T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Directeur Personeelszaken

Directeur Personeelszaken

Werkervaring interimmanager

Februari 2007 – nu
CEVA Logistics plc (ex TNT Logistics), Hoofddorp
Director HR Development
CEVA Logistics (50.000 fte, > 100 landen). Contract logistics en freight forwarding. Lid Global HR Council, rapporterend aan Group Director HR. Verantwoordelijk voor initiatie en ontwikkeling Talent Development in CEVA. Talent development is inhoud gegeven door:
• Realisatie van een global standard in talent management en “flow to work”
• Een consistente benadering performance management + implementatie van een IT applicatie ter ondersteuning.
• Initiatie en oplevering CEVA Global Academy + realisatie initieeel opleiding curriculum.

CEVA Coporate Head Office is uitzonderlijk klein (totaal 140 fte tbv van een wereldwijde organisatie van 50.000 fte, circa 7 mrd EURO turn-over). Alle activiteiten zijn gerealiseerd door samenwerking met de 4 regios. Als global leader in dit werkveld vraagt dit veel van je effectiviteit, overtuigingskracht en team management. De resultaten klinken als een klok.

In aanvulling op mijn Talent Development functie ben ik sterk betrokken bij Operationele HR taken in regio Noord Europa, met een focus op UK en Centraal Europa (Duitsland). Voor het Global Head Office HR team functioneer ik als sparring partner voor de HR manager en zijn team met de nadruk op performance management en het trainen van HR managers op het gebied van People en Team Management


ING Real Estate, Den Haag Mei ‘03 – Januari ‘07

ING Real Estate, Den Haag
Manager Global Leadership Development. September ‘05 - Januari ‘07
Gedurende het eerste jaar van deze functie heb ik mijn oude functie als HR Consultant voortgezet naast mijn nieuwe taken als Manager LD.

ING REAL Estate was destijds een wereldwijd vastgoedbedrijf van circa 80 mrd Euro invested, circa 2500 medewerkers. Bij ING Real Estate was ik veranwoordelijk voor Global Leadership Development. Binnen deze afdeling vielen ING RE Business School, MD, performance management & recruitment . Ik heb deze afdeling destijds opgezet hetgeen nieuw was voor ING RE. In deze functie had ik de verantwoordelijkheid voor een team van 8 fte en rapporteerde ik aan het Global Head HR, ING RE.
De belangrijkste producten die we destijds opgeleverd hebben, was een performance management system en een talent review van de drie business lines. Vanuit de leadership development functie heb ik twee programma’s ontwikkeld en opgeleverd in een samenwerking met De Baak. Als MT HR lid had ik een actieve bijdrage in de ontwikkeling van de HR afdeling met als doel een betere gesprekspartner van het senior management te worden.

Medezeggenschap binnen ING RE is geregeld via de ING structuur en is sterk BU afhankelijk. Het contact met de bonden verliep via ING Groep. Vanuit RE gaven wij wel input maar omdat het een kleine unit binnen ING is was de invloed beperkt.


ING Real Estate Development
Senior HR Consultant Mei 2003 – December 2005
Verantwoordelijk voor Global HR binnen ING RE Ontwikkeling (12 countries, 450 fte). Rapporterend aan de Global Head HR en de CEO van ING RE Development verantwoordelijk voor HR in de volle breedte: Operationeel HR, Organisatie ontwikkeling, Beoordeling, functie waardering en arbeidsvoorwaarden en Talent Development voor RED. Functioneel rapporteerde de local HR managers aan mij (Spanje, Frankrijk & UK). In de kleinere landen werd e.e.a. direct met de country managing director afgewikkeld. Bij versschillende bedrijfsovernames als rechter hand van de CEO RED gefunctioneerd mbt medezeggenschap, organisatie ontwikkeling en invulling van key functies




Korn/Ferry International, Amsterdam September ‘98 – April 2003

Futurestep BV
Managing Consultant Maart ‘01 – April ‘03
In deze functie de gelijke verantwoordelijkheid als binnen KFI, daarnaast medeverantwoordelijk voor de positionering van FS en de samenwerking met KFI Amsterdam.

