T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



CFO/Financieel directeur/Financieel manager/Controller

CFO/Financieel directeur/Financieel manager/Controller

Werkervaring interimmanager

• Opzet, verkoop en bestuurlijke ondersteuning van een gestructureerd financierings (securitisatie) product voor (MKB) autoleasemaatschappijen. Dit product is mede door mij geïnitieerd.
• Ad interim CFO bij een internationaal IT bedrijf.
• Implementatie ERP systeem bij een versnellingsbak revisie bedrijf.
• Ondersteuning van relaties/ondernemers op diverse gebieden ((loon)administratie en fiscale aangiftes, leasing en financiering, groeiproblematiek, fiscaliteit, personeelsbeheer, omzetclaim, vermogensbeheer, pensioen, begeleiding bedrijfsovername)
• Financieringsaanvraag verzorgen voor een autowasbedrijf.
• Advisering rond periode afsluiting en IT zaken bij een Architektenbureau.
• IT-Pakketselectie voor een lokale radio/tv omroep.
• Begeleiden vennoot bij ontbinding VOF en opstart eenmanszaak.
• Doceren aan Nivra-Nyenrode

2003 – 2005 ABC Remanufacturing Group BV – Financieel Directeur (lid MT)

ABC Remanufacturing is de Holding van 3 bedrijven werkzaam in de revisie van motoren en versnellingsbakken. Als financieel directeur was ik hier verantwoordelijk voor alle financieel administratieve taken en de financiering. In deze periode heb ik een email systeem ingevoerd en was ik onder meer verantwoordelijk voor de keuze en implementatie van een nieuw ERP systeem via ASP.

2000 – 2003 Business Lease B.V. – Financieel Directeur (lid MT)

Business Lease is een top 10 autoleasemaatschappij met vestigingen in Nederland (3), Polen, Tsjechië, Slowakije en Hongarije. Als financieel directeur was ik verantwoordelijk voor:
• Opstellen en bewaken van maandrapportage, budgettering, prognoses.
• Kredietacceptatie en debiteurenbeheer.
• Consolidatie (buitenlandse) dochtermaatschappijen.
• Mede aansturing en control (buitenlandse) dochtermaatschappijen.
• Leiding geven aan 3 afdelingen en 1 staffunctionaris, totaal ca 20 personen.
• Financiering leaseportefeuille en rentehedging, (internationale) contacten met banken.
• Coördineren accountantscontroles van de vennootschappen behorend tot de groep.
• Aangiftes VPB en andere fiscale zaken.
• Opzet en inrichting financiële deel van het nieuwe geautomatiseerde systeem in een internationale omgeving.
• Vervangen algemeen directeur bij afwezigheid.

Specifieke projecten die ik hier heb vervuld cq zaken die gerealiseerd zijn door mij:
• Diverse bedrijfsovernames en activa transacties waarbij ik passende (financiële/juridische) constructies heb uitgedacht en gerealiseerd.
• Opzetten afdelingen kredietacceptatie en debiteurenbeheer.
• Verbeteren kwaliteit financiële administratie.
• Goedkopere methode opgezet voor funding met gelijkblijvend renterisicoprofiel middels rente opties.
• Securitisatie van leaseportefeuille. Dit is een proces waarbij in samenwerking met diverse externe specialisten (juristen, securitisatiespecialisten en fiscalisten) een alternatieve methode voor de funding van de lease auto’s is opgezet en ingevoerd in de financiële administratie.

1998 – 2000 Phocal Group B.V. – Financieel Manager (Lid MT)

Met de algemeen directeur gezorgd voor de samenvoeging van 3 leasebedrijven. Hier was ik verantwoordelijk voor de maandrapportage, budgettering, prognoses, leiding geven aan financiën en administratie, vervangen algemeen directeur bij zijn afwezigheid en financiering van de lease portefeuille. Tevens heb de overgang naar een nieuw geïntegreerd IT systeem (mede) begeleid.

1996 – 1998 Van der Wal internationaal Transport B.V. – Financieel Controller (Lid MT)

Het betrof hier de (nieuwe) functie van financial controller bij een internationaal transportbedrijf. Deze had vestigingen in Nederland en buitenland (Frankrijk, Spanje, Rusland, Letland). Tot mijn takenpakket behoorde administratieve organisatie en interne controle, holding en locale rapportage, IT, applicatiebeheer, treasury, fiscaliteit. Daarnaast ben ik klankbord geweest voor de algemeen directeur op diverse gebieden (organisatorisch, personele vraagstukken).

In deze periode heb ik deze nieuwe functie inhoud gegeven. Belangrijke zaken die ik hier gerealiseerd heb zijn:
• Herinrichting interne verslaggeving in Nederlands en Russisch bedrijf
• Pakketselectie van en verantwoordelijk voor implementatie van ERP (ritplanning) systeem.
• Overgang van tachograafschijven naar boordcomputers.

1984 – 1996 KPMG - Manager

Bij de start van de Nivra opleiding begonnen als junior assistent. Bij vertrek in 1995 had ik de functie van manager. Bij KPMG op de volgende gebieden ervaring opgedaan:
• Jaarrekeningcontrole van diverse bedrijven (zowel profit als non profit, dienstverlenende, handel en productiebedrijven waaronder financiële instellingen en leasemaatschappijen).
• Samenstellen (geconsolideerde) jaarrekeningen.
• Vpb aangiftes.
• Leiding geven aan (controle) teams.
• Uitvoeren van specialistische deelonderzoeken (fraude, subsidie, due diligence).
• Advisering over Administratieve Organisatie en Interne controle.
• EDP Audit.

Na mijn afstuderen als Registeraccountant ben ik tevens EDP audit opdrachten gaan uitvoeren. Op mijn initiatief heb ik binnen het RA kantoor een kleine edp audit praktijk opgezet. Uitgevoerde audits betroffen veelal onderzoeken naar de effectiviteit, continuïteit en/of betrouwbaarheid van geautomatiseerde processen.

Tevens heb ik binnen KPMG als docent diverse (interne) cursussen verzorgd aan nog studerende collega’s.

Opleiding interimmanager

1984 - 1994 Opleiding tot registeraccountant, gevolg door inschrijving in het accountantsregister.
2001 Krauthammer

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Integriteit, zelfstandig, analytisch, creatief, vasthoudend, enthousiast in kennisoverdracht, empathie, flexibel, kan ingewikkelde dingen eenvoudig uitleggen, affiniteit met IT, pragmaticus

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?