T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



projectmanager, businiessconsultant, manager

projectmanager, businiessconsultant, manager

Werkervaring interimmanager

Organisatie Humanitas Woonzorg Plus
Bedrijfstak Zorg
Periode 098/2011 - heden
Functie Organisatie adviseur (zzp)
Situatie
De organisatie bestaat uit drie verzorgingscentra die zijn gefuseerd in een stichting. De centra werken nog grotendeels zelfstandig. Er zijn bezuinigingen noodzakelijk.

Werkzaamheden
Ondersteunen en begeleiden om effiency van de facilitaire diensten te vergroten. Helpen om het centralisatievraagstuk in kaart te brengen en de managers faciliteren om de gewenste veranderingen tot stand te brengen
Resultaat: De organisatie is in staat de interne fusieprocessen door te voeren waarmee de gewenste effeciency wordt bereikt.

Werkervaring
Organisatie Exxellence
Bedrijfstak ICT
Periode 12/2009 - heden
Functie Organisatie adviseur /trainer(zzp)

Situatie
Het bedrijf opereert in de gemeentelijke markt waar bezuinigingen hoog op de agenda staan. Het herijken van de visie en het in samenhang benutten van de aanwezige competenties is cruciaal om de continuïteit te borgen en groei te bewerkstelligen.

Werkzaamheden
Traject leiderschapsontwikkeling(6 personen). Organiseren en begeleiden van verschillende sessies en gesprekken over leiderschap, toekomstvisie, strategie van het bedrijf en samenwerking. Tijdens dit traject wordt gewerkt met het model van Insights dat uitgaat van psychologische voorkeuren om zelfinzicht, organisatieontwikkeling en effectieve interacties te bevorderen.
Resultaat: Bedrijf kan zich beter voorbereiden op de veranderende markt en omgeving en vormt een hechter samenwerkend team.

Werkervaring
Organisatie Itility
Bedrijfstak ICT
Periode 12/2009 – heden
Functie Organisatie adviseur/trainer (zzp)

Situatie
Een jong en sterk groeiend bedrijf dat zich onderscheidt door goed en snel resultaat te leveren. Vanuit de gedachte dat zij de klant ‘ontzorgen’ , wordt in trainingen gewerkt aan inlevingsvermogen, samenwerken en leiderschap.

Werkzaamheden
Traject rond het ontwikkelen van gedragsvaardigheden van ICT consultants (25 personen). Het gaat om communicatieve vaardigheden, feedback geven en ontvangen, klantgerichtheid en samenwerken. Periodiek worden consultants getraind en ook individueel gecoached. Er wordt gebruik gemaakt van gedragsprofielen van Insights, een model dat gebaseerd is op de psychologische inzichten van Carl Jung. Ik adviseur en help als sparringspartner om strategisch personeelsbeleid effectief vorm te geven.
Resultaat: Consultants zijn beter in staat zich in de omgeving van de klant in te leven en kunnen projecten effectiever uitvoeren.

Werkervaring
Organisatie Gemeente Leidschendam-Voorburg
Bedrijfstak Lokale overheid
Periode 03/2009 -08/2009
Functie Projectmanager Continuïteitsplan
Situatie
De gemeente is verantwoordelijk voor de continuïteit van verschillende processen en diensten ook als een crisis ontstaat. Hierop moet zij goed voorbereid zijn middels een continuïteitsplan. Dit is bij wet geregeld.

Werkzaamheden
Coördineren van het proces om te komen tot een gedegen continuïteitsplan voor de gemeente. Het overtuigen van het management en helpen met het opstellen van de plannen, bewaken van de voortgang, communicatie organiseren het toetsen van de plannen. De gedragscomponent was een belangrijk onderdeel in het proces.
Resultaten: een actueel en uitvoerbaar continuïteitsplan voor de hele gemeente in geval van rampen en crises.

Werkervaring
Organisatie Gemeente Leidschendam-Voorburg
Bedrijfstak Lokale overheid
Periode 03/2009 -06/2010
Functie Projectmanager Sturen met uren (zzp)

Situatie
Op verschillende plekken in de organisatie en in verschillende systemen worden uren geregistreerd voor verschillende doelen. De veranderopdracht was om dit terug te brengen naar registratie in één systeem met als primair doel sturen op ingezette uren. Een gevoelig onderwerp bij veel managers en medewerkers.