Korn/Ferry International BV
Consultant (Practice Leader Professional Services) September ‘98 – Februari ‘01
Executive search + business development. Als practice leader professional services ondersteuning van een team van twee medewerkers + search organisatie (10fte).


KPMG Holding NV, Amsterdam Mei ‘95 – Augustus ‘98

KPMG Holding NV, Amsterdam
Manager Human Resources Special Services Mei ‘96 – Augustus ‘98
Verantwoordelijk voor het HRM van de business unties: EDP Auditors, Corporate Finance, Forensic Accounting en de centrale stafdiensten. (550 fte). Leidinggevende van een klein HR team (2 fte + mijzelf). In deze functie raporteerde ik aan de director HR van KPMG Holding. De volgende aspecten maakten deel uit van mijn functie:
• Deelnemer HR Kernstaf (Hoofden HR, MD & C_B binnen KPMG)
• Organisatie ontwikkeling en HR Planning, ontwikkeling HR instrumenten voor de BU’s,
• Co-ordinator (als bestuurder) Medezeggenschap binnen EDP Audit in Corporate finance voorbereiding organisatie standpunten.
• Recruitment en arbeidsmarkt communicatie.
• Alle voorkomende HR activiteiten in mijn verantwoordelijkheidsgebied. (HR Operations en begeleiding leidinggevenden)


KPMG Accountants, regio Noord-Holland
Human Resources Manager Mei ‘95 – April ‘96
Bij KPMG Accountants was ik verantwoordelijk voor het HR Management voor circa 450 fte. Mijn taken kende de volgende onderwerpen: Werving & Selectie, Bijdragen aan de ontwikkeling van HR-Intrumenten, jaarlijkse salaris en promotie ronden, coordinatie beoordeling en promotie proces. Operationeel verantwoordelijk voor alle voorkomende HR activiteiten.


American Express International Inc., Amsterdam Augustus ’92 – April ‘95
Compensation & Benefits Officer Benelux
American Express organisatie in Benelux telde destijds 550 mederwerkers. Gedurende mijn dienstverband was er een sterke focus op centralisatie en Total Quality Management. Rapporterent aan de Director Human Resources Benelux, liet mijn functie zich het beste beschrijven door de volgende onderwerpen.
• Coordinatie en verbetering van het beoordelings process.
• Management Counselling , Development en advies met betrekking tot compensation & benefit programma’s
• Medewerkers tevredenheidsonderzoeken.
• Ontwikkelen van beleid op het gebied van ARBO en de implementatie van een personeelsinformatie system.
• Deputy Manager Human Resources.


De Valk International Yachtbrokers Februari ‘88 – Juli ’92
Assistant DGA Juni ‘89 – Juli ‘92
De Valk International is een holdig, die management support levert jachtmakelaardij kantoren een jacht service en assurantiebedrijf.

DE Valk International Yacht Brokers BV, Loosdrecht
Part-time Sales Representative Februari ‘88 – Mei ‘89


Opleiding interimmanager

HBO + Post HBO Personeels Management
OPLEIDINGEN CURSUSSEN
• 1985 – 1989 HEO Economisch Juridisch,
HEAO “HES”, Amsterdam

• 1993/1994 Post-Bachelors education HRM • Total Quality Management
• Training People Skills
• Assessor + OPQ - Training
• Consultancy Training
• 2005 ING Group LD workshop, Leadership Pipeline (Mr. Drotter)
• 2006 First line Manager (ING Business School)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ondernemend, besluitvaardig, coachend, Team builder

Talenkennis interimmanager

Engels & Duits / Nederlands moedertaal

Overig

Zeilen, Hockey, Running

 beschikbaar?