T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim directeur / manager

Interim directeur / manager

Werkervaring interimmanager

Diverse kleinere opdrachten, Periode: 2014
Werkervaring (interim):
• Software selectie en implementatie
• Mediation
• Turnaround management MKB
• Begeleiden enkele startups, samen business cases bouwen

Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland (GGN) Periode: 2012 – Januari 2014 (interim / fulltime)
Werkervaring:
• Programma- & Projectmanagement; diverse strategische projecten, rapportage aan Raad van Bestuur
• Business Development, verandermanagement, portfolio revitalisering (credit management, facturatie & debiteurenbeheer, financiële logistiek)
• Diverse adviestrajecten Raad van Bestuur (ICT & Organisatie, Governance)


Werkgever: Pink Roccade Local Government (Gemeenten, Waterschappen & Overheden) Periode: 2009 - 2012
Werkervaring:
2009 – 2012: Directeur Solution Delivery (125 FTE’s)
• Integraal (Profit & Loss) verantwoordelijk voor het z.g. ‘urenbedrijf’ van PRLG; consultancy, organisatieadvies, interim management, detachering. Turnaround.
• Verantwoordelijk voor alle klantimplementaties

2011 - 2012: Directeur Strategie en Product Management a.i.
• Product innovatie (direct reports 12 FTE´s)

Werkgever: Atos (Origin), Divisie System Integration (4000 FTE´s) Periode: 1998 - 2009
Werkervaring:
2007 - 2009: Service Practice Director Business Unit ´Market Solutions´
• Integraal (P&L) verantwoordelijk voor alle innovatietrajecten binnen de volgende domeinen: Betalingsverkeer, Verzekeraars, Healthcare, Overheden, Enterprise Architecture.

2002 - 2006: Programma & Portfolio Manager, Divisie Systems Integration
• Portfolio Mgt (product innovatie) op divisieniveau (4000 FTE’s)
• Knowledge- & Competence Management Atos Origin Nederland (10.000 FTE´s)
• 2005: Programmamanager reorganisatie Divisie System Integration (4000 FTE´s), integraal eindverantwoordelijk voor implementatie conform Tracey Wiersema.

2000 - 2002: Regio Directeur Zuid Nederland (SPM)
• P&L verantwoordelijk voor Business Unit BAS Zuid, 275-400 FTE’s
• 2000: Programmamanager SESAM (integratie twee bedrijfsonderdelen; implementatie reorganisatie, samen ongeveer 2000 FTE’s)

1998 - 2000: Service Practice Director CU Philips Medical Systems Best
• Integraal P&L verantwoordelijk
• ‘Importeren’ van de zg. Customer Unit; 140 FTE’s (AD, AM, Infrastructuur) in de Origin NL-organisatie (transformatie)
• Betrof een van de eerste grote outsourcingdeals in Nederland; inregelen SLA’s, Demand-Supply, Finance & Accounting.

Werkgever: Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) Periode: 1991 – 1998
Werkervaring:
1993 - 1998: ICT Manager Heerlen, lid MT, verantwoordelijk voor
• Systeemontwikkeling & Projectmanagement (ongeveer 40 FTE’s)
• Sector Infrastructuur (ongeveer 50 FTE’s), a.i.

1992 - 1993: Interim Manager Hoofdafd. Buitenlandse Handel (250 FTE)
• Operatie kwam in gevaar door wegvallen van de EU-grenzen, interim- en verandermanagement


Werkgever: Computerij Opleidingen Periode: 1989 - 1991
Werkervaring:
1989-1991: Computerij Opleidingen; directeur
• In eerste instantie verantwoordelijk voor drie vestigingen; ongeveer 40 FTE’s, later directeur Computerij Opleidingen Nederland (150 FTE’s)
• Herstructurering naar een commercieel opleidingsbedrijf in de markt van zakelijke dienstverlening (verandermanagement)

Werkgever: Miniware BV Periode: 1984 – 1989
Werkervaring:
1988 - 1989: Miniware Educom Opleidingen Sittard; directeur
• Verantwoordelijk voor 6 vestigingen in Nederland; ongeveer 50 FTE’s
• Herstructurering naar een commercieel opleidingsbedrijf in de markt van zakelijke dienstverlening

1984-1988: Miniware Computers; salesmanager Overheid
• Verantwoordelijk voor verkoop aan overheden, gericht op maatwerksoftware voor onderwijsinstellingen en enkele nationale departementen (Onderwijs, Justitie)

Opleiding interimmanager

1982 afgerond: Hogeschool Tilburg; lerarenopleiding HBO (Moller Instituut), 2e graad bevoegdheid middelbaar onderwijs

1996 afgerond: Universiteit Tilburg TIAS; EDP Auditing
PAO deeltijdopleiding tot gecertificeerd EDP auditor (RE)

In de loop der tijd diverse trainingen op het vlak van algemeen management, risicomanagement, HR, communicatie, commercieel onderhandelen, presentatievaardigheden, persoonlijke ontwikkeling etc.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik zorg voor dynamiek in werkomgevingen, ben duidelijk en inspirerend, stuur op resultaat, verandering en beweging. Samen met een team een visie ontwikkelen en deze verder operationaliseren geeft me energie.

Ik heb in de loop der tijd geleerd dat een goede balans tussen besluitvorming en de ontwikkeling van draagvlak in organisaties een belangrijke en noodzakelijke basis vormt om effectief en resultaatgericht te kunnen (samen)werken.

Ik voel me goed thuis in werkomgevingen met een zekere complexiteit, ambitie en werkdruk. Het omgekeerde is overigens ook het geval.

Profiel:
• Ruime leidinggevende ervaring, combinatielijn- en verandermanagement
• Brede ervaring met organisatievraagstukken, focus op implementatie
• Bedrijfskundige achtergrond, financieel management (goed met geld)
• Committent & gedrevenheid, resultaatgericht
• Bruggenbouwer, communicatief vaardig
• Commerciële ervaring en houding, externe focus
• Actuele & brede (vakinhoudelijke) kennis van de ICT-wereld
• Strategisch personeelsmanagement


Talenkennis interimmanager

Nederlands; uitstekend
Engels; goed

Overig

Diverse Docentschappen, adviseur
Periode: 1982 – heden
Werkervaring:
• Lid van Raad van Advies Fontys Hogescholen - IT-Opleidingen Eindhoven
• Trainingen voor diverse opleidingsinstituten, commercieel, bedrijfsvoering
• Trainingen Europese Unie: communautair grensverkeer (oa Verenigde Staten, Kazachstan, Uzbektistan, ..)
• ROI Rijks Opleidings Instituut (kerndocent opleiding Informatie Management, capita selecta)
• (ICT)
• Dagvoorzitter en spreker op seminars / studiedagen / productdagen



 beschikbaar?