T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



callcenter manager

callcenter manager

Werkervaring interimmanager

Senior Lean Specialist
Enexis

Verantwoordelijk voor de coaching van een aantal lean specialisten. Daarnaast verantwoordelijk voor het uitvoeren van Lean implementaties binnen operationele teams.

Januari 2009- heden


Manager Rapportage en Ondersteuning
Essent Netwerk

Verantwoordelijk voor een team van 10 personen, ondersteunend aan de klantenservice. Planning, rapportage, processen, kwaliteit, kennismanagement en opleidingen viel onder mijn verantwoordelijkheid.
Professionaliseren van het team, onderlinge samenwerking verbeteren en exposure naar de (interne) buitenwereld vergroten.

December 2007 – juni 2008

Manager Backoffice
Essent Netwerk

Begeleiden van een team van 30 backoffice medewerkers van de klantenservice. Doel van de opdracht is het verbeteren van de onderlinge sfeer, betrokkenheid en samenwerking. En (daarmee) het operationele resultaat van het team (kwaliteit, doorlooptijd, afhandeltijd).
Onder meer door implementatie van Lean, web 2.0 toepassingen, coaching en mobiliteitprogramma voor medewerkers.

Maart 2008- december 2008

Manager Opleidingen
NUON

Eindverantwoordelijk (P&L, kwaliteit) voor het resultaat van de afdeling Opleidingen (27FTE) van NUON CCC. Afdeling traint voor ca 2000 FTE medewerkers. Onder meer verantwoordelijk voor implementatie E-learningprogramma, certificeringprogramma en onderwijsvernieuwing. Focus op inzichtelijk maken opleidingsresultaat en herstructureren afdeling.
Daarnaast onderhouden contacten met externe opleidingsinstituten. Vervullen van accountmanagersrol richting interne klanten.

Maart 2007 – december 2007


Operationeel Manager Klantenservice

Interim-Operationeel Manager bij NUON CCC te Leeuwarden.
Directe aansturing van 8 Teamleiders. Verantwoordelijk voor realisatie van efficiency target van 40%, onder meer door implementatie LEAN concept. Direct FTE verantwoordelijk. Daarnaast viel de klanttevredenheid en het servicelevel van telefonie en non-telefonie binnen mijn rol.

Daarnaast outsourcingstraject (ccc-activiteiten) begeleid via Europese aanbestedingsprocedure (RFI/RFP-traject).

Tevens loopbaanprogramma opgezet bij NUON Leeuwarden. Focus lag hierbij op realiseren van een cultuurverandering bij het middelmanagement.

Januari 2006- maart 2007


Plaatvervangend Manager Customer Contact Center
SNT Nederland

Operationeel eindverantwoordelijk voor de klantenservice van KPN Mobile (140 FTE). Directe aansturing en coaching van 17 Teammanagers. Verantwoordelijk voor efficiënte afhandeling van klantcontacten en kwaliteit van de dienstverlening (klanttevredenheid, servicelevel,etc).

Onderdeel van MT.

Bijzonderheden: kennis van en ervaring met implementatie van de COPC-methodiek (model voor performanceverbetering)
Maart 2005- Januari 2006



Manager Opleidingen
SNT Nederland

Eindverantwoordelijk (P&L, kwaliteit) voor het resultaat van de afdeling Opleidingen (20FTE). Daarnaast verantwoordelijk voor onderstaande commerciële activiteiten. Verantwoordelijk voor het coachen en motiveren van 22 opleiders in het bijzonder op het gebied van didactische vaardigheden. Onderhouden contacten met externe opleidingsinstituten. Vervullen van accountmanagersrol richting interne en externe klanten.

Onderdeel van MT SNT Nederland

Begin 2004 reorganisatie (reductie en herinrichting) doorgevoerd. Vormgeven aan de professionaliseringsrichting van de afdeling (van “kostenpost” naar profitcenter).
Januari 2004-maart 2005



Commercieel manager Opleidingen
SNT Nederland

Verantwoordelijk voor omzettarget inzake extern (buiten SNT) verzorgen van Opleidingen. Daarnaast landelijk verantwoordelijk voor het coachen en motiveren van 20 opleiders. Vervullen van accountmanagersrol richting klanten, bewaken en verbeteren kwaliteit van de opleidingen, geven en ontwikkelen van managementopleidingen.

Bijzonderheden: E-learning als trainingsmethodiek geïmplementeerd in de organisatie.
April 2003 – januari 2004


Locatiemanager Opleidingen
SNT Nederland

Verantwoordelijk voor vormgeven en implementeren landelijk opleidingsbeleid. Tevens verantwoordelijk voor regionale kwaliteit gegeven opleidingen. Coachen en motiveren van tien opleiders, in bijzonder op het gebied van didactische vaardigheden. Verder vervullen van accountmanagersrol richting klant, bewaken en verbeteren kwaliteit van de opleidingen, geven en ontwikkelen van managementopleidingen.
November 2001- april 2003

Bijzonderheden:
Na de fusie van SNT Nederland met KPN Callcenters in november 2001 gevraagd voor deze functie. Naast bovengenoemde taken en verantwoordelijkheden proces van integratie vormgegeven en begeleid.


Trainer
SNT Nederland

Verantwoordelijk voor ontwikkelen en geven van product-, communicatie- en managementtrainingen (zoals conflicthantering, omgaan met ziekteverzuim, situationeel leidinggeven, gesprekstechnieken). Coachen van leidinggevenden, ontwikkelen en uitvoeren van assessments voor kandidaat managers en het vervullen van een adviesrol richting management.
Januari 2001-November 2001


HR Consultant
SNT Nederland

Verantwoordelijk voor uitvoeren beleid hoofdkantoor op decentraal niveau, verzuimpreventie, werving en selectiegesprekken, adviseur van een aantal afdelingen aangaande HR aangelegenheden, coachen management in uitvoeren HR taken.
Januari 2001-November 2001



Junior HR Consultant (stage)
SNT Nederland

Dezelfde verantwoordelijkheden als hierboven beschreven bij de functie van HR Consultant.
Als project tijdens deze stage een verzuimpreventieplan voor de hele SNT Nederland organisatie geschreven en geïmplementeerd.
Januari 2000-december 2000

Bijzonderheden:
Stage is door HR Manager SNT Nederland en mijn stagebegeleider beoordeeld op niveau HBO+. Ik heb tijdens de stage als volwaardig HR Consultant werkzaamheden verricht. SNT heeft mij na de stage een contract aangeboden.



Opleiding interimmanager

HBO Personeel en Arbeid, Hanzehogeschool Groningen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Innovatief
Sociaal
Overzicht
Resultaat
Creatief
Enthousiast
Plezier



Talenkennis interimmanager

Nederlands zeer goed
Engels goed
Duits goed
Frans redelijk

 beschikbaar?