T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Manager Change- en Procesmanagement

Manager Change- en Procesmanagement

Werkervaring interimmanager

Markt/Organisatie ING Domestic Bank
Opdracht Verantwoordelijk voor de realisatie van de veranderdoelstellingen voor de domeinen Hypotheken, Zakelijke kredieten en Zakelijke Markt. De belangrijkste taken waren; het vertalen van de strategische plannen in concrete doelen, onderhouden van relaties met de stakeholders, sturen op de ontwikkeling van de professionals en het realiseren van de changes binnen de afgesproken kaders.
Functie Manager Change- en Procesmanagement
Periode Maart 2010- April 2013
Resultaat Stijging van de tevredenheid onder opdrachtgevers en medewerkers en aanzien van de afdeling Changemanagement en inrichting nieuwe afdeling Business Change. Daarnaast succesvolle datamigratie van de zakelijke klanten naar de ING systemen, implementatie nieuwe bedieningsconcepten, reorganisatie van de zakelijke organisatie, nieuw prijsbeleid en implementatie wettelijke wijzigingen voor hypotheken en zakelijke kredieten.

Markt/Organisatie ING Nederland
Opdracht Verantwoordelijk voor het realiseren van de integratie tussen Postbank en ING Bank, specifiek voor de Salesdomeinen (Particulier) en MKB. Omvang van het totale programma was ca. E 1 mrd.
Functie Programmamanager
Periode Augustus 2008 – Maart 2010
Resultaat Succesvolle migratie van ca. 8 miljoen klanten naar dezelfde systemen en processen. Onder andere; implementatie nieuwe werkwijze Salesdomeinen Particulier, implementatie leadsysteem, introductie vanuit huis werken, implementatie Saleforce MKB.

Markt/Organisatie Nationale Nederlanden
Opdracht Leidinggeven aan 8 teammanagers (indirect 120 FTE) en verantwoordelijk voor het realiseren van de doelstellingen op het gebied van netto groei en klanttevredenheid voor collectieve inkomensverzekeringen.
Functie Manager Acceptatie & Beheer
Periode Augustus 2005 – Augustus 2008
Resultaat Implementatie van Operational Management, LEAN en wetswijzigingen met grote impact op de organisatie (WIA en Pensioenwet). Realisatie van klantcontactstrategie en afslanking van de organisatie.

Markt/Organisatie Divisie Intermediair (ING)
Opdracht Leidinggeven aan 4 teammanagers (indirect 60 FTE) en zorgdragen voor een optimale afhandeling van het bancaire telefoonverkeer voor verschillende labels (o.a. Regiobank en Nationale Nederlanden).
Functie Manager Callcenter
Periode Januari 2004 – Augustus 2005
Resultaat Herinrichting van de organisatie (o.a. nieuwe klantcontactstrategie) en optimaliseren van de werkprocessen zodanig dat de werkzaamheden efficiënter en effectiever verricht worden.

Markt/Organisatie Postbank
Opdracht Leidinggeven aan 4 teammanagers (indirect 60 FTE) en zorgdragen voor een optimale afhandeling van het telefoonverkeer van hypotheken en verzekeringen.
Functie Teammanager & Afdelingsmanager Callcenter
Periode Maart 2001- Januari 2004
Resultaat Verhogen van de klanttevredenheid en het behalen van de verkoop-, rendements-, en kwaliteitstargets.

Markt/Organisatie Postbank
Opdracht Verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van de business plannen van het segment Studenten ten behoeve van het realiseren van het klantrendement.
Functie Marketingmanager van het segment Studenten

Periode Januari 1999- Maart 2001
Resultaat Verbetering van de doorstroom van studenten naar salarisklanten, realisatie van een studentenpakket van meerdere producten met externe partners (o.a. Volkskrant, Dell, Ben) en werving van nieuwe studenten (grootste studentenbank van Nederland).

Markt/Organisatie Postbank
Opdracht Verantwoordelijk voor het opstellen van de productstrategie en –plannen ten behoeve van het realiseren van het productrendement.
Functie Productmanager Hypotheken
Periode Maart 1997 – Januari 1999
Resultaat Introductie nieuwe hypotheekvormen (o.a. krediethypotheek) incl. mediacampagne en optimaliseren afzetkanalen (Postkantoren en telefoon).

Opleiding interimmanager

Opleiding
- Rijksuniversiteit Groningen, Bedrijfseconomie (bul 1996). Specialisatie Marktkunde & Markonderzoek
- Haagse Hogeschool, HEAO (diploma 1993)
Specialisatie Commerciële Economie
- HAVO (diploma 1989)

Training
- Female Leadership, Direction (2011)
- Masterclass Programmamanagement, IBS & SP (2011)
- Verbale & non verbale interventietechnieken, IBS (2010)
- De Nieuwe Manager, De Baak (2006)
- Inzicht in invloed, Bureau Zuidema (2005)
- Basis cursus Financiële Planning, IBS (2001)
- Financial Services en Persoonlijke Effectiviteit, IBS (2000)
- Consultancy skills, Associatie voor org. ontwikkeling (1999)
- Direct Marketing, institute of direct marketing, UK (1999)
- Commercieel onderhandelen, Frits Phillips (1998)
- Projectmatig werken, Intermediair trainingen (1998)
- Diverse trainingen op het vlak van coachen en leidinggeven (1999 - 2012)
- Diverse NIBE-SVV certificaten (1997 – 2007)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Natasja is een gedreven en resultaatgerichte programma- en interimmanager met 16 jaar ervaring in de financiële dienstverlening. Haar toegevoegde waarde ligt op het vlak van actief meedenken, scherp stellen van zaken en anderen motiveren met haar enthousiasme. Natasja heeft een sterk analytisch vermogen, aandacht voor wat er leeft bij anderen en is een vertrouwde partner voor de opdrachtgever. Ze is energiek en communicatief sterk ontwikkeld.

Natasja is in staat om complexe veranderprocessen te initiëren, tot goede oplossingen te komen en deze voortvarend te implementeren. Zij heeft veel interactie met haar opdrachtgevers, teamgenoten en andere stakeholders op alle niveaus. Natasja komt het best tot haar recht in een omgeving waar veranderingen veel impact hebben op mensen, processen en systemen
(bv. reorganisaties, programma’s om klantgerichter te gaan werken, implementaties van nieuwe werkwijzen).

Natasja heeft de regie gevoerd over een aantal strategische veranderprogramma’s tijdens de integratie tussen Postbank en ING Bank. Het leidinggeven aan project- en programmamanagers en de reorganisatie van de afdeling Changemanagement zijn haar meest recente ervaringen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels vloeiend
Frans en Duits beperkt

 beschikbaar?