Werkzaamheden
Processen in kaart brengen en optimaliseren, dialoog op gang brengen over het thema om weerstand en gevoeligheden over urenregistratie te kunnen wegnemen. Alternatieven onderzoeken en uitwerken. Voorstellen doen over werkwijze aan management en directie, bijeenkomsten organiseren om het denken over tijdschrijven te ontwikkelen. Sessies organiseren en begeleiden om te komen tot verandering in het gedrag rond urenregistratie en aanwezigheid.
Resultaten: Prikklok is organisatiebreed afgeschaft, urenbegroting en -planning sluit beter aan bij planning- en control cyclus. Veranderd denken en gedrag over urenregistratie. Veranderd denken over prikklok en aanwezigheid.

Werkervaring
Organisatie Gemeente Leidschendam-Voorburg
Bedrijfstak Lokale overheid
Periode 03/2009 -10/2011
Functie Projectmanager Vernieuwing Functiewaardering (zzp)

Situatie
De verhouding van het aantal functies tot het aantal medewerkers was bijna één op twee. Doel van de opdracht het huidige systeem te vervangen door een vereenvoudigd en flexibeler systeem om ook het hanteren van andere strategische HR-instrumenten (competentiemanagement, leeftijd- en fasebewust loopbaanbeleid, beloningsbeleid) beter mogelijk te maken.

Werkzaamheden
Inventarisatie, opzetten nieuwe systematiek,toetsen aan de behoeften bij het management, uitwerken en relateren aan huidige systematiek, toetsen aan de huidige CAO en Sociaal Statuut. Sessies organiseren en leiden over toekomstig systeem met verschillende belangengroepen. Ondersteunen in het ontwikkelen van nieuw strategisch personeelbeleid en het ontwikkelen van het management om dit beleid te kunnen uitvoeren.
Resultaat: Nieuw functiehuis dat past bij het te voeren strategisch personeelbeleid van de gemeente. Leiderschapsontwikkeling bij management passend bij nieuw te voeren strategie en bijpassend handelen van het management.

Werkervaring
Organisatie Gemeente Leidschendam-Voorburg
Bedrijfstak Lokale overheid
Periode 03/2006 -03/2009
Functie Trainer Leiderschapsontwikkeling

Situatie
De gemeente wilde haar managers ontwikkelen naar resultaatgericht integraal leiderschap. Managers werden opgeleid om eigen medewerkers te trainen op leiderschap en persoonlijke ontwikkeling
Binnen de afdeling werd een traject hiervoor gestart.

Werkzaamheden
In het ontwikkeltraject het ik als trainer de sessies begeleid met groepen medewerkers en individuele medewerkers gecoached op specifieke ontwikkelvraagstukken. Opzetten en voorbereiden van de trainingen Resultaten: Als gevolg van de trainingen en coaching zijn medewerkers zelfstandiger gaan werken.

Werkervaring
Organisatie Gemeente Leidschendam-Voorburg
Bedrijfstak Lokale overheid
Periode 03/2006 -03/2009
Functie Afdelingsmanager ICT

Situatie
De gemeente was na een ingrijpend fusieproces bezig haar bedrijfsvoering en processen op orde te krijgen. Tegelijkertijd werden vele nieuwe projecten gestart vanuit veranderende wetgeving met als doel realisatie van digitale dienstverlening. Herinrichtingsvraagstukken speelden door de hele organisatie en ook bij ICT.

Werkzaamheden
Leidinggeven aan afdeling(45 fte), aansturen ICT projecten als projectmanager of opdrachtgever, bijdragen aan het verandermanagement organisatiebreed, invoeren procesgericht werken, vormgeven en opbouwen informatiemanagement, informatie-architectuur ontwikkelen en optreden als projectleider voor diverse organisatiebrede projecten (vernieuwen infrastructuur en telefonie, realisatie midoffice suite, digitaliseren processen rond dienstverlening).
Resultaten: Vernieuwde informatie-architectuur, gedigitaliseerde processen voor dienstverlening aan burgers, procesgericht werken gemeentebreed ingevoerd, vernieuwde telefonie en ICT-infrastructuur, beheersing processen volgens ITIL en BISL ingevoerd, verbeterde samenwerking door coaching en training.

