T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



inkoop en supply chain manager

inkoop en supply chain manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

Heden Admiraal de Ruyter Ziekenhuizen
Functie: Manager Inkoop en Logistiek
Werkzaamheden:
Opzetten en implementeren van Contractbeheer management systeem.
Initiëren van verbeteringsvoorstellen binnen de Logistieke / Supply Chain afdeling – besparing resultaat (aantoonbaar) ;
1ste jaar € 1,75 miljoen
2e jaar € 1,5 miljoen
3e jaar € 1,6 miljoen
Leidinggevende positie aan 8 FTE Inkopers en 26 FTE Logistiek personeel.

Verantwoordelijk voor het inkopen van alle Goederen/Artikelen en Diensten binnen de 6 medische ziekenhuizen. Waarde ca € 65 miljoen. Goederen/Artikelen zijn medisch en niet medisch – Voeding – Energie etc. Diensten variëren van Technische zaken, Installaties en Gebouwen, Facilitair tot inhuren van personeel – Onderhoudscontracten – Transport – Logistiek etc.

Structuur opzetten waarin de Inkoop afdeling i.s.m. de Medische specialisten een win/win situatie op materialen en goederen kunnen bewerkstelligen en kostenbesparingen weten te realiseren.

People manager – Hands-on-mentaliteit – goed onderhandelaar
Tekenbevoegdheid € 500.000
Initiator en implementor nieuw ERP Systeem voor Inkoop –Logistiek / Finance en voorraadbeheersysteem - Navision

2006 – 2009 Interim Management – MecStores – Scheepsleverancier in Balboa, Panama City, Panama
Functie: Interim Consultant voor levensmiddelen provianderingsbedrijf in scheepvaart.
Herstructurering van het complete Logistieke proces. Reorganiseren van Inkoopprocessen om kostenbesparingen te realiseren in de gehele Supply Chain.

Interim Management – LindeGas Benelux BV
Functie: Strategic Lead Buyer – Automotive
Inkoop van: Banden – Heftrucks – Bestel- en Vrachtwagens – Shell brandstofprogramma’s.
Het creëren en uitvoeren van Service Level Agreement – Initiëren van besparingsprogramma’s met direct resultaat van € 1 miljoen binnen de projecttermijn. (9mnd)
Initiëren van Sourcing projecten voor brandstoffen en Lease overeenkomsten.

Interim Management – Elopak BV (EVO Bedrijfsadviseur)
Functie: Bedrijfsadviseur – Warehouse Management
Re-design warehouses om hoger efficiency en volumes te bereiken, rekeninghoudend met een vlot verlopend productieproces.
Analyse gedaan voor AGV optimalisatie.
Analyse gedaan voor optimalisatie voorraadsysteem

Interim Management – Delta Gasservice BV
Functie: Supply Chain Manager
Samenvoegen en herstructureren van verschillende afdelingen naar 1 nieuwe afdeling. Dit ondergebracht in 1 nieuw software applicatie.

2006 – Heden : Logistics
Functie: Eigenaar van Logistiek Adviesbureau
Doelstelling: het opzetten en/of herstructureren van organisaties of afdelingen.
Indien nodig het verzorgen van implementaties op het gebied van automatiserings- en verbeterstrategieën wat leidt tot kwaliteitsverbeteringen en kostenbeheersing c.q. kostenverminderingen.


2006 : Den Hartogh Logistics Management BV.
Functie: Logistics Contract Manager
Het initiëren van verbeteringsprocessen op fabrieken en in logistieke organisaties. Zoeken naar synergie in Logistieke processen waarbij wijzelf betaald werden (percentage) uit de besparingen die door ons worden voorgesteld.
Verantwoordelijk voor het gehele facturatieproces voor verschillende klanten en de operationele Transportactiviteiten op de plants. Aantal transacties ligt over de 12.000 orders met een waarde van meer dan € 18 miljoen.
Verantwoordelijk voor afdeling met 3 personen




2005 : St.Gobain – Sas Glasfabriek te Sas van Gent.
Functie: Supply Chain Manager
Werkzaamheden: verantwoordelijk voor alle Logistieke processen bij de Glasfabriek in samenwerking met nationale en internationale constructiebedrijven

