T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interim project-, programmamanager

interim project-, programmamanager

Werkervaring interimmanager

06-2009 – heden management en advies mbt oprichting nieuwe ondernemingen en ondernemingen in liquiditeits- en financierings problemen. Allen vallende onder een NDA.

11-2007 t/m 05-2009 Directeur a.i. Tog Nederland te Veenendaal
Situatie: snel veranderende marktomstandigheden noodzaken de realisatie van de omslag van een aanbod georiënteerde WOZ- produkten organisatie naar een vraaggestuurde detacherings- organisatie voor gemeenten en noodzaak coaching en ondersteuning van de directeur Tog Nederland Midden. Hierbij gebruik gemaakt van oa procesoptimalisatie conform CMMI, INK en ToC om de doorloopsnelheid te optimaliseren, kwaliteit te verbeteren (minder fouten), de doorlooptijd te verkorten en de productiviteit te verbeteren (lean).

Op basis van een quick scan en een stappenplan uitbouw en herstructurering activiteiten Tog Nederland aangepakt.
- detacheringsplan gemaakt
- detacheringsplan in de 4 Tog Nederland vestigingen geïmplementeerd

Verantwoordelijk voor:
- herorientatie en strategie
- implementatie detachering
- coaching en ondersteuning van de directeur Tog Nederland Midden.

Resultaat:
- op basis van nieuwe strategie detacheringsstructuur geïmplementeerd (detachering aan gemeenten mbt o.a. WOZ-Belastingen, BAG, WKPB)

09-2007 t/m 04-2008 Adjunct directeur a.i. SARA Reken- en Netwerkdiensten te Amsterdam

Situatie: adjunct directeur plotseling vertrokken, situatie interne afdelingen, vastgelopen implementatie van het pakket Microsoft Dynamics NAV (Navision) en urgentie uitbreiding datacenter-capaciteit.

Op basis van een Quickscan een stappenplan in overleg met de organisatie gemaak mbt oa:
- afdeling KA (kantoor automatisering)
- afdeling Financien
- Facilitaire Dienst
- implementatie Navision
- uitbreiding datacentercapaciteit
- servicemanagement SARA breed

Verantwoordelijk voor oa:
- de afdelingen Financiën, Facilitaire Dienst, Kantoorautomatisering
- implementatie Navision
- invoering servicemanagement
- juridische zaken

Resultaat:
- herstructurering KA (nieuw afdelingshoofd, nieuw afdelingsplan, nieuwe werkprocedures ed)
- herstructurering Financien (vertrek hoofd Financien, aantrekken interimhoofd, medewerkers laten afvloeien, aantrekken nieuwe medewerkers, achterstanden in verwerking en rapportages ed ingelopen, ao/ic procedures met BU’s aangepast ed
- Navision: draagvlak in organisatie gecreëerd, technische- en organisatorische implementatie op de rit gekregen, conversie van oud naar nieuw pakket, mensen in NAV opgeleid
- datacenter: technische specs vastgelegd, offertetrajekten leveranciers, aanbesteding. Realisatie door opvolger
- businesscase en plan van aanpak SARA servicemanagement met BU’s opgesteld om organisatie op een lijn te krijgen
- invoering van één SARA tijdregistratiesysteem Timecontrol
- nieuwe adjunct directeur aangetrokken

02-2007 t/m 11-2007 Directeur a.i. Kafi Advies BV te Woerden
Situatie:
- plotseling vertrek directeur, plus noodzaak tot integratie van Kafi Advies in the Pebbles Group Holding om tot synergievoordelen te komen.

Op basis van een Quickscan een Plan van Aanpak gemaakt mbt integratieproces.

Verantwoordelijk voor:
- de dagelijkse leiding en bedrijfsvoering gericht op hoog-waardige adviesdienstverlening aan lokale overheden en waterschappen op het gebied van lokale heffingen.
- integratie binnen Holding
- ca 25 FTE
- budget 4 miljoen

Resultaat:
- activiteiten KAFI geïntegreerd in Tog Nederland: transparantie voor de klant

08-2006 t/m 11-2007 Directeur a.i. Tog DCS te Veenendaal
Tog DCS is een ICT dochter van de Pebbles Group.
Situatie: crisissituatie met betrekking tot financiële positie en interne organisatie als gevolg waarvan vorige directeur is teruggetreden.
Op basis van een Quickscan een Plan van Aanpak gemaakt en uitgevoerd mbt reorganisatie / verandering van de interne organisatie, ICT afdeling (applicatieontwikkeling, operationele IT beheer-processen), financiën (financiële organisatie en processen), administratieve organisatie en marketing & sales. Hierbij gebruik gemaakt van oa proces-optimalisatie conform CMMI, INK en ToC om de doorloopsnelheid te optimaliseren, kwaliteit te verbeteren (minder fouten), de doorlooptijd te verkorten en de productiviteit te verbeteren (lean).


