T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

07-2014 t/m 11-2014 ViaViela

Interim Manager Customer Service en Sales

ViaViela is een landelijk opererende franchise organisatie met 55 franchisenemers. Gezien
de sterk veranderende markt is er behoefte aan lagere kosten en een structurele omzetgroei.
Deze uitdagende opdracht bestaat uit het reduceren van de kosten, het optimaliseren van de
processen, het verbeteren van de landelijke dekking en het activeren van het bestaande
franchise netwerk.



02-2014 t/m 05-2014 Van Gansewinkel

Interim Manager Customer Service

Als lid van het managementteam Regio Noord verantwoordelijk voor de performance
van de locaties Rotterdam en Hoogeveen en de uitrol van het order-to-cash verbeterplan.

Focus op het herstellen van de performance:
- Bereikbaarheid en kwaliteit van callcenter
- Kwaliteit en klantgerichtheid back-office processen
- Divisie overschrijdend verbeteren performance van de dienstverleningsketen
- Implementeren order-to-cash verbeterplan (regelkring, beschrijven en digitaliseren processen)





06-2012 t/m 05-2013 CED-European Claims Experts

Interim Directeur Customer Contact & Claims Management

Als lid van het directieteam CED-Nederland verantwoordelijk voor twee bedrijfsonderdelen:
Claims Management BV en het Customer Contact Center.
Span of control: direct 3 managers + staf en indirect 135 FTE

Claims Management BV:
Claims Management BV is specialist in de administratieve begeleiding en behandeling van
schadedossiers in opdracht van klanten zoals verzekeraars, gevolmachtigden, intermediairs,
eigen risicodragers en internetaanbieders.
Verantwoordelijkheden:
• vormgeven strategisch beleid
• verantwoordelijk voor commercieel jaarplan
• verantwoordelijk voor financieel resultaat (P&L)
• projectleider ontwikkeling schadestraat (volledig geautomatiseerde claimverwerking)


Customer Contact Center:
Opdrachtbeschrijving Customer Contact Center:
• Het integreren van de binnendiensten (back- en frontoffice) van drie business units met als nevendoel een formatiereductie per juni 2013. De onderliggende doelen zijn implementatie van IT- en procesaanpassingen.

Een omvangrijk verandertraject waarbij, automatiseringsvraagstukken, verbeteren van het
klantcontact, procesoptimalisatie, ontwikkeling resultaatgerichtheid en integratie van
bedrijfsonderdelen centraal staan.





2011 t/m 2012 4K+ Business Consultancy

Business Unit Manager
Focus op procesoptimalisatie (back- en frontoffice) binnen bank- en verzekeringswezen, zorginstellingen en overheid. Team van 25 consultants



2002 t/m 2011 CZ Zorgverzekeringen


2009 t/m 2011 Manager Operations (front- en backoffice)

• verantwoordelijk voor dienstverlening (claimbehandeling en klantcontact) aan verzekerden en zorgverleners van de merken CZ, OHRA en Delta-Lloyd
• verantwoordelijk voor de integratie van de afdeling Operations van Delta Lloyd Zorgverzekeringen binnen CZ (aansluiting tussen de processen, kennis van systemen en producten, run-off oude aanspraken en betalingen, reorganiseren van het personeelsbestand (van 280 naar 160 FTE )
• high-lights: succesvolle implementatie van het procesoptimalisatie programma en een significante resultaatverbetering,
• coördinatie sluiting locatie (uitfaseren processen en ontslag 230 medewerkers)
• span-of-control: direct 6 teamleiders en indirect 155 FTE



2007 t/m 2008 Manager Callcenter Delta Lloyd Zorg (Interim)

• interim vanuit CZ wegens voorbereiding aanstaande overname van DLZ door CZ
• verantwoordelijk voor klantcontact (inbound verkeer, e-mail en klachten)
• opdracht: servicelevels op het gewenste niveau brengen en reduceren van de kosten.
• span-of-control: direct 4 teamleiders en indirect 105 FTE



2002 t/m 2007 Manager Customer Service

• verantwoordelijk voor de verkoop en service aan particuliere- en zakelijke klanten via verschillende distributiekanalen (internet, servicekantoren en adviseurs)
• op basis van een marktonderzoek het serviceconcept herschreven en een herinrichting geïnitieerd en gecoördineerd (formatiereductie 25%, functie aanpassingen, kwaliteitsverbeteringstraject, externe communicatie, service via internet uitgebreid)
• span-of-control: direct 8 teamleiders en indirect 150 FTE (verspreid over 28 locaties)




1992 t/m 2002 Staff Planning (Werving & Selectie)

Diverse commerciële managementfuncties zoals Consultant, Vestigingsmanager en Regiomanager.
• Als Regiomanager verantwoordelijk voor de kantoren in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Enschede: omzet + € 20 milj.,
• Als Vestigingsmanager verantwoordelijk voor kantoor Tilburg: omzet + € 3,5 milj.

Opleiding interimmanager

MBA, 2-jarig executive programma, spec. Entrepreneurial Management, 2007-2009 (bul)
HBO- Personeelmanagement, 1988-1992 (diploma)

 beschikbaar?