T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager Sales & Marketing

Interim manager Sales & Marketing

Werkervaring interimmanager

Maart 2009 - heden
Consultant, Oosterhout
Partner, Business Development (Marketing en Sales)
Partner bij Consultants. een gespecialiseerde dienstverlener op het gebied van Business Consultancy, Programma- en Projectmanagement en SAP consultancy.

Mei 2001 – december 2008
BBeyond BV (BBned NV), Hoofddorp
Manager Marketing & Sales (MT-lid)
Als manager verantwoordelijk voor de BBeyond Marketing en Sales afdeling (35 FTE), 4 verkoopteams (Key accounts, New Buss sales, Partner sales en sales support) en marketing. Dagelijkse aansturing van teamleiders. Samen met de manager Operations verantwoordelijk voor geheel BBeyond (70 FTE) en maandelijks rapporterend aan de hoofddirectie van BBned. P&L verantwoordelijk, omzet 22 miljoen euro.
Opstellen en uitvoeren van marketing en sales strategie/plannen/budget.
Verantwoordelijk voor grote klanten en new business bij grote contracten. Aanspreekpunt/relatiemanagement voor grote klanten, grote prospects, business partners en integrators.
Managen van multidisciplinaire teams (Marketing, Sales, Product Management). Monitoren van de ICT markt, marktonderzoek. Ontwikkelen van nieuwe PMC’s en initiëren van nieuw productontwikkelingen. Verzorgen van presentaties en seminars.

Markt: MKB+ en grootzakelijke markt.
Portfolio: totale telecom, WAN en internet oplossingen.

Resultaten: jaarlijkse omzetgroei > 20%, 2001 – 2008 van 0 naar 22 miljoen euro.

Speciale opdracht: verandertraject klantgericht werken operations afdeling (customer support). Teamlid van de Hay-commissie, functiebeoordelingen en inschaling van gehele BBned en BBeyond organisatie (250 medewerkers).

April 2000 – mei 2001
Commit Information Systems BV, ‘s-Hertogenbosch
Account Manager New Business
Rapporterend aan Manager Marketing en Sales ICT solutions. New business sales in voedings- en procesindustrie op strategische niveau. Verantwoordelijk voor de gehele sales cyclus van lead, suspect, prospect tot klant. Opstellen en uitvoeren van het sales en marketing plan. Opstellen van offertes, afsluiten van overeenkomsten en het opstellen van contracten.
Uitvoeren van marktonderzoeken en het opbouwen en onderhouden van marktkennis. Fungeren als sparring partner voor prospects en klanten.
Managen/voorzitten van multidisciplinaire teams (bidteams, marketing en operatie). Monitoren van de ICT markt, ontwikkelen van nieuwe PMC’s, initiëren van nieuwe productontwikkelingen. Verzorgen van presentaties. Deelname aan verschillende marketingactiviteiten (beurzen, seminars).

Markt: Grootzakelijke markt, industrie.
Portfolio: ERP, e-business, kennis mgt (ECM), facility management, netwerken (WAN).

Resultaten: in korte tijd binnenhalen van 3 nieuwe grote klanten (Mars, Grolsch en Unilever), omzettoename van ruim 7,5 miljoen gulden. Introductie van nieuwe producten binnen de IT service markt.

Speciale opdracht: in kaart brengen van de ICT markt van de voedingsmiddelenindustrie. Introductie van markt-/klantgericht werken en denken binnen de verschillende afdelingen. Uitwerken van de nieuwe marktbenadering van de verschillende business lines.

Januari 1998 – maart 2000
Chiquita Processed Fruit Suppliers (Europe) BV, Breda
Internationaal Sales Manager
Rapporterend aan Director Europe & Middle East.
Direct Sales in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, verkoop via agenten in Frankrijk, Polen en het Midden Oosten.
Kwaliteitsmanager voor geheel Europa en Midden Oosten.
Verantwoordelijk voor zowel account management als new business. Verantwoordelijk voor de gehele sales cyclus van lead, suspect, prospect tot klant. Opstellen en uitvoeren van het sales en marketing plan. Opstellen van offertes, afsluiten van overeenkomsten en het opstellen van contracten.
Uitvoeren van marktonderzoeken en het opbouwen en onderhouden van marktkennis. Fungeren als sparring partner voor prospects en klanten, zowel commercieel als technisch.
Managen/voorzitten van multidisciplinaire teams (marketing, productontwikkeling, kwaliteit en operatie). Monitoren van de levensmiddelengrondstoffenmarkt op wereldniveau, ontwikkelen van nieuwe PMC’s, initiëren van nieuwe productontwikkelingen. Verzorgen van presentaties. Deelname aan verschillende marketingactiviteiten (beurzen, seminars). Verantwoordelijk voor de Customer Service afdeling (3FTE).

Markt: levensmiddelenindustrie (proces) in Europa en het Midden Oosten (Duitsland, Frankrijk, Groot Brittannië, Polen, Oostenrijk, Zwitserland.
Portfolio: processed banaan en ander tropisch fruit.

Resultaten: herstructureren van de Duiste indirecte marktbenadering in een directe marktbenadering met eigen verkoop (omzet en marge verbetering). Verbeteren van de afzet in Polen middels vervanging van bestaande agent door nieuwe. Aanzienlijke margeverbetering in bestaande markten en uitbreiding van het klantenbestand. Verhogen van de volumes met 20% per jaar (Duitsland en Frankrijk).

Speciale opdracht: project manager Baby Food 2000: implementeren van de nieuwe EU-regels voor babyvoeding in de bestaande productie unit (Costa Rica) en het verzorgen van toegevoegde waarde voor de babyvoedingsindustrie.
Onderhouden van contact met het Ministerie van Landbouw betreffende import/export licenties and het importeren van bio-bananenproducten (Laser).




Opleiding interimmanager

1992 – 1994 Twente School of Management Master in Business Administration (diploma)
1988 - 1992 HAS ’s-Hertogenbosch Levensmiddelentechnologie (diploma)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

lijnmanagement, verandermanagement, projectmanagement, integratiemanagement

(Her)Inrichting organisatie (groei en reorganisatie)
New Business development, product- en marktontwikkeling
Implementatie van processen en systemen
Proces(her)ontwerp
Document management en archivering


Talenkennis interimmanager

Nederlands, moedertaal
Engels, goed
Duits, goed

 beschikbaar?