T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

2003 - heden
Zelfstandig gevestigd als interim manager
Uitgevoerde opdrachten:

september 2007 – februari 2008 OPG Groep NV, Utrecht
Als Senior Auditor binnen een sterk gedecentraliseerde OPG organisatie werkzaam geweest.
De werkzaamheden bestonden uit:
- Het voeren van overleg op directieniveau en het
2e echelon.
- Het plannen, aansturen en managen van operationele audit
voor verschillende Business Units
• Aansturen van audit teams vaktechnisch verantwoordelijk
voor de audits voeren van eindbesprekingen met de
gecontroleerde rapporten en presenteren van de audit
uitkomsten en aanbevelingen aan de Raad van Bestuur en
het BU- management.

februari – juli 2007: St. Ziekenhuis Walcheren, Jaarwerk 2006
In deze periode zijn werkzaamheden uitgevoerd als manager financiële administratie. De werkzaamheden bestonden uit:
- Het coördineren en verzorgen van het jaarwerk van
twee zorginstellingen;
- Het aansturen van de financieel administratieve dienst
(9 FTE);
- Verantwoordelijk voor de maandelijkse rapportages
- Verantwoordelijk voor het beheer van de algehele
administratie, inclusief de interne controle
- Verantwoordelijk voor de bewaking van het wettelijk
budget aanvaardbare kosten
- Contactpersoon externe accountant
- Verantwoordelijk voor verbetertrajecten in verband met
de financiële bedrijfsvoering (effectiviteit,
efficiency, rechtmatigheid)
- Het verzorgen van financiële trainingen (DBC,
Budgethouderschap)

Januari – februari 2007: St. UMC Radboud, Projectmanagement
Dit betrof een opdracht die tot en met begin februari is uitgevoerd en betrof een specifiek onderzoek naar de toereikendheid van de egalisatierekeningen t.b.v. de jaarrekening 2006 en de interne beheersing. In dit onderzoek spelen diverse complexere factoren, waaronder de voorschriften VWS en OCW en de grondslagen vanuit het jaarrekeningregime een rol. Hiervoor is op hoger managementniveau als ook met externe partijen (w.o. het Ministerie van VWS, Onderwijs en de externe accountant) strategisch overleg gevoerd. Onze meerwaarde heeft gelegen in een aanpak waarbij de inhoudelijke kennis overdraagbaar is gemaakt.

Augustus – december 2006: ING Bank, Corporate Audit Services, Assistant Audit manager
De werkzaamheden bestonden uit:
- Vaktechnisch verantwoordelijk voor het plannen,
aansturen, beoordelen van operational audits op het
gebied van Facility, HRM en Specifieke ‘klokkenluiders’
audits.
- Eerste aanspreekpunt voor de divisiedirectie, de externe
auditors en de audit committee.
- Aansturen van audit teams


Feb. 2005 – heden: Amphia Ziekenhuis
Het Amphia Ziekenhuis is het grootste niet-academisch ziekenhuis van Nederland (3.400 FTE en EUR 255 mio. Budget). Als Coördinator Managementinformatie en Statistiek aansturing gegeven aan een afdeling van 3,5 FTE. Verantwoordelijk voor alle managementinformatie zoals productierapportages, -prognoses, Amphia Score (Balanced Scorecard). Specifieke taken betroffen het (door)ontwikkelen van de Planning & Control cyclus, het verbeteren van diverse analytische methode en het verbeteren van het zelflerende vermogen van de zorginstelling.

Daarnaast verantwoordelijk voor het ontwerp en de invoering van de Administratieve Organisatie van de DBC registratie en facturering. Hierdoor organisatiebreed betrokken bij alle facetten van deze actuele kostprijsmethodiek. In het bijzonder de integratie van het medische zorgproces (specialisten) en de interne ziekenhuisorganisatie vormt een bijzonder en interessant aandachtspunt.

