Flex Manager

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Business Manager (Sales, Account, Operationeel) / Project Ma

Business Manager (Sales, Account, Operationeel) / Project Ma

Werkervaring interimmanager

BV
2016 tot heden, Bathmen (NL)

Business Unlocked helpt bij het vormgeven van het commerciële gezicht van organisaties. Of het nu gaat om marketing, sales, accountmanagement, business development of servicemanagement. Essentieel is altijd de commerciële relatie van een onderneming met haar omgeving.
Business Unlocked ondersteunt o.a.:

OPQ Advisory Netwerk B.V. (zie hieronder) o.a. op het terrein van:
• Opzetten van de netwerkorganisatie;
• Sales en marketing
• Operationalisering leveringsprioces
• Operationalisering contractmanagement
• Relatiemanagement klanten
• “Levend” houden van het netwerk (continuering van de verbondenheid)

Een (start-up) innovatie advies organisatie o.a. op het terrein van:
• Propositie ontwikkeling
• Business Development
• Marketing

OPQ Advisory Network B.V.
2016 – heden, Harderwijk (NL)

OPQ Advisory Network B.V. voert complexe verandertrajecten uit waarbij een team van adviseurs vereist is voor de uitvoering. DE belangrijkste activiteiten zijn zakelijk advies, projecten, coaching, events en training.

Commercial Management Executive
Capgemini Nederland B.V./Capgemini Financial Services Global Business Unit
2014 – 2015, Utrecht (NL) – Krakow (Polen)

Als Commercial Management Executive eindverantwoordelijk voor pre-sale en post-sale commercieel management (contractmanagement) inclusief het project “professionaliseren contractmanagement”. De werkwijze en structuur van onderhandeling, standaardvoorwaarden en standaardcondities ontwikkeld. Bruggenbouwer (potentiële) opdrachtgever / interne organisaties en het ontgrendelen resp. balanceren van juridische aspecten in relatie tot bedrijfsaspecten in complexe contracten. Opzet en implementatie van lokale contractmanagement en onderhandeling ondersteuningsteams (flying squads).
Het initiëren van het service centre near-shore vertaling van complexe contracten alsmede teamleiding van het (near-shore) team van para-juridische professionals. Inclusief de bijbehorende logistiek: intake, proces, levering en nazorg (monitoring en helpdesk).
Alles beschreven in praktisch uitvoerbare termen, voor uitvoerende teams en hun klanten.

Business Development Executive voor wereldwijde financiële branche
Capgemini Nederland B.V./Capgemini Financial Services Global Business Unit
2013, Utrecht (NL) - Internationaal
Als Business Development Executive verantwoordelijk voor de verdere business ontwikkeling van enkele specifieke klanten en projecten in het financiële domein in Nederland, België, Luxemburg en Zweden. Rekening houdend met de specifiek cultuuraspecten van de betreffende landen in termen van de relationele/sales benadering alsmede lokale teamaspecten.

Account-, sales- en opdracht management voor
wereldwijde financiële branche
Capgemini Nederland B.V./Capgemini Financial Services Global Business Unit
2011 – 2013, Utrecht / Amsterdam (NL) - London (UK) – Delhi / Chennai / Mumbai (India)
Als Global Account Executive eindverantwoordelijk voor de groei, relatie, omzet, winstgevendheid en alle opdrachten bij de Royal Bank of Scotland Markets & International Banking. Met als resultaat: Substantiële internationale omzetgroei. Een sterk verbeterde nationale en internationale relatie. Steeds verder groeiende betrokkenheid op de grote programma’s van Royal Bank of Scotland Markets & International banking. De inzet van consultants groeide naar 1400 fte in Engeland, Nederland, Amerika en India. Professionalisering door het verbeteren en afstemmen van de internationale levering in de vorm van projecten, programma’s en 24/7 exploitatie. Operationele aansturing van het internationale salesteam verdeeld over de drie regio’s Nederland, United Kingdom en India.
Professionalisering door focus op gezonde business tijdens en (juist) na het salesproces (opdrachtuitvoering).

