Flex Manager

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim management

Interim management

Werkervaring interimmanager

Juni 2014- heden
PEXlife; CEO
In juni 2014 gestart met neerzetten van PEXlife BV, een nieuwe ondernemening van CX company. Doel is een internationaal Digital Health bedrijf neer te zetten. Kern activiteiten: Strategie, Start-up, Business Development, Partnermanagement, Sales/ new business.
Succesvolle en gezonde start met postieve financials en projecten in diverse landen.
Verschillende projecten met Philips (Personal Health Solutions).
Digitaal Health platform voor ontwikkelingslanden (start in Ghana)
Patient Solutions voor ziekenhuizen/ GGZ instellingen
Strategische partners gerealiseerd

Juni 2012-november 2014
NS: Directeur Concessie/ Integratie NSHispeed en NSReizigers
Na de onderhandse gunning (2012) van de nieuwe NS concessie (2015-2025) was het noodzakelijk dat NSHispeed (Hogesnelheidslijn, 95%NS, 5%KLM) en NSR (hoofdrailnet, 100% NS) geïntegreerd werd tot 1 concessie en organisatie. Verantwoordelijk voor de organisatie, commerciele en juridische integratie van de bedrijfsonderdelen en de implementatie van de nieuwe verplichtingen uit de concessie. Het programma bestond uit drie hoofdstromen;
1. Organisatie Integratie van NSHispeed met NSReizigers. Dit programma bestond uit een aantal deelprojecten zoals organisatie integratie (structuur, governance), change management (cultuur, communicatie), juridische integratie, financiële en procesintegratie en medezeggenschap begeleiding.
2. Ontwikkelen van de geïntegreerde proposities van NSHispeed en NSReizigers, waaronder distributie (zoals 1 of 2 websites/ balies, call centers), merkopbouw (NS, NSHispeed, Fyra), tarifering (toeslagen), treinformules (Sprinter, Intercity, Fyra/ hogesnelheidstrein).
3. Borgen dat gemaakte afspraken met de overheid nagekomen worden (een veelheid aan onderwerpen zoals nieuwe treinen, ombouw treinen voor HSL. toegankelijkheid voor gehandicapten, verbeteren nachtnet, verbeteren kort grens overschrijdend vervoer etc).

Complexe opdracht in een omgeving met externe politieke belangen (uitval Fyra), interne belangen en change management.
Resultaten: Opheffen NSHispeed BV, Integratie NS Hispeed in NSR, Rebranding Fyra/ NS hispeed naar Intercity Direct/NS Internationaal. Reductie 20 FTE (mn directie/managers/staf) en grote betrokkenheid van organisatie. Hoge tevredenheid van organisatie en OR over integratietraject. 4 Afgeronde programma’s voor concessie, 8 overgedragen aan de lijn voor verdere implementatie.

juni 2009- juni 2012 :
NS: directeur NS zakelijk (70 FTE)
Verantwoordelijk voor 2 business lines. NS zakelijk en PMI (portfoliomanagement en Innovatie)
NS zakelijk: commerciële B2B contracten van top 500 bedrijven tot zzp’ers , studentencontract (OVStudentenkaart) en de markt en voor wholesale en resellers (w.o. Mobility Mixx, Leasmaatschappijen). Omzetverantwoordelijkheid 850 mio, budget 20 mio.
Belangrijkste resultaten: neerzetten van nieuwe business line NS zakelijk (marketing en Sales), ontwikkeling nieuw zakelijk portfolio op basis van de OVChip met nieuwe pricingstuctuur, verhogen salescultuur accountmanagers en ontwikkeling van Reizen op Rekening met de NS business card met geïntegreerde mobiliteitsdienstverlening (trein, bus, metro, taxi, Greenwheels).
PMI: Verantwoordelijk voor overkoepelende product en kanalen beleid van NS en het investeringsproces (30 mio) en innovaties. Hierin zwaartepunt op het OVChip programma.
Resultaten PMI; ontwikkelen strategische investerings roadmap (projectenprogramma, nieuwe governance, projectmethodiek en neerzetten van M-Lab, ontwikkelplatvorm voor mobile app’s van NS wat de time to market verkort heeft van 4 maanden naar 3 weken).

