T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



(verander)consultant, HRM adviseur, recruiter, organisatieps

(verander)consultant, HRM adviseur, recruiter, organisatieps

Werkervaring interimmanager

Periode : juni 2002- heden
Bedrijf : consultants (eigen bedrijf)
Functie : Recruitment/HR advisering/veranderkundige
Taken : Werven en selecteren van nieuw personeel en ontwikkelen, advisering en operationele begeleiding HR activiteiten
Toelichting:
Voor diverse bedrijven (profit en non-profit) HR advies uitbrengen, begeleiden bij ontslag of arbo technische zaken. Medewerkers werven en begeleiden bij nieuwe baan.
Veranderprocessen vormgeven en advies verstrekken.

Periode : april 2007- augustus 2008
Thuis gebleven vanwege zwangerschap en bevalling. Ik wilde graag het grootste gedeelt van het eerste jaar bij mijn dochter blijven.

Periode : oktober 2006- april 2007
Bedrijf : Energie organisatie
Functie : Verandermanager- (cultuur verandering)
Taken : implementatie wetgeving; BEI-VIAG-VEWA (1500 fte)
Toelichting:
De doelstelling van het project is de invoering van normen op het gebied van veilige bedrijfsvoering energienetten binnen Eneco Netbeheer en Infra, zodanig dat gewerkt kan worden conform de wetgeving veiligheidsnormen van BEI, VIAG en VEWA.
Kerntaken: organisatie veranderingen doorvoeren, inrichten van processen, ontwikkelen van vaardigheden, attitude en kennis conform wetgeving, cultuurverschillen minimaliseren, leercyclus vergroten.


Periode : augustus 2006 - oktober 2006
Bedrijf : Energie organisatie
Functie : Interim organisatieadviseur
Taken : Advisering bij invoering Dienst Ondersteuningspunt (150 fte)
Toelichting:
Benoemen, ondersteunen en begeleiden bij het vergroten van betrokkenheid van verandering, cultuurverschillen inzichtelijk maken, adviseren bij opleidingsplan, OR advies uitbrengen en OR informeren, individuele en groepsgeoriënteerde gedragsveranderingen doorvoeren, begeleiding invoering nieuwe organisatie.


Periode : mei 2006 – augustus 2006
Bedrijf : Energie organisatie
Functie : Interim organisatieadviseur BOA planning
Taken : Advisering bij invoering nieuwe plannerfunctie (1000 fte)
Toelichting:
Verantwoordelijk voor de borging van het veranderingstraject (ontwikkelen van vaardigheden, attitude en kennis).
Kerntaken: analyseren en verminderen van cultuurverschillen, opleidingstraject ontwikkelen, coaching, vergroten van betrokkenheid, procesadvisering.


Periode : oktober 2005 – mei 2006
Bedrijf : Ministerie VWS
Functie : Interim projectleider nieuwe zorgverzekering (projectgroep 23 personen)
Taken : Coördinatie uitvoering en invoering nieuwe zorgverzekering + opvang publieksvragen
Toelichting:
Verantwoordelijk voor coördinatie en informatie verstrekking publieksvragen via telefoon, e-mail, fax, brief.
1. Coördineren en bewaken van de management taken van de overflow-partners;
2. Aanjagen van verbeter- en verandervoorstellen ten behoeve van de uitvoering project nieuwe zorgverzekering;
3. Deëscaleren van geëscaleerde verhoudingen;
4. Voortgangsrapportages verstrekken aan het Ministerie;
5. Gesprekspartner van de ministeriele leden en beleidsmedewerkers;


Periode : november 2004 – september 2005
Bedrijf : Bankorganisatie
Functie : Interim manager Frontoffice
Taken : Optimaliseren van de afdeling; Structuur – en cultuurverandering
Toelichting: Leidinggeven aan 8 fte
Kerntaken: De afdeling weer op de “kaart” zetten binnen de organisatie, door middel van behalen van afdelingsdoelstellingen, verhogen van de kapitaalsproductiviteit en arbeidsproductiviteit, teamontwikkeling, verlagen van weerstand, veranderingsprocessen doorvoeren, klanttevredenheid optimaliseren, HR juridische adviesfunctie. Lid MT Facility Management.


Periode : november 2004 – augustus 2005
Bedrijf : Sociale Dienst
Functie : Projectleider inrichting facilitaire organisatie en –voorzieningen
Taken : Inrichting bedrijfsverzamelgebouw en begeleiding bij integratie van dienstverlenende afdelingen (soc.dienst/uwv/cwi)
Toelichting:
Kerntaken: coördinatie bouwactiviteiten, coördinator bouwteam, cultuurafstemming CWI/UWV/Sociale Dienst, verantwoordelijk voor publieke PR en communicatie gemeentebestuur, coördinatie faciliteiten inrichting gebouw.
Rapporterend aan directie OptimisD en gemeentebestuur.