Salesmanagement applicatiebeheer
Capgemini Nederland B.V./Getronics BAS
2010, Utrecht / Amersfoort (NL)
In 2010 als op interim basis Sales Director verantwoordelijk voor het dagelijkse reilen en zeilen voor het van Getronics overgenomen BAS Customer Application Management. Daarbij de noodzakelijke professionalisering en de resultaatgerichte teamleiding van het in applicatie beheer services gespecialiseerde salesteam (6 fte) incl. alle bijbehorende HRM-aspecten, coaching, cultuur en gedragsverandering. Met als doel en resultaat de succesvolle transitie van dat salesteam als naar de staande Capgemini beheer organisatie.

Account- en salesmanagement voor financiële branche
Capgemini Nederland B.V./Capgemini Financial Services
Juli 2004 – 2009, Utrecht / Amsterdam (NL)
Van juli 2004 tot 2009 als Account Executive eindverantwoordelijk voor relatiemanagement, omzet en opdrachten bij ABN AMRO, zowel hoofdkantoor als in alle wereldwijde vestigingen. ABN AMRO maakte de strategische keuze offshore te gaan werken met andere internationale offshore partners. In deze uitdagende situatie is een nieuwe sales strategie ontwikkeld, het sales team in lijn gebracht met de strategie en de relatie met de bank ontgrendeld. Salesteam gerevitaliseerd, operationeel geleid en verder ontwikkeld incl. alle HRM-aspecten. Met als resultaat een wereldwijde groei naar meer dan 600 consultants bij ABN AMRO. Daarmee, tegen de stroom in, weer een positie verworven als één van de belangrijkste leveranciers van ABN AMRO.

Practice Manager Package Based Solutions
Capgemini Nederland B.V.
2003 – Juli 2004, Utrecht (NL)
Als Practice Manager Package Based Solutions eindverantwoordelijk voor omzet en (projectmatige) inzet van (250fte) consultants gespecialiseerd in SAP, Peoplesoft of Siebel (softwarepakket oplossingen). Voorzitter Managementteam en management van alle operationele projecten, recruitment en HRM-activiteiten. Capgemini groeide in 1,5 jaar naar meer dan 100 consultants, als leverancier van zeer specialistische kennis van ERP en CRM.

Account-, business- en practice management in de pensioenbranche
Capgemini Nederland B.V.
1999 – 2002, Utrecht (NL)
Deze periode kenmerkt zich door groei van management- en relatiemanagement-vaardigheden en specialistische kennis van de pensioenenmarkt. Capgemini Pension Services werd in deze periode marktleider in Nederland.
1. Als Practice Manager Pension Services eindverantwoordelijk voor omzet en inzet van een grote diversiteit aan (175fte) consultants gespecialiseerd in de Nederlandse pensioenenmarkt. Operationeel managen van alle operationele aspecten zoals projectdelivery, recruitment, HRM-activiteiten en de resultaatgerichte aansturing van het salesteam (4 fte). Daarnaast divisie brede professionalisering gerealiseerd door het opzetten en operationaliseren van het competence centre Testing Services met een groei van 0 naar 50 test specialisten.
2. Daarvoor als Deputy Business Unit Manager verantwoordelijk voor alle operationele aspecten (incl HRM-aspecten) van de business unit: operationeel managers (3fte) en consultants (125fte).
3. Daarvoor als accountmanager verantwoordelijk voor de relatie met het grootste Nederlandse Pensioenfonds.

Business Manager
Getronics (Raet Integratie Services)
1996 – 1998, Nieuwegein (NL)
Als manager verantwoordelijk voor de het dagelijkse management, de financiële eindresultaten en de omzet van de business unit Insurance & Pensions (100 fte). Daarnaast direct verantwoordelijk voor de aansturing en HR-activiteiten van het salesteam (5fte) en de business consultants (4fte).

Deputy General Manager
Raet
Juni 1994 – 1996, Nieuwegein (NL)
Operationeel verantwoordelijk (incl. HRM) voor het team van projectmanagers en consultants van de business unit Branches (banken, verzekeraars, centrale overheid). Met plezier het team geprofessionaliseerd door coaching en gerichte loopbaanontwikkeling, door de invoering van een kwaliteitssysteem en projectgericht werken. Dit onderdeel is sinds 1996 onderdeel van Getronics.