Werkervaring
Organisatie Gemeente Leidschendam-Voorburg
Bedrijfstak Lokale overheid
Periode 03/2004 -03/2006
Functie Afdelingsmanager Administraties
(25 fte)

Situatie
De afdeling was na een kortdurend fusieproces tussen twee gemeenten samengevoegd. Veel mensen hadden moeite om zich aan de veranderde omstandigheden aan te passen en veel administratieve processen waren nog niet geharmoniseerd.

Werkzaamheden
Leidinggeven aan afdeling (25 fte), bewaken en stroomlijnen afdelingsprocessen (financiën, personeels- en salarisadministratie), bijdragen aan ontwikkelen van organisatiebrede planning & control. Sturen van projecten (met prince 2 methodiek) zoals realisatie nieuw personeelsinformatiesysteem, scanning facturen en tijdschrijven. Coachen en begeleiden van medewerkers zowel in persoonlijke ontwikkeling als in samenwerking. Coaching van een nieuwe collega leidinggevende, leiderschapsontwikkeling.
Resultaten: Nieuw personeelsinformatiesysteem, tijdschrijven organisatiebreed ingevoerd, planning en control instrumenten ontwikkeld, verbeterde verhoudingen medewerkers door training en coaching.

Werkervaring
Organisatie Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond
Bedrijfstak Lokale overheid/ICT
Periode 2002 -2004
Functie project manager nieuw meldkamersysteem

Situatie
Vanuit Brandweer, Politie en Ambulancediensten was een programmabureau ingesteld om het bouwen
van een gezamenlijke meldkamer voor hulpdiensten te realiseren. Vanuit de drie diensten en de lokale politiek was veel weerstand vanwege de kosten en de slagingskans van het programma.

Werkzaamheden
Opstellen projectplan, projectbegroting en planning,bewaken voortgang deelprojecten volgens prince 2 projectmethodiek en samenhang andere projecten zoals C2000. Aansturen projectteams, coördineren van de samenwerking met andere projectleiders binnen het programma. Verzorgen rapportages, presentaties en trainingen. Ontwikkelen van veranderstrategie voor onder meer nieuwe werkwijzes, opleidingen en organiseren van dialoog rond integrale samenwerking van de hulpdiensten, participeren in diverse veranderprogramma’s.
Resultaten: Nieuw functionerend meldkamersysteem voor hulpdiensten brandweer, ambulance en politie en nieuwe werkwijze. Plan om geïntegreerd werken door alle diensten met hetzelfde systeem te realiseren in een nieuwe gezamenlijke meldkamer.

Werkervaring
Organisatie Hulpverleningsdienst Rotterdam Rijnmond
Bedrijfstak Lokale overheid
Periode 2000 – 2002
Functie Projectmanager Meldkamerprojecten

Situatie
Aan de vooravond van het samenvoegen van meldkamers waren de voorbereidingen van het verhuizen naar de nieuw te bouwen meldkamer in het World Port Center (WPC) in volle gang. Ontwikkelingen zoals regionalisatie van de brandweer hadden effect op het functioneren van mensen, processen en systemen.

Werkzaamheden
Leidinggeven aan projectteams voor diverse veranderprojecten voor de meldkamer zoals vervanging openbaar meldsysteem, realisatie van nieuwe videoswitch voor bediening meldkamersystemen, beheer en onderhoud aan diverse meldkamersystemen. Formuleren strategisch informatie- en automatiseringsbeleid op regionaal niveau. Sommige projecten werden volgens prince 2 methodiek aangepakt.
Resultaten: Nieuw ingevoerde systemen voor kritische bedrijfsprocessen op de meldkamer, borging continuïteit en kwaliteit van systemen, borging en ondersteuning inzet communicatie ICT bij rampen en crises. Veranderde werkwijzen en opgeleide medewerkers.

Werkervaring
Organisatie Brandweer Rotterdam
Bedrijfstak Lokale overheid
Periode 1996 – 2000
Functie ICT manager

Situatie
Een centrale ICT-afdeling bestond nog niet binnen de brandweer. Lokale netwerken werden samengevoegd en uitgebreid met verbindingen over de hele stad (16 kazernes). Er werd gestart met het regionaliseren van de brandweer organisatie in de regio Rijnmond.

