T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



marketing, verkoop manager

marketing, verkoop manager

Werkervaring interimmanager

Nu - 2012 SMS Strategic Management Services, business consultant
Advies aan bedrijven (m.b.v. zelf ontwikkeld business model) over verbeterpunten, verhogen efficiency en marketing en verkoop
2010- 2012 Belastingdienst, project dataverwerking (periode van 1,5 jaar)
Structureren van verwerking van formulieren m.b.t. toeslagen. Verantwoordelijk voor de verwerking van de formulieren, aanbrengen van structuur en meer efficiency.
2008 -2010 Delifresh, marketing en business consultant (periode van 2,5 jaar) Bedrijf heeft in 2008 een start met directe levering aan horeca in Zuid Spanje gemaakt. Voor de eigenaren en investeerders businessplan en marketingplannen geschreven. Praktische zaken voor marketing opgepakt en uitgevoerd en in algemeen consultancy voor de marketing, organisatiestructuur en financile zaken gedaan.
2005 - 2006 PricewaterhouseCoopers, Marketing Manager (1 jaar)
Verantwoordelijkheden waren: A. het aansturen van de marketing afdeling (6 FTE) B. het aanpassen van de afdeling aan de veranderende vraag vanuit de organisatie C. het schrijven en uitvoeren van marketingplannen in overleg met de verantwoordelijke partners. D. in overleg met de UK organisatie de hanteren van de Global Guidelines , zoals het ontwikkelen en implementeren van het intranet voor alle vestigingen van PWC wereldwijd
2003 - 2005 AVRO, Business Consultant cq. Marketing Manager
Primaire opdracht: in opdracht van het algemeen management en in samenwerking met de programmadirecteuren opstellen van businessplannen voor langere termijn, waarbij gekeken werd of er nieuwe verdienmogelijkheden bestaan om de afhankelijkheid van het bestaande omroepbestel kan verminderen. Hierbij is ook gekeken naar een andere organisatiestructuur.
Secundaire opdracht (ontstaan door het vertrek van toenmalig marketing manager) praktisch management van de afdeling marketing en mede verantwoordelijk voor werving nieuwe leden en het behoud en beheer van bestaande leden; marketingmanagement, leiding aan team van 8 marketeers gegeven. Activiteiten uitvoeren met betrekking tot behoud en werven van leden.
2002 Connexxion, marktonderzoek (periode van 1 jaar)
onderzoek doen ten behoeve van invoering van nationaal vervoer voor minder valide personen in heel Nederland op elkaar te laten aansluiten. Belangengroepen als gemeente, vervoersbedrijven en uitkeringsinstanties op een lijn proberen te krijgen.
2000 - 2001 Rabobank Nederland Projectorganisatie, communicatie
Vanuit Rabobank Nederland uitgeleend aan de lokale banken om deze bij te staan met praktische zaken op het vlak van communicatie en marketing. In praktijk betekende dit op lokaal niveau in overleg met de lokale bank acties te ontwikkelen ten einde meer klanten te verkrijgen. Op communicatief vlak de presentaties over de verschillende onderwerpen (o.a. invoering Euro, projectplannen voor millennium) aan de clientle van de bank presenteren.
Van 2001 tot 2004 Naast bovengenoemde activiteiten in samenwerking met SBN (Squash Bond Nederland) activiteiten en plannen ontwikkeld om de sport squash nader onder de aandacht te brengen. Enerzijds door baaneigenaren meer te betrekken in plannen, anderzijds ledenwerving en onder meer blad voor squash ontwikkeld en uitgegeven.
Voor de periode werkzaam in dienst van organisaties geweest in op het vlak van (marketing) management.

1998 2000 RAI Langfords, Marketing Director
Binnen de RAI Group een verliesgevende onderdeel. De doelstelling was om een goed renderend bedrijfsonderdeel op te zetten, dat aansloot op de wensen van RAI Group een multimediale speler te worden.
Meerjarenplan geformuleerd, targets benoemd en marketingplannen gemaakt. Marketingplannen voor zowel de B2B markt (adverteerders, sponsoring en joint-promotions) als de B2C markt (abonnementenverkoop, losse verkoop, acties in schap. Vervolgens de organisatie aanpassen (circa 45 fte) aanpassen aan het nieuwe beleid.
Database commercieel exploitabel gemaakt, reorganisatie doorgevoerd, beleid en marketingplannen gemaakt en uitgevoerd
1993 1997 Publipress, Business Unit Manager
Bepalen van de koers, organisatie hierop aanpassen en ontwikkelen van nieuwe producten die hierop aansluiten.
leiding geven aan de uitgeeforganisatie (ca 50 FTE).
Optimaliseren rendement, uitbreiden portfolio, directe aansturen marketing- en verkoopafdeling (9 FTE), oplagemarketing waaronder losse verkoop
1990 1993 VNU, BPA, Marketing Manager
als marketing manager verantwoordelijk voor marketing beleid van twee titels, Pcm en Pc-koop. Leiding geven aan marketeers (1,5 fte) en klantenservice (3fte), financile verantwoording over rendement per titel aan uitgever en RVB. Schrijven van actieplannen voor het werven nieuwe abonnees, de abonneeduur te verlengen, stimuleren losse verkoop, het bedenken, inzetten van line-extension doen, laten uitvoeren van marktonderzoeken voor de lezers- en adverteerdersmarkt, maken van promotiemateriaal, actiematig adverteerdersmarkt bewerken
1988 1990 Music en Media, International Salesmanager
Als salesmanager verantwoordelijk voor verkoop van advertentieruimte door geheel Europa gebruik makend van en leiding gevend aan internationaal verkoopteam van 5 eigen sales representatives en 2 agenten. Daarnaast zelf verantwoordelijk voor regio Benelux en UK en de major accounts
1985 1988 Elsevier, Bonaventura, regiovertegenwoordiger
verantwoordelijk voor advertentieverkoop in eigen regio voor de titels van Bonaventura (oa. Elsevier, Fem, Autovisie, Elegance)

Opleiding interimmanager

Opleidingen:
Onderwijs: Atheneum, diploma
opleiding: Nima- A, srm diploma ja
Nima- B, srm diploma ja
Nima- C, srm
Reclame en international advertising, srm, certificaat ja
Intermediair, schrijven van rapporten
Financieel Management
Verkoopcursus Mansal, Krauthammer
Digitale communicatie, e-commerce

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel:
Sterk analytisch en probleemoplossend vermogen, initirend, stimulerend en coachend naar collegas, snel to-the-point, pragmatisch en hands-on. Iemand die voortouw neemt en graag plannen maakt en uitvoert en/of in overleg zorg draagt voor uitvoering. Resultaatgericht en besluitvaardig. Neem en draag de verantwoordelijkheid.


Talenkennis interimmanager

Talenkennis: Nederlands, moedertaal
Engels, mondeling en schriftelijk goed
Duits, mondeling en schriftelijk goed
Spaans, mondeling en schriftelijk redelijk


Overig

Automatisering: ruime ervaring PC software (o.a. MS Office)
Ervaring met bouw en gebruik database
Eigen model voor management ondersteuning gebouwd
Speciale projecten: Publipress, verantwoordelijk voor de implementatie van nieuw abonnementensysteem en database voor gehele organisatie
AVRO, naast traditionele media RTV ook Internet als nieuw medium neerzetten
PWC, helpen implementeren marketing intrAnet, PWC wereldwijd
SBN in samenwerking met Squash Bond blad voor leden in markt gezet en speciale wervingsacties voor nieuwe leden in gang gezet.


 beschikbaar?