Flex Manager
De top 21118 Flexmanagers van Nederland
21118 professionals

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Algemeendirecteur / General manager / operations

Algemeendirecteur / General manager / operations

Werkervaring interimmanager

2004 – heden, Interim management, Vught, Interim manager
Utvoeren van Interim management opdrachten op het gebied van:
o Turnaround management
o Change management
o Operational excellence / lean implementatie
o Post merger integration

2016 – 2016 (Oktober) , Oerlemans-Foods, onderdeel van H2 Equity participaties
Interim Plant Manager
o Turnaround en profit improvement
o Volume verhoging van 20% zonder investering
o Implementatie performance management, turnaround en herstellen van rust, vertrouwen en creëren van enthousiasme
o Profit improvement plan : rationalisatie van product/markt combinatie versus volume resulterend +25% meer Ebitda

2011 - 2015 Abird BV., Operations Director
ABIRD BV, Rotterdam, Nederland, Operations Director, Familie bedrijf met NPM Capital als grootste aandeelhouder. Organisatie van €30 M gericht op de verhuur van technisch materieel aan de industrie zoals Stroom, Lucht, lasapparatuur, Tools en Hef en Hijs materieel. Tevens gericht op verkoop van Lastechniek. Vestigingen in Nederland, België en Duitsland. In totaliteit 6 verschillende bv’s.

Operations Director, 2 hoofdige directie, rapporterend aan RVC.
Verantwoordelijk voor Operations, ICT, HRM en Finance (120Fte’s)
o Groeistrategie ontwikkeld en gerealiseerd. Acquisitie van twee bedrijven en binnen de bestaande organisatie geïntegreerd.
o Operational Excellence / Lean geïmplementeerd. Verder gaande professionalisering van proces en procedures. Fact driven / KPI’s.
o Coaching en begeleiding van Key managers gericht op accountability en ontwikkeling van kerncompetenties.
o Herfinanciering met Bank. Uitbreiding kredietfaciliteiten.

2010 - 2011 Associé Bakkenist N.V. Organisatie Adviseurs & Managers. Interim Executive werkzaam vanuit de groep Handel en Industrie met als specialisatie:
o Turnaround management
o Post merger integratie
o Sparring partner MD / DGA / directie

2007 - 2009 Carrier Bedrijfskoeling Nederland BV, CEO / Managing director Organisatie van € 85 M gericht op verkoop, distributie, installatie en service van bedrijfskoeling voor supermarkten met 350 Fte’s en 2 locaties.
P&L verantwoordelijk voor Carrier en Smeva bedrijven en brands.
o Vast stellen en uitvoering van strategie m.b.t. organisatie verbetering,
empowerment en accountability.
o Realisatie van een €30M Acquisitie / overname Smeva met 130 Fte’s.
o Post Merger Integration met bedrijfsverplaatsing / deels sluiting.
o Turnaround van de organisatie, Integratie van 2 bedrijven + gedeeltelijke
Bedrijfsverplaatsing.
o Uitvoeren van een herstructurering gericht op € 2 M kostenreductie.

2005 - 2007 Stork Thermal & Inspection services BV , Vice President Liverpool, UK.
Een internationale, € 45 M olie en gas service provider, met 350 Fte’s.
P&L verantwoordelijk voor 7 operationele (NL,UK, SA,UAE, MY, AUS,NZ,)
o Definitie en executie autonoom groei plan van 50% in 2 jaar tot omzet
€ 60 M.
o Verbetering van operationele beheersing middels invoering ERP systeem.
o Verlaging van kosten middels reductie van overhead , invoering procesmanagement en realisatie van synergie.
o Op Stork divisie niveau realisatie van meerdere acquisities binnen Europa.