September 2008 :
NS; directeur Sales en Distributie NSR (60 FTE)
Verantwoordelijk voor Abonnementen verkoop (consumenten en zakelijk), stationsverkoop, derden verkoop (kruitvat ed), regio- en distributie beleid (inrichting stations, evenementen ed)

2007 :
Robeco, vice president Business Change (30 FTE);
Verantwoordelijk voor de implementatie van een nieuwe back en frontoffice voor Robeco Direct (outsourcing back office, CRM en online) na sluiten outsourcingscontract met Ordina.
Belangrijkste resultaat: terugdraaien sourcingscontract met Ordina (ivm underperfomance Ordina) en terughalen van Back Office processen, systemen en mensen van Ordina naar Robeco.

2001-2007 :
Robeco; verschillende management rollen, waaronder;
vice president Sales & Advice (85 FTE);
Commercieel en inhoudelijk verantwoordelijk voor de particuliere klanten van Robeco Direct tav beleggingen, hypotheken en pensioen (private banking, advies tot klachtenmanagement, w.o. call center)

Manager Private Wealth management, later manager Specialisten & Sales (25 FTE)
Verantwoordelijk voor team adviseurs voor complexe vermogensvraagstukken (individuele aandelen, opties, hypotheek constructies, financiële planning, stamrecht BV’s ed) voor klanten met vermogen vanaf 100.000 euro.
Belangrijkste resultaat: omzet groei van 100 mio naar 500 mio, transitie van informatie/ college advies naar commercieel en klantgericht advies.

2000-2001 :
Robeco; Team lead projectgroep Implementatie nieuwe strategie
Activiteiten; Voorbereiding en implementatie nieuwe strategie, Implementatie van een nieuwe organisatiestructuur, introduceren van competentie management en uitwerken van nieuwe governance structuur

1999 :
Robeco; Afdelingshoofd vermogensadvies (12 FTE)
Verantwoordelijk voor team beleggingsadvisering aan particuliere klanten van Robeco

1998 :
Robeco; Adviseur vermogensadvies
Geven van beleggingsadvies aan particuliere klanten van Robeco.

Opleiding interimmanager

2011 :
IMD, breakthough program for senior excecutives
2001-2003 :
Nimbas/ Bratford Universiteit, Master of Business Administration (merit award)
1993-1997 :
Universiteit Utrecht; Internationale Betrekkingen vanuit faculteit Geschiedenis
1991-1993 :
HE&M te Utrecht Communicatie
1983-1990 :
VWO, Rijks Scholen Gemeenschap Leeuwarden (Natuurkunde, Wiskunde B, Economie I, Engels, Nederlands, Aardrijkskunde, Geschiedenis)

CURSUSSEN/TRAININGEN
2013: ADEMER Media training
2009: Financieel management
2007: Talent Network (IMS lezingen/ Netwerkbijeenkomsten)
2005-2006: Coach the Coach, opleiding tot coach (renaissance-coaching)
2005: Train de trainer, cultuur training geven op passie en feedback (renaissance-coaching)
2003: Sales Inspiration programma (Krauthammer)
2002: Senior management training (Krauthammer)
2001: cursus presenteren (Cras trainingen)
2001: Projectmanagement (De baak)
2001: Young talents programma
1999: Praktisch leidinggeven (Performatica)
1999-2000: Nima A & B
1999-2001: Diverse Nibe’s (beleggingsadvisering, opties en futures, DSI integriteits module, workshop Ethiek, gouden handdruk)
1998-heden: Verscheidenheid aan interne opleidingen (van belastingrecht tot beoordelingsgesprekken), Sales trainingen/ opleidingen (Pieterman)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Een allround/ commercieel directeur die organisaties structureel in beweging krijgt. Focus op het ontwikkelen van klantwaarde en resultaten. Dit door een heldere lijn en focus op mensen en teams om hiermee meer resultaat en rendement te realiseren. Innovatie en verandermanagement zijn hierin sleutelwoorden. Ik ben een betrokken en gedreven bouwer. Mijn omgeving typeert mij als energiek, resultaatgedreven, people manager en als iemand met overtuigingskracht.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

Overig

Gedreven en energiek, resultaatgericht, analytisch en snelle denker, teambuilder en functioneert goed onder druk, ervaren coach.

Ervaren in: Management, B2B, Marketing, Sales en Operations, Strategie, Business Development, Changemanagement, Coaching, Contact Centers, Digital (commerce, health)


 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :