T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



verandermanager / interim-manager (10 jaar)

verandermanager / interim-manager (10 jaar)

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

Opdrachtgever Directie topklinisch ziekenhuis, post fusie
Periode Januari 2006 – 15 februari 2007.
Uit te voeren opdracht Interim- en verandermanagement binnen de divisie zorg (w.o. de transitie naar businessunitstructuur en implementatie besluit operatiecentra).

Periode Augustus 2005 – januari 2006 (zelfde organisatie als hierboven).
Uit te voeren opdracht Adviesopdracht: toekomst en veranderplan operatiecentra.


Opdrachtgever Directie algemeen ziekenhuis.
Periode April 2005 – november 2005.
Uit te voeren opdracht Carve-out, businessplan gemaakt voor Zelfstandige Behandel Centra.


Opdrachtgever:Directie topklinisch ziekenhuis, ouderenzorg, postfusie.
Periode:maart nov 2004 – juli 2005
Uit te voeren opdrachten:
-Interimmanagement Wonen & Zorg (315 langdurige zorgplaatsen en bedden, volledig pallet van zorgproducten op 4 locaties, 210 fte).
-Implementatie Inrichtingsplan, groot verandertraject

Opdrachtgever:Raad van Bestuur van een groot ziekenhuis, postfusie.
Periode:november 2002 – juli 2003.
Uitgevoerde opdrachten:
-Interimmanagement van een Cluster met Operatiecentrum, Intensive care, Anesthesiologie, SEH, CSA en Patiëntenlogistiek.
-Inrichting peri-operatieve-, acute- en intensieve zorg, longitudinaal met als subdoel een nieuwe medische vakgroep.
-Implementatie pré-operatieve screening.
-Veranderproces (advies en implementatie) bedrijfsvoering Operatiecentrum/IC en patiëntenlogistiek.

Opdrachtgever:Raad van Bestuur van een fusie ziekenhuis.
Periode:10 maart 2002 – augustus 2002.
Uitgevoerde opdrachten:
- interim-management Operatiecentra en Centrale sterilisatie-afdelingen op 4 locaties, (210 fte, 150 specialisten en €26 miljoen exploitatiebudget);
- nieuwbouwtraject.

Opdrachtgever:Directie algemeen ziekenhuis.
Periode:1 februari 2002 – 1 april 2002.
Uitgevoerde opdrachten:
- interim-management Laboratorium (crisissituatie).
- adviesrapport organisatie & beleid Laboratorium.

Opdrachtgever:Raad van Bestuur van een fusie ziekenhuis.
Periode:mei 2001 – 15 januari 2002.
Uitgevoerde opdrachten:
- interim-management patiëntenlogistiek en capaciteiten tijdens ingrijpende integratie- en verhuisbewegingen op strategisch- en tactisch niveau (crisissituatie).
- projectleider van het ziekenhuisbrede project patiëntencapaciteiten en logistiek. Beleidsontwikkeling (herontwerp, procedures en systeemontwikkeling) rondom het patiëntenproces.
- verbetertraject patiëntenfacturering (lid projectteam, voorzitter werkgroep.
- implementatie call-centrum polikliniekafspraken.


Opdrachtgever:Raad van Toezicht particuliere klinieken.
Periode: oktober 2000 – april 2001.
Uitgevoerde opdrachten:
- interim-management (vervanging van directeur i.v.m. ziekte en crisis).
- fusieproces continueren van drie voormalig zelfstandige particuliere klinieken en leiding gegeven aan een renovatietraject.

Opdrachtgever:Directie groot gefuseerd ziekenhuis.
Periode:Januari 2000 – september 2000.
Uitgevoerde opdrachten:
- analyse van de “core-business” en organisatieadvies.
- interim-management operatieafdelingen (115 fte, exploitatie f 25 miljoen/jr.).

Opdrachtgever:Internationale keten van commerciële behandelcentra.
Periode:16 april 1999 – november 1999.
Uitgevoerde opdracht:
interim-management in de rol van algemeen directeur.

Opdrachtgever:Directie van topklinisch ziekenhuis.
Periode:1 juli 1998 - 15 mei 1999.
Uitgevoerde opdrachten:
- interim-management van het operatiecentrum (118 fte, exploitatiebudget 25 miljoen).
- leider van een informatiseringproject: de voorbereiding en de implementatie van een procesondersteunend systeem.
- jaarplan 1999.
- organisatieadvies (plan voor de komende 3-5 jaar).