Periode : november 2003- november 2004
Bedrijf : Politieacademie Nederland
Functie : Interim P&O manager, facilitair coördinator
Taken : reorganisatie P&O afdeling Rotterdam/Eindhoven (112 fte), herlocatie inrichting Rotterdam
Toelichting:
Verantwoordelijk voor ontwikkeling en uitvoering van personele en organisatorische processen. HR juridische adviesfunctie (ambtenarenrecht). MT lid. Ontwikkelen managementrapportage ten behoeve van College van Bestuur. Lid en coördinator van het bouwteam. Advisering over inrichting en onderhoud nieuwe gebouw.


Periode : september 2002- december 2003
Bedrijf : Transport organisatie
Functie : Interim HR manager
Taken : adviseur overname; herstructuring v.d. personele organisatie (60 fte)
Toelichting:
Adviseren overname bedrijf na faillissement.Verantwoordelijk voor integratie van 3 locaties. Herstructurering van de organisatie door aanpassingen in de structuur en cultuur. Verantwoordelijk voor ontwikkeling en uitvoering van personele en organisatorische processen. HR juridische adviesfunctie.
MT lid NL. Rapporterend aan directeur Nederland en Italië.


Periode : juni 2002 – april 2005
Bedrijf : Vastgoed organisatie
Functie : HR manager (interim, parttime)
Taak : opzetten (herinrichten) P&O afdeling (26 fte)
Toelichting:
Verantwoordelijk voor ontwikkeling en uitvoering van personele en organisatorische processen. HR juridische adviesfunctie. HR organisatieveranderingen initiëren en organiseren. Rapporterend aan algemeen directeur.


Periode : maart 2001- juni 2002
Bedrijf : Automatiseringsorganisatie
Functie : Personeelsfunctionaris
Taak : Protocol Europees beleid HR ontwikkelen (Nederland: 43 fte)
Toelichting:
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de juridische en arbeidsvoorwaardelijke aspecten van de organisatie.
Europa breed. Lid managementteam NL en EUR. Leidinggeven aan 12 fte.
Adviesfunctie aan de directie Engeland.
Tevens opdrachtgever voor een nieuw salarissysteem, en de aanbesteding van een mantelcontract kinderopvang en Arbo-dienst Europees breed.


Periode : juni 1999- maart 2001
Bedrijf : Automatiseringsorganisatie
Functie : interim sales engineering (afdeling Data@Vision)
Taak : Opzetten nieuwe business unit (5 fte) (2 Nederland, 3 België).
Toelichting: Verantwoordelijke voor te realiseren jaaromzet van € 2,3 mln.
Leiding geven aan 5 fte, verantwoordelijk voor opzetten van 3 verkoopkantoren, waarvan 2 in België en 1 kantoor in Nederland.
Kerntaken: Verantwoordelijk voor het inrichten van de processen acquisitie, marketing en inkoop in binnen- en buitenland, relatiebeheer, Rapporterend aan directeur Nederland.


Periode : september 1993-maart 1999
Bedrijf : Ziekenhuis (klinisch chemisch laboratorium)
Functie : management assistente (tot 1996)/ manager bedrijfsvoering KCL (1996-1999)
Taken : bedrijfsvoering optimaliseren voor en na de fusie (85 fte)
Toelichting: Leidinggevend aan 10 fte
Als pilot werd deze afdeling gekozen om de fusie tussen 2 ziekenhuizen voor te bereiden.
Kerntaken: verantwoordelijk voor inrichten organisatieprocessen, vergroten van kapitaal en arbeidsproductiviteit, behalen van financiële doelstellingen, aanspreekpunt voor (huis)artsen en verpleegkundigen, MT lid, Rapporterend aan hoofd KCL.



Opleiding interimmanager

OPLEIDINGSGEGEVENS (alle afgesloten met diploma)
Interim Management en Organisatie (SIOO)
Organisatiepsychologie
Ambtenarenrecht
Arbeidsrecht
Personeel & Arbeid
Management assistente
MEAO; juridisch/secretarieel

Diverse management en bedrijfskundige gerichte seminars/workshops:
Facility Management
Managen van veranderingsprocessen
Meten en beoordelen van competenties
HR accounting/controlling
Loopbaanbegeleiding
Sociale zekerheid
Strategisch Human Resource Management
Interim- en schaduwmanagement (RVIM)
Verzuimmanagement
Leiderschap bij verandering
Coachend leidinggeven


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Karaktereigenschappen:
• Ondernemend
• flexibel
• overtuigend
• zelfstandig werken
• leergierig
• flexibel
• helikopterview
• sociaal en integer
• geen 9- 5 mentaliteit
• resultaatgericht


Talenkennis interimmanager

Talenkennis:
Nederlands uitstekend
Engels uitstekend
Duits voldoende


 beschikbaar?