Projectmanager
Bull Nederland N.V.
1990 – Juni 1994, Amsterdam (NL)
Projectmanagement bij klanten in de verzekeringsbranche en gezondheidzorg. Met opgeleverde resultaten zoals haalbaarheidsonderzoeken, administratieve logistiek, systeemontwikkeling en implementatie internationale pakketten, nieuwe infrastructuren en geautomatiseerde werkplekken. En daarbij een bijdrage geleverd aan de groei van een nieuw organisatieonderdeel van Bull Nederland.

Financieel, Logistiek, Inkoop, Informatie- en Projectmanagement
Wolters Kluwer Nederland B.V.
1973 – 1989, Deventer (NL)
Tijdens mijn 16-jarige loopbaan bij Wolters Kluwer waren mijn probleemoplossend vermogen en mijn vaardigheid een nieuw vakgebied snel eigen te maken vaak nodig. Ik werkte in veel verschillende functies en bedrijfsonderdelen waar ‘nieuwe dingen willen leren’, ondernemerschap, leiderschap, scherpe analyses en met diverse teams werken vereist waren.
Als Information manager en projectmanager verantwoordelijk voor de invoering van kantoorautomatisering en het opzetten en dag-tot-dag managen van de gebruikershelpdesk (1e en 2e lijns incidentafhandeling en gebruikersondersteuning)
Tevens betrokken bij het haalbaarheidsonderzoek naar een organisatie brede integrale IT-ondersteuning voor administratie van de productcreatie.
Als procurement officer verantwoordelijk voor de inkoop van alle design, print en bind services voor de productie van losbladige publicaties.
Daarvoor als logistiek manager verantwoordelijk voor de opzet, implementatie en operationele uitvoering van het logistieke dagelijkse proces verzending publicaties naar abonnees.
Begonnen als financial controller (3 jaar) en na de overname van een Duitse uitgeverij verantwoordelijk voor de transitie naar werken volgens corporate richtlijnen en systemen.

Opleiding interimmanager

• Executive MBA, IBO Business School
• AMBI II (volledig), Exin
• Staf & Kadercursus Grafisch Bedrijf
• Stafopleiding Uitgeverij Bedrijf
• Praktijkdiploma Boekhouden
• VWO, Geert Groote College

Cursussen (o.a.):
• Project & Programma management
• Project Audits
• Onderhandelingsvaardigheden
• Sales trainingen (o.a. Holden)
• Coaching van teams
• Innovatie (design thinking)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Wat breng ik mee?
Een flinke dosis nieuwsgierigheid, vertrouwen, energie, passie en … ruim 30 jaar ervaring in business development, organisatieontwikkeling, teamontwikkeling, coaching, operationele knowhow en project-/contractmanagement. Met nationale en internationale expertise. En, met veel kennis van ICT, innovatie en dienstverlening.

Wat typeert mij?
Meer doen dan wordt verwacht, de menselijke relatie en de harde resultaten, dat zijn mijn drijfveren. Ook, of misschien juist, in moeilijke en uitdagende situaties. Allereerst luisteren en kijken wat mensen en organisaties nodig hebben. Het ontknopen van complexe vragen en zicht krijgen op gevestigde beelden. Dan vertalen naar een realistisch tactisch en strategisch pad. Samen met het team een goede operationele basis realiseren. Een professionaliseringsslag dus van mensen en processen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

Overig

Nevenactiviteiten

2016 – Heden
Lid ledenraad Rabobank Salland

2014 – Heden
Penningmeester Stichting Natuurlijk Zuidloo

Stichting Wetenschappelijk Onderwijs Twente (nu TSM Business School)
1997 – 2000 Docent AMBI Masters (HBO Bedrijfskundige kopopleiding AMBI, Informatiemanagement en projectmanagement)
• Ontwikkelen lesmateriaal en verzorgen wekelijks opleidingsdagen voor AMBI-afgestudeerden.

1994 – 1998 Docent AMBI Modules Stichting Wetenschappelijk Onderwijs Twente
• Ontwikkelen lesmateriaal op basis van Exin Exameneisen en verzorgen opleidingen


 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:


interimmanagement Opdrachtomschrijving :