Opdrachtgever:Directie van een middelgroot ziekenhuis.
Periode:1 juni 1998 - 15 december 1998 (1-2 dagen per week).
Uitgevoerde opdracht:“Trainer on the job” van leidinggevenden.

Opdrachtgever:Directie van een middelgroot ziekenhuis.
Periode:6 december 1996 - 17 april 1998.
Uitgevoerde opdrachten:
- interim-management van het operatiecentrum (crisissituatie).
- de voorbereiding, inrichting en inhuizing van een nieuwbouw operatiecentrum (eindverantwoordelijk).
- de directie en O.R. geadviseerd over de organisatie en het beleid van het operatiecentrum, patiënten logistiek en vakgroep anesthesiologie.
- jaarplan 1998.
- informatiseringprojecten: de planning en implementatie van een procesondersteunend- en een anesthesieverslaglegging-systeem.

Opdrachtgever:Raad van Bestuur van een groot topklinisch (fusie-) ziekenhuis.
Periode:1 januari 1996 - 31 december 1996.
Uitgevoerde opdrachten:
- interim- management van de aanvankelijk gecombineerde eenheid traumacentrum, spoedeisende hulp en behandelpoliklinieken.
- adviesrapport uitgebracht t.b.v. een verbetertraject spoedeisende hulpverlening, traumacentrum en behandelpoliklinieken.
- PVE informatisering en automatisering opgesteld.

Opdrachtgever:Directie van een middelgroot ziekenhuis.
Periode:juni 1995 - mei 1996.
Uitgevoerde opdrachten:
- interim-management van het operatiecentrum.
- renovatie van de afdeling (bouwkundig).
- advies uitgebracht aan de directie over de organisatie en beleid van het operatiecentrum en de verdeling van de productiecapaciteit.

Opdrachtgever:Directie van een centrum ziekenhuis.
Periode:januari 1995 - oktober 1995.
Uitgevoerde opdracht:
-projectleider `organisatieontwikkeling operatieafdeling’:
onderzoek, verbeterplan en (gedeeltelijk) de implementatie.
- advies over de rol en positie maatschap Anesthesiologie.

Opdrachtgevers: Directies van een drietal commerciële bedrijven.
Periode:Januari 1994 - januari 1995.
Uitgevoerde opdrachten: organisatieadvies, coachen en acquisities.


Werkgever:Academisch Ziekenhuis Vrije Universiteit in Amsterdam.
Periode:juli 1990 - 1 januari 1994.
Functie: manager anesthesiologie, recoveries en dagbehandeling.

Werkgever:Rode Kruis ziekenhuis in Den Haag.
Periode:1 sept. 1986 - 1 juli 1990.
Functie:hoofd Operatiecentrum.




Opleiding interimmanager

Opleidingen:
post-doctoraal:opleiding tot “Certified Change Management Master” aan de Vrije Universiteit Amsterdam, Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde (2001).
universitair: Organisatie & Beleid, afgestudeerd op het onderwerp: “herontwerp van bedrijfsprocessen” (Business Process Redesign),Universiteit van Amsterdam, Vakgroep PSCW (1997).
post-hbo:Management Gezondheidszorg, Hogeschool Utrecht/Leusden (1987).
hbo:sociale academie, Den Haag (1985);anesthesie- en operatieassistent, Academisch Ziekenhuis Utrecht;diverse managementcursussen.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Vervolgopdrachten.

De opdracht vindt bij voorkeur plaats in een professionele organisatie met enige omvang (minimaal 200 medewerkers). De sectoren kunnen de profit- sector, gezondheidszorg of overheid (landelijk of provinciaal) zijn. Kenmerk van de opdracht is een gewenste verandering, voortkomend uit een heroriëntatie op de strategie, de wens om de effectiviteit te verbeteren of een fusieproces. Mijn ambitie daarbij is om vanuit een strategische en daarmee centrale positie de gewenste verandering van de cliëntorganisatie vorm te geven.
Mijn vaardigheden liggen op het terrein van organisatieanalyse, het regisseren van een veranderproces en het in gang zetten en borgen van de implementatie (verandermanagement). In het verlengde hiervan ligt het coachen van (nieuw) management. Kennis en kunde is paraat, met name binnen zorgorganisaties om “hands on” problemen aan te pakken. Bovendien beschik ik over competenties op het terrein van herontwerp van bedrijfsprocessen en ICT.
Van mij als verandermanager mag verwacht worden: integriteit, passie, “people-management”, teamwork, flexibiliteit, effectief verandermanagement en transparante voortgangsrapportages.



Talenkennis interimmanager

Nederlands en engels

 beschikbaar?