Okt. 2004 – feb.2005 : Stichting Savelanden: Controller
Verantwoordelijk voor het financieel beheer van deze Zorginstelling (800 fte’s en EUR 45 mio. Budget). Als Controller aansturing gegeven aan een afdeling van ca. 19 medewerkers (P&C, Financiële administratie, personeels- en salarisadministratie). Specifieke taken betroffen het:

 Doorontwikkelen van de managementrapportage;
 Verzorgen begroting 2005;
 Formatieberekeningen en berekeningen sociaal plan in het kader van een reorganisatie;
 Liquidatie van nevenstichtingen.
 Projectleider Zorgzwaarte (onderdeel functiegerichte bekostiging)
 Implementatie kostprijsmethodieken;
 Implementatie budgethouderschap;
 Implementatie ESF projectorganisatie (AO/IC)

SES Europe NV/SA (Tienen, België)
In de periode augustus – oktober 2004 werkzaam geweest ter ondersteuning van de afdeling Planning & Control in het kader van een overname/due dilligence opdracht. Al daar zijn werkzaamheden verricht die verband houden met de maandrapportage, de inrichting van de Fixed Asset Ledger en andere kleinere werkzaamheden.

KLIQ B.V. Apeldoorn
Kliq B.V. is een nieuwe vennootschap waarin de activiteiten van KLIQ Reïntegratie B.V. zijn voortgezet. In de periode maart – juni 2004 als Hoofd Finance verantwoordelijk geweest voor de afdeling Finance. De afdeling bestaat uit ca. 12 FTE’s. In deze hoedanigheid zijn de volgende opdrachten vervuld:

 Opstellen jaarrekening 2003 KLIQ B.V.
 Maandelijkse rapportage per district
 Herstructurering van administratieve procedures (efficiency, effectiviteit)
 Verbeteringstrajecten financieel systeem
 Personeelsbeleid afdeling Finance
 ICT beleid (aansturing van functioneel beheer financieel pakket)

Als Hoofd Finance is verder mede vorm gegeven aan het financieel beleid en zijn interne en externe ontwikkelingen vertaald naar financiële consequenties voor de organisatie.


STICHTING SAVELANDEN
In de periode augustus 2003 tot en met januari 2004 werkzaam geweest bij Stichting Savelanden te Bergen op Zoom. De opdracht betrof de vervanging van het Hoofd Planning & Control wegens zwangerschapsverlof. In deze periode zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

• Opstellen en verzorgen van de managementinformatie
• Opstellen en verzorgen van de begroting en de budgetten
• Interne controle op de bedrijfsprocessen
• Adviseren van de manager Personeel & Financiën
• Branchespecifieke werkzaamheden.

KLIQ REÏNTEGRATIE B.V.
In de periode januari – juli 2003 gedetacheerd geweest bij KLIQ Reïntegratie B.V. te Amersfoort. Gedurende deze periode is in hoofdzaak opgetreden als crisis manager ad interim. De volgende opdrachten zijn uitgevoerd:

Projectleider jaarrekeningtraject van de Regio Noord West te Amsterdam. Projectteam bestond uit 8 andere projectleden. Dit team heeft in een korte periode de knelpunten in het jaarrekeningtraject weten op te lossen en een regionale jaarrekening aangeleverd;
Reorganisatie en verplaatsing van de financiële administratie van Amsterdam naar Gouda (projectteam bestond uit 6 andere projectleden). De regionale financiële administratie is daarbij fysiek overgebracht en geïncorporeerd in de administratie van een andere regio. Specifieke knelpunten hierbij waren bewaking externe relaties, afstemming administratieve procedures en uniformering van methoden, technieken en documentatie;
Projectleider van een landelijk project (het landelijke projectteam bestond uit circa 9 projectleden). Het concreet bereikte resultaat is het oplossen van alle (landelijke en regionale) knelpunten bij de inning van vorderingen en het schonen van de totale debiteurenadministratie;
Oplossen van knelpunten op het gebied van grote ESF projecten met een G6-gemeente.