Werkzaamheden
Vormgeven en opbouwen nieuwe centrale ICT-afdeling(10 fte), strategisch informatie- en automatiseringsbeleid opzetten en invoeren. Leidinggeven, opstellen en bewaken jaarplannen en budgetten. Aansturen van verschillende organisatiebrede projecten zoals het ontwikkelen en implementeren van kritische bedrijfsapplicaties. Sluiten en beheren van diverse onderhoudscontracten. Participatie in reorganisatie en managementontwikkeling.
Resultaten: IT als ondersteunende dienst ingericht en geprofessionaliseerd met ITIL als beheersmethodiek, kritische managementinformatiesystemen gerealiseerd zoals incidentenregistratie, vergunningenbeheerssysteem, financieel systeem.

Werkervaring
Organisatie Brandweer Rotterdam
Bedrijfstak Lokale overheid
Periode 1993 – 1996
Functie Afdelingshoofd Bedrijfsbureau
Situatie
Het bedrijfsbureau ondersteunde de primaire incidentenbestrijding door investeringsplanning, systeembeheer, inkoopadminstratie en roostering van brandweermensen.

Werkzaamheden
Samenstellen jaarlijkse begroting voor materieel, huisvesting en persoonlijke bescherming. Opzetten en bewaken van meerjareninvesteringsplannen voor materieel en huisvesting. Leidinggeven (6fte), verantwoordelijk projectleider voor invoeren van een nieuw systeem voor kledingverstrekking. Bijdragen als projectleider aan decentralisatie van processen (integraal management en resultaatgericht werken).
Resultaten: Verbeterde ondersteunende processen door invoeren van een nieuw roostersysteem, nieuw kledingverstrekkingssysteem.

Werkzaamheden
Organisatie Beatrix Ziekenhuis in Gorinchem
Bedrijfstak Zorg
Periode 1992 – 1993
Functie Projectmedewerker Logistiek

Situatie
Het ziekenhuis ging verhuizen naar een nieuwbouwlocatie. Veel systemen en werkwijzen werden vernieuwd zoals voor bevoorrading, voedsel- en kledingverstrekking en interne transportroutes.

Werkzaamheden
Selecteren en implementeren bevoorradingssysteem voor verpleegafdelingen en operatiekamer.
Verbeteren interne logistiek voor diverse transporten (afval, linnen, eten, instrumenten, dossiers)
Invoeren nieuw kledingpakket en verstrekkingssysteem. Coördineren en plannen verhuizing van het magazijn naar nieuwbouwlocatie.
Resultaten: Nieuw ingevoerde systemen en werkwijzen in nieuwbouwlocatie van het ziekenhuis.

Persoonskenmerken enthousiast, gedreven en creatief, doener en doorzetter, mensgericht en optimistisch,goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden

Opleiding interimmanager

Studie Technische bedrijfskunde
Onderwijs instelling TH Rijswijk (HTS)
Resultaat Diploma 1991
Stages Sijthoff Pers,Fokker, Agfa, Draft Detachering

Cursussen
•Training Deep Democracy (2009), methode voor besluitvorming en conflicthantering in groepen
•Geaccrediteerd voor Insights, gedragsprofielen (2009)
•Management development bij de Gemeente door de Rooy (2008)
•Workshop Keteninformatisering (prof. J. Grijpink, 2008)
•Training verandermanagement bij de Baak in 2007
•Cursussen op het terrein van ICT zoals ITIL (2003), Prince 2 projectmanagement (2005), BISL (2007)
•Cursus Gemeente Financien (Besluit Begroting en Verantwoording,bestuursacademie 2004)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ondernemend, innovatief, visie, besluitvaardig, coachen, leiderschap, luisteren
Persoonskenmerken enthousiast, gedreven en creatief, doener en doorzetter, mensgericht en optimistisch,goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels goed
Frans, Duits redelijk
Spaans een beetje

Overig

Actief als (klassiek) pilates instructeur voor zowel personal training als groepslessen

 beschikbaar?