T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Hoofd marketing, comminicatie, media, sales

Hoofd marketing, comminicatie, media, sales

Werkervaring interimmanager

‘97-heden Directeur
Voor advies, interim-management, creatie, training en coaching op het gebied van marketing, sales en communicatie voor bedrijven, instellingen en uitgeverijen. Persoonlijk uitgevoerde opdrachten:

Adviseur bladen bij Postbank (parttime 6 maanden)
Inventarisatie van de 13 externe
Postbankperiodieken (oplage 45 miljoen)
Formuleren visie voor de bladen.
Opzet en begeleiding van projectgroep voor de restyling van de periodieken.

Woordvoerder en teamleider Corporate communicatie a.i. bij Landelijk Dienstencentrum van de Samen op Weg-kerken, Utrecht (2 maanden):
Coachen en leiding geven aan afdeling (22 m/v).
Opzet communicatieplan en –begroting voor de kerkfusie in 2004.
Opzetten PR-beleid en -werkgroep
Woordvoering voor het synodebestuur en media-advisering en -begeleiding scriba.

Redactiemanager a.i. bij SNS Bank, Utrecht (3 maanden)
Coachen en leiding geven aan redactieteam (6 m/v).
Realiseren van een inkoopbesparing.
Restyling van 10 in- en externe periodieken conform nieuw merkbeleid en restyling borgen (d.m.v. trainingsdagen).
Opzet projectplan voor een intern communicatiebeleid.
Opzet nieuwe in- en externe PR-media.

Directeur Communicatie a.i. bij Holland Railconsult, een recent geprivatiseerd advies- en ingenieursbureau (1500 m/v). 10 maanden.
Crisismanagement, reorganisatie en teambuilding stafafdeling Communicatie (14 m/v).
Opstellen en implementeren van een breed gedragen merk-, positionerings- en communicatiestrategie.
Coachen, professionaliseren (d.m.v. teamdagen) van de stafafdeling Communicatie en uitbreiden tot intern adviescentrum voor marketingcommunicatie.
Initiëren en begeleiden van een reclamebureauselectie uit VEA-lijst.
Advisering commercieel directeur inz. PR, sales en marketing.
Eindverantwoordelijk voor inhoud van de in- en externe communicatie.

Communicatiemanager a.i. voor PriceWaterhouseCoopers Management Consultants, een internationale managementconsultancy (3 maanden).
Opstellen strategie- en implementatieplan voor toekomstige uitrol van interne communicatiemedia (en –periodieken) in 5 Noordeuropese landen/vestigingen.
Leiding geven aan de interne DTP-studio (4 m/v).
Adviseur van de marketing- en communicatiemanager van de Nederlandse vestiging.

Commercieel adviseur sales, PR en communicatie, a.i. voor GCC, in Almere, een handelsbedrijf in mobiele telefonie accessoires, 12 maanden parttime.
Opstellen van een marketing-, communicatie- en verkoopplan.
Implementeren nieuwe verkoopstrategieën.
Opzetten en invullen nieuwe verkoopmedia.
Organisatie van intervisiebijeenkomsten voor verkopers.
Resultaat: omzethandhaving in sterk dalende markt.

Adviseur voor diverse landelijke uitgevers (Kluwer, Samsom, RAI Langfords, Elsevier) w.o.:
Ontwikkelen en implementeren van het restylen van uitgeefproducten.
Restylen van bestaande uitgeefproducten.
Interim-hoofdredacteurschappen voor verschillende tijdschrifttitels; Management Support, Incentive Magazine, Facto Magazine.
Verzorgen van cursussen/trainingen.

Communicatiemanager a.i. voor de DMSA, een brancheorganisatie op vhet gebied van direct marketing (500 leden). 10 maanden.
Opstellen van een communicatieplan voor het eigen jaarlijkse vakcongres en –beurs.
Het verbeteren van het exploitatieresultaat van de bestaande externe media.

Manager PR & Interne communicatie voor Levob, een landelijk opererende bank en verzekeringsmaatschappij (2 m/v, 6 maanden).
Opstellen intern communicatieplan en initiatief tot een intranet.
Opstellen van arbeidsmarktcommunicatieplan.
Restylen van externe verkoopmedia en periodieken.

Consultant (direct-)marketing en communicatie voor reclamebureaus (Van den Busken Advertising, AdvertisingWorkShop, Media Partners) uitgeverijen (Wij Special Media en Samson) en bedrijven (Hewlett-Packard, PTT Post e.a.). Diverse opdrachten w.o.:
Verbetering van de interactiemogelijkheden van bestaande media.
Concept- en productontwikkeling voor diverse branches en bedrijven, met name de MKB-sector.
Verkoopgereed maken van een uitgeverij (25 m/v).
Huisstijl-, reclame- en promotieproject voor advocatenkantoor.

‘97-’00 Directeur en oprichter uitgeverij Genoeg.
Commercieel management: aantal betalende abonnees van 0 naar 4.500.
Leidinggeven aan marketing, sales en communicatieactiviteiten.
Leidinggeven aan productontwikkeling.
In mei 2000 de uitgeverij verkocht.

‘95-’97 Directeur en eigenaar media-exploitant Junior World BV(3 m/v, blad, events, adressenverkoop).
Leiding geven aan verkoopgerichte marketingcommunicatie (b-t-b en b-t-c).
Exploitatie van beurspresentaties i.s.m. adverteerders.
Begin 1997 activiteiten verkocht.

‘91-97 Algemeen directeur Projekten BV. Reclamebureau (12 m/v).
Commercieel management en new busines verantwoordelijk; opbouw van het bureau en het dienstenpakket. Resultaat: omzet van € 0 naar € 2 miljoen.
Eindverantwoordelijk voor de creatie van media voor opdrachtgevers.
Eindverantwoordelijk voor het bureauresultaat, sales, finance en personeel.
Vanaf 1997 bureau afgebouwd tot eenmans advies- en interim-bureau.

‘90-’91 Accountmanager bij VandenBoom-Jalink, reclameadviesbureau.
Account- en resultaatverantwoordelijkheid.
Begeleiding productie, inclusief creatie.
Ondersteunen van merkenmanagement voor relaties.
Begeleiding PTT Post in ontwikkeling van het (DM-)medium de ‘brievenbus’

‘88-’90 Eindredacteur en vervolgens hoofdredacteur van Incentive Magazine, vakblad voor Direct Marketing en Salespromotion.
Aanpassing bladformule. Resultaat: stijging advertentieomzet.
Bijdragen aan de ontwikkeling van het communicatievak.
Automatiseren van de redactie en de redactionele productie. Resultaat : stijging van de redactionele actualiteit en daling van de redactiekosten.

‘87-’88 Redacteur Boom Pers Meppel. Nieuwsbladjournalistiek.


Opleiding interimmanager

’01-’02 Projectmatig werken via Berenschot
’01-’02 Adviesvaardigheden via Berenschot
’96-’97 Personeelsmanagement via Instituut MKB.
‘82-’87 WO, Nederlandse Taal- en Letterkunde, Universiteit Groningen. Eerstegraads
lesbevoegdheid.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Bouwer, visionair, peoplemanager, ondernemend, pionier, betrokken.

Talenkennis interimmanager

Engels, Duits.

 beschikbaar?