingsprocessen bij mensen en organisaties.
In mijn activiteiten maak ik gebruik van mijn ruime ervaring als manager in de informatie en telecommunicatie technologie. Ik hanteer daarbij een energieke en gebalanceerde professionele aanpak om als interim manager, coach of projectmanager een succesvolle opdracht te vervullen. Ben gedreven om doelstellingen te behalen. Het contact en de relatie met de klant is essentieel voor elke succesvolle opdracht. De vaardigheden van sales en management gecombineerd met de vaardigheden van coaching en training geven mij de mogelijkheid de opdracht op een persoonlijke en betrokken wijze in te vullen en succesvol uit te voeren.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

Overig

Hobby’s:

 Tuinieren;
 Muziek
 Wandelen;
 Zwemmen;
 Lezen.


 beschikbaar?