T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

VAST
1. Educatieve Uitgeverij, Operations Manager (Realisatie Unit Manager) - Opzetten van en leiding geven aan een centrale unit (± 37 fte, 5 teams) gericht op ontwerp, realisatie en oplevering (projecten en programma’s) van alle educatieve uitgaven (folio en digitaal) voor de Business Units (basisonderwijs, voortgezet onderwijs en MBO). Verantwoordelijk voor:
• inrichten van de unit en teams, doorvoeren centralisatie en standaardisatie, efficiënter en effectiever werken;
• implementeren, professionaliseren en aansturen van onder andere project (portfolio)management, functioneel beheer, resourcemanagement en leveranciersmanagement.
2. Financiële dienstverlener, Manager Operations Support & Control - Opzetten van en leiding geven aan de stafafdeling (± 10 fte, 2 teams) van de operationele unit (Hypotheken Services). Daarnaast lid MT en plaatsvervangend unitmanager (± 300 fte). Verantwoordelijk voor:
• advies, projecten en implementatie ten behoeve van optimale sturing van processen en performance (in het kader van Operational Excellence);
• monitoren van interne beheersing en kwaliteit door mede vormgeven van het ‘three lines of defence’ model, invulling te geven aan de spilfunctie van 2e lijn door een brug te slaan tussen de 1e en 3e lijn. Hierdoor o.a. een fundamenteel andere manier van (samen)werken en versterking van de risicocultuur bewerkstelligd.
• verankering van proactief werken en ketengericht denken in de organisatie.

INTERIM
1. Financiële dienstverlener, Manager Betalingen & Zekerheden - Leiding geven aan een operationele unit (± 65 fte, 3 teams) als onderdeel van de operationele divisie (Hypotheken Services). Verantwoordelijk voor:
• administratieve behandeling en financiële afwikkeling van hypothecaire leningen en betalingen bouwdepots, tijdig en correct afhandelen van klantverzoeken;
• optimalisatie van sturing, en verbetering van de efficiëntie en kwaliteit van de processen.
2. Energiemaatschappij, Manager - Leiding geven aan een ICT afdeling (± 30 fte, 2 teams) met de focus op klant- en doelgericht werken, doorvoeren van de consequenties van de fusie en de professionalisering van de afdeling.
3. Provincie, Manager - Leiding geven aan de centrale ICT afdeling (± 35 fte, 3 teams) met de focus op verdere centralisatie van de ICT-functie, professionalisering naar klantgericht werken en samenwerken.
4. Telecom, Manager - Afdeling Consultancy binnen de IT-organisatie opgezet en vormgegeven. Verantwoordelijk voor resource management, coachen en begeleiden van interne en externe consultants/projectleiders alsmede het opzetten en integreren van standaarden en procedures. De Consultancy afdeling had spilfunctie binnen het bedrijf en gaf IT-advies aan de verschillende business units van strategisch tot functioneel niveau.

Mijn multidisciplinaire werkervaring heb ik opgedaan door succesvol opdrachten uit te voeren binnen de volgende sectoren:
• Industriële sector
• Financiële sector
• Media
• Automotive
• Telecommunicatie
• Management consultancy en ICT Consultancy
• Overheid

Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN
- Certified Assessor - International Association of Facilitators ()
- Certified Professional Facilitator - International Association of Facilitators
- Doctoraal Cognitiewetenschap - Vakgroep Psychologie, Katholieke Universiteit Nijmegen - De studie is een interdisciplinaire combinatie van informatica, psychologie en bedrijfskunde.
- Propaedeuse Informatica - Vakgroep Informatica, Katholieke Universiteit Nijmegen

TRAININGEN
• Agile Project Management (PMtD)
• PRINCE2 voor Opdrachtgevers (Van der Molen projectadvies),
• Leadership program (ProPerformance), Master class Hypotheken (Hypsotech)
• SMART Beoordelen (Business Innovation Group Unlimited)
• Business Management Training (DCE)
• Ontwikkeling van Leiderschap en creativiteit - Ik & de Anderen (De Baak)
• Commerciële training - De beste verkoper is een adviseur (P&O Services)
• Training Practitioner DSDM (DSDM Consortium)
• Client & People Management Tier 2 (Krauthammer International)
• Consultancy & Presentation skills Tier 1 (Krauthammer International)
• Strategic Business Redesign - Business Process Redesign - Informatie Planning Nieuwe Stijl - Business Intelligence / Datawarehousing - Information Economics – Adviesvaardigheden - Stroomlijnen van Werkprocessen - Logistieke Basisbegrippen - Presentations Skills - Project Management

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

COMPETENTIES
Coachend en inspirerend
Mensgericht leiderschap
Resultaatgericht
Plannen en organiseren
Beoordelingsvermogen
Omgevingsgericht
Verbindend
Effectieve intermediair tussen ICT en de business
Gedreven en enthousiast
Stimuleren van performance
Stressbestendigheid
Flexibiliteit

Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal), Engels (vloeiend), Italiaans/Spaans (redelijk)

Overig

Algemeen & operationeel management (Shared Service Centres, professionals en leidinggevenden), Operational Excellence
& Customer Services, Business - ICT alignment, Change Management (organisatie en cultuur), Business Process Management, Management coaching, Programma-/projectmanagement

 beschikbaar?