Verantwoordelijk voor:
- ca 25 FTE
- budget 5 miljoen

Resultaat:
- activiteiten Tog DCS geïntegreerd in Tog Nederland: transparantie voor de klant
- 10 FTE eruit
- 1 miljoen besparing p.j.

07-2005 t/m 07-2006 Advies trajecten
- Kaderregeling AO / IC voor de gezondheidszorg
- Gezondheidszorg (financiën)
- Oprichting onderneming / netwerkorganisatie voor AO / IC / WMO
- Betrokkenheid bij ontwikkelingssamenwerking in Suriname
- Organisatieontwikkelingtraject Tog DCS te Veenendaal



: - (2004 t/m 06-2005) Consultancy ao / ic en implementatie realtime customer mediation credit management bij Penninck & Landtheer
Opdrachten:
- (05-2004 t/m 10-2004) Organisatieopdracht WoonZorgcentra LAS, Sassenheim m.b.t. invoering nieuw besturingsmodel (overgang naar Raad van Toezicht model en implementatie Health Care Governance).
- (01-2002 t/m 04-2004) Business Projektmanager bij het Directoraat Financien van FORTIS ASR Bank en Verzekeringen voor het projekt Harpoen. Het betreft de organisatorische- en ICT implementatie van het financiele pakket CODA / Crescendo bij de financiele afdelingen van de Amersfoortse, Stad Rotterdam, de Europeesche, Woudsend en VU. Projekt was na 1 jaar vastgelopen. Opdracht was het projekt succesvol te implementeren. Succesvol afgerond. Verantwoordelijk voor budget van meer dan 10 miljoen, ICT- en business implementatie, changemanagement, AO/ IC, herontwerp processen en risicomanagement.
- (01-2001 t/m 12-2001) Programmamanager ICT a.i. bij ASR Bank- en Verzekeringen (Amersfoortse, Stad Rotterdam, Europeesche, Woudsend, VU). Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van veranderingsmanagement om te komen tot resultaatverantwoordelijke projektleiders. Bestaande uit de dagelijkse lijnaansturing en verantwoordelijkheid voor alle ICT-SO projektleiders, projekten en offertes. Succesvol afgerond.
- (02-2000 t/m 12-2000) Programmamanager Variplus KPN Mobile BV. Realisatie en implementatie van een vastgelopen organisatie- en ICT trajekt met betrekking tot het proces porteren bij de uitvoeringsorganisatie KMC te Groningen. Succesvol afgerond. Verantwoordelijk voor budget van meer dan 5 milj., ICT- en business-implementatie en changetraject.
- (04-1999 t/m 02-2000) Projektmanager contingency KPN Mobile BV. Vastgelopen contingency traject succesvol afgerond. Verantwoordelijk voor budget van meer dan 6 miljoen, ICT- en organisatie.
- (05-1998 t/m 09-1998) Ontwikkelen van een nieuwe organisatiestructuur IV/IT (informatievoorziening-informatietechnologie) voor Grontmij. Project was vastgelopen. Succesvol afgerond.
- (10-1998 t/m 10-1999) Adviseur WZV-ZH met betrekking tot het verzelfstandigen van het bureau van de WZV-ZH naar een projekten-/adviesorganisatie.
- (08-1998 t/m 10-1998) Adviseur WZV-ZH (Woon-Zorg Vereniging Zuid Holland) met betrekking tot AWBZ financiering van verzorgingshuizen.
- (08-1997 t/m 06-1998) Organisatieonderzoek-veranderingstraject ondersteunende diensten Verzor-gingshuis Huize Willibrord te Wassenaar.

Opleiding interimmanager

Erasmus Universiteit Rotterdam:
1) bedrijfseconomie (1981)
2) rechten (1984)
- privaatrecht
- bedrijfsjuridisch

TIAS:
Master of Health Administration (MHA)
Strategie en management in organisaties in de gezondheidszorg (SMOG 12), 2004

RI:
Ingeschreven in register “Register Informaticus”

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- programma-, projekt- en veranderingsmanagement in met name dienstverlenende organisaties (o.a. telecom, bank en verzekeringen) mbt IT/Business projekten (cyclus business case / plan aanpak - ontwikkeling - implementatie - nazorg)
- programma- en interimmanagement mbt opzetten, uitvoeren en aansturen van veranderingsprocessen
- ontwikkeling, implementatie van de visie en vertaling naar strategisch beleid en het operationaliseren ervan binnen de organisatie.
- kanteling van organisatie(onderdelen) richting vraaggestuurd
- business requirements vertalen naar ICT en vice versa, mbt inrichting organisatie en processen
- financien, waaronder implementatie / optimalisatie financiele systemen
- administratieve organisatie en interne controle maatregelen (AO / IC)
- externe vertegenwoordiging en belangenbehartiging
- leggen en onderhouden van contacten (intern en extern) op diverse niveaus
- gezondheidszorg (o.a. financiering en health care governance)


Talenkennis interimmanager

Engels, Duits, redelijk Frans

 beschikbaar?