2001 - 2002 KPMG Accountants Breda
Ervaren Supervisor
Als Openbare accountant bestonden mijn werkzaamheden uit met name jaarrekeningcontrole opdrachten. In grote lijnen bestaan deze opdrachten uit de deelwerkzaamheden:
• Planning van de controle
• Communicatie met de cliënt
• Aansturen van het controleteam (2-5 medewerkers)
• Beoordelen van uitgevoerde werkzaamheden door teamleden
• Verzorgen van (concept)rapportage (accountantsverklaringen, managementletters, e.d.)

In deze periode zijn jaarrekeningcontroles uitgevoerd voor cliënten in de volgende branches:

• Bouwbedrijven/Aannemers (Utiliteit, Woningbouw, Water- en Wegenbouw);
• Industrie: Crop protection
• Wapenindustrie
• Grootwinkelbedrijven
• Handelsbedrijven (w.o. import en export organisaties)
1995 - 2001 Deloitte & Touche Accountants Breda/Bergen op Zoom

Trainee, Supervisor and junior manager
Ik ben mijn carrière bij Deloitte & Touche Accountants te Breda begonnen. Mijn werkzaamheden bestonden hoofdzakelijk uit jaarrekeningcontroles van nationale en internationale cliënten maar ook Not for profit instellingen.
Daarnaast zijn ook diverse ad interim opdrachten vervuld als financieel verantwoordelijke/deskundige voor diverse cliënten in de volgende branches:
Bouwindustrie
Diverse productiebedrijven (chemie, landbouwproducten en food);
Gezondheidszorg

Als ad interim professional heb ik onder meer de volgende werkzaamheden verricht:

• implementatie interne controle systemen
• herstructurering rapportagecyclus
• Opstellen van begrotingen, prognoses en budgetten
• Leiding geven aan projecten gericht op de verbetering van administratieve procedures (salarissen, inkoop, verkoop)

Naast de jaarrekeningcontroles en de ad interim opdrachten heb ik ook geparticipeerd in diverse due diligence opdrachten.


Opleiding interimmanager

1995 – 1999 Katholieke Universiteit Brabant Tilburg
Postdoctoraal Accountancy RA

1990 - 1995 Hogeschool West Brabant Breda
HEAO - RA
1987 - 1990 Delta College Middelburg
MEAO - BA
1984 - 1987 Oranje Nassau Mavo Middelburg
MAVO
In de periode 1995 tot en met heden zijn de volgende cursussen gevolgd en afgerond:

- KPMG Business School 2x 5 dagen in 2002/2003
- Excellent communiceren in 2001 (3 dagen)
- AO in beweging (1997,1999 en 2001)
- Diverse cursussen gevolgd op het gebied van ‘soft skills’ en leiding geven (in 1999 – 2003)

Praktijkcursus IFRS /EUROFORUM en PWC. Certificaat behaald. Studiebelasting: 80 uur.
2007 VERA cursus Management Control, NIVRA
2007 VERA cursus VGC, NIVRA (verplichte cursus)
Maart 2008 Cursus Actief in Overnames, Alex van Groningen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- Planning & Controle werkzaamheden
- opzetten en implementeren van interne controle systemen
- Veel ervaring met Office toepassingen van Microsoft
- werker, hands on mentaliteit

Talenkennis interimmanager

- Nederlands
- Engels

Overig

Mijn persoonlijkheid kan het beste omschreven worden als een doener met een praktische werkaanpak. Ik ben in staat zowel zelfstandig als in een team adequaat te functioneren.
Ik heb ruime ervaring in het aansturen van mensen in projectvorm en in lijnfuncties. Mijn stijl van leidinggeven stem ik af op de behoefte van de medewerker. Deze kan variëren van coach/facilitator tot intensieve begeleiding. Deze is afhankelijk van de kennis en ervaring van de medewerker.


 beschikbaar?