T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim zorg manager

Interim zorg manager

Werkervaring interimmanager

Vanaf nov. 2002 Interim Zorgmanagement
Zelfstandig interim-professional

Sector ervaring GGZ:
Manager ambulante vestiging en woonlocatie (GGZ):
• cliënten met een verstandelijke beperking en / of hoog niveau met ASS:
• budget verantwoordelijk
• leiding geven en coachen van alle medewerkers en structuur bieden
• externe contacten met organisaties, overheid en andere instellingen
• overgang AWBZ naar WMO realiseren
• beheer van de locatie, zowel m.b.t. het gebouw, inventaris als exploitatie
• leidinggeven aan de trainers en interventiecoaches (HBO- / WO niveau)
• zorgen voor een optimale bezetting en inzet van de professionals
• randvoorwaarden creëren, zodat het team optimaal kan functioneren
• sturing geven aan de pilot Leefstijl Extramuraal, pilot is alleen in Rotterdam en Amsterdam, waarna deze landelijk doorgevoerd zal worden

Sector ervaring VG:
Locatiemanager woonlocaties en ambulante begeleiding (extramuraal):
• cliënten met een verstandelijke beperking waaronder (J)LVB of hoog niveau met ASS
• budget verantwoordelijk
• overgang AWBZ naar WMO realiseren
• maken jaarplannen en begrotingen
• leiding geven en coachen van alle medewerkers en structuur bieden
• beheer van de locatie, zowel m.b.t. het gebouw, inventaris als exploitatie
• externe contacten met organisaties, overheid en andere instellingen
• opzetten van een toekomstperspectief richting WMO en doelgroepbepaling
• beheer van de locatie, zowel m.b.t. het gebouw, inventaris als exploitatie
• reorganiseren van de locatie, doelgroepbepaling en ZZP’s passend maken
• afbouwen en sluiten locatie en overplaatsen cliënten en herplaatsen medewerkers
• opstarten organisatie met wonen en dagbesteding, processen maken, structuur bieden en ISO op orde.

Sector ervaring V&V:
Verzorgingshuis:
• PG cliënten
• Omschakeling naar kleinschalig wonen en zelfsturende teams
• opstellen, verantwoorden en implementeren van een beleids- /activiteitenplan van de locatie
• sturen op verzuim (daling van 65%)
• beheer van de locatie, zowel qua gebouw, inventaris als exploitatie
• begeleiden van de bouw- en renovatie- en sloopwerkzaamheden
• regelen en begeleiden van de verhuizing van de bewoners, medewerkers en de organisatie
• externe contacten met organisaties, overheid en andere instellingen

Verpleeghuis:
• aansturen en leidinggeven aan de PG unit en / of somatisch
• locatiebrede veranderingen inzetten, en doorvoeren
• sturen op verzuim
• ontwikkelen zorgconcepten en implementeren ervan in de teams
• opzetten en geven van de training: 'Hoe om te gaan met familie en vrijwilligers'
• inzetten cultuuromslag en samenvoegen van de verschillende teams tot één team.
• opstellen en uitvoeren (plan van aanpak) n.a.v. rapport IVG
• controle op navolging regelgeving m.b.t. MRSA
• opzetten kleinschalig wonen, werkgroep aanstellen, plan schrijven en de visie maken (somatisch)
• opzetten en implementeren van de pilot Assist.
• opzetten en implementeren van de pilot Zorgpad voor de Stervensfase

Thuiszorg:
Opstarten thuiszorg (AWBZ), in Den Bosch:
• opzetten en samenstellen van een nieuw thuiszorgteam
• zorgen voor naamsbekendheid, netwerk opbouwen

Sector ervaring Kinderopvang:
Clustermanager welzijn & kinderopvang:
• aansturen van twee kinderdagverblijven en een peuterspeelzaal
• een van de locaties betreft het opstarten en samenvoegen van twee verschillende vormen (kinderopvang en peuterspeelzaal) naar een kindercentrum
• maken begroting en opzetten formatie, budget verantwoordelijk
• maken jaarplannen en begrotingen
• leiding geven en coachen van alle medewerkers
• beheer van de locaties, zowel m.b.t. het gebouw, inventaris als exploitatie
• externe contacten met organisaties, overheid en andere instellingen
• contacten met ouders / verzorgers

Coaching en advies:
Coachingstraject voor een beginnende leidinggevende zorg van een woonlocatie.

Observatie gedaan op een locatie voor een organisatie voor mensen met een auditieve beperking in Vught.
• Hiervoor een plan van aanpak gemaakt, en de basis gelegd voor het uitvoeren van het plan.

