T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Marketing Strateeg

Marketing Strateeg

Werkervaring interimmanager

Een gedreven, enthousiaste ondernemende persoonlijkheid met bijna 15 jaar ervaring in (Online) Marketing. Deze opgedane kennis en ervaring zet ik graag in bij diverse opdrachtgevers die tijdelijk op zoek zijn naar een frisse blik, extra handen of een strategische visie om een bedrijf of afdeling verder te begeleiden naar hun doel(en).
Door mijn ‘getting the job done’ mentaliteit, resultaatgerichte aanpak en flexibele, positieve instelling ben ik in staat om projecten snel eigen te maken en naar een succesvol eindresultaat te brengen.
Werkervaring

DTG (2012 – 2015), Amsterdam - Product Lead Website Services

• Verantwoordelijk voor Product Ontwikkeling van online product roadmap (DIYS websites, Service Pakketten, E-commerce, Online Bookingstool) en optimaliseren van het bestaande product portfolio (DIFM Websites, Facebook, Alles-in-1 Online)
• Aansturen van Product Managers team (4 FTE) en ketenverantwoordelijk voor het online product portfolio (research, propositie ontwikkeling, business case, implementatie, sales training, fulfilment, customer journey, NPS etc.)
• Informeren en adviseren van het Management Team van DTG op gebied van nieuwe marktontwikkelingen, trends, customer journey en ROI.
• Ontwikkelen en implementeren van GTM strategie op productniveau (lead gen, emailmarketing, workshops, radio- en tv-commercials)
• Project owner opschoning klantdatabase DTG Website klanten i.s.m. externe platform partner. Dit heeft geleid tot een besparing van 100k op jaarbasis.
• Omzet verantwoordelijk voor 9M p.j.

DTG (2011 – 2012), Amsterdam- Product Manager Website Services

• Verantwoordelijk voor de product ontwikkeling van websites voor het MKB (advocatenkantoren, webshops, health & beauty, horeca, etc.).
• Marktonderzoek (desk research, kwalitatief en kwantitatief onderzoek) ter voorbereiding op de ontwikkeling van nieuwe of te verbeteren proposities voor MKB
• Inspelen op ontwikkelingen, marktbehoeften voor optimalisatie van huidig portfolio.
• Vertalen van trends, marktontwikkeling en klantreacties naar nieuwe proposities en productoptimalisatie.
• Dagelijkse samenwerking met de diverse betrokken afdelingen zoals research, sales, operations, klantenservice, marketingcomunicatie en finance voor het realiseren van de gestelde targets.

Fashion for Kidz (2008 – 2011), Amsterdam - Eigenaar en oprichter webshop ‘Felientje’

• Oprichten van online bedrijf voor verkoop van A-merken voor kinderen t/m 10 jaar
• Bouwen en door ontwikkelen van de website op diverse platforms (Strato, MijnWebwinkel, eigen maatwerk CMS) incl. koppeling met verzendhuis Promese
• Verantwoordelijk voor klantenservice en customer journey
• Verantwoordelijk voor cross mediale marketingactiviteiten (SEO/SEA, emailmarketing, Social Media, printadvertenties, promotiematerialen, events)


Chellomedia Programming BV. (2006 – 2010),Amsterdam -
Marketing & Communication Film1 Sport1

• Organiseren van loyalty evenementen voor Film1Sport1 klanten (o.a. Philips Ambilight Premières) voor > 100- 200 personen
• Ontwikkelen en implementeren van loyalty programma voor F1S1 klanten (B2C)
• Bedenken en uitvoeren van marketing/sales activiteiten ter bevordering van
brand awareness, klanttevredenheid en omzetgroei.
• Sluiten van barterdeals voor loyalty (Moet & Chandon, EA Sports, Philips, Disney)
• Coördineren van de ontwikkeling van Point of Sale materialen en de distributie naar de Retail in opdracht van partners als UPS, Ziggo, Delta, Caiw, Tele2 (B2B/B2C)
• E-mailmarketing en conversie optimalisatie (B2C >100k klanten)

Marketing Consultant (2004 -2006), Amsterdam

• Begeleiden bij het organiseren van evenementen voor opdrachtgevers als Philips, Event Agency Bakker & Clients
• Onderhandelen met leveranciers en opdrachtgevers
• Presenteren van voorstellen voor potentiele klanten en het implementeren van de projecten.
• Adviseren over look & feel van de locatie en medewerkers

IEX (2002 – 2004), Amsterdam -Account/ Sales & Traffic Manager

• End-to-end verantwoordelijk voor accounts als ABN AMRO, SNS, Homburg, Wilgehaege
• Contact onderhouden en onderhandelen met mediabureaus
• Opzetten, onderhouden, rapporteren en evalueren van campagnes met als einddoel het behalen van targets (traffic, lead gen, sales etc)
• Marktonderzoek t.b.v. new business en implementatie (o.a. lead gen voor emissies)

Bijbanen en stages:

• Beursorderlijn medewerker Postbank/ING/Alex (1997-2002)
• Marktonderzoeker NIPO (1997-2001)
• Trainee ABN AMRO Particulieren Dienstverlening, verantwoordelijk voor communicatie Fonds van de Maand (2001)
• Hockeytrainer F&E Jeugd AH&BC (1997-2001)
• Au pair New York (1996-1997)

Opleiding:

HES Amsterdam, HBO Commerciele Economie (1997-2002)
Florijn Collega Breda, MBO Communicatie & PR (1994-1996)

Talen:

Vloeiend Nederlands en Engels

Persoonlijke interesses:

Coachen van jeugd hockey teams, koken, reizen, theater, lezen

Opleiding interimmanager

HBO Commerciële Economie
MBO Marketing, Communicatie & PR

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Online Marketing
Marketing Strategie
Website development
Go-to-Market strategie
Marktonderzoek
Propositie ontwikkeling
E-commerce
Online Media
Crossmediale marketing

Strategisch denker
Resultaat gedreven
Klantgericht
Hands-on
'Get the job done'-mentaliteit


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

 beschikbaar?