2003 - 2004 Samas-Groep NV, Group director strategy & M&A, Baarn, Nederland
Een € 400 M kantoormeubel producent met 13 fabrieken in 7 landen met 2.800 Fte’s
o Definiëren van groep strategie inclusief 90 dagen plan voor nieuwe CEO.
o Verantwoordelijk voor potentiële acquisities en strategische allianties.
o Opstellen en uitvoering geven (1e fase) van drastische kosten reductie middels
uitvoering van operational excellence programma binnen de Samas Groep
o Uitvoering geven aan project “ Cash is King”, verbetering cashflow, reductie
voorraden en reductie DSO.

2001 - 2003 Samas-Groep NV, Group director / Turnaround manager Frankrijk
Verantwoordelijk voor turnaround van 2 Franse organisaties middels rationalisatie van de fabrieken, supply chain, distributie- en major account strategie.
Mede leiding geven aan dagelijkse operatie,P&L verantwoordelijk voor € 110 M en
950 Fte’s.
o Kostenreductie van € 8 M middels succesvolle realisatie van turnaround
o Rationalisatie van fabrieken en supply chain organisatie.
o Opzet en invoering distributie / major account strategie.
o Cash management, verbeteren cashflow middels reductie DSO met 50%
o Verzekerde buy in voor kostenreductie middels road shows en zeer frequente
bijeenkomsten gericht op change.

1998 - 2001 Samas-Groep NV Group director (R&D, operations en product marketing),
Verantwoordelijk voor rationalisatie van Europees product portfolio en productie
in 4 landen en 16 fabrieken.
o Drastische reductie van product portfolio en productie kosten middels
introductie Europees product portfolio en gerelateerde productie strategie.
o Ontwikkeling E-commerce concept als 3e verkoop kanaal.
o Faciliteren van acquisities, des-investeringen, inclusief overname van Ahrend.
o Verkoop van “bleeder” en verkoop van office supply divisie aan Burhmann.
o Realiseerde groeps cohesie en commitment d.m.v. Pan Europese project
Teams.

1989 - 1998 Assenburg BV, Directeur Customer Operations.
Werkmaatschappij van Samas Groep met €130 M. en 550 Fte’s
Verantwoordelijk voor de operationele gebieden productontwikkeling,ICT, service/montage,verkoop ondersteuning, Supply Chain, aansturing van de fabriek,
Voorzitter group purchase committee.
o Integratie van Supply Chain voor Assenburg en Aspa.
o Sluiting fabriek te Assendelft + integratie met fabriek te Tilburg.
o 2x ERP systeem geïmplementeerd.
o Nieuwe marktgedreven en resultaat gerichte service organisatie opgezet.

1980 – 1989 Berenschot BV,Managing consultant / projectleider, Utrecht, NL
Verantwoordelijk voor de verkoop,omzet en coördinatie van de advies gebieden Supply Chain / proces optimalisatie / ERP. Projectleider van multidisciplinaire
advies- en implementatieopdrachten gericht op ondernemingsstrategie,doorlichting, rentabiliteitsverhoging /, supply Chain, productiebesturing / ERP.
o Reorganisatie van productie en productie automatisering/ logistiek bij een 5 tal fabrieken van Philips divisie WA.
Implementatie opdrachten uitgevoerd op het gebied van ondernemingsstrategie,reorganisaties, rentabiliteitsverhoging , supply chain en invoering van software IT systemen binnen verschillende branches te weten Chemie, Food, Metaal en IT voor de bedrijven DSM,HP,VDT,DRU,3 Mollen, Tulip computers, Daf en Assenburg.

Opleiding interimmanager

Door praktijk gevormd
9 jaar consultancy ervaring
HTS bedrijfskunde / MBO BA
HTS bouwkunde

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Turnaround
Changemanagement
Programma management
Lean / Operational excellence

Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels - vloeiend
Frans-goed
Duits-goed

Overig

Branche ervaring : Metaal industrie / maak industrie, Technische Dienstverlening, Verhuur, Bedrijfskoeling, Electronische industrie, Kantoormeubelen, Financiele dienst verlening, Retail,Food

 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:


interimmanagement Opdrachtomschrijving :