Organisatieadvies voor een Zorghotel:
• onderzoek doen naar, en advies uitbrengen over de keuze: ZIN of PGB, binnen de kwaliteitskaders van de inspectie voor gezondheidszorg
• onderzoek naar en aanbevelingen over de meest efficiënte personele inzet en het zo mogelijk behalen van een beter rendement
• het doorrekenen van de beide modellen ZIN en/of PGB, deze kosten afgezet naar de werkelijke inkomsten.

Projecten:
Acquisitie voor een werving & selectiebureau:
• nieuwe klanten en opdrachten “binnenhalen”, zorgen voor een bredere en vaste klantenkring.
• contacten met (voormalige) klanten vernieuwen.

Advisering Gemeente met transitie AWBZ naar de WMO, project MaMa:
• plan voor de Gemeente voor een duidelijk, betaalbare en goed uitvoerbaar invulling van de WMO
• efficiënt samenwerken van de verschillende zorgaanbieders

Dagbesteding en werk:
• opzetten en uitbreiden van de dagbesteding en ambulante dienstverlening
• zorgen voor naamsbekendheid van de instelling en de diensten
• netwerken en PR
• consulenten coachen bij hun taken als netwerken en commercieel denken in de zorg
• productie genereren en aantrekken van nieuwe cliënten
• onderhandelingen met het Zorgkantoor t.b.v. de projecten en samenwerken met ketenzorg partners.

Homerun, een nieuw project voor jongeren (en jongvolwassenen) met een licht verstandelijke beperking (LVB), psychische stoornissen in een crisissituatie, vaak in combinatie met forensische zorg:
• opzetten, uitvoeren rendabel van het project Homerun
• PR en in de markt zetten van Homerun
• zorgen voor naamsbekendheid, netwerk opbouwen en in stand houden
• productie genereren en aantrekken van (nieuwe) cliënten
• werkruimte regelen, opzetten steunpunten, inrichten en beheren
• aansturing / leidinggeven, coachen en ondersteunen medewerkers
• externe contacten met organisaties, overheid en andere instellingen

Activerend huisbezoek:
• zelfstandig opzetten, coördineren en uitvoeren van dit project inclusief procedurebeschrijving doel van het project: het tegengaan van vereenzaming bij ouderen.

Projectleider herziening Seniorengids bij Stichting Welzijn Ouderen te Wassenaar:
• zorgen en verantwoordelijk zijn voor de herziening van de Seniorengids, deze wordt uitgebracht medio 2005.

Casemanager GPGZ:
• het reorganiseren, uitzoeken en inzichtelijk maken van de werkzaamheden en procedures
• zelfstandig beoordelen en behandelen van indicaties
• vaststellen, regelen en stroomlijnen van de zorgaanvraag
• overleg met overige zorgaanbieders
• samen met de mantelzorgconsulent het leiden van de maandelijkse mantelzorgsalon

Zorgbemiddelaar Zorg aan Huis project:
• het reorganiseren, uitzoeken en inzichtelijk maken van de werkzaamheden en procedures
• zelfstandig beoordelen en behandelen van indicaties
• vaststellen, regelen en stroomlijnen van de zorgaanvraag
• overleg met overige zorgaanbieders

Trainingen:
Trainer, het uitdenken, opzetten en geven van trainingen waaronder:
• praktijktraining effectief solliciteren” de weg naar succes!
• Omgaan met familie / verwanten. Voor medewerkers in de zorg
• WMO, wat zijn de kansen en hoe benut ik die
• opzetten en geven van de training: 'Hoe om te gaan met familie en vrijwilligers'
• training netwerken en commercieel werken in de zorg

Ervaring Bedrijfsleven:
Accountmanager Detacheringsbureau en Uitzendbureau:
• leidinggeven en coachen van medewerkers
• acquisitie en opzetten netwerk en plaatsen medewerkers (detachering en werving & selectie)
• geven van communicatie trainingen aan de medewerkers
• uitvoering geven en maken van P&O beleid
• organiseren van bijeenkomsten en personeelsuitjes

Inkoper in het bedrijfsleven, bij de navolgende bedrijven:
Bouter Grootkeukentechniek
Benschop, winkelinrichting
Prolease, leaseauto’s en transport middelen

Opleiding interimmanager

okt. 2013 t/m feb. 2014: leergang Mindful Leidinggeven
jun. 2013: training Fiscale voordelen benutten en financieel inzicht
mei. / jun. 2013: training Goed presenteren, spreken en overtuigen
mei. 2013: training aankomend / beginnende toezichthouders
mrt. 2012: training veranderingen in de AWBZ
2010 - 2011: Hoger Management Zorg en Welzijn
1990 - 1994: HBO-MW

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zeer communicatief, hoge drive, proactief, mensenmens, coach, inspirator, sterke persoonlijkheid, accuraat, veelzijdig/generalist, open en eerlijk, direct maar diplomatiek, punctueel, procesbewaker, positieve instelling/levenshouding, denker en doener, respectvol, zelfstandig, creatief, humor en flexibel.

 beschikbaar?