T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim of projectmanager of businessconsultant

Interim of projectmanager of businessconsultant

Werkervaring interimmanager

2008-heden Ordina Regiegroep Rabobank Nieuwegein
Service Delivery Manager Producten
• Eindverantwoordelijk voor alle diensten die Ordina levert aan het ‘Producten’ domein van Rabobank
• De diensten omvatten:
• Detachering van professionals
• Beheer van maatwerkapplicaties
• Transitietrajecten van onsite naar offshore
• Beheer van OTS applicaties
• Onsite projecten
• Offshore projecten
• Consultancy
• KPI’s: Customer Satisfaction, Operational Excellence, Financials, Growth
• Verantwoordelijk voor aansturing van de offshore onderaannemer Cognizant Technology Solutions (CMM level 5)
• Aansturing van alle leverende Ordina onderdelen
2007-februari 2008 Ordina Regiegroep Rabobank Nieuwegein
Service Delivery Manager derdelijn ondersteuning
• Als onderdeel van het onderstaande transitieproject ben ik gestart met het verbeteren van derdelijn ondersteuning voor de Rabobank
• Leiding geven aan een twaalftal coördinatoren en hen introduceren in de werkwijze van Ordina
• Operationeel leiding geven aan alle derdelijn ondersteuningsactiviteiten
• Cultuurverandering bewerkstelligen van alle medewerkers die een rol spelen bij de derdelijn ondersteuning
• Implementeren van de derdelijn ondersteuning in de beheer (lijn) organisatie van Ordina
• Onderdeel uitmaken van de Regieorganisatie binnen Ordina voor de Rabobank
2007- 2007 Ordina Nieuwegein
Transitiemanager
• Vanaf begin 2007 heb ik leiding gegeven aan het transitieproject van de grootste outsourcingdeal in de geschiedenis van Ordina. Het betrof hier de overname van 150 interne medewerkers van de Rabobank en de overname van ongeveer 300 externe medewerkers
• Deze outsourcing was een coproductie met Cognizant Technology Solutions. Deze partij was en is verantwoordelijke voor alle onsite/offshore werkzaamheden binnen deze overeenkomst
• De transitie richtte zich op drie punten: Personeel, Operatie en Governance
• Aspecten die bij deze transitie onder meer aan de orde kwamen zijn:
• Opzetten Demand Supply organisaties
• Verhuizing van 400 medewerkers
• Ontwerpen, afspreken en implementeren van verschillende processen en procedures waaronder Business Continuity Management en Innovatie
• Kennisoverdracht
• Definitieve vastlegging en invoering van KPI’s
• Cultuurverschillen
• Introductie van Engels als voertaal
2003-2006 Ordina Application Management (AM) Nieuwegein
Bid- en programmamanager & selling consultant
• Als bid- en programmamanager leidde ik bij AM het proces vanaf het signaleren van een lead tot en met het implementeren van de verkochte dienstverlening. Deze dienstverlening betreft het leveren van applicatiebeheer van maatwerkapplicaties
• Dit waren vaak langdurige trajecten omdat outsourcing geen off-the-shelf product is en er vertrouwen tussen klant en leverancier moet ontstaan
• Mijn verantwoordelijkheden waren het om een voor de klant én voor Ordina financieel en emotioneel aantrekkelijk aanbod te maken. Hierna begeleidde ik de klant bij het zetten van de stap naar outsourcing (incl RFI en RFP). Na het afsluiten van het contract, borgde ik de goede inrichting van de dienstverlening voor deze klant. Hierna namen Servicemanagers het contract over
• Als consultant ben ik actief geweest bij verschillende klanten om hen te helpen bij het inregelen of verbeteren van beheerprocessen. De methoden die hierbij vaak werden gebruikt zijn voornamelijk gestoeld op BiSL, ASL en ITIL
2001-2003 Ordina Sociale Zekerheid Consulting Zeist
Projectmanager
• Invoeren nieuwe werkprocessen en een elektronisch kanaal voor gegevensuitwisseling voor een afdeling van een uitvoeringsinstelling
• Ontwikkeling en technische implementatie van een internetportal dat backofficegegevens ontsluit voor klanten en via welke meldingen aan de betreffende uitvoeringsinstelling kunnen worden gedaan
• Programmacoördinatie van een verbeterprogramma van een ander Ordina onderdeel. Doelstelling van dat programma was het verlagen van de hoeveelheid escalaties, verhogen van de klanttevredenheid en het behalen van verscheidene commerciële resultaten
• Migratie van mobiele KA infrastructuur voor medewerkers van het GUO
• Daarnaast heb ik in deze periode een bijdrage aan de professionalisering van Ordina en leadgeneratie geleverd
2000-2001 Belastingdienst Automatisering Centrum (BAC) Apeldoorn
Projectmanager
• Verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van verschillende systemen voor interne klanten
• In de periode dat ik hier heb gewerkt, heb ik 9 releases succesvol geïmplementeerd en een aantal junior projectleiders begeleid
1998-2000 Relan ICT Zeist
Projectmanager & Consultant
• Projectmanager van softwareontwikkelingtrajecten in Oracle classic, Cobol en Ms Access
• Projectmanager van een project over elektronische gegevensuitwisseling binnen de Sociale Zekerheid
• Verder projecten voor: Cadans, GUO, Relan Zekerheid, Relan Pensioen en Relan Arbo


Opleiding interimmanager

1997-2001 Hogeschool Brabant (HEAO) Breda
• Bedrijfskundige Informatica
• Met een gemiddeld eindcijfer van een acht afgestudeerd
1994-1995 Hogeschool Utrecht (HEAO) Utrecht
• Logistiek
• Propedeuse behaald
1989-1992 Titus Brandsma MEAO Velp (gld)
• Logistiek & BedrijfsAdministratie
• Met een gemiddeld eindcijfer van een acht afgestudeerd

Opleiding Algemene Opleiding Bankbedrijf, NIBE-SVV

Training Coaching, Buro Meeuws

Training Effectief Leiderschap, Remco Claassen

Training Strategic Selling, Coach & Commitment
Training Large Accountmanagement Proces, Coach & Commitment

Training Application Service Library (ASL), Ordina Application Management

Training Commercieel Schrijven, Ordina Academy

Training Europees Aanbesteden, Ordina Tenderbureau

Training Essential Commercial Skills, SARV

Training Omgaan met weerstand, Kernconsult

Training Prince2 Practitioner (incl certificering), Lagant

Training Prince2 Foundation (incl certificering), QFace

Opleiding Projectmanagementleergang, Coach & Commitment

Training DSDM, ISES International

Training Projectmatig werken, NIMO


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Als interim- of contractmanager, projectmanager of als adviseur ben ik inzetbaar. Mijn expertise ligt in de gebieden Outsourcing, Application Management, Offshoring van applicatie-ontwikkeling & beheer en RFI/RFP trajecten. Mijn persoon kenmerkt zich door een resultaatgerichte houding, een gezonde drive, besluitvaardigheid, doorzettingsvermogen en gevoel voor de verschillende bedrijfsculturen, politiek en belangen. Het merendeel van mijn ervaring komt uit de (semi) overheid en uit de financiële sector.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, moedertaal
Engels, uitstekend

 beschikbaar?