Disciplines: Transport inkoop / Expeditie / Automatisering (IT) / Inkoop / Sourcing / Warehousing / Inventory Planning / Tekenen en werkvoorbereiding / Receptie
Verder;
Lid Management Team
Dagelijkse voorzitter van verschillende ‘Task-Forces’ die zich voornamelijk bezig hielden met verbetering en verander projecten in productie en in de Supply Chain organisatie.
Contacten zowel intern als extern met Klanten / overheden en St.Gobain organisatie.
Leidinggevend aan approx 30 mensen tussen MBO en HBO niveau

1988 - 2005
:
Eastman Chemicals BV te Middelburg
Functie: Supervisor Material Handling / Warehousing and Shipping.
Werkzaamheden:
- verantwoordelijk voor alle Operationele Logistiek op de plant
- verantwoordelijk voor alle inkomende en uitgaande goederenstromen op de site alsmede de opslag hiervan.
De goederen werden in meer dan 20.000 m2 storage ruimtes opgeslagen over diverse afdelingen en meer dan 3500 m3 tanks over verschillende tanks. Dit voor zowel meer dan 150.000 MT aan inkomende grondstoffen als uitgaande goederen, variërend van verpakkingen / technische onderdelen / tanks en als directe grondstoffen. ( Harsen – Natuurlijke en Petrochemische )
- verantwoordelijk voor Transportinkoop en de Sourcing van juiste transporteenheden / facturatie en coördinatie hiervan. Budget € 28 miljoen per jaar.
- lid van het Safety Crisisteam op de Plant.
- verantwoordelijk voor alle Logistieke SOP’s (standard operating procedures)
- verantwoordelijk voor ISO 9001 en 14001 voor de afdeling MHW&S
- ervaring met OR ( 3 jr lid ) lokale en provinciale overheden betreffende Milieu eisen en wetgeving voor afvalstromen gevaarlijke goederen.

Leidinggevend aan 29-31 FTE’s. Houden van Functionerings- en beoordelingsgesprekken, promotiebeleid en opleidingen.

Dagelijkse Contacten met de Commerciële afdelingen en Proces Engineers en Technical Engineers voor verbeterprojecten.
Specialisatie: Flexibel regelen en oplossen van korte en lange termijn problemen vwb Logistieke activiteiten.


1980 – 1988 : Koolwijk-Shipstores te Vlissingen
Functie: Scheepsleverancier
Werkzaamheden: Inkoop en Verkoop en Voorraadbeheer voor oa. Voedingsproducten
Specialisatie: Douanezaken



Hobby’s / sociale activiteiten

Mijn familie
Voorzitter Bestuur afdeling Middelburg Politieke partij
Voorzitter Bestuur VVE te MIddelburg

Lidmaatschappen :


SAP Business – Network Global



VLM – Vereniging Logistiek Management


EVO Supply Chain Management Netwerk


VLM – Community Service Logistiek


VNSG – Vereniging Nederlandse SAP gebruikers


World-Class Warehouse management

Opleiding interimmanager

European Master Logistician

Training / Opleiding
  Contractmanagement
 Six Sigma - Green Belt
 European Master Degree Logistician
Logistieke Strategie en Planning / Marketing / Inkoop (NEVI I – II ) / Voorraadbeheer/ Productiebeheer processen/ Afdelingsmanagementkunde / Transport en Logistiek Dienstverlening / Europees Distributie Logistiek / Vraag en Supply Chain Management / Integratie Logistiek / Financiële Logistiek / People en Human Resource Management / Organisatiekunde en Communicatie / Verander Management.
  Safety Advisor Dangerous Goods
  European Senior Logistician
  Supply Chain Control / Voorraadbeheer en Demand Management.
  Crisis team Management –Safety and Control op Petrochemical plants
  Organisatie en Management
  Project Management
  VCA I en II
  ISO Auditing 9001 en 14001
  HEAO – Logistiek en Organisatiekunde certificering
  Zakelijk onderhandelen
  Functionerings- en beoordelingsgesprekken
  SAP – Configuration en Material Management en Scripting
  Nationale- en Internationale Distributie
  Detailhandelsvakschool
  Middenstanddiploma
 Talen: Engels – goed / Duits – goed / Spaans redelijk(spraak)


Computerervaring : MS Office, MS Windows
SAP – Verschillende modules
VISIO en MS Projects / Cash software system
Navision Summer Edition


Talenkennis interimmanager

Engels / Duits